Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisAlkohol og tobakk fraligere enn Ecstasy og Cannabis

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Det var ikke ment som noe aggressivt i allefall... Jeg mener mitt og du har ditt syn..
Selv har jeg vært rusmissbruker.. og jeg har mista mange Gode venner i den gården
Da jeg først prøvede E var jeg 16.. hadde ikke peiling på hva det varforno.. så jeg kan tenke meg hvordan det er å være i din possisjon..
Jeg hadde også et hardt år med mye Party-techno trance.. Jeg elsker å Danse.. og E var den perfekte kombinasjonen.. bare at det gikk over styr.. 1 år brukte jeg Ca 30-50 E i Uken... da ble jeg svidd! Har idag ingen problemer.. verken med konestrasjon eller noe annet.. men det skal sies at jeg slet fælt i årene etter at jeg slutta..1 havlår va ille.. så kom det seg etterhvert.. og jeg hadde lært min lekse om det å være "missbruker"..
Jeg er glad for mine erfaringer, og føler at jeg har en del Tyngde i dette faget om man kan si det slikt... Ecstasy er Farlig om du skal bruke det i store mengder.. INGEn tvil om det!
Men at du tømmer lagrene etter en helg på e.. er en myte...
istedenfor å diskutere med meg og ikke tro på hva jeg sier.. så bør du sjekke ut hva MDMA egentlig er og hva det gjør med korppen din.. dette er forsket MASSE på!
Antall ord: 238
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

keke skrev:Jeg anbefaler ikke noe som helst... jeg vil at fakta skal fram! og fakta er at Ecstasy aldri har vært og kommer aldri til å være verre enn alkohol på noen som helst måte...!!!!!

De aller fleste klarer å styre inntaket sitt av det rusmiddlet de måtte foretrekke...

De som er nede i søla i et Narko Helvete, eller ALko helvete ER og Stauerer ET eksempel VI som liksom er så rasjonelle og fornuftige ikke skjønner noe av! fordi DE har skjønnt at Det er NO galt!! DE eksisterer så LEGNE SAMFUNNET VI LEVER I ER GJENNOMSYRA AV FRYKT OG FORDOMMER!!!!!!

Men det er vanskelig med Ulovelige substanser fordi INgen forteller deg Fakta.. DU vet ikke hva det er Før du tar det... og selv da sliter du FORDI alt du vet er at "DET ER FARLIG", OG DU KAN DØ!!! Hva er det forno?!?!?!??!?!?! skal man ta et stoff som forsterker alt av følelser og tanker, å frike ut fordi du tror du kommer til å DØ fordi du har Lest at man gjør det av 1 PILLE??!?! Dette er rein sprøyt å propaganda piss... OG det er nettopp slike UTsagn som gjør at mennesker havener på "crazy house"

Så før du skal fortsette å krittisere og vise for en naiv fordommsfull person du er, ta en liten TITT på dine IDOLER, dine favoritt kunstenere i alle klasser.. din favoritt filosof.. You name it... DE er/var Hardcore rusmissbrukere...
Man lærer av alt.. og alt er en læringsprosess.. ingen er større eller bedreviten enn noen annen.. men med å være en fordommsfull stakkar Viser du bare din egen udugelighet som menneske.. du fraskriver deg det som er din Gave til oss.. Nemmelig ditt varme og gode hjerte som du skal fryse ned til en som liksom er mer verdt enn nabogutten som skal ruse seg hele tiden og ikke tenker på noen andre enn seg selv...alt har sine grunner.. tenk litt over det
Rett info redder liv....

og så vil jeg legge til noe en jeg setter stor pris på har skrevet:

"Narkomane har ingen grunn til å skamme seg. Det er heller de med fordommer for narkomane som burde skamme seg. Selv om jeg egentlig mener at ingen burde skamme seg, vi er jo indoktrinerte i den verden vi lever i. Det er samfunnet vårt som legger føringer for hva vi skal fordømme.

Fordommene samfunnet vårt har mot narkomane er noe jeg har lyst til å gjøre noe med. Det er ingen grunner til at de skal nederst på "rangstigen". Jeg blir sint når jeg leser innlegg eller til og med ledere i lokal-avisene som strør om seg hat og fordommer mot narkomane. Men jeg skjønner mentaliteten, jeg har selv hatt store fordommer mot de som bruker dop...før jeg ble kjent med mange selv. Nå vet jeg hvor bra mennesker dette er....mange har hatt en vanskelig barndom og er preget av det, andre er nysgjerrige på livet og seg selv og mange skiller seg ut fra folk flest...de er mer tenkende og ikke så overfladiske som mange andre er. Det er mitt klare inntrykk.

Husker jeg leste i lokal-avisen på Sunnmøre der redaktøren skrev i lederen noe sånt som: "Det er uforståelig at ungdommen fortsetter å bruke dette svineriet til tross for at de burde visst hvor farlig det er". Og da var det snakk om hasj. Mange mennesker vil alltid søke spenning, enten det er å kjøre fort med bil, ekstremsport, eller rusmidler...det er ingenting "uforståelig" med dette. Vi må bare akseptere det. Og så lenge det finnes folk som søker spenning, så vil det alltid være noen som ruser seg. Det samme gjelder de som trenger å erfare hvem man er, og de som trenger psykiske lidelser - for å til slutt kunne finne tilbake til seg selv. Og det er ingen vits i å kjempe mot dette eller spre frykt og fordommer. Å kjempe mot noe virker alltid mot sin hensikt. Det skaper bare mer av det vi ikke vil ha.

Det er ingenting som må bekjempes. Og rusmidler blir vi aldri "kvitt". Rusmidler er ikke et onde. Ingenting er det. Rusmidler finnes tilgjengelig overalt i naturen til alle som måtte ha behov for å bruke det. Sjamaner og indianere har i århundrer brukt sentralstimulerende planter fra naturen, med måte. Og har ingen problemer med dette.

Hvis noe først skal kalles "farlig" så er det fordommene som er det. Ungdommer i 14-16 årsalderen har lettere for å prøve noe som er forbudt og "tabu". Mange er usikre på seg selv i den alderen, og gjør mye rart for å være "tøff". Hadde saklige fakta om stoffene vært lagt frem i skolen, og dersom folk ikke lenger hadde vært så fordomsfulle i forhold til dette - så hadde ungdommene sett på mye som like uinterressant som det er å sniffe lim. Nå satt jeg det litt på spissen men.., det tabubelagte er ofte mer spennende for ungdommer enn selve rusen.

Forebyggende arbeid, gjennom åpenhet, ærlighet og aksept - er den eneste løsningen på dette. Slik får den enkelte den informasjonen den trenger for å kunne ta et selvstendig valg, utifra sjelens behov.
Og når det ikke eksisterer frykt, fordommer og bekjempelse i forhold til narkotika, så tiltrekker heller ikke samfunnet seg dette.

Og faktisk.... så er det ingenting som er farlig - egentlig. Det er en mening med absolutt ALT. Det er en mening med alle erfaringer. Og det er ikke meningen at alle skal ha de samme erfaringene - derfor må vi slutte å påvirke menneskers frie vilje gjennom frykt og tvil - fordi vi TROR vi vet hvilke valg som er mest riktige. Vi kan aldri vite dette. Vi vet ingenting om hvilken vei andre sjeler har valgt i livet.

Ved å i frykt og fordom kjempe mot menneskers frie valg, skaper vi bare mer av det vi ikke vil ha.
Derfor er forebyggende arbeid det eneste som kan bidra til at hver enkelt får tatt et selvstendig valg.
Og et valg kan aldri bli riktig om det ikke er tatt selvstendig. Ingen andre enn oss selv vet hva som er riktig for oss."

Takk kompis... for at jeg har blitt kjennt med deg!

Håper at dette kan få i gang et litt anderledes tankemøsnter...
Nå regner jeg med den var retta mot meg, klarte og overse det lange innlegget, hva skjer?
Her snakker vi om en kar som har hue sitt i orden :mozilla_wink:
Det du sier stemmer veldig bra med mine egne erfaringer angående narkotika og regler.
Det blir for mange en siste nødutgang til frihet men ender som oftest opp bak lås og slå.
Skal man håndtere ruspolitikken så må det ikke være noen rejering som styrer og spærrer våre valgmuligheter, tvert imot. planen med denne verden ligger ikke i å måtte være avhenging menneske, men uavhenging menneske fullt ut. Men alt som har skjedd er jo bare en del av læringsprossessen. Det er jo også den eneste måten vi virkelig kan komme i kontakt med oss selv. Vi kan bli klar over hva vi er i stand til hvis vi går sammen og rydder opp alt det rote dem har skapt, det kommer tydelig fram, det er like rotete oppi hodet dems som kan henvises i verden til en hver tid. Ikke glem, det er mer av oss enn det er av dem. Kan dem, kan vi! Ser du, det er ingen forskjell. Vi er alle sammen om denne kloden samme hva du måtte være UANSETT.
Antall ord: 1293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Du kan tenke deg hvordan det er å være meg fordi du ikke hadde peiling og tok ecstasy? Jeg skal si deg en ting, og det er at jeg hadde aldri aldri aldri tatt imot narkotika frivillig på noen som helst måte, noen gang. Jeg sa heller ikke at lykkelagerene blir tømt av én pille, men blir man avhengig så ja. Dette har jeg fått høre av en tidligere rusmisbruker som holdt foredrag.

Jeg vet om folk som har dødd av én pille. Jeg vet ikke om noen som har dødd av én slurk vodka f eks. Gjør du?
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Nå virka du provosert på keke, hehe. Karina du kan ikke nekte for/over at alkohol ikke er noe av det verste, for det er det! Bare se på all volden den framtreder, dødsfall ikke minst, dreper hjerneceller osv. Jeg sier ikke at du vil ha noe som helst problem med alkohol nå elr i framtiden, det kommer ann på hvordan du velger å håndtere dine drikkevarer, jeg veit jeg er litt for flink til å ta av. Men som med noen rus-stoffer så har det sine positive sider til en viss grad.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Man kan dø av en pille E, men det skjer sjeldent. Man kan også få badtripp av en pille, eller få flashback etter opptil to år, men det er også sjeldent. Likevel skjer det, og sannsynligheten/risikoen må da selvfølgelig vurderes også på en slik liste.

Alkohol påvirker både rusmisbrukeren og omgivelsene i mye større grad enn Ecstacy gjør fordi man oftest bare blir happy selv av ecstacy, mens alkohol også ofte fører til aggressivitet og voldsepisoder.

Denne listen er ikke fullverdig, men den tar opp forskjellige problemer knyttet til rus, og denne som mange andre undersøkelser vitner om at alkohol faktisk er en versting.

Det betyr ikke, slik mange vil ha det til, at cannabis, ecstacy osv ikke er farlig, men at alkohol er verre enn mange tenker på.

Hadde alkohol blitt oppfunnet i dag så hadde det blitt forbudt, men fordi det er en inngrodd skikk med alkohol, og i utlandet i adskillig større grad enn i Norge, er det urealistisk å tro man kan forby alkohol med det første. Frankrike og Tyskland er bare noen eksempler på land som vil kjempe hardt for fortsatt liberal alkoholpolitikk.

Tobakk er på vei ut. Norge er faktisk blant de ledende i verden når det gjelder tobakksreduksjon. Irland og California er foran oss, og Europa hakk i hæl.

De fleste voldsepisoder skjer i forbindelse med alkohol, noe journalistene ikke så ofte sørger for å fremheve. De fremhever gjerne andre faktorer som at fremmedkultur eller narkotika, fordi da får ikke hvermannsen dårlig samvittighet for sin egen rusmisbruk. Avisene vet hva folk liker å lese om og hva de ikke liker å lese om. Alkoholen, som de gjerne selv er tilhengere av å få tilgang til, liker folk ikke å lese så mye negativt om, mens narkotikaens katastrofale virkninger liker man å lese om for det gjelder de andre og ikke en selv.
Antall ord: 317

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Flashback har ingenting med ECSTASY å gjøre.. med mindre du snakker om Orgasmer, eller deilig gåsehud.. som minner deg om den gang du tok E å hadde en herlig kveld...
Ecstasy fremmhever dine beste sider.. ecstasy får fram det gode i deg.. du når "toppen" du føler deg fri, du har ingen fordommer å føler at du skjønner alle rundt deg.. du føler at mennesker ser deg for den du EGENTLIG er osv.... Jeg tør å si disse tingene fordi det er nettopp det ecstasy er.. plain FUN.. MEN, overdreven bruk er ikke bra.. OG du må BETALE for den "TOPPEN" du var på dagen før.. Du vil mest sannsynlig føle deg litt "nede" dagen derrpå.. eller om du skulle være en plaget person som ikke er fornøyd med livet sitt, vil du mest sannsynlig få en skikkelig downer... og si "Slik som jeg hadde det igår vil jeg ha for alltid"...

Mange muligheter der i gården.. men man må også huske at det finnes mange hundretusen forskjellige E, dårlige, gode, sterke, svake, juks(sukker, placebo E som også kan funke Bra fra tid til annen, om settinga er tilrettelagt, altså vi UTLØSER selv det E'en vansligvis skal gjøre for oss....

De få døsfallene som har vært på E i Norge har, desverre blitt, Løgn servert---- "dødspillen, HUN døde av 2 Ecstasy" men avisen forteller ingenting om at hun hadde spist 25 piller FØR de siste to.. altså som BA sier.. Media har sin skyld i Frykten som ikke bør være for slik...

http://ecstasy.org/
Antall ord: 279
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

til keke:

hm.. sikker på at du ikke bare knipsa slike sukkertabletter? ei venninde av meg tok endel E når hun var 15-16 år, og hun var det helt umulig å prate med. hun hadde null konsentrasjonsevne, og veldig dårlig hukommelse. hun kunne sitte og fortelle meg en historie, og midt i historien falt hun helt bort fordi hun ikke husket hva hun egentlig fortalte. og når jeg minnet henne på at hun hadde sagt det og det, så nei, da husket hun ikke at hun hadde opplevd dette.. og i den perioden så brukte hun E, så det at E ikke har noen bivirkninger er bare tull. folk sliter jo med å ha en kjærlighets/lykke følelse etter å ha tatt masse E, og det er en ting som er forsket på. og hvis du virkelig var en erfaren E bruker, så hadde du visst at det er STOOOR forskjell mellom den variasjonen av piller som finnes der ute. mange forskjellige blandinger.

mulig det at parasept dreper flere i året, men er du klar over hvor mange som tar slike piller enn E? har du tallene over hvor stor prosent av alle inntakene av parasept er dødelig? og hvor mange av inntakene av E som er dødelig?
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg kjenner adrenalinet koke når jeg leser sånt som du klarer å få ut her keke.

Nå er jeg enig i at alkohol nok kan være like ille som all annen stimuli.
Men å påstå at en ikke kan bli varig psykisk syk av å ta en E eller to
det blir for meg helt absurd.
Som vanlig er jeg ikke så opptatt av forskningrapporter, men har du
vært innom ungdomsspykiatrisk å sett hvem som opptar de fleste plassene
der? Det har jeg hvertfall gjort og er ikke i tvil om at dette er farlig lek med
eget liv.
Klart det er mange som takler det fint og ikke merker noe, men du kan
ikke vite om du er av de heldige før du har prøvd og da er det kanskje
litt sent?
Har ikke rusa meg på annet enn alkohol i lystige lag så burde sikkert ikke
uttale meg .
Men har vært på den andre siden i årevis både med misbruk av alkohol, piller og
alle typer dop.

I min sønns vennekrets var de ca 20 som startet med denne morroa, det
er 14 år siden. I dag går to i Oslo sentrum, 3 er ut og inn på psykiatrisk,
2 har store problemer med sinne, EN klarer seg helt fint og de andre går
stadig i periodevis terapi når angsten blir for stor.
Er dette uvanlig? Jeg tror ikke det.

Min datter er gift med en tidligere narkoman, han startet med denne flotte hasjen
sammen med alle de andre kompisene.
Han er den som har klart seg best, og han er ikke noe hyggelig selskap når han
har sine downs. Nå er han en god del eldre en min sønn, så mange av hans venner
er ikke mer.

Når dopet ikke lenger er gøy, men har overtatt styringa DA er det vi som foreldre eller
pårørende som får lide uten å ha bedt om det.

Etter å ha fulgt så mange over år, fått noen ut av dritten og på nytt er på vei til å
dra ei ut av det så kan jeg vanskelig se at det kan være verdt disse dagene eller årene
med virkelighetsflukt.
Hva er det som gjør at en tillater seg å tilføre sin egen kropp dette spør jeg meg?


Og keke: Om du har kommet deg ut av dette, hvordan kan du da fortsatt
forherlige et liv med rus på ett forum med mange unge mennesker?
Antall ord: 421
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på et par ting.

Paracet er tilnærmet ufarlig ved vanlig bruk, men krever en moderat(x10) overdosering før den kan gi leverskader og føre til en skikkelig dustete død. Man trenger lavere overdosering om man har svekket/skadet lever på forhånd.
Forskjellen på E og Paracet er at sistnevnt er nyttig ifh. til symptombehandling av sykdom.

THC gir økt sjanse for schizofreni(ja bevist).

At noe er naturlig betyr ikke at det er bra for deg, at noe er kjemisk fremstilt betyr ikke at det er dårlig for deg.

Alkohol er ikke på langt nær så upålitelig som mange andre stoffer. Effekten er rimelig forutsigbar. Vi har i tillegg gode sosiale rammer rundt bruken av det.

At alkohol dreper hjerneceller er et ganske så tåpelig argument. Dette er så lite at det har ingen effekt.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Dr. Doktor skrev:
At alkohol dreper hjerneceller er et ganske så tåpelig argument. Dette er så lite at det har ingen effekt.
har faktisk lest at alkohol gjenopplever hjerneceller, hvis man drikker små mengder..
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Dr. Doktor skrev:Jeg vil bare gjøre oppmerksom på et par ting.

Paracet er tilnærmet ufarlig ved vanlig bruk, men krever en moderat(x10) overdosering før den kan gi leverskader og føre til en skikkelig dustete død. Man trenger lavere overdosering om man har svekket/skadet lever på forhånd.
Forskjellen på E og Paracet er at sistnevnt er nyttig ifh. til symptombehandling av sykdom.

THC gir økt sjanse for schizofreni(ja bevist).

Du må være rimlig pshykisk ustabil skal det skje, da er det ikke så smart og røyke et pshykotisk stoff.

At noe er naturlig betyr ikke at det er bra for deg, at noe er kjemisk fremstilt betyr ikke at det er dårlig for deg.

Nå snakker vi ikke om ''noe'' heller, vi snakker om cannabis. Kjemisk fremstilt betyr menneske skapt, stoler du mer på folk du ikke en gang kjenner ovenfor naturen? Hvis du måtte velge å enten ta paracet resten av livet ditt elr marihuana så tror jeg valget ville blitt enkelt. Du trenger ikke røyke det, du kan lage cockies, brownies elr spise potten

Alkohol er ikke på langt nær så upålitelig som mange andre stoffer. Effekten er rimelig forutsigbar. Vi har i tillegg gode sosiale rammer rundt bruken av det.

Du har ikke smakt hjemmebrent drammer elr? Se realistisk på det, unge mennesker drikker av 1 grunn, bli mest dritings! De nyter ikke det dem drikker nødvendighvis

At alkohol dreper hjerneceller er et ganske så tåpelig argument. Dette er så lite at det har ingen effekt.
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

kraBat skrev:
Dr. Doktor skrev: THC gir økt sjanse for schizofreni(ja bevist).
Du må være rimlig pshykisk ustabil skal det skje, da er det ikke så smart og røyke et pshykotisk stoff.
Nei, men det er større risiko for de som allerede er predisponert for slikt.
kraBat skrev:
Dr. Doktor skrev: At noe er naturlig betyr ikke at det er bra for deg, at noe er kjemisk fremstilt betyr ikke at det er dårlig for deg.
Nå snakker vi ikke om ''noe'' heller, vi snakker om cannabis. Kjemisk fremstilt betyr menneske skapt, stoler du mer på folk du ikke en gang kjenner ovenfor naturen? Hvis du måtte velge å enten ta paracet resten av livet ditt elr marihuana så tror jeg valget ville blitt enkelt. Du trenger ikke røyke det, du kan lage cockies, brownies elr spise potten
Nei ok. Du snakket jo ikke om paracet heller, men om ectasy. Valger mellom marihuana og paracet er ikke enkelt fordi det ene er kjemisk og det andre er naturlig. Det er enkelt fordi de har forskjellige virkninger. På samme måte som valget mellom å spise hvit fluesopp eller sovepiller ville være enkelt.
kraBat skrev:
Dr. Doktor skrev: Alkohol er ikke på langt nær så upålitelig som mange andre stoffer. Effekten er rimelig forutsigbar. Vi har i tillegg gode sosiale rammer rundt bruken av det.


Du har ikke smakt hjemmebrent drammer elr? Se realistisk på det, unge mennesker drikker av 1 grunn, bli mest dritings! De nyter ikke det dem drikker nødvendighvis
Men disse unge menneskene får vel ikke så ofte respirasjonsstans eller blir psykotiske?
Jeg har vel heller aldri hevdet at unge mennesker ikke drikker for å bli dritings. Jeg har hevdet at disse som drikker for å bli dritings på lørdag likevel fungerer resten av uka. Det er akseptert blant unge å bli dritings på lørdag, men ikke på tirsdag formiddag.
Disse reglene er ofte fraværende i miljøer hvor det er vanlig å bruke andre rusmidler. Jeg har ikke sett disse som drikker alkohol gå for å ta seg en dram i langefri, men jeg har sett de som røyker hasj forsvinne i skogen så fort klokka ringer.


Når det gjelder rusdebatten så synes jeg det er påfallende at alle diskuterer hvilket rusmiddel som er best og hvorfor, men veldig få tar et skritt tilbake og spør hvilken hensikt disse midlene(da også alkohol) tjener.
Sist redigert av Dr. Doktor på 03 Apr 2007 10:02, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 409

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

keke skrev:Flashback har ingenting med ECSTASY å gjøre.. med mindre du snakker om Orgasmer, eller deilig gåsehud.. som minner deg om den gang du tok E å hadde en herlig kveld...
Ecstasy fremmhever dine beste sider.. ecstasy får fram det gode i deg.. du når "toppen" du føler deg fri, du har ingen fordommer å føler at du skjønner alle rundt deg.. du føler at mennesker ser deg for den du EGENTLIG er osv.... Jeg tør å si disse tingene fordi det er nettopp det ecstasy er.. plain FUN.. MEN, overdreven bruk er ikke bra.. OG du må BETALE for den "TOPPEN" du var på dagen før.. Du vil mest sannsynlig føle deg litt "nede" dagen derrpå.. eller om du skulle være en plaget person som ikke er fornøyd med livet sitt, vil du mest sannsynlig få en skikkelig downer... og si "Slik som jeg hadde det igår vil jeg ha for alltid"...

Mange muligheter der i gården.. men man må også huske at det finnes mange hundretusen forskjellige E, dårlige, gode, sterke, svake, juks(sukker, placebo E som også kan funke Bra fra tid til annen, om settinga er tilrettelagt, altså vi UTLØSER selv det E'en vansligvis skal gjøre for oss....

De få døsfallene som har vært på E i Norge har, desverre blitt, Løgn servert---- "dødspillen, HUN døde av 2 Ecstasy" men avisen forteller ingenting om at hun hadde spist 25 piller FØR de siste to.. altså som BA sier.. Media har sin skyld i Frykten som ikke bør være for slik...

http://ecstasy.org/
Flashback kan forekomme ved bruk av amfetaminer. http://www.vennesla.vgs.no/prosjekt/gruppe2.htm, og jeg snakker ikke om noe positivt her.

Din reaksjon på mitt innlegg viser at du ikke er ute etter å gi saklig informasjon, men kun vil føre propaganda for narkotika. Ta ikke mitt innlegg til inntekt for noe av det du står for i denne sammenhengen.
Antall ord: 344

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

kraBat skrev:Nå snakker vi ikke om ''noe'' heller, vi snakker om cannabis. Kjemisk fremstilt betyr menneske skapt, stoler du mer på folk du ikke en gang kjenner ovenfor naturen? Hvis du måtte velge å enten ta paracet resten av livet ditt elr marihuana så tror jeg valget ville blitt enkelt. Du trenger ikke røyke det, du kan lage cockies, brownies elr spise potten
Kjemisk fremstilt betyr også i mange tilfeller at det finnes en kontrollordning, slik at dosering og virkning er forutsigelig. Naturlig betyr at man ikke har noen kontroll med dosering. Hvit fluesopp er også naturlig, du spiser ikke det heller bare fordi det er naturlig?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

BA skrev:
kraBat skrev:Nå snakker vi ikke om ''noe'' heller, vi snakker om cannabis. Kjemisk fremstilt betyr menneske skapt, stoler du mer på folk du ikke en gang kjenner ovenfor naturen? Hvis du måtte velge å enten ta paracet resten av livet ditt elr marihuana så tror jeg valget ville blitt enkelt. Du trenger ikke røyke det, du kan lage cockies, brownies elr spise potten
Kjemisk fremstilt betyr også i mange tilfeller at det finnes en kontrollordning, slik at dosering og virkning er forutsigelig. Naturlig betyr at man ikke har noen kontroll med dosering. Hvit fluesopp er også naturlig, du spiser ikke det heller bare fordi det er naturlig?
Dem har kontrollordning ja, så BA, hvem er dem som bestemmer kontrollordningen for medikamenter? Eldre mennesker blir dosert med DYRE medikamenter de blir så tilknytta at de fleste bruker det livet ut, ikke fordi de vil men fordi dem har blitt lurt. Dem fungerer ikke som dem en gang gjorde heller, bivirkningene er maaaange og DE er uforutsigbare! Er ikke det det viktige i poenget? Spør du meg, la sunn mat være medisinen din! Ekte lykke og vellvære kommer ikke av bilen din elr lommeboka di men innenifra.
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links