Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisAlkohol og tobakk fraligere enn Ecstasy og Cannabis

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Alkohol og tobakk fraligere enn Ecstasy og Cannabis

Innlegg av keke »

Antall ord: 9
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

gjør det ikke mer lovligt.
Antall ord: 6
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Du har nok rett i det--- desverre om jeg kan si det. men gøy er det at det endelig kommer fakta fram, Objektiv Fakta.
Antall ord: 25
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Bruk av to forskjellige stoffer samtidig kan også rote til resultatene. Det kan for eksempel være tilfellet for cannabis, som vanligvis røykes sammen med tobakk. Det kan ha gitt en overdrevent høy rangering av cannabis på skalaen, noterer forskerne.

De hakke peil, Cannabis(grønt) kan man lett røyke uten tobakk,
men hvis du har brunt(hasj) så bør man blande med tobakk. At cannabis ligger før ecstacy på lista av den grunn blir for dumt, du trenger ikke blande med tobakk, du kan like gjerne bruke te for den slags skyld, elr mekke med hamp blader. fri hasj!!
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Jeg skjønner måten du ser ting på krabaten... men måten du proklamerer fri hasj for , tror jeg ikke funker.. man bør legge Guarden ned, virker som du har hatt en del trøbbel fordi du kanskje begynte å røyke tilig. Jeg tror du sitter med mye bra kunnskap innafor slikt.. Tror også du har skjønnt den store spøken når det kommer til Fordommene rundt Cannabis og andre Ulovelige substanser forøvrig, skjønner at du blir fustrert.. men du gjør deg selv en bjørnetjeneste når du skriver på en type Klisje-kvasi Ja til Cannabis Type-- men ikke heng deg opp i det! bruk din Kunnskap med fornuft.. og husk at du ikke har noe som helst å bevise for nOen.. Og ja jeg mener at Cannabis bør legaliseres.
Jeg er en av de som mener at folk bør prøve det de har lyst til å prøve, uten å måtte føle seg "skitten" og satt i en bås, for når alt kommer til alt, så er det fordommene i seg selv som er den store stygge Ulven! å når mennesker begynner å skjønne sin Skaper Kraft, tror jeg Fordommer og stigmatiseringer av ting forsvinner... mulig jeg drømmer litt nå men.. tiden får vise
Antall ord: 220
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Takk for evalueringen keke, er veldig enig med deg.
Det jeg egentlig mener i bunn og grunn er at alle med makt over andre må vekk! ALLE!
La folk leve, AKKURAT SOM DE VIL, vi alle har like mye rett til det verken mer elr mindre
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

kraBat skrev:Takk for evalueringen keke, er veldig enig med deg.
Det jeg egentlig mener i bunn og grunn er at alle med makt over andre må vekk! ALLE!
La folk leve, AKKURAT SOM DE VIL, vi alle har like mye rett til det verken mer elr mindre
yess, la de narkoman leve akkurat slik de vil, uten all støtte fra staten!! deres valg, deres dumhet..

denne lista har jeg ikke mye trua på, for en ectasy pille kan inneholde så mye rart at det blir for dumt å si at det er mindre farlig enn alkohol.. man vet aldri med sikkerehet hva man i seg når man tar en slik en pille..
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Men unnskyld meg, folk dør første gang de tar ecstasy, det er ingen som dør av å drikke alkohol, med mindre de drikker helt sinnnnnnsykt mye...
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

tror du at ecstasy hadde blitt solgt om de hadde vært dødelige? det dør 1000 gang flere mennesker av paracet enn E årlig...

Les teksten på nytt.. Dette er Seriøs forskning! så ikke undergrav dette med dine sværta negative meninger om Noe du Egentlig ikke vet noe som helst om... Beklager.. men DU er ikke seriøs
Sist redigert av keke på 02 Apr 2007 14:28, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 62
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

ecstasy vil jeg derimot ikke anbefale:D Norsk vett er litt sundt å ha da, extasy er jo kjemisk også utløser det lykkestoffer i hjernen du aldri vil få igjen, So say no till drugs, just say no, yes! :mozilla_wink:
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

keke skrev:tror du at ecstasy hadde blitt solgt om de hadde vært dødelige? det dør 1000 gang flere mennesker av paracet enn E årlig...

Les tekten på nytt.. Dette er Seriøs forskning! så ikke undergrav dette med dine sværta negative meninger om Noe du Egentlig ikke vet noe som helst om... Beklager.. men DU er ikke seriøs
Hvem var den til?
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Jeg tror den var til deg :D
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Jeg anbefaler ikke noe som helst... jeg vil at fakta skal fram! og fakta er at Ecstasy aldri har vært og kommer aldri til å være verre enn alkohol på noen som helst måte...!!!!!

De aller fleste klarer å styre inntaket sitt av det rusmiddlet de måtte foretrekke...

De som er nede i søla i et Narko Helvete, eller ALko helvete ER og Stauerer ET eksempel VI som liksom er så rasjonelle og fornuftige ikke skjønner noe av! fordi DE har skjønnt at Det er NO galt!! DE eksisterer så LEGNE SAMFUNNET VI LEVER I ER GJENNOMSYRA AV FRYKT OG FORDOMMER!!!!!!

Men det er vanskelig med Ulovelige substanser fordi INgen forteller deg Fakta.. DU vet ikke hva det er Før du tar det... og selv da sliter du FORDI alt du vet er at "DET ER FARLIG", OG DU KAN DØ!!! Hva er det forno?!?!?!??!?!?! skal man ta et stoff som forsterker alt av følelser og tanker, å frike ut fordi du tror du kommer til å DØ fordi du har Lest at man gjør det av 1 PILLE??!?! Dette er rein sprøyt å propaganda piss... OG det er nettopp slike UTsagn som gjør at mennesker havener på "crazy house"

Så før du skal fortsette å krittisere og vise for en naiv fordommsfull person du er, ta en liten TITT på dine IDOLER, dine favoritt kunstenere i alle klasser.. din favoritt filosof.. You name it... DE er/var Hardcore rusmissbrukere...
Man lærer av alt.. og alt er en læringsprosess.. ingen er større eller bedreviten enn noen annen.. men med å være en fordommsfull stakkar Viser du bare din egen udugelighet som menneske.. du fraskriver deg det som er din Gave til oss.. Nemmelig ditt varme og gode hjerte som du skal fryse ned til en som liksom er mer verdt enn nabogutten som skal ruse seg hele tiden og ikke tenker på noen andre enn seg selv...alt har sine grunner.. tenk litt over det
Rett info redder liv....

og så vil jeg legge til noe en jeg setter stor pris på har skrevet:

"Narkomane har ingen grunn til å skamme seg. Det er heller de med fordommer for narkomane som burde skamme seg. Selv om jeg egentlig mener at ingen burde skamme seg, vi er jo indoktrinerte i den verden vi lever i. Det er samfunnet vårt som legger føringer for hva vi skal fordømme.

Fordommene samfunnet vårt har mot narkomane er noe jeg har lyst til å gjøre noe med. Det er ingen grunner til at de skal nederst på "rangstigen". Jeg blir sint når jeg leser innlegg eller til og med ledere i lokal-avisene som strør om seg hat og fordommer mot narkomane. Men jeg skjønner mentaliteten, jeg har selv hatt store fordommer mot de som bruker dop...før jeg ble kjent med mange selv. Nå vet jeg hvor bra mennesker dette er....mange har hatt en vanskelig barndom og er preget av det, andre er nysgjerrige på livet og seg selv og mange skiller seg ut fra folk flest...de er mer tenkende og ikke så overfladiske som mange andre er. Det er mitt klare inntrykk.

Husker jeg leste i lokal-avisen på Sunnmøre der redaktøren skrev i lederen noe sånt som: "Det er uforståelig at ungdommen fortsetter å bruke dette svineriet til tross for at de burde visst hvor farlig det er". Og da var det snakk om hasj. Mange mennesker vil alltid søke spenning, enten det er å kjøre fort med bil, ekstremsport, eller rusmidler...det er ingenting "uforståelig" med dette. Vi må bare akseptere det. Og så lenge det finnes folk som søker spenning, så vil det alltid være noen som ruser seg. Det samme gjelder de som trenger å erfare hvem man er, og de som trenger psykiske lidelser - for å til slutt kunne finne tilbake til seg selv. Og det er ingen vits i å kjempe mot dette eller spre frykt og fordommer. Å kjempe mot noe virker alltid mot sin hensikt. Det skaper bare mer av det vi ikke vil ha.

Det er ingenting som må bekjempes. Og rusmidler blir vi aldri "kvitt". Rusmidler er ikke et onde. Ingenting er det. Rusmidler finnes tilgjengelig overalt i naturen til alle som måtte ha behov for å bruke det. Sjamaner og indianere har i århundrer brukt sentralstimulerende planter fra naturen, med måte. Og har ingen problemer med dette.

Hvis noe først skal kalles "farlig" så er det fordommene som er det. Ungdommer i 14-16 årsalderen har lettere for å prøve noe som er forbudt og "tabu". Mange er usikre på seg selv i den alderen, og gjør mye rart for å være "tøff". Hadde saklige fakta om stoffene vært lagt frem i skolen, og dersom folk ikke lenger hadde vært så fordomsfulle i forhold til dette - så hadde ungdommene sett på mye som like uinterressant som det er å sniffe lim. Nå satt jeg det litt på spissen men.., det tabubelagte er ofte mer spennende for ungdommer enn selve rusen.

Forebyggende arbeid, gjennom åpenhet, ærlighet og aksept - er den eneste løsningen på dette. Slik får den enkelte den informasjonen den trenger for å kunne ta et selvstendig valg, utifra sjelens behov.
Og når det ikke eksisterer frykt, fordommer og bekjempelse i forhold til narkotika, så tiltrekker heller ikke samfunnet seg dette.

Og faktisk.... så er det ingenting som er farlig - egentlig. Det er en mening med absolutt ALT. Det er en mening med alle erfaringer. Og det er ikke meningen at alle skal ha de samme erfaringene - derfor må vi slutte å påvirke menneskers frie vilje gjennom frykt og tvil - fordi vi TROR vi vet hvilke valg som er mest riktige. Vi kan aldri vite dette. Vi vet ingenting om hvilken vei andre sjeler har valgt i livet.

Ved å i frykt og fordom kjempe mot menneskers frie valg, skaper vi bare mer av det vi ikke vil ha.
Derfor er forebyggende arbeid det eneste som kan bidra til at hver enkelt får tatt et selvstendig valg.
Og et valg kan aldri bli riktig om det ikke er tatt selvstendig. Ingen andre enn oss selv vet hva som er riktig for oss."

Takk kompis... for at jeg har blitt kjennt med deg!

Håper at dette kan få i gang et litt anderledes tankemøsnter...
Antall ord: 1072
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

kraBat skrev:Jeg tror den var til deg :D
Jeg trodde egentlig den var til deg, men ble litt usikker. Så dere hadde diskutert litt før, og hn hadde egentlig ingen grunn til å være så agressiv mot meg.

Men du keke, forskning eller ikke, FAKTUM er at ungdommer som tar ecstasy blir avhengige! Hvis kroppen deres takler det i det hele tatt... Lykkelageret i hjernen tømmes, noe som resulterer i at du noen år senere sitter der og er følelsesmessig død.

Jeg drikker. Men jeg dør ikke. Jeg har drukket i fire år omtrent og jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har vært full. Men jeg er da oppegående, jeg er aktiv, har gode karakterer og er på ingen måte avhengig av alkohol. (jeg høres veldig dust ut nå, men det er bare for å lage et poeng)

Og likevel kan du og disse forskerne påstå at alkohol er farligere enn ecstasy? Det er mer en jeg kan fatte.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Deretter tok forskerne kontakt med forskjellige eksperter – inkluderte psykiatere spesialisert på avhengighet, politifolk, kriminalteknikere, kjemikere og leger.

Det blir en usikker forskning spør du meg
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links