Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisAlkohol og tobakk fraligere enn Ecstasy og Cannabis

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Slettet_Free

Innlegg av Slettet_Free »

All narkotika skulle ha vært legalisert.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

kraBat skrev: Dem har kontrollordning ja, så BA, hvem er dem som bestemmer kontrollordningen for medikamenter? Eldre mennesker blir dosert med DYRE medikamenter de blir så tilknytta at de fleste bruker det livet ut, ikke fordi de vil men fordi dem har blitt lurt. Dem fungerer ikke som dem en gang gjorde heller, bivirkningene er maaaange og DE er uforutsigbare! Er ikke det det viktige i poenget? Spør du meg, la sunn mat være medisinen din! Ekte lykke og vellvære kommer ikke av bilen din elr lommeboka di men innenifra.
Ja ja, gi oss noe dokumentasjon på at eldre blir lurt mot sin vilje, hvor farlige disse midlene er og alt det der.
Uansett, er man syk vil det være hensiktsmessig å bruke medisiner for å enten dempe symptomene eller komme årsaken til livs. Det er ikke alle problemer man blir kvitt med å spise gullerøtter.
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Ja ok.. La oss gi oss henn! fraskrive oss alt annsvar!
Legemiddelindustrien og deres patenter på medisin tjener Folket.. Jada vi snakker ikke om Industri her.. vi snakker om Noen som vil vårt beste..

Jeg har mange i min familie som medisineres av Staten, min Bestemor f.eks, offer av feilmedisinering mista 5 år av livet sitt, til dritten! da snakker jeg om Narkotika, Verste og kraftigste sorten finner du på apoteket. Min mor jobber på Apoteket, og i en relativt enkel operasjon fikk hun livet sitt snudd opp ned, fra å være sporty areobic instruktør til å ikke kunne løfte på sin yngste sønn i mer enn par min.. så for å snakke om alle pillene hun ble anbefalt å ta mot ryggsmertene ( de kutta vekk en nerve og resultatet ble en kronisk rygg-plage) Men siden hun vet hva piller gjør med folk tar hun ikke de, Kun Når smertene er for ille... Jeg har anbefalt henne å ta Cannabis, men hun sier det er ulovelig og ikke vil snakke mer om den saken. Så hun velger å leve livet med forferdelige smerter! Tro meg det gjør vondt å se sin egen mor slik!

De vennene jeg så forsvinne raskest var de som var avhenging av piller ( rohypnol, somadirl, flunipam, effexor, valium... ja listen er lang den)
Den perioden jeg hadde minst kontoll på mitt liv var da jeg også surfa på legmiddel bølgen og alkohol... jeg snakker om at legemiddelindustien produserer tabeletter syntetisk frammsillt MenneskeEtere! og faen du skal slite med å komme deg unna apotekets klør.. og det blir ikke noe lettere å slutte når det enkelsete i hele verden er å få en ny posjon hos legen, er du pillefjern får du til det allermeste... Fordi du ikke har noe form for sperringer...

Piller du får på apoteket er no dritt jeg syntes det burde bli tatt et skikkelig oppgjør med.. Fordi de ikke tjener folket, men en Kynisk industri som KUN tenker profitt!
Det er fakta folkens ! og du er både Dum å naiv som tror noe annet om den Industrien.
Ta bare Uland f.eks, de blir nektet å lage medisiner som Vesten har patent på.. Tjener det menneskeheten at vi må betale Dyrt for medisiner som først og fremst skal tjene kapitalen? som uland ikke har råd til å betale.. men hadde hatt muligheten om de selv kunne produsere det på lovelig vis uten å bli trua med sanksjoner og boikott..
Brasil er et fint eksempel på et land som NEkter å godta de urimelige villkårene for patentering som legemiddelindustrien står for.. de produserer HIV medisin ulovelig.. du kan tenke deg hva konsekvensne av det er... " vi kjøper 20% mindre sukker fra dere" og no annet faenskap vi måtte finne på... Dette er vi MED på.. dette godtar vi!??!?! JEG NEKTER...... Og jeg er opptimistiks fordi dette skal gå bra! jeg har troen på Menneskeheten og det gode alle mennesker har i seg!

Desverre føler jeg at jeg ikke kommer noen vei med å diskutere med deg BA, eller andre mennesker som har låst seg fast i naiv-"rasjonell" tankegang... beklager at jeg må si det med dere sitter fast, dere er akkurat der "DE" vil at du skal være... Redd, og tviholden på det som er.. for vi kan jo ikke si noe stygt om samfunnet vi lever i.. perfekt som det er!

dop er bare en illusjon, du finner nok Bad trips og flashback som det er i den virkelige verden.. ta deg en tur til sierra Leone så kan vi snakke om Bad trip..
Alt dere kritikere kan om Ecstasy, cannabis og andre substanser er, redsell, uvitenhet, frykt og fordommer... det er jo en erfaring i seg selv.. men det kom jeg over for lenge siden.. og når alt kommer til alt har dere ingen Argumenter som holder mål lenger.. framtiden vil vise at jeg har rett... og dere.. kommer nok til å ta en blås i ny og ne i godt selskap en fin ettermiddag en gang i framtiden... eller ikke, kanskje jeg ser deg i en parade Mot rusmiddler! fordi Narko er Rota til alt vondt... HUff.. redde og hysteriske foreldre som fraskriver seg alt annsvar! feiginger! Dere er mer glad i deres eget ved og vel enn alle andres... så bare forbli i ditt fort å bombarder oss med fordommer og uvitenhet skjult bak en fasade med tilsynelatende gode argumenter... Joda det låter fint, og det høres ut som du kan ditt.. men... ikke i mine ører... FoooooooooooOOOrdommer.. Fryyyykt... UUuuuUUUUUUviiiiitenhet... OG DU VET DET SELV!
Antall ord: 770
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Patent på legemidler varer bare 10 år og har som hensikt at de som har brukt penger på å utvikle et legemiddel skal få penger igjen for det. Sånn er det bare, noen må betale regningen.
Gjerne ro ned personkarakteristikken av dine meningsmotstandere en smule. Det er kjedelig og unyttig.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

keke skrev:Ja ok.. La oss gi oss henn! fraskrive oss alt annsvar!
Legemiddelindustrien og deres patenter på medisin tjener Folket.. Jada vi snakker ikke om Industri her.. vi snakker om Noen som vil vårt beste..

Jeg har mange i min familie som medisineres av Staten, min Bestemor f.eks, offer av feilmedisinering mista 5 år av livet sitt, til dritten! da snakker jeg om Narkotika, Verste og kraftigste sorten finner du på apoteket. Min mor jobber på Apoteket, og i en relativt enkel operasjon fikk hun livet sitt snudd opp ned, fra å være sporty areobic instruktør til å ikke kunne løfte på sin yngste sønn i mer enn par min.. så for å snakke om alle pillene hun ble anbefalt å ta mot ryggsmertene ( de kutta vekk en nerve og resultatet ble en kronisk rygg-plage) Men siden hun vet hva piller gjør med folk tar hun ikke de, Kun Når smertene er for ille... Jeg har anbefalt henne å ta Cannabis, men hun sier det er ulovelig og ikke vil snakke mer om den saken. Så hun velger å leve livet med forferdelige smerter! Tro meg det gjør vondt å se sin egen mor slik!

De vennene jeg så forsvinne raskest var de som var avhenging av piller ( rohypnol, somadirl, flunipam, effexor, valium... ja listen er lang den)
Den perioden jeg hadde minst kontoll på mitt liv var da jeg også surfa på legmiddel bølgen og alkohol... jeg snakker om at legemiddelindustien produserer tabeletter syntetisk frammsillt MenneskeEtere! og faen du skal slite med å komme deg unna apotekets klør.. og det blir ikke noe lettere å slutte når det enkelsete i hele verden er å få en ny posjon hos legen, er du pillefjern får du til det allermeste... Fordi du ikke har noe form for sperringer...

Piller du får på apoteket er no dritt jeg syntes det burde bli tatt et skikkelig oppgjør med.. Fordi de ikke tjener folket, men en Kynisk industri som KUN tenker profitt!
Det er fakta folkens ! og du er både Dum å naiv som tror noe annet om den Industrien.
Ta bare Uland f.eks, de blir nektet å lage medisiner som Vesten har patent på.. Tjener det menneskeheten at vi må betale Dyrt for medisiner som først og fremst skal tjene kapitalen? som uland ikke har råd til å betale.. men hadde hatt muligheten om de selv kunne produsere det på lovelig vis uten å bli trua med sanksjoner og boikott..
Brasil er et fint eksempel på et land som NEkter å godta de urimelige villkårene for patentering som legemiddelindustrien står for.. de produserer HIV medisin ulovelig.. du kan tenke deg hva konsekvensne av det er... " vi kjøper 20% mindre sukker fra dere" og no annet faenskap vi måtte finne på... Dette er vi MED på.. dette godtar vi!??!?! JEG NEKTER...... Og jeg er opptimistiks fordi dette skal gå bra! jeg har troen på Menneskeheten og det gode alle mennesker har i seg!

Desverre føler jeg at jeg ikke kommer noen vei med å diskutere med deg BA, eller andre mennesker som har låst seg fast i naiv-"rasjonell" tankegang... beklager at jeg må si det med dere sitter fast, dere er akkurat der "DE" vil at du skal være... Redd, og tviholden på det som er.. for vi kan jo ikke si noe stygt om samfunnet vi lever i.. perfekt som det er!

dop er bare en illusjon, du finner nok Bad trips og flashback som det er i den virkelige verden.. ta deg en tur til sierra Leone så kan vi snakke om Bad trip..
Alt dere kritikere kan om Ecstasy, cannabis og andre substanser er, redsell, uvitenhet, frykt og fordommer... det er jo en erfaring i seg selv.. men det kom jeg over for lenge siden.. og når alt kommer til alt har dere ingen Argumenter som holder mål lenger.. framtiden vil vise at jeg har rett... og dere.. kommer nok til å ta en blås i ny og ne i godt selskap en fin ettermiddag en gang i framtiden... eller ikke, kanskje jeg ser deg i en parade Mot rusmiddler! fordi Narko er Rota til alt vondt... HUff.. redde og hysteriske foreldre som fraskriver seg alt annsvar! feiginger! Dere er mer glad i deres eget ved og vel enn alle andres... så bare forbli i ditt fort å bombarder oss med fordommer og uvitenhet skjult bak en fasade med tilsynelatende gode argumenter... Joda det låter fint, og det høres ut som du kan ditt.. men... ikke i mine ører... FoooooooooooOOOrdommer.. Fryyyykt... UUuuuUUUUUUviiiiitenhet... OG DU VET DET SELV!
Ikke gjøre så jeg mister jobben min på NMD....
Antall ord: 782

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

karina skrev:Men unnskyld meg, folk dør første gang de tar ecstasy, det er ingen som dør av å drikke alkohol, med mindre de drikker helt sinnnnnnsykt mye...
Jo, Karina. Dessverre er alkohol dødsårsak nummer 1, soleklart, forbindelser til alkohol. Altså alkoholrelaterte dødsårsaker, det er det det er mest av blant folk i 20-års alderen. Alkohol er veldig skadelig, man får også hjerneskader seinere i livet av å drikke alkohol tidlig i ung alder, etc. Da er det snakk om store mengder, vel og merke, det har du rett i. Men det er altså mange som dør av alkohol.

Når det kommer til ecstasy, er det farligste med dette alle de billige etterligningene som selges. Og det gjør jo "ecstasy" til et problem i seg selv. Det er jeg inneforstått med selv. Hadde en dermed vært 100% sikker på at man tar rein ecstasy/MDMA, så er det ikke slik at man dør første gang. DERIMOT kan effekten av ecstasy føre til at du GJØR mye dumt slik at du kanskje dør første gang likevel.
Ecstasy gjør deg ganske vill, øker hjerterytmen din og kroppstemperaturen, og du blir gjerne så glad at du danser non-stop hele natta og glemmer å drikke og dehydrerer kraftig. I tillegg så gjerne du får et lite vannkick, og det har vært tilfeller over de som har dødd av vannsjokk etter å ha brukt ecstasy, for å "forsikre seg om at de fikk i seg nok vann", mens de drakk 6 liter vann på styrten liksom.

Jeg synes det er litt uheldig å fremstille ecstasy som mindre farlig enn alkohol. Men i bunn og grunn er det jo snakk om kvalitet og måten det brukes på. Altså ansvaret.
Og ansvaret kan aldri legges over på et stoff alene.
Det er vi mennesker som har ansvaret.
Antall ord: 320
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

såhh, fordi kjemiindustrien er slubberter så er det altså en soleklar rett at man som et fritt individ skal kunne dope seg på hasj, hjemmelaget ecstacy, GHB, lekne plantearter av ethvert slags, krabbe rundt i kumøkka og plukke og spise fleinsopp, og egentlig få drikke hva man vil av alkohol, for nå snakker vi om frie mennesker, eller hva er det som forøkes sagt her.

det er ikke en som evner å se dette ut fra et universelt syn, og det er bare egoet som påberoper seg muligheten for å kunne ruse seg til opplysning eller nedbrytning, fordi man er blitt løyet i av en skurkeindustri.

hva slags liv har dere som taler så varmt for dette?

Hva med å se innad i en selv, om en tør, og se hva som er ens forsvar for dette, og se etter om det ikke er en liten eller stor flik av egoisme eller frykt som ligger til grunn for å måtte leke med rus av alle slags, eller er det liksom den evinnelige leksa om lekne planter, så kan det jo komme av at en selv ikke er leken nok i livet og så kuet og underdanig i systemet at man må ty til kunstige stimuli.

cannabis i seg selv er mindra farlig enn alkohol, men hva så, om man alikevel ikke evner å se at et rent sinn er det beste, og dette er ikke annerledes enn at pizza grandiosa er bedre enn å spise kumøkk, men om man ønsker for sitt eget legeme, for hvilken du er en Gud for mikrokosmos i deg selv, om man våger å se dette, ja så er vel rå frukt og rå grønnsaker det beste for ens legeme, men altså, man må da så gjerne velge selv, men det blir litt hjernedødt å lese de samme forklaringsmodeller som alle bønnefrikere kommer med for å forsvare sin egen bruk, og om man sier dem imot, ja så er det fryktbasert og hjernevasket informasjon man sitter inne med, så blir det liksom å puste liv i pipa ved å lete frem alle de gamle argumentene og legge skylden på noe utenfor seg selv, som med alt annet man trenger å gi næring til sitt eget ego for..
Antall ord: 373
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

Og, til slutt vil jeg stille et ærlig spørsmål, og forlanger et ærlig svar fra dere som favner rusmiddler.:

Hvor mange "bøffere" og tystere" kjenner dere til gjennom deres karriere?

våger dere svare ærlig?
Antall ord: 38
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

kraBat skrev:Dem har kontrollordning ja, så BA, hvem er dem som bestemmer kontrollordningen for medikamenter? Eldre mennesker blir dosert med DYRE medikamenter de blir så tilknytta at de fleste bruker det livet ut, ikke fordi de vil men fordi dem har blitt lurt. Dem fungerer ikke som dem en gang gjorde heller, bivirkningene er maaaange og DE er uforutsigbare! Er ikke det det viktige i poenget? Spør du meg, la sunn mat være medisinen din! Ekte lykke og vellvære kommer ikke av bilen din elr lommeboka di men innenifra.
En del av aldringsprosessen er at vi blir syke. Hvis plagene man får som eldre kan fjernes eller lindres ved medisiner så synes jeg det er flott. Om man blir avhengig av medikamenter de siste leveårene, hva så? Problemene med avhengighet er større jo yngre man er.

Det som er viktig er at man sikrer disse eldre mot overdoser eller at ikke medisinen virker. Det kan man ikke sikre ved naturmidler, men man kan det ved kjemisk framstilte medisiner som har fast mengde virkestoff i hver eneste tablett.

Bivirkningene reduseres så mye man kan, og de er færre enn ved naturmidler. Likevel forekommer det mange bivirkninger, og man er klar over dette. Det er også grunnen til at man forsøker nye medisiner i en begrenset periode, og så evalueres denne medisinens virkning etter en stund. Om bivirkningene er alvorlige må de vurderes opp mot virkningen dersom man ikke har alternative medisiner, der man kanskje kan unngå eller lette bivirkningene.

Bivirkningene for medisiner foreskrevet av leger er forutsigbare. Det er ikke bivirkningene fra naturmidler. Dette kommer av at man kjenner nøyaktig innholdet, både av virkestoff og av andre stoffer i medisinene. Det gjør man ikke med naturmidlene.

Sunt og variert kosthold og mosjon er nok det beste for å bevare helsen, men det kan ikke kurere alle sykdommer. Etter hvert som man blir eldre dukker det også begrensninger i hva man kan gjøre. Da er det godt om vi har et helsevesen som bruker sikre medisiner framfor mumbo jumbo.


keke; Din ironiske start på innlegget var langt på vei sant. Legemiddelindustrien vil faktisk vårt beste fordi det er hva de selv tjener på. De ønsker å lage medisiner som virker bedre enn konkurrentenes medisiner. De ønsker å tjene penger, og det gjør de ved å lage medisiner de kan tjene gode penger på. Derfor er det dessverre forskjell på hvilke sykdommer som de retter forskningen mot. HIV/AIDS innebærer mange pasienter og det innebærer også mange unge pasienter, så dette er en sykdom man gjerne finner medisin for. Den som først kan klare å kurere AIDS vil tjene enorme summer. Denne forskningen koster penger, så den vil de ta inn igjen i prisen på legemidlene med godt monn, slik at de tross alt tjener penger. Dessverre er ikke grønn stær like prestisjefylt, så det settes ikke like store ressurser inn på dette området, men vi ser likevel at man forsker og finner medisiner og behandlingsmetoder for slike også.

At det er vondt å se sin mor med smerter vet jeg. Din mor gjør selv en vurdering av pillenes virkning og bivirkning, og velger å ikke ta medisinene. Cannabis medfører også bivirkninger, så det er ikke noen god løsning det heller.

Min og andres vurdering av ecstacy er både mer rasjonell og mer sannferdig enn din. Mitt første innlegg i denne tråden var en avbalansert vurdering av både alkohol og narkotika, mens du har misforstått hele artikkelen du henviser til og tror at det var reklame for narkotika. Det var det overhodet ikke, det var en informasjon om at alkohol og tobakk er verre enn mange tror.
Antall ord: 626

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Jo, Karina. Dessverre er alkohol dødsårsak nummer 1, soleklart, forbindelser til alkohol. Altså alkoholrelaterte dødsårsaker, det er det det er mest av blant folk i 20-års alderen. Alkohol er veldig skadelig, man får også hjerneskader seinere i livet av å drikke alkohol tidlig i ung alder, etc. Da er det snakk om store mengder, vel og merke, det har du rett i. Men det er altså mange som dør av alkohol.
Ja, du har rett i dette, men det er også veldig mange som drikker alkohol uten å dø av det.

Å sammenlikne alkohol og narkotika er mulig, men det bør gjøres under særlig strenge forutsetninger fordi de er så forskjellige statistisk sett. Alkohol er lovlig, det har kulturelle aspekter, alt fra en som nyter et glass vin til middagen, en konjakk til kaffen, en kraftig utblåsning hvert år på julebordet, osv.

Disse britene undersøkte en rekke forhold, og uten å ha sett undersøkelsen, vil jeg håpe og tro at de har sett på slike forhold også, på samme måte som de ser på muligheten for psykose osv også.
Når det kommer til ecstasy, er det farligste med dette alle de billige etterligningene som selges. Og det gjør jo "ecstasy" til et problem i seg selv. Det er jeg inneforstått med selv. Hadde en dermed vært 100% sikker på at man tar rein ecstasy/MDMA, så er det ikke slik at man dør første gang. DERIMOT kan effekten av ecstasy føre til at du GJØR mye dumt slik at du kanskje dør første gang likevel.
Ecstasy gjør deg ganske vill, øker hjerterytmen din og kroppstemperaturen, og du blir gjerne så glad at du danser non-stop hele natta og glemmer å drikke og dehydrerer kraftig. I tillegg så gjerne du får et lite vannkick, og det har vært tilfeller over de som har dødd av vannsjokk etter å ha brukt ecstasy, for å "forsikre seg om at de fikk i seg nok vann", mens de drakk 6 liter vann på styrten liksom.
Det verste med ecstacy blir vanskelig å sortere ut, for jeg synes det er mange ting som er ille med det. Muligheten for å gå inn i psykose ved første forsøk er en ting, at de selges som lykkepiller er en annen ting, de gis former som smileys og andre harmløse symboler, de kan føre til flashbacks, og de er (hvis jeg har forstått dette rett) ikke slik du beskriver lykkepiller. De er humørforsterkere, noe som også vil føre til at du f.eks. kan gå langt ned hvis du er nede fra før eller høyt opp hvis du er oppe fra før.
Jeg synes det er litt uheldig å fremstille ecstasy som mindre farlig enn alkohol. Men i bunn og grunn er det jo snakk om kvalitet og måten det brukes på. Altså ansvaret.
Og ansvaret kan aldri legges over på et stoff alene.
Det er vi mennesker som har ansvaret.
Nei, men man kan sørge for at stoffet sirkulerer minst mulig.

Som med alkohol vil begrenset tilgang føre til begrenset bruk. Jo mer begrenset tilgang, jo mer begrenset blir bruken.
Antall ord: 548

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:Å sammenlikne alkohol og narkotika er mulig, men det bør gjøres under særlig strenge forutsetninger fordi de er så forskjellige statistisk sett. Alkohol er lovlig, det har kulturelle aspekter, alt fra en som nyter et glass vin til middagen, en konjakk til kaffen, en kraftig utblåsning hvert år på julebordet, osv.
Det er jo nettopp fordi det ER almennakseptert med alkohol at det kan nytes på så mange forskjellige måter og har så mange aspekter. Det er et utbredt nytelsesmiddel, på lik linje som nikotin er - dog "kontroversielt" - men også her må vi ta med en nyttårssigar i betraktning, i forhold til f.eks. "rullingsen til han skitne, nedrøyka sosialklienten".

Spørsmålet er bare hvilken aksept stoffet har, og ettersom alkoholproduksjon foregår i de kontrollerte former det gjør, og det er blitt big business med skatter og avgifter, etc. Så er det klart at det ikke bare forblir tradisjoner med konjakk til kaffen, et glass rødvin til middagen - men også tradisjoner nettopp fordi det fungerer som den forretningen det gjør.

Skadefaktorene er dysset ned. På tobakkfronten er det derimot oppblåst, fordi det finnes Nicorette og mye annet "røykeavvenningsting" som bøker, kurs, ETC, you name it.
Og dette er ikke konspirasjonsTEORIER, dette ER konspirasjon på høyeste plan,
selv om det kanskje ikke er med intensjon er det mange som drar nytte av dette skammelige nettverket som tjener rått på denne onde sirkelen de vet eksisterer.
Det verste med ecstacy blir vanskelig å sortere ut, for jeg synes det er mange ting som er ille med det. Muligheten for å gå inn i psykose ved første forsøk er en ting, at de selges som lykkepiller er en annen ting, de gis former som smileys og andre harmløse symboler, de kan føre til flashbacks, og de er (hvis jeg har forstått dette rett) ikke slik du beskriver lykkepiller. De er humørforsterkere, noe som også vil føre til at du f.eks. kan gå langt ned hvis du er nede fra før eller høyt opp hvis du er oppe fra før.
Det er jo bare overflaten du snakker om her, dette med designet, men det er klart at det spiller sin rolle det også. Mye mulig at det psykologiske trikset er å trigge frem et lite smil før du popper i deg pillen, for alt jeg vet, men du har rett i dette med humør.
Likevel er en del av rusen, som er signifikant for de som har brukt det, opplevelsen av å være dypt forbundet med de andre rundt seg følelsesmessig.
Som med alkohol vil begrenset tilgang føre til begrenset bruk. Jo mer begrenset tilgang, jo mer begrenset blir bruken.
Logisk nok er det jo slik med alt.
Jeg mener å føre fokus litt over på "eget ansvar vs. overformynderi".
Å generalisere folk som dumme og gjøre dem avhengige av å ha regler å følge som kanskje er til deres eget beste, nettopp bare fordi det "skal fungere sånn".
Politikken er ikke bare preget av flertallets meninger, men jeg tror også at flertallets meninger er preget av politikken slik den er idag. Det går begge veier, og mye burde vært endret på gjennom tidene som fremdeles ligger "litt bak".
Man så jo hvordan det utartet seg når man ulovliggjorde alkohol.
Ikke alltid vil det fungere best bare.
Antall ord: 576
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

keke skrev:Ja ok.. La oss gi oss henn! fraskrive oss alt annsvar!
Legemiddelindustrien og deres patenter på medisin tjener Folket.. Jada vi snakker ikke om Industri her.. vi snakker om Noen som vil vårt beste..

Jeg har mange i min familie som medisineres av Staten, min Bestemor f.eks, offer av feilmedisinering mista 5 år av livet sitt, til dritten! da snakker jeg om Narkotika, Verste og kraftigste sorten finner du på apoteket. Min mor jobber på Apoteket, og i en relativt enkel operasjon fikk hun livet sitt snudd opp ned, fra å være sporty areobic instruktør til å ikke kunne løfte på sin yngste sønn i mer enn par min.. så for å snakke om alle pillene hun ble anbefalt å ta mot ryggsmertene ( de kutta vekk en nerve og resultatet ble en kronisk rygg-plage) Men siden hun vet hva piller gjør med folk tar hun ikke de, Kun Når smertene er for ille... Jeg har anbefalt henne å ta Cannabis, men hun sier det er ulovelig og ikke vil snakke mer om den saken. Så hun velger å leve livet med forferdelige smerter! Tro meg det gjør vondt å se sin egen mor slik!

De vennene jeg så forsvinne raskest var de som var avhenging av piller ( rohypnol, somadirl, flunipam, effexor, valium... ja listen er lang den)
Den perioden jeg hadde minst kontoll på mitt liv var da jeg også surfa på legmiddel bølgen og alkohol... jeg snakker om at legemiddelindustien produserer tabeletter syntetisk frammsillt MenneskeEtere! og faen du skal slite med å komme deg unna apotekets klør.. og det blir ikke noe lettere å slutte når det enkelsete i hele verden er å få en ny posjon hos legen, er du pillefjern får du til det allermeste... Fordi du ikke har noe form for sperringer...

Piller du får på apoteket er no dritt jeg syntes det burde bli tatt et skikkelig oppgjør med.. Fordi de ikke tjener folket, men en Kynisk industri som KUN tenker profitt!
Det er fakta folkens ! og du er både Dum å naiv som tror noe annet om den Industrien.
Ta bare Uland f.eks, de blir nektet å lage medisiner som Vesten har patent på.. Tjener det menneskeheten at vi må betale Dyrt for medisiner som først og fremst skal tjene kapitalen? som uland ikke har råd til å betale.. men hadde hatt muligheten om de selv kunne produsere det på lovelig vis uten å bli trua med sanksjoner og boikott..
Brasil er et fint eksempel på et land som NEkter å godta de urimelige villkårene for patentering som legemiddelindustrien står for.. de produserer HIV medisin ulovelig.. du kan tenke deg hva konsekvensne av det er... " vi kjøper 20% mindre sukker fra dere" og no annet faenskap vi måtte finne på... Dette er vi MED på.. dette godtar vi!??!?! JEG NEKTER...... Og jeg er opptimistiks fordi dette skal gå bra! jeg har troen på Menneskeheten og det gode alle mennesker har i seg!

Desverre føler jeg at jeg ikke kommer noen vei med å diskutere med deg BA, eller andre mennesker som har låst seg fast i naiv-"rasjonell" tankegang... beklager at jeg må si det med dere sitter fast, dere er akkurat der "DE" vil at du skal være... Redd, og tviholden på det som er.. for vi kan jo ikke si noe stygt om samfunnet vi lever i.. perfekt som det er!

dop er bare en illusjon, du finner nok Bad trips og flashback som det er i den virkelige verden.. ta deg en tur til sierra Leone så kan vi snakke om Bad trip..
Alt dere kritikere kan om Ecstasy, cannabis og andre substanser er, redsell, uvitenhet, frykt og fordommer... det er jo en erfaring i seg selv.. men det kom jeg over for lenge siden.. og når alt kommer til alt har dere ingen Argumenter som holder mål lenger.. framtiden vil vise at jeg har rett... og dere.. kommer nok til å ta en blås i ny og ne i godt selskap en fin ettermiddag en gang i framtiden... eller ikke, kanskje jeg ser deg i en parade Mot rusmiddler! fordi Narko er Rota til alt vondt... HUff.. redde og hysteriske foreldre som fraskriver seg alt annsvar! feiginger! Dere er mer glad i deres eget ved og vel enn alle andres... så bare forbli i ditt fort å bombarder oss med fordommer og uvitenhet skjult bak en fasade med tilsynelatende gode argumenter... Joda det låter fint, og det høres ut som du kan ditt.. men... ikke i mine ører... FoooooooooooOOOrdommer.. Fryyyykt... UUuuuUUUUUUviiiiitenhet... OG DU VET DET SELV!
Helt enig, jeg vet faktisk hva jeg snakker om og sier igjen FRI HASJ og står for det helt til jeg vet bedre, og bytte mening har jeg aldri hatt noe problemer med. Men forby en plante? HAHA tobakksplanten er jo lovlig, ja stemmer det, DEM tjener jo milliarder av kroner på det. Den er verre og går ut over mange flere mennesker. Man kan hente fram uttallige dilemmaer og diskutere seg grønn, fortsatt de med makta som styrer. Alt vi egentlig ber om er friheten til og bevise at vi FAKTISK håndterer friheten uten andre enn oss selv. For hva hadde vi gjort når det hele sto på oss selv? Kommet sammen hundre ganger bedre og sterkere, dagens samfunn blir been there done that.
Antall ord: 902

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Alle som produserer og selger noe tjener på det, ellers ville de
gjort noe annet så jeg mener argumentasjonen om hvem som er
mest skurker i produksjon og salg egentlig er irrelevant.

Det er mer intressant å spørre hva det er som gjør at så mange
vil bruke sin frie vilje til å påføre sin egen kropp kalkulert fare
for skade, de de er mest glad i store bekymringer og gamble med
sin egen psyke for å oppnå falske opplevelser?
Antall ord: 81
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Lunatic skrev:såhh, fordi kjemiindustrien er slubberter så er det altså en soleklar rett at man som et fritt individ skal kunne dope seg på hasj, hjemmelaget ecstacy, GHB, lekne plantearter av ethvert slags, krabbe rundt i kumøkka og plukke og spise fleinsopp, og egentlig få drikke hva man vil av alkohol, for nå snakker vi om frie mennesker, eller hva er det som forøkes sagt her.

Hva med forståelsen iforhold? Du ville rett og slett ikke brukt friheten din på det. Ingen ville, ville du? Så setter du argumentene dine om rus ut i fokus ved hjelp av dine fordommer, da er vi tilbake på akkurat det keke nevner!

det er ikke en som evner å se dette ut fra et universelt syn, og det er bare egoet som påberoper seg muligheten for å kunne ruse seg til opplysning eller nedbrytning, fordi man er blitt løyet i av en skurkeindustri.

Har du litt peil så vet du at sammfunnet lager miljøene og splitter folket, makta er skurkeindustien, de bryter alt av regler og ingen stiller spørsmålstegn ved det en gang. Det resulterer i det vi kan sitte og diskutere oss grønne om akkurat det her. Hadde DU hatt et universielt syn ville du aldri ha jobba for penger, du hadde jobbet for oss. Vi mennesker har ikke et univerisielt syn enda, men det blir ikke lenge til!

hva slags liv har dere som taler så varmt for dette?

Et slags liv, fri hasj..

Hva med å se innad i en selv, om en tør, og se hva som er ens forsvar for dette, og se etter om det ikke er en liten eller stor flik av egoisme eller frykt som ligger til grunn for å måtte leke med rus av alle slags, eller er det liksom den evinnelige leksa om lekne planter, så kan det jo komme av at en selv ikke er leken nok i livet og så kuet og underdanig i systemet at man må ty til kunstige stimuli.

Som at jeg blazer en bønne, stikker du på jobb, drikker, shopper... Hva gjør vi vell ikke for å holde oss ubessviste?

cannabis i seg selv er mindra farlig enn alkohol, men hva så, om man alikevel ikke evner å se at et rent sinn er det beste, og dette er ikke annerledes enn at pizza grandiosa er bedre enn å spise kumøkk, men om man ønsker for sitt eget legeme, for hvilken du er en Gud for mikrokosmos i deg selv, om man våger å se dette, ja så er vel rå frukt og rå grønnsaker det beste for ens legeme, men altså, man må da så gjerne velge selv, men det blir litt hjernedødt å lese de samme forklaringsmodeller som alle bønnefrikere kommer med for å forsvare sin egen bruk, og om man sier dem imot, ja så er det fryktbasert og hjernevasket informasjon man sitter inne med, så blir det liksom å puste liv i pipa ved å lete frem alle de gamle argumentene og legge skylden på noe utenfor seg selv, som med alt annet man trenger å gi næring til sitt eget ego for..
hehe, la meg putte det sånn her. Hvis man snur på situasjonen så marihuana blir lovlig og alkohol Ulovlig. Da ville vi bønnefrikere som du kaller oss sitti og kunne hatt lovlig arangsjemanger med masse mat og mennesker og fortsatt ikke dødd, sloss, gjort dumme ting, osv. tvert imot, virkningene på marihuana er unikt i forhold til alkohol hvis det er det du lurer på. Så når du sier alkohol er verre enn hasj hvorfor hakker du ikke ned på alkoholen istedet, den kan du hvertfall uttale deg om på ditt personlig plan(hvis du drekker) men det kan du ikke med hasj. Jeg forsvarer på ingen måte mitt eget bruk, da må du gi meg et godt argument for at jeg skal.
Antall ord: 656

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Dr. Doktor skrev:
kraBat skrev: Dem har kontrollordning ja, så BA, hvem er dem som bestemmer kontrollordningen for medikamenter? Eldre mennesker blir dosert med DYRE medikamenter de blir så tilknytta at de fleste bruker det livet ut, ikke fordi de vil men fordi dem har blitt lurt. Dem fungerer ikke som dem en gang gjorde heller, bivirkningene er maaaange og DE er uforutsigbare! Er ikke det det viktige i poenget? Spør du meg, la sunn mat være medisinen din! Ekte lykke og vellvære kommer ikke av bilen din elr lommeboka di men innenifra.
Ja ja, gi oss noe dokumentasjon på at eldre blir lurt mot sin vilje, hvor farlige disse midlene er og alt det der.
Uansett, er man syk vil det være hensiktsmessig å bruke medisiner for å enten dempe symptomene eller komme årsaken til livs. Det er ikke alle problemer man blir kvitt med å spise gullerøtter.
Hvis man ser på mat som sin egen medisin og prioriterer det høyt, man spiser sunt og passer på at man får i seg det man skal. Hvor stor sjangs er det for at man havner i den situasjonen du beskriver der da? Kan jeg få dokumentasjon som svar? spar meg a!
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !