Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterJordens undergang

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Jordens undergang

Innlegg av Dr. Doktor »

Det prates mye om global oppvarming og jordens undergang om dagen. Og at alt skal fikses med litt kjærlighet. Sånn som jeg ser det vil vell et godt gammeldags folkemord av episke proposjoner også være en løsning.
Bedre å beholde noen enn at alle skal dø. Og siden det var jeg som fant på det slipper selvfølgelig jeg å være en av de uheldige.
Sist redigert av Dr. Doktor på 15 Feb 2007 03:12, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: Jorden undergang

Innlegg av Gaute »

Dr. Doktor skrev:Det prates mye om globaloppvarming og jordens undergang om dagen. Og at alt skal fikses med litt kjærlighet. Sånn som jeg ser det vil vell et godt gammeldags folkemord av episke proposjoner også være en løsning.
Bedre å beholde noen enn at alle skal dø. Og siden det var jeg som fant på det slipper selvfølgelig jeg å være en av de uheldige.
Det er ikke Jordens undergang da....Vi blir ikke utryddet :D

Er man foresten uheldig om man dør? Ja, dersom døden hadde vært tilfeldig så. Men DET er den jo ikke :)
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 31 Jan 2007 04:25
17

Re: Jorden undergang

Innlegg av Pan »

Gaute skrev:
Dr. Doktor skrev:Det prates mye om globaloppvarming og jordens undergang om dagen. Og at alt skal fikses med litt kjærlighet. Sånn som jeg ser det vil vell et godt gammeldags folkemord av episke proposjoner også være en løsning.
Bedre å beholde noen enn at alle skal dø. Og siden det var jeg som fant på det slipper selvfølgelig jeg å være en av de uheldige.
Det er ikke Jordens undergang da....Vi blir ikke utryddet :D

Er man foresten uheldig om man dør? Ja, dersom døden hadde vært tilfeldig så. Men DET er den jo ikke :)
Så hva var poenget med at onkelen min døde av magekreft og forlot kone og tre barn i slengen?
Antall ord: 125
“We feel free when we escape - even if it be but from the frying pan to the fire.”

- Eric Hoffer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

At de skal ha det vondt vel.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er ingen menneskelig mening med det. Døden har aldri et passende tidspunkt for oss.
Og jovisst er det forferdelig å miste og bli forlatt, jeg mener ikke å være ufølsom,
men i de store linjene er det mening med alt, men en ser ikke den røde tråden før i ettertid.
Noen ganger, for de som klarer det, så kan det være at en vil oppleve at noe godt kommer ut av det på sikt. Det kommer vel veldig mye an på hvem det gjelder og hvilken innstilling en har generelt.
Antall ord: 96
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Motsatt kommer det alltid noe vondt ut av noe godt. Vi kan bare ikke se det.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dr. Doktor skrev:Motsatt kommer det alltid noe vondt ut av noe godt. Vi kan bare ikke se det.
Da blir vel også det et definisjonsspørsmål? Hva som er vondt, mener jeg.
Antall ord: 34
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: Jorden undergang

Innlegg av Gaute »

Pan skrev:
Gaute skrev:
Dr. Doktor skrev:Det prates mye om globaloppvarming og jordens undergang om dagen. Og at alt skal fikses med litt kjærlighet. Sånn som jeg ser det vil vell et godt gammeldags folkemord av episke proposjoner også være en løsning.
Bedre å beholde noen enn at alle skal dø. Og siden det var jeg som fant på det slipper selvfølgelig jeg å være en av de uheldige.
Det er ikke Jordens undergang da....Vi blir ikke utryddet :D

Er man foresten uheldig om man dør? Ja, dersom døden hadde vært tilfeldig så. Men DET er den jo ikke :)
Så hva var poenget med at onkelen min døde av magekreft og forlot kone og tre barn i slengen?
Ikke vet jeg, men tilfeldig og meningsløst var det ikke. Onkelen min er også død. Han er nå en av hjelperne mine og har gitt meg mye bra veiledning der oppe fra "den andre siden". Vi velger foreldrene våre før vi blir født, også de som vi vet vil komme til å dø når vi er unge og sårbare. For vi ser ikke på døden som noe meningsløst og forferdelig når vi er på den andre siden. Der oppe vet vi at vi trenger erfaringene - uansett hvor meningsløs vi kan oppfatte døden som her nede på Jorden. Vi er styrket når vi har kommet oss gjennom sorgen, og den kan gi oss verdifulle egenskaper. Og hvor sterkt sorgen rammer oss avhenger av vårt syn på døden. Om vi ser på døden som noe unaturlig, og tror at alt er svart etterpå - klart dette preger oss da, og gir oss et negativt syn på det. Men når vi godtar døden som det den er - en naturlig del av livet, og en slags "ferie" vi har mellom livene - så ser vi at dette ikke er negativt. Det er kun når vi ser på døden som noe negativt, at vi tiltrekker oss negative opplevelser rundt dette. Døden er aldri tilfeldig, vi dør når vi skal dø. Så det er ingenting å frykte. Frykt for døden kommer av fordommer. Og fordommer kommer av frykten for det ukjente. Vi tror døden er meningsløs og negativ, og lever på denne illusjonen. Det er illusjonen som gir oss de negative opplevelsene. Ikke døden i seg selv. Sjelen vår ser ikke på døden som noe negativt, og den vet når tiden er inne for å dø. Dette er et valg sjelen gjør. Er det valget negativt? Er skapelsen negativ? Nei, skapelsen er perfekt. Og jo mindre vi henger oss fast i negative følelser og illusjoner - jo lettere er det å se dette...hvor perfekt og vakkert alt egentlig er. :)
Antall ord: 476

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Ikke definisjon, men subjektivt. Derfor er det ikke sikkert at andre synes det samme som deg er godt. Og videre er det derfor ikke noe godt i disse vonde hendelsene(for dem).
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

global oppvarming, hvor ble den av? synes det er veldig kaldt jeg..
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Dr. Doktor:

uansett hvor mye kjærlighet du putter hos di du er gla i så vil du oppleve at en av di dør..
ingen kan leve til 400år berre fordi at sin kjære ga di så mye kjærlighet som berre det.
det er ikke mulig.

man vil oppleve å miste sin nermeste en dag. det handler om å nyte tiden man har med sin nermeste mens di er her. vise at man bryr seg og hjelpe di. holde di i handa når di er lei seg. være der å gi råd om det er noe di lurer på..

enten det er en god venn, familie eller sin kjære.

livingdeaddoll:

global oppvarming er det som gjør at det er kaldere der det normalt er kalt og varmere der det normalt er varmt.. sålenge golfstrømen ikke fører varmt vann til denne siden av verden fordi det ikke er nokk saltvann i sjøen så vil det bli like kalt her som det egentlig skal være (det skjer ikke nå berre så det er nemt. men kommer til å skje).

selv om det er kalt nå. så er vi trotsalt i vinter. å ingen kan nekte på at vi har hatt en mild vinter. at kulden kom nå kom ikke overaskende på. gled deg til sommeren.
den blir som alle andre, eit under om den ikke regner vekk.
Antall ord: 234
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Etter det jeg har lest av deg , bør du donere deg som en av de første siden DNA et ditt er på nivå med en sjimpanse.
Tenk på det beste for verden.



.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Re: Jorden undergang

Innlegg av BMFLEX »

Dr. Doktor skrev:Det prates mye om globaloppvarming og jordens undergang om dagen. Og at alt skal fikses med litt kjærlighet.
ehhh.. .Hvem sier at global oppvarming skal bekjempes med kjærlighet?
Antall ord: 33
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Metodisten. Han driver og sender meg PM's om det hele tiden.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Feb 2007 18:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Oda »

Kjærlighet får ka da? Kjærlighet for jorda? vel, det var jo ikke nytt.
desuten, jeg stoler på det hjelperen min sier, at den "andre" siden er mye bedre en denne. så jeg er vel ikke redd for å dø. det er enten en bra egneskap, eller en idiotisk.
hehe :D
Antall ord: 51
Det er min mening, du kan velge å høre på den eller drite i den...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links