Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis"How EINSTEIN Arrived at E=MC2"

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

"How EINSTEIN Arrived at E=MC2"

Innlegg av keke »

Til dere som måtte ha lyst å vite litt om Geniet Einstein...
Gidder ikke å skrive så mye hva jeg tenker rundt den, men kan si at mye der resonerer med hva "jeg vet" om sannheten om en kan si det slik... kan være til nytte for noen, håper jeg i allefall :mozilla_wink:


http://www.stresscure.com/hrn/einstein.html
Antall ord: 62
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Jeg nekter å ta en side som skriver 2- potens tallet nede i høyre hjørnet seriøst.
Potens er øverst til høyre. Makan. Dessuten så var det flere faktafeil i teksten. Blant annet gjaldt C og andre ting. Gidder ikke quote det, men det var så dumt at jeg spyr. Spesielt kritikken om at relativitetsteorien ikke var vitenskapelig bevist før den var publisert likte jeg spesielt godt.

Den er vel ikke 100% bevist ennå. Den er bare ikke motbevist.
Antall ord: 82
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Takk for svaret, jeg forventa faktisk at første personen skulle skrive noe tonet slik som ditt innlegg.. sikker på at du har tenkt i de baner denne karen skriver om?
finnes sannheter i det meste.. jeg syntes denne personen fint beskriver en person så missforstått som E.. vel din mening er vel like bra som en hvilken som helst annen.. men litt krittikkverdig er det vel at du har en slik "jeg har Fakta", skal si deg noe.. ingen absolutthet i noe.. og skrivet inneholder "fakta" som fyller små svarte hull.... tenk litt over det
Antall ord: 97
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

keke skrev:Takk for svaret, jeg forventa faktisk at første personen skulle skrive noe tonet slik som ditt innlegg.. sikker på at du har tenkt i de baner denne karen skriver om?
finnes sannheter i det meste.. jeg syntes denne personen fint beskriver en person så missforstått som E.. vel din mening er vel like bra som en hvilken som helst annen.. men litt krittikkverdig er det vel at du har en slik "jeg har Fakta", skal si deg noe.. ingen absolutthet i noe.. og skrivet inneholder "fakta" som fyller små svarte hull.... tenk litt over det
Hva er faktafeil i mitt innlegg?
Antall ord: 105
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Det var jo ingen kritikk i teksten! Bare at Einstein var en drømmer.. som så mange andre mennesker... Flott fyr ikke sant!? :mozilla_cool: les nå over teksten igjen.. fantaser litt.. gi slipp på det rasjonelle et lite øyeblikk..

"Imagination is more important than knowledge."

"The only thing that interferes with my learning is my education."

"A human being is a part of a whole, called by us _universe_, a part limited in time and space. He experiences himself, his thoughts and feelings as something separated from the rest... a kind of optical delusion of his consciousness. This delusion is a kind of prison for us, restricting us to our personal desires and to affection for a few persons nearest to us. Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty."

Albert Einstein..
Antall ord: 154
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Generell relativitetsteori er 99.95% riktig. Den holdt for testene utført ifjor høst. Det kjøres nye tester på både Newtons og Einsteins teorier opp mot mørk materie nå om dagen. Jeg tror de holder vann, faktisk.
Einstein....det har vært sagt mye om ham...jeg tror han har blitt vitenskapens Jesus og er redd mye av det han har sagt har blitt vridd og vendt på. At han var et geni er det ingen tvil om, men det er jo heller ingenting spesielt ved at en fysiker gjetter på en løsing som passer. Det er jo slik de jobber.

Det er fryktelig mye som testes i disse dager vedr. de store teoriene. Kanskje Einsteins største tabbe, ifølge ham selv, likevel viser seg å være en genistrek...?
Antall ord: 135
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bob_stew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 178
Startet: 12 Jul 2006 00:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Bob_stew »

Dristige påstander i den teksten. Det kunne vært interessant hvis det hadde vært gode referanser (feks til ting mannen selv har skrevet/sagt) som indikerer at påstandene stemmer.

Sier meg enig i en del av det som har blitt svart i denne tråden.. Jeg har vanskelig å ta en side som skriver potensen nede i høyre hjørne seriøst, og jeg tror Einstein ikke er noe unntak når det gjelder at historiske personer, og særlig "genier", tror jeg, blir feiltolket i ettertid.

Jeg ser forøvrig ingenting irrasjonelt med de tre sistnevnte sitater, om man tar de bokstavelig.
Antall ord: 106
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links