Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinDusør utloves!

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Fawkes

Dusør utloves!

Innlegg av Fawkes »

Det utloves en dusør på 20 000kr til den som kan komme med et tips om en behandler e.l. som har kurert folk med fibromyalgi. Det er i ferd med å ødelegge livet til min 22 år gamle samboer. Healing, mirakelkur hva som helst. Dusør utbetales til behandler eller tips som leder til helbredelse.

Ta evt. kontakt på fawkes@epost.no
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 194
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

Fibromyalgi er vel som kjent en kronisk lidelse, og jeg tror det vil være vanskelig å finne noen som kan kurere det. Mulig symptomene kan lindres med healing osv, men jeg håper at om du en dag skulle finne en som klarer å hjelpe samboeren din i den grad du ønsker, at den personen vil være stor nok til å ikke ta imot dusøren. Evt kun ta betalt for tjenestene sine på lik linje med andre klienter.
Antall ord: 78
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fawkes

Innlegg av Fawkes »

CandyMilla skrev:Fibromyalgi er vel som kjent en kronisk lidelse, og jeg tror det vil være vanskelig å finne noen som kan kurere det. Mulig symptomene kan lindres med healing osv, men jeg håper at om du en dag skulle finne en som klarer å hjelpe samboeren din i den grad du ønsker, at den personen vil være stor nok til å ikke ta imot dusøren. Evt kun ta betalt for tjenestene sine på lik linje med andre klienter.
Det du sier om dusøren er vennlig tenkt. Men penger betyr ikke noe sånn sett. Sånn vi har endt opp, er det blitt slik at vi heller betaler mye for noe som virker enn litt og litt for noe som ikke virker. Vi har vel foreløpig brukt kanskje 100 000 på forskjellige ting, og da har vi faktisk forsøkt og være relativt selektive.

Hun har heldigvis begynt på en revolusjonerende amerikansk kur, men den tar tid og resultatene kommer gradvis, derfor er jeg ennå noe desperat. Og mitt tilbud står ved lag.
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Som regel som jeg tror og erfarer så er det ikke behandlingen som avgjør om et menneske overvinner en lidelse eller en sykdom - det er jo noe i den personen - som må komme frem i lyset - i bevisstheten - forståelsen av hva hun/han kan gjøre for å overvinne den. Det ligger dypt dypt i den personen for å komme seg over visse lidelser og sykdommer, som er med å trekker en ned i livet sitt her og nå. Det er ting og tang som hun/han må ta tak i selv - men som andre kan være med å starte selvhelbredelsesmekanismene i henne/han.

En kan gi så mange råd og behandlingstilbud som overhodet mulig - men det det handler om er at hun selv skal bli stimulert til å finne ut hvordan hun skal overvinne denne kroniske lidelsen. Det er mulig - men det kreves noe av henne. Og det kreves noe av de som gir henne råd om de kan være med å få henne til å innse noe hun må forandre på i livet eller hva det skal være. Jeg synes det er veldig naturlig at en dyktig healer eller terapeut er med på å få igang selvhelbredelsesprosessen - til et visst stykke og det innebærer at hele personen må være i aktivitet. Å se på det holistisk - hele mennesket.

Jeg har gitt Fawkes anbefaling av ei som driver med sjamanistiske teknikker og kanskje kan hun være med å gi hint,bevissthet og forståelse rundt denne kroniske lidelsen. Det er noe som noen er dyktigere enn andre til å finne ut av som gjør at hun/han kan jobbe med å overvinne slike lidelser. Noen TROR at de må leve med slike lidelser eller sykdommer resten av livet(i mange tilfeller så er det mulig å gjøre noe med det - men da må noe settes i gang i bevisstheten - i hele selvhelbredelsessystemet mm - HJELP TIL SELVHJELP er nøkkelordet her).

Det er ikke behandlingen som er avgjørende som jeg vil trekke frem - men å finne den rette personen som kan være med å gi et lite spark i riktig retning på en eller annen måte. Det er det som er det avgjørende som kan få hun her til å komme på et spor som gjør at hun overvinner lidelsen - og ting kan ta tid. Hjelp til selvhjelp er det viktigste - hvordan bidra selv til å overvinne dette - ikke bare hengi seg til at andre skal fikse det. Det er noe i HENNES bevissthet - trossystem - selvhelbredende mekanismer mm som må komme frem i lyset hvis en skjønner hva jeg mener.
Antall ord: 431
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

http://www.still-point.no/
Disse terapeutene jobber på den måten jeg prøver å forklare overfor - det finnes årsak(er) til problemer,lidelser og sykdommer. De prøver å hjelpe pasienten/klienten til å overvinne SELV lidelsen eller sykdommen eller hva det skal være. Det kan også være noe å se på. Det er viktig å få i sin bevissthet at en SELV skal jobbe med å overvinne - men helt klart at en/ei kan være med å gi puff i riktig retning på en eller annen måte.
Antall ord: 87
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Som jeg ser det - så programmerer og regisserer vi som regel lidelser,plager og sykdommer i vår bevissthet fra noe dypt dypt dypt langt der inne for at vi skal lære - komme i dybden - komme seg videre i livet - og det kan manifestere seg på mange forskjellige måter ang lidelser,plager eller sykdommer. Og så hander det om å gå i dybden av hva årsakene er som er av dyp dyp art i vår bevissthet - som en må ta tak i. Hadde det vært naturlig med å jobbe endel med forebyggning av god helse og dette med å endre bevisstheten - transformasjoner angående død og gjenfødsel + mye mer ang å være bevisst på hvorfor man er her og vandrer på Moder Jord så hadde en ikke behøvd disse plagene,lidelsene og sykdommene som er på en måte en slags PÅMINNER om at en trenger endringer i livet - i noen tilfeller radikale endringer - og det kan også være symptomer på at vi trenger å endre noe i livet eller at det er endringer underveis og så handler det om å jobbe seg igjennom dem. Å bli bevisst rundt dette. Jobbe med seg selv er viktig og være aktiv i prosessen likeså - ikke TRO at det er legen,terapeuten o.l. som skal jobbe 100 % for å få en frisk.......en må være AKTIV...hjelp til selvhjelp!

Når man er syk,plages av noe ang lidelser o.l. så går man dypt i seg selv - i sin bevissthet for å prøve å finne ut hva det egentlig er ubevisst. Men noen har mer vilje,tro(viktig med å endre trossystemmer for å komme seg videre - programmere noe nytt i bevisstheten) og det å virkelig ønske fra hele sitt hjerte om å endre seg. Og en vil lettere finne metoder og måter å overvinne dette på kanskje ved hjelp av få endringer i livet.

Bevisstheten er et mysterium - og det å anerkjenne bevissthetsendringer i sin sykdomsprosess er viktig som jeg ser det - og dette med å se på sitt trossystem angående hva som kan holde en igjen - som oftest noe fra fortiden - barndommen,tenårene osv..eller til og med fra tidligere liv som også noen får bevissthet om.
Antall ord: 369
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dragon no Hana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 14 Des 2006 17:44
17

Innlegg av Dragon no Hana »

Kan du være littt mer detaljert? Det er flere ting som kan være dårlig med den "sykdomen"

"Sykdommen er en kronisk smertetilstand i muskler og skjelett. Hovedsymptomene er kroniske smerter flere steder i kroppen samt uttalt tretthet. Svært mange har dårlig søvnkvalitet og føler ingen uthvilthet om morgenen. Mange klager også over konsentrasjonsproblemer, prikninger og stikninger samt følelse av hevelse i hender og føtter. Andre er plaget med avvekslende løs og hard avføring. Det som karakteriserer symptomene er at de ofte blir verre ved værforandring, stress og etter at man har utført fysisk arbeid av ulik art."

sto også noe om deprisjon, hvis du forklarer hvilke problemer samboeren din sliter mest med kan det være lettere å hjelpe.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg stiller meg bak plant spirit her.

Dette er en sykdom som kommer av innestengte følelser ol. Og
en ser ofte at det følger mange andre symptomer med.
I den terapiformen jeg jobber med har vi gode resultater på
den slags sykdommer, men det finnes ingen mirakelkur.

Det er ett langvarig samarbeid mellom terapeut og klient hvor
en går i dybden på årsaker og muligheter til endringer.

Ingen kan love noen å bli frisk av noe som helst, men en kan
bestemme seg for å ta tak for å bli frisk, eller få det bedre.
Dessuten skal en ikke behøve å betale seg fattig for å få hjelp
Antall ord: 107
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

kaja43 skrev:Dessuten skal en ikke behøve å betale seg fattig for å få hjelp
tja.. så at egenandelen hos lege ligger på 300 spenn.
får man utgifter over 1660 spenn får man tilbake 60 % ellernoe.

jeg er litt glad for at jeg ikke har syke barn på noe måte.



jeg er intressert å høre mer om linken mellom slik kronisk sykdom og "innestengte føleleser" ..

ny tråd anyone ?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg sa behøve :mozilla_wink:

En psykolog f.eks tar 650 kr for 45 min og der går en jo i årevis uten
å få særlig fremgang.
Så det var vel min subjektive mening.

Kan gjerne ta opp tråden med linken mellom psyke og kronisk sykdom.
Det er ett intressant tema.

Må bare gjøre en arbeidinnsats for de kronisk syke så kommer jeg tilbake
:D
Antall ord: 68
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

kaja43 skrev:Jeg sa behøve :mozilla_wink:

En psykolog f.eks tar 650 kr for 45 min og der går en jo i årevis uten
å få særlig fremgang.
Så det var vel min subjektive mening.

Kan gjerne ta opp tråden med linken mellom psyke og kronisk sykdom.
Det er ett intressant tema.

Må bare gjøre en arbeidinnsats for de kronisk syke så kommer jeg tilbake
:D
ja gjør det, så har du vært en ængel..

nei men altså... jeg syns det er rimelig dyrt... egenandelen sku ha kosta sånn 100 smæckers... 300 spenn for 10 minutter hos legen, det er rimelig drøyt..
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Tramadolhydroklorid (kombineres med paracetamol)


og


kondisjonstrening kombinert med stressmestring.


Men dette har dere sikkert allerede prøvd.
Antall ord: 17
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Re: Dusør utloves!

Innlegg av mason »

Fawkes skrev:Det utloves en dusør på 20 000kr til den som kan komme med et tips om en behandler e.l. som har kurert folk med fibromyalgi. Det er i ferd med å ødelegge livet til min 22 år gamle samboer. Healing, mirakelkur hva som helst. Dusør utbetales til behandler eller tips som leder til helbredelse.

Ta evt. kontakt på fawkes@epost.no
Jeg vil gi deg et råd om å ta kontakt med en healer kollega av meg som har det samme problemet innen sin familie. Siden han er en dyktig healer er det ikke sikkert at det er hjelp å få av oss til denne type sykdom, siden det ikke ble jhelbredet av han. Men det er mulig han har noen resultater å vise til i senere tid. Ta kontakt med Rune på tlf 90016016. Jeg husker at han prøvde ut et naturprodukt som vistnok erstattet noe av det kroppen manglet. Er ikke vits å fortelle så mye mer siden jeg ikke husker detaljene, men ring han og sjekk det ut. Det er uansett verdt å betale noen tellerskritt for å prøve å hjelpe din samboer. Mener Rune at avstandshealing med forskjellige steinsystem skal benyttes, så kan jeg evt også hjelpe deg samtidig som Rune. Vi benytter begge den samme type healing, og jeg har nok muligens de samme krystaller og farger han vil bruke. Men dette kan vi komme tilbake til, ta først en prat med han...

Lykke til!!!!!
Antall ord: 241
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links