Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisfor mye useriøse folk her!!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

kaoset
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 02 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Elverum

for mye useriøse folk her!!

Innlegg av kaoset »

Beklager å måtte si det,men jeg syns det virker som om det er for mye useriøse folk her....noen ser spøkelser bare dem åpner øya,og skriver ordfattige innlegg.Det er mye "fjortisser" her,noe som er med på å underbygge useriøsiteten.Ting er lissom så "spooky"...Jeg vil ha litt fakta,og hvis folk har sett noe,må dem beskrive og forklare...og. støtte seg til fakta så langt det er mulig.Jeg har sjøl ikke sett spøkelser,men har alltid vært interessert.Var med og spilte spiritisme da jeg var 11-12 år,da husker jeg at kansje glasset flyttapå seg av "seg sjøl".Ikke vet jeg,mulig jeg var littsmåredd og anspent og at det er grunnen.
Antall ord: 129
Kvam;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

joa.. du kan så si, du får hive deg med å jekke disse folka ned da ?

med et innlegg så syns jeg ikke du er istand til å kritisere, hva med å heller bidra
til å gjøre forumet bedre ?
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Altså.. På et så stort forum som dette, kan en ikke alltid like alle innlegg. Det er rett og slett bare å sortere ut og svare på og lese dem du finner interessante.

På den annen side, om det er 12 åringer eller 14 åringer som spør, så syns jeg dem bør få et skikkelig svar. For i bunn og grunn er det en grunn til at de har funnet fram til den siden her.

Jeg er hvert fall veldig glad i det forumet her :mozilla_smile:
Antall ord: 88
Livet er herlig!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: for mye useriøse folk her!!

Innlegg av snuppedilla »

kaoset skrev:Beklager å måtte si det,men jeg syns det virker som om det er for mye useriøse folk her....noen ser spøkelser bare dem åpner øya,og skriver ordfattige innlegg.Det er mye "fjortisser" her,noe som er med på å underbygge useriøsiteten.Ting er lissom så "spooky"...Jeg vil ha litt fakta,og hvis folk har sett noe,må dem beskrive og forklare...og. støtte seg til fakta så langt det er mulig.Jeg har sjøl ikke sett spøkelser,men har alltid vært interessert.Var med og spilte spiritisme da jeg var 11-12 år,da husker jeg at kansje glasset flyttapå seg av "seg sjøl".Ikke vet jeg,mulig jeg var littsmåredd og anspent og at det er grunnen.
Ser at du kun har hatt ett innlegg her, det sier svært lite om hvor lenge du harvært her eller om du har vært her som medlem, med et annet nick selvfølgelig.

jeg regner med at du før dette innlegget, leste godt igjennom for å få overblikk over det mest dominerende bildet av Paranormal? Før du våget å kaste ut en påstand ?

Jeg har vært her lenge... meget lenge nå og jeg er ikke helt enig med deg til alle tider. Det florer av både seriøse og useriøse innlegg i et forum som paranormal hvor man har en litt ulik medlemsmasse enn på f.esk althelse kanskje og iallefall mer lukkede forum der overvekten er folk over 18-20. (ikke dermed sagt at voksne mennesker er useriøse nok alltid, men tendensen til mer seriøsitet er der).


Skal paranormal være et åpent forum tillat for "alle" må man ta høyde for mangfoldet og at det i perioder kan være poppis for yngre som syns at alt paranormalt er "driit"spennende og kanskje de lettere blir skremt av egen skygge i den tro at det er en hjelper eller en demon (beklager hvis dette oppleves som slemt sagt, men satt på spissen).

Vi kan heller ikke utelukke at langt flere erfarer paranormale fenomener da det er mer åpenhet og dermed langt mer sensitivitet ovenfor slike ting, gjerne bare ved økt bevissthet om det usynlige... så går det også inflasjon i slik også.

Hvilket inntrykk man har av et forum, avhenger også av den oppfatning man selv har og kan være noe helt annet enn hos en annen, dermed ikke sikkert at din observasjon er virkelig/reell for en annen bruker.

Det er mange fine, seriøse, morsomme, naive, teite, regelrett slemme, fordomsfulle, søkende, masete og til ettertanke innlegg her på forumet.. i perioder kan noe dominere mer enn annet. ganske normalt spør du meg med den store medlemstallet. Og hadde det vært for useriøst ville nok en del av de voksen (som meg) forlatt forumet for lenge siden, men vi er her enda (iallefall meg) og tar oss tid til å svare ditt innlegg nogenlunde seriøst ;)
Antall ord: 506
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Unnskyld meg, men etter å ha sett ca femhundre innlegg som det du har skrevet her, syns jeg at de er de aller mest useriøse, og jeg klarer rett og slett ikke ta dem på alvor lenger, fordi det er så idiotisk å sitte og klage istedet for å gjøre noe aktivt.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Hm, gleder meg stort til å lese dine seriøse, oppegående innlegg og fakta du kommer til å legge frem, på både det ene og det andre. Dette skal bli høyst interessant. Men husk å feie for egen dør først da..

Men velkommen skal du være, og håper du vil trives her blant oss, på dette flotte forumet.
Antall ord: 62
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: for mye useriøse folk her!!

Innlegg av Dj_Devil »

kaoset skrev:Beklager å måtte si det,men jeg syns det virker som om det er for mye useriøse folk her....noen ser spøkelser bare dem åpner øya,og skriver ordfattige innlegg.Det er mye "fjortisser" her,noe som er med på å underbygge useriøsiteten.Ting er lissom så "spooky"...Jeg vil ha litt fakta,og hvis folk har sett noe,må dem beskrive og forklare...og. støtte seg til fakta så langt det er mulig.Jeg har sjøl ikke sett spøkelser,men har alltid vært interessert.Var med og spilte spiritisme da jeg var 11-12 år,da husker jeg at kansje glasset flyttapå seg av "seg sjøl".Ikke vet jeg,mulig jeg var littsmåredd og anspent og at det er grunnen.
velkommen i klubben.....
klager du på useriøsitet å ikke gjør noe med det selv.
er du ein som drar videre useriøsiteten...
så takk for at du heller gjør det enn å gjør noe med saken.
Antall ord: 169
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Ehm.. Selv så oppfatter jeg ikke dette som et problem men det har vel noe med hvordan jeg velger å se ting.
Hvis dette er et problem, hvordan kan det løses? Hva må vi som enkelt personer gjøre?

Forslag?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Åhhh! #-o

Disse ferskingene som alltid skal rakke ned på livet vårt assa! Makan!

;)
Antall ord: 14
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Diffusa skrev:Ehm.. Selv så oppfatter jeg ikke dette som et problem men det har vel noe med hvordan jeg velger å se ting.
Hvis dette er et problem, hvordan kan det løses? Hva må vi som enkelt personer gjøre?

Forslag?
av erfaring vet eg:

you cant be an one man army if the other army is way bigger then you.
Antall ord: 62
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Faktiskt så er det mulig for en mann å felle en hel hær..

Viktig å være løsningsorientert vet du, hvis ikke så har en jo gitt opp..
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Diffusa skrev:Faktiskt så er det mulig for en mann å felle en hel hær..

Viktig å være løsningsorientert vet du, hvis ikke så har en jo gitt opp..
prøv i 1 år så skal vi se hvor lenge du gidder mer
Antall ord: 44
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Du vet ikke hvem jeg er men jeg har noen år på nakken her inne jeg også, hvis jeg ikke tar feil så meldte jeg meg til og med inn før deg :mozilla_cool:

Og jeg ser ingen grunn til å gi opp for da gir jeg opp meg selv. For jeg må tenke på meg og hvordan jeg fører meg akkurat slik som alle dere andre. For det er der jeg tror svaret ligger, alle må se seg selv :D
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Fantastisk. Diffusa sier alt sant og fornuftig.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Hecate skrev:Åhhh! #-o

Disse ferskingene som alltid skal rakke ned på livet vårt assa! Makan!

;)
:P Ja det var jo et glimrende Premiere innlegg da!!
Antall ord: 25
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links