Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHva betyr Healing??

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Vezlis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 23 Feb 2007 22:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hamar

Hva betyr Healing??

Innlegg av Vezlis »

Heihei=)
jeg er ganske ny her og ukjent innen før mange av temane. lurer på hva Healing betyde?
og om noen kan svara meg på det??=)
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

At et menneske som er healer kan gjøre deg frisk ved håndspåleggelse.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Antall ord: 13
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Og helbreding er?
Antall ord: 3
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vezlis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 23 Feb 2007 22:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hamar

Hva betyr hiling??

Innlegg av Vezlis »

Sol@ngelica skrev:At et menneske som er healer kan gjøre deg frisk ved håndspåleggelse.
men kan alle ble hilire a??
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

MikkelRev skrev:Og helbreding er?
1. Det norske ordet for healing...

2. Å gjøre noen frisk, enten ved tradisjonell medisin eller ved håndspåleggelse e.l.

...Vil jeg tro.
Vezlis skrev:men kan alle ble hilire a??
Derom strides vel de "lærde"... Noen mener at bare noen få har sterke, medfødte evner, mens andre mener at alle har det i seg og bare trenger å videreutvikle evnen.
Antall ord: 69
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Svartepus skrev:
MikkelRev skrev:Og helbreding er?
1. Det norske ordet for healing...

2. Å gjøre noen frisk, enten ved tradisjonell medisin eller ved håndspåleggelse e.l.

...Vil jeg tro.
Da forstår jeg det slik at både en terapeut (feks i akupunktur, urtemedisin, homøopati, fotsoneterapi osv) og en alminnelig pilledoktor er begge helbredere. Mens for å være en healer, må man ta ibruk overnaturlige mer fremgangsmåter. Eller?
Antall ord: 73
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

MikkelRev skrev:
Svartepus skrev:
MikkelRev skrev:Og helbreding er?
1. Det norske ordet for healing...

2. Å gjøre noen frisk, enten ved tradisjonell medisin eller ved håndspåleggelse e.l.

...Vil jeg tro.
Da forstår jeg det slik at både en terapeut (feks i akupunktur, urtemedisin, homøopati, fotsoneterapi osv) og en alminnelig pilledoktor er begge helbredere. Mens for å være en healer, må man ta ibruk overnaturlige mer fremgangsmåter. Eller?
Å heale/helbrede betyr jo rett og slett å gjøre noen frisk, men ordet "healer" har i tillegg fått en spesiell betydning da det ofte brukes for å beskrive noen som har spesielle evner til å helbrede noen ved hjelp av bønn, overføring av energi o.l.

Akupunktører og fotsoneterapeuter er vel mer i gråsonen siden de sjeldent helbereder folk. Da er det vel mer snakk om å dempe/fjerne symptomer midlertidig enn å fjerne sykdommer/lidelser helt...
Tror jeg... Jeg holder absolutt muligheten åpen for at jeg tar skammelig feil her.
Antall ord: 167
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

MikkelRev skrev:
Svartepus skrev:
MikkelRev skrev:Og helbreding er?
1. Det norske ordet for healing...

2. Å gjøre noen frisk, enten ved tradisjonell medisin eller ved håndspåleggelse e.l.

...Vil jeg tro.
Da forstår jeg det slik at både en terapeut (feks i akupunktur, urtemedisin, homøopati, fotsoneterapi osv) og en alminnelig pilledoktor er begge helbredere. Mens for å være en healer, må man ta ibruk overnaturlige mer fremgangsmåter. Eller?
Hva legger du i overnaturlig?
Det er det samme som en bønn om helbred. Et fokus for energien. Hvordan en gjør det spiller liten rolle egentlig, for det er intensjonen som er nøkkelenm og energien er intelligent (faktisk).
Og en annen ting er at en healer setter i gang en healingprosess i en annen. Det er helst ikke slik at noen kan gå rundt å ta cred for å helbrede andre,men mer at en helbreder seg selv ved hjelp av andres påvirkning.
Hva med å begynne å "snakke til" sin egen kropp? Akseptere sin egen healing?
Antall ord: 172
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiírit

Innlegg av Spiírit »

Hva er healing og hva kan du forvente ved et besøk hos en healer

Healing er en del av det vi vil kalle legmannstradisjonen i Norge og andre land.

I tradisjonell medisin er det godt kjent at pasientene har tillit til og benytter seg av ”kloke koner/menn”, personer som kan stoppe blod eller som på andre måter kan utfylle eller hjelpe til der vanlig medisin kommer til kort.

Tilliten til disse menneskene ligger nettopp i at de er legmenn, de verken er eller gir seg ut for å være noe annet.

En healer tror på en kraft som er større enn seg selv. De ser på mennesket som en helhet, hvor kropp, sjel og sinn er integrert i en energikropp.

Medisinsk kunnskap, ofte omtalt som symptomfokusering, er for mange healere mer en ulempe enn en fordel.

Healeren behandler ikke sykdommer eller symptomer, og det er derfor uvesentlig hvilke sykdommer eller plager klienten lider av. Ved å kanalisere den universelle kraften over til klienten, gis denne muligheten til å helbrede seg selv.

Den enkelte healer har en medfødt evne eller et talent det ikke er mulig å lære. Det kan til en viss grad videreutvikles, men det kan ikke læres.

Det Norske Healerforbundet har erkjent dette, og har derfor heller ingen krav til sine medlemmer om en bestemt ”utdannelse” innen healing.

Vi sammenligner dette talentet med andre talenter for eksempel en god sangstemme, der vi mener at det bør være opp til den enkelte om de ønsker å utvikle denne stemmen innen opera, pop eller visesang.

Vi oppmuntrer og oppfordrer våre medlemmer til å videreutdanne seg, men vi anbefaler ikke en bestemt retning eller utdannelse innen healing.

Eksempelvis arrangerer vår avdeling på Østlandet nå et kurs i regi av The Spritual Healers Organisation i Storbritannia, som kvalifiserer til medlemskap i dette forbundet.

Derfor har vi også valgt å stole på :


1) Healeren selv, når vedkommende skriftlig bekrefter å ha slike evner
2) Klientene, som har opplevd evnene i praksis.

Siden ingen healere arbeider likt, er det også vanskelig i generalisere når det gjelder hvilke forventninger en klient skal ha til en healing.

Mange healere ønsker ikke å vite noe om klienten eller dennes problemer på forhånd. Dette fordi de ønsker å ”kjenne” på energiene og selv danne seg en oppfatning av klienten uten å være forutinntatt. Andre snakker med klienten først, og hører litt om situasjonen på forhånd. Uansett skal DNH’s healere informere klienten på forhånd om hva som foregår under healingen og hva det koster.

De fleste healere bruker en benk hvor klienten legger seg ned. De får gjerne et teppe over seg, noen bruker musikk etc. og hensikten er å få klienten til å slappe av.

Så bruker healeren hendene nær og/eller på kroppen. Klienten kan føle varme eller kulde, noen kan se farger eller ha emosjonelle opplevelser.

Det er ikke essensielt at klienten verken tror på healing eller føler noe spesielt under healingen.

(I denne forbindelse kan nevnes av enkelte healere også behandler dyr.)

Det at en healer arbeider med mange klienter, at klientene kommer tilbake og at de anbefaler healeren til andre, er i seg selv en erkjennelse av at klienten har opplevd ”noe” som han eller hun finner verdifullt. Vi presiserer at det ikke er påvist noen som helst skadelige bivirkninger av healing.

Våre medlemmer har forpliktet seg til å overholde DNH’s etiske regler.

Alle våre healere som ønsker godkjennelse må gjennomgå et kurs i disse etiske retningslinjene, og forplikter seg til å etterleve dem.

Dermed ivaretar vi klientenes behov for å beskytte seg mot useriøse utøvere.

Å stille strenge krav til utdannelse innen forskjellige fag strider mot den tradisjonelle legmannstradisjonen. En healer er et ”naturbarn” med gitte evner og også gitte forutsetninger for å bruke dem.

Mange healere tror også at eventuelt misbruk av kreftene vil føre til tap av evnene.

Det finnes mange gode beskrivelser av hva healing er. Vi viser til artikkelen publisert i Helsehåndboka 2002, som vi synes gir en god beskrivelse av hva healing er. Les artikkelen.

Det Norske Healerforbundet
Antall ord: 686

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bob_stew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 178
Startet: 12 Jul 2006 00:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Bob_stew »

Svartepus skrev: Akupunktører og fotsoneterapeuter er vel mer i gråsonen siden de sjeldent helbereder folk. Da er det vel mer snakk om å dempe/fjerne symptomer midlertidig enn å fjerne sykdommer/lidelser helt...
Tror jeg... Jeg holder absolutt muligheten åpen for at jeg tar skammelig feil her.
Jeg har fått fjernet en lidelse med fotsoneterapi. Faren min tar akupunktur for nakken, visstnok med det mål å fjerne selve lidelsen.
Antall ord: 70
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vezlis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 23 Feb 2007 22:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hamar

Innlegg av Vezlis »

Svartepus skrev:
MikkelRev skrev:
Svartepus skrev:
MikkelRev skrev:Og helbreding er?
1. Det norske ordet for healing...

2. Å gjøre noen frisk, enten ved tradisjonell medisin eller ved håndspåleggelse e.l.

...Vil jeg tro.
Da forstår jeg det slik at både en terapeut (feks i akupunktur, urtemedisin, homøopati, fotsoneterapi osv) og en alminnelig pilledoktor er begge helbredere. Mens for å være en healer, må man ta ibruk overnaturlige mer fremgangsmåter. Eller?
Å heale/helbrede betyr jo rett og slett å gjøre noen frisk, men ordet "healer" har i tillegg fått en spesiell betydning da det ofte brukes for å beskrive noen som har spesielle evner til å helbrede noen ved hjelp av bønn, overføring av energi o.l.

Akupunktører og fotsoneterapeuter er vel mer i gråsonen siden de sjeldent helbereder folk. Da er det vel mer snakk om å dempe/fjerne symptomer midlertidig enn å fjerne sykdommer/lidelser helt...
Tror jeg... Jeg holder absolutt muligheten åpen for at jeg tar skammelig feil her.

å takker=) skjøner hva du mener:D
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chaneth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 27 Jul 2007 13:05
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunndalsøra

Innlegg av chaneth »

HEALING BETYR "Å GJØRE HEL" HAR JEG LEST
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Princess*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 26 Jun 2007 10:53
16

Innlegg av *Princess* »

Healing er å hele, helbrede, gjøre hel/frisk. Ved å balansere energiene i kroppen, å på en måte gå tilbake til utgangspunktet/nullpunktet å rett og slett bli frisk.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links