Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinLurer litt på dette med selvutvikling

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Lurer litt på dette med selvutvikling

Innlegg av Lilja »

Jeg leser så mye her inne om meditasjon og selvutvikling og det å måtte jobbe med seg selv i uker og måneder og kanskje til og med år for å komme noen vei i sin åndelige utvikling.

Og jeg skjønner det ikke helt...

Greia er at jeg fikk kastet alt rett i fanget for et halvt år siden,
uten å på noen som helst måte ha bedt om det!
Etter en fjernhealing skjedde ting utrolig fort, og i løpet av en måned hadde jeg:

*fått den tvilsomme gleden av å se "mennesker" ingen andre så
-to ganger.

*fått evnen til å kanalisere healingenergi

*begynt å ta opp hele følelsesregisteret til ukjente mennesker (f.eks i kassakøen på rema1000), enkelte ganger så sterkt at jeg ble fysisk dårlig av det.

Så der andre leter panisk etter en måte å åpne seg opp, gikk jeg i desperasjon og lette etter måter å stenge av på. Det ble rett og slett for mye i løpet av alt for kort tid.
Jeg var nesten redd det var iferd med å klikke for meg!

Har etterhvert lært å kontrollere mer og mer av dette, men opplever stadig at det skjer ting med meg som jeg ikke helt er klar for...

Og jeg kan da ikke være alene om å ha det sånn?
Noen som har noen erfaringer de vil dele?

Og ja, jeg vet dette høres helt villt ut, jeg syns jo det selv også.
Men opplevelsene jeg har hatt og erfaringene jeg har fått er høyst reelle for meg!
Og jeg er nødt til å ta dem på alvor, fordi jeg har fått en gave som jeg kjenner vil komme til å være positiv for meg bare jeg lærer å kontrollere den og bruke den rett...

Mvh Lilja
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av line001 »

Hei :D

Jeg har vel altid kunne sett litt inn på den andre siden. sett ting og slikt siden jeg var veldig liten.

Men en kompis tok fjern healing på meg en gang og ja "evnen" mine litt sterkere.

:)

Øvelse gjør mester som man sier.. hehe
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Jeg vil nok her og anbefale meditasjon som hjelp. man kan lære seg selv å kjenne på en helt annen måte da. Komme dypere inn i seg selv på en måte...
En annen ting er å lære seg å åpne og lukke seg, å da vil jeg anbefale den som står beskrevet her:

www.mariondampier-jeans.com

Gå på linken "åpne og lukkeøvelser". prøv den med å gå med lys gjennom chakra feltene...
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Grunnen til å jobbe med selvutvikling behøver ikke å være for
å få åpne seg, det kan like godt være som du beskriver.
Lære seg å kontrollere.
Og, selv om du er åpen og får inn alt, vet du hvor det kommer fra?
Hvorfor du får det inn?
Hva som skjer.
Og vi synes alltid at vi er kommet langt og kan masse, men om
man jobber med å kjenne sitt innerste vil en se, år for år at det en
kunne formidle, enten det er healingenergi eller forskjellige sanser en
bruker så er det alltid mulig å få dypere kontakt og mer forståelse.

Men det er klart, en MÅ ikke gjøre dette, det er kun om en vil ha kontrollen og
vite hva en driver med.
Vi er nok mange som har hatt litt det samme som deg,og oppdaget at det kanskje
ikke alltid var like rent det vi fikk inn.
Antall ord: 155
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Tusen takk for svarene deres :D

Magikeren: Jeg lærte meg en åpne/lukke-teknikk fort som fy da dette skjedde meg, ellers hadde jeg nok vært (enda mer) smårar nå ;)
Men takk for tipset likevel, skal ta en titt på den!


Kaja43: Tusen takk for dine alltid kloke ord!

Vil bare poengtere at jeg ikke på noen som helst måte anser meg for å være en som "har kommet langt og kan masse"! Jeg har jo nettopp begynt å lære!!
Og selvutvikling har begynt å virkelig interessere meg, som en følge av de opplevelsene jeg har hatt.

Det jeg egentlig lurte på, var hvorfor noen må jobbe med seg selv i lange tider for så endelig å få oppleve "noe" som en bitteliten belønning etter alt strevet.
Jeg sitter egentlig her og føler jeg har fått kastet til meg en premie jeg ikke har gjort meg fortjent til...

Mvh Lilja
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Hvorfor bruker noen ett år på å lære seg å spille "Cavatina" på gitar, mens andre bruker ei uke?
Noen er født med sterke mediumevner, mens andre har sterkere healingevner. Ifølge enkelte har dette å gjøre med hvor mange liv man har levd, å hva man har lært gjennom disse.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

Magikeren skrev:Hvorfor bruker noen ett år på å lære seg å spille "Cavatina" på gitar, mens andre bruker ei uke?
Noen er født med sterke mediumevner, mens andre har sterkere healingevner. Ifølge enkelte har dette å gjøre med hvor mange liv man har levd, å hva man har lært gjennom disse.
jøss. lurer på hvor mange liv jeg har levd da...? :mozilla_undecided:
Antall ord: 64
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Lærer aldri...skrev en lang forklaring og så forsvant det.

Prøver igjen :mozilla_smile:

Grunnen er at vi er forskjeliig rett og slett. I følge åndsvitenskapen og det
jeg selv har erfart nogen lunde likt som det beskrives der er at vi alle er på forskjellig
utviklingssted og derfor har forskjellig ting å lære.

Når vi gjennom kanskje hundrevis av inkarnasjoner har lært følelsenes språk
på utallige måter har vi ofte vært avskjært fra universet og dets energier fode vi på den måten lærer best.
Så er det mange av oss som nå er kommet dit at vi får lov å bli fri for en del av alle disse
følelsesdramaene og begynne å kjenne energiene gjennom hjertets måte å leve.
Da må vi ned å se på mye i oss selv og ville gi slipp på mange illusjoner og trygge måter å handle og tenke på. For å ønske dette og kjenne at det er en mening i det får vi igjen lov å få kontakt med det som er vårt egentlige opphav, det Guddommelige og dette vises oss på mange forskjellige måter. Jeg kaller det gulrøtter for å ville jobbe for sjelens utvikling.

Det er jo ikke noe merkelig i alt det mange her kaller evner, alle disse sansene er oss, vi har bare ikke hatt kontakt med de når vi er inkarnert på lang tid.

Dette innbefatter mange flere vinklinger og muligheter, men kanskje du ble litt klokere?

Og jeg mente absolutt ingen spesiell med mine uttalelse om at mange tror de er kommer lenger enn de er, det er kun en generell betraktning, særlig av de som mener de er Mediumer.
Antall ord: 288
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Takk, Kaja43 :mozilla_smile:

Tror jeg ble litt klokere!
Og blir kanskje enda klokere når jeg leser dette igjen i morgen, etter en god natts søvn :mozilla_wink:

Nu er det natten på meg! *gjesp*

Mvh Lilja
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Lilja skrev:Takk, Kaja43 :mozilla_smile:

Tror jeg ble litt klokere!
Og blir kanskje enda klokere når jeg leser dette igjen i morgen, etter en god natts søvn :mozilla_wink:

Nu er det natten på meg! *gjesp*

Mvh Lilja
Før du legger deg.. det er like vanlig faktisk at noen bruker år på åpne op slik som at noen får det som en bombe på en gang... det er individuellt.. men kan hende det har vært i tidligere tider at de fleste skulle bruke lenger tid, mens det nå er flere og flere med bombeerfaringer som du har.

jeg har selv erfart noe av det du sier og nære venner som er veldig opphengt i å få det unna i en fei og de skjønner ikke hvorfor jeg kan bare sette igang så gjør jeg det, men vi er forskjellige, men problemet er at en måte "dyrkes" mer enn en annen slik at det blir litt desperasjon ute og går.. når man skal kun gå utifra den man er på og på det vise man gjør... og det er like riktig og ok?

kjæra non... mens jeg frivillig skyver ut hånda og sier STOPP ikke nå... så rister noen på hodet og spør hvorfor jeg skyve vekk muligheten de ser som mulighet, jeg bare ser det slik at jeg ikke skal alltid og helt ;) for man skal tross alt ha beina på bakken?
Antall ord: 247
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links