Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNå har man funnet Jesu grav.

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 424
Startet: 09 Nov 2006 18:06
17

Re: Nå har man funnet Jesu grav.

Innlegg av Tom_34 »

BA skrev:
Tom_34 skrev:
BA skrev:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169075

De mener man fant graven for 30 år siden, er det noen som har noen innspill? Kunnskap eller meninger?
De KAN muligens med veldig liten sansynlighet kanskje ha funnet en grav som har inneholdt levningene etter Jesus...kanskje...
Ja, kanskje? Det står jo Jesus på den ene kisten, så...

Nå var det mange som het Jesus på den tiden, og det er nok mest sannsynlig en annen Jesus, men man skal jo aldri si aldri. :)
Det hadde faktisk vært artig å se hvordan kirken reagert hvis det kunne bevises at Jesu levninger har ligget å blitt insektføde som alle andres. :-)
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

macette skrev:http://www.nytid.no/index.php?sk=&id=3510

her er linken til den artikkelen om at Jesus døde i India
Her er det en til. http://www.geocities.com/Athens/Delphi/ ... _india.htm Jeg har ikke lest den, bare lagret den i bokmerkene mine. Det er egentlig uinteressant om han gjorde det eller ikke. Det interessante er om han ble korsfestet, døde og sto opp igjen.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Marielle*

Innlegg av *Marielle* »

Hadde vært genialt om de virkelig hadde funnet jesu grav. Det kan kanskje bevise at han faktisk ikke var så spesiell som så mange skal ha det til og at han faktisk ikke forsvant i løse luften opp til himmelen eller hva som står i bibelen ..

Veldig åpen for dette ja !

Men hvordan skal de kunne finne ut om det virkelig er han ? Det er vel lite sansylig at de har noe ordentlig og sikkert DNA fra Jesus de kan sammenligne levningene de nå har funnet med. :-k
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 165
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

Selv om de hadde funnet Jesus begravd med en krone lagd av torn og alle apostlenes underskrifter med datoer og sitater så tviler jeg på at de kristne hadde trudd noe mindre.
"Nei nei, det var bare metaforisk ment"
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

"Om de da sier til dere: Se, han er ute i ørkenen, da gå ikke der ut; se, han er inne i kammerne, da tro det ikke!

For som lynet går ut fra øst og skinner like til vest, således skal Menneskesønnens komme være."

Jesus hadde selvsagt ikke kjødelige barn, men mytene om det eksisterer.

For å finne ut av dette er det bare å vende seg til Gud selv, men motivet må være riktig, ellers kommer man ikke igjenom. Men frelsesverket er fullbragt, så det skulle ikke være så vanskelig for den som vil å finne frem til sannheten om dette.
Antall ord: 106
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Limme
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 12 Des 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Limme »

BA skrev:
Limme skrev:
macette skrev:
Limme skrev:Sitat: Filmen påstår at Jesus ble begravet sammen med sine nærmeste slektninger, blant andre Josef og Maria, Josef - Jesu bror, Maria Magdalena, og Judah - som påstås å være Jesu sønn. Sitat slutt.

Jo, jeg kan jo skjønne at kristne reagerer på dette, for det er jo ikke akkurat dette det står i Bibelen?

Selv syns jeg det er spennende, men jeg er skeptisk. Noen gjør som kjent hva som helst for penger og publisitet..
:mozilla_innocent:
skjønner at de reagerer fordi det er noe som ikke står i bibelen- men hovedfokuset blir jo ikke noe annet om han hadde familie? Var bare det jeg mente. For min del burde i hvertfall ikke det kristne budskal plutselig symbolisere noe annet bare fordi han evt ble begravet med familie. Skeptisk jeg og men åpen for at det kan være mulig. Synes sånn historieforskning er interessant
Enig med deg idet, men det er ikke alle som tenker sånn. For noen har det stor betydning om han faktisk var gift, og hvorvidt han hadde barn. Hvis Bibelen har vært usann i en ting, hvor mange andre ting er løgn? Hypotetisk sett, selvfølgelig.
Bibelen er usann i en rekke ting. F.eks. hvor mange ben en gresshoppe har, eller at haren tygger drøv. :)

Og da har jeg ikke nevnt skapelseshistorien.
Sikkert lurt.. :mozilla_sealed: :mozilla_sealed: :mozilla_innocent:

selv om jeg også mener det..
Antall ord: 247
<¨""">< ||| ><""¨>
Rejoice not at thine enemy's fall - but don't rush to pick him up either..
__________________
Life is a grave.. Dig it!
^^^^^^^^^^^^^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

*Marielle* skrev:Hadde vært genialt om de virkelig hadde funnet jesu grav. Det kan kanskje bevise at han faktisk ikke var så spesiell som så mange skal ha det til og at han faktisk ikke forsvant i løse luften opp til himmelen eller hva som står i bibelen ..
At Jesus hadde en grav er det vel aldri noen som har tvilt på? I mitt innlegg over, hadde jeg til og med lagt inn bilder av stedene man vanligvis har ment har vært hans grav.

Det som står i bibelen er også at han ble begravd. Det stod vakter og passet på graven hans. Til tross for det, var han borte vekk den tredje dag. Og der kommer en masse spekulasjoner ;)
Antall ord: 125
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links