Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisAlkohol og tobakk fraligere enn Ecstasy og Cannabis

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Er det irrelevant at det du blir mest syk og avheging av kan kjøpes i butikk? og pillene kan fås på apoteket?

Men jeg gjør noe ulovelig om jeg skulle røyke jack Herrer i helgene som avkobling og kos?
Gir lite mening! Jeg er oppvokst med heroiniser og et mye hardere samfunn enn du får i Norge, Jeg lærte av en Marokaner hvordan en skal røyke grønt, han sa det så enkelt som, om du blir tatt med Tobakk i Hasjen eller marijuanen får du Bot.. Der RUSER man seg på Tobakk! til dere som har prøvd å rayke hasj en gang eller to og kanskje ble dårlig, det er pga tobakken eller gammel og dårlig hasj... Er det så vanskelig å forstå at hasj og marijuana er Sunt? og mer Sosialt og koselig enn det vi kan gjøre på Lovelig vis idag?

De fleste har jo lyst på en bytur/fyllatur en gang iblant? hvordan er det dagen derrpå som oftest? hvor mange liter Gift må gå gjennom systemet ditt? kontra 60 MG MDMA?

Alt det dere har lest om ecstasy er løgn, tilogmed Vannsjokk greia.. du skal svelge en brannslange og sette på fullt trykk før du omkommer på det viset.. I mange kulturer er det helt Normalt å drikk oppmot 10 L på styrten.. for å RENSE kroppen.-. Det som kan skje i en slik ugjennomtenkt situasjon er Hypotermi, Jeg har selv opplevd dette 3 ganger.
Jeg har tatt mange overdoser, men ikke mange med mulig dødelig utfall. Da har jeg kombinert ting jeg ikke burde, pluss at jeg ikke brydde meg om jeg levde eller døde..
Hypotermi har jeg opplevd på Øvelse i forsvaret, en ekstrem dosering(Nermere 2 g MDMA) ecstasy, og at jeg fallt i sjøen på vinteren.. Det er svært vondt å ubehagelig, om du skulle overleve... da snakker jeg om den perioden du tilbringer på sykehuset når du Tines, smertefullt! men selve forfrysningen er mer en følelse av å BRenne opp... heller ikke så behagelig.

Flashback og badtrips er KUN et resultat av fordommer og feil valg av mennesker du måtte omgås med.. sentralstimulerende stoffer som mdma (hovedingrediens i E) Forsterker dine evner til hvadet måtte være, men da må vi også snakke om dosering.. og jeg kan MDMA doseringer, og det er absolutt ikke bare 1 mulig tilstand du havener i.. det er 100 vis av grader der... Jeg Reklamerer ikke for dop som mange her inne vil påstå.. Men jeg er Den eneste med Virkelige erfaringer, På godt å vondt... Jeg har sett at det hele bare er en illusjon, og alt grunner ned til hvem du er og hvor du er på din vei...Noen må bare finne ut av det med å være slik mot seg selv, og da hjelper det lite at mennesker rundt deg skyr deg som pesten.. det gir ikke mye håp, og er nok grunnen til at mange ikke
overlever en slik ekstremsport.. Du blir iallefall ikke hyllet om du s

For de fleste oppegående personer som ikke bærer på fordommer som en absolutt sannhet, skjønner at det EGENTLIG ikke er forskjell.. ALT med måte? derfor kan vi konkludere med at ingenting er farligere enn den andre tingen.. alt etter hvor mye og hvor lenge... Tar du ecstasy for mye for lenge, SLUTTer den bare å funke... Da har du vært såpass selvdestruktiv at du må betale prisen for den erfaringa du tilegna deg da.. Og det kan jeg stå for at er en meget ubehagelig opplevelse... Men med Positiv holding kommer og god støtte rundt seg kommer man seg gjennom det aller meste...

Jeg måtte ned i kjellern for å sjekke ut om det hang no Lys der... Jeg vil jo selvfølgelig at ingen måtte oppleve alle de kjipe stundene.. mine foreldre som var så redde , så lenge.. og det at jeg måtte leve med at jeg hadde såra alle rundt meg... alle mine kamerater som ikke er her idag, og de som ikke kom seg ut av gjørma... Men det er SÅ utrolig mange grunner til at mennesker sliter idag, og jeg er Lei av at rusmiddler får skylda.. Kun fordi det er det enkelsete.. fraskrive seg ansvar, skyld på noe "ALLE" har fordommer mot.. Da blir det rett og slett Lettere å leve... noe i den duren i allefall... For ikke å snakke om alle ex-Narkomane som preiker dritt rundtomkring på skoler... DE vet at den infoen de kommer med er Akkurat det "VI" vil høre.. pluss nårn kjipe situasjoner de fleste kan identifisere seg med... en av mine tidligere bekjennte var NETTOPP en av de.. som liksom var en eks-Narkoman, preika rundt på skoler.. om dere har sett dokumentaren STORE GUTTER GRÅTER IKKE, det var hanns gjeng, og han var en av HEROIN pionerene i NOrge...
Tenk hva du vil om å gjøre slikt.. men jeg forsto han godt... desverre kom ikke forståelsen før han tok siste overdose Heroin.. Noe han gjorde med vilje..

Er det så vanskelig å se seg selv som en person full av fordom og frykt? Når du er det..
Så skal jeg få høre, Det er jeg som er..... .... kanskje dere tar grundig feil? er ikke det en mulighet... Jeg er overhode ikke redd, ikke for å dø, drepe, falle fra høyde, bli påkjørt, miste min sønn, miste min familie, ingenting....Hvorfor? Jo for det er ingenting å være redd for, det du er redd for vil du mest sannsynlig måtte oppleve på ettelleranna vis..
Jeg har vært nær ved å omkomme flere ganger.. jeg fornekta åndelighet, og trodde ikke på noe som var større enn meg, religion hadde jeg ingen tiltro til, fordi, om det skulle finnes en skaper.. hvorfor alt det vonde?? Nå ser jeg helt anderledes på livet, og IVER etter å jobbe med meg selv som Medmenneske.. Jeg vet hva ego er, og jeg vet hva rasjonell tankegang er.. og de to tingene tjener ikke deg som Medmenneske, hjernen DIN vil heller at den skal ha rett enn at du skal leve... Heldigvis har vi alle en høyere bevissthet, som snakker til deg... ikke alle tror på slikt men jeg gjør det... jeg måtte langt ned for å faktisk lytte til meg selv, godta meg og mine feil, akseptere at jeg har gjort mennesker som er glade i meg vondt.. og ikke minst MEG selv, nå vil jeg bli Hel i hjerte, og gi av meg selv og lære vidre den aksept jeg har for medmennesker.

Jeg gjør hva jeg vil når jeg vil, jeg Respekterer alle rundt meg, inkludert fordomsfulle hillbillies, mennesker full av HAT, lystløgnere, dette er personer jeg møter på en gang iblant.. inviterer hjem til meg, til mange av mine nermeste venners Store forundring.. Jeg ringer mine venner som sliter med sine dop-problemer rundt om kring i landet, Lytter, sier ting rett ut som de er.. går ikke rundt grøten.. Men uten fordom.. jeg gjør det av kjærlighet, ikke av frykt..

Majoriteten av heroin brukere ligger ikke på plata, de lever et helt normalt liv som meg og deg, kanskje litt mer stressa værdag?! samme gjelder allt annet...
Derfor er det ikke irrelevant å sette sprøsmålsteng ved de som liksom skal tjene oss... De tjener sitt EGO, og elsker den kontrollen de har over menneskers unike skaperkraft.

Poenget er jo ALT med måte... det er både gammeldags og avleggs å straffe noen for å være god med seg selv! gi seg selv belønning! og belønningen kan være i alle former og substanser, alle har sin Nisje, ting de liker mer enn noe annet, spenning i værdagen..

Jeg ser for meg i en ikke så fjærn frammtid et samfunn full av aksept, der mennesker vil dele.. dette er bare egoets site brøl, et døende lavfrekvent udyr.. som egentlig var her for å lære oss å Elske oss selv og medmennesket.. kanskje det bare er en drøm vil noen si, men det er mere godt her på jorden enn vondt, det er flere medmennesker enn egoister... og det er ikke verre enn at noen tankemønstre skal endres...

hvem vil dere lytte til, en som skal fordømme, en bedreviten usikker og redd person eller en som virkelig bryr seg om deg, som har tiltro til deg og de valg du måtte ta i livet uansett hva det måtte være.. som isteden for å si SLUTT MED DET DER, ULOVELIG, FARLIG, DØDELIG (som om døden skulle være det verste og skumleste som kan skje)... Jeg er her når du måtte trenge meg, min dør er alltid åpen for deg....
Det er ingenting å frykte, foruten frykten i seg selv
Antall ord: 1502
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Der fikk du min fulle og hele respekt keke, godt å se det er noen som deg. Du vet hva som er verdig og ikke. Viktig å vite som du fikk bra fram. Tankene dine er ikke vennene dine, de er heller ikke deg. Og igjen jeg råder folk til å se mayakalender videoen på det sterkeste! http://www.mayanmajix.com/lab_F1.html i venstre kolonne!

Krabat :mozilla_wink:
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg er langt ifra enig med deg, keke.
Savner et mer balansert syn, men du må jo selvfølgelig få ha din mening du også.
Det finnes langt verre meninger på dette.

Altså, flashbacks er ikke KUN et resultat av fordommer og feil valg av mennesker du måtte omgås med. Det er også en realistisk risiko ved bruk av syntetiske hallusinogener (som LSD), selv om det ikke er tilfellet med mescalin- og psilocybinholdig sopp, o.l.

Du kan nok sterkt virke som du reklamerer for dop når du sier at hasj er sunt
i manges øyne. Ihvertfall virker du ut som om din moralsk oppfatning skyver unna en del av dine bedre argumenter. Det utgjør i mine øyne et feil forsøk på å få legalisert for å si det sånn. Og kanskje det bare forverrer situasjonen slik den er idag?
Hvis du brenner etter å få det legalisert, mener jeg ikke dette er den rette måten å gå frem på, med slik en holdning. Du har klart mange gode poenger med det du sier, og måten du setter opp rusmidler mot hverandre på. Det er mer av det balanserte slaget, men du klarer liksom ikke legge skjul på at det viktigste er å få gjøre som man vil.

Ansvaret må vi jo aldri glemme, det har vi selv plikten til å ivareta.
Alt vi gjør påvirker de andre rundt oss, og vice versa.
Selv ville jeg ikke hatt et samfunn der mange er påvirka av rus fordi det er lovlig, enkelte regler må vi likevel ha, vi kan liksom ikke styre alt sjøl.
Det er til "samfunnets", altså flertallets beste. Vi må nøye oss med å leve litt middelmådig. Når det likevel kommer til cannabis vs. alkohol og nikotin, er det helt klart at det burde for lengst vært endringer i politikken slik den er idag.
Det skyldes ikke bare uvitenhet hos mannen i gata, men også en utrolig arroganse og en kynisk undertrykkelses kampanje hos dem som sitter med makten.
Antall ord: 341
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

hmm keke

Mye av det du skriver her er bra og sant, men en del speiler også ett menneske
med mye uforløst sinne, med ett stort behov for å tviholde på egne oppfattelser
og ikke minst ett menneske som er dypt såret over behandligen det har fått i livet.

Det er flott at du har funnet din åndelighet og er klar til å se på alt dette, det
vil gi deg nytt perpektiv på en del ting og sikkert gi deg ro på at det du mener
er riktig på andre.

Unnskyld om du synes jeg er for direkte, men tok meg den friheten siden
du klart roper høyt om at jeg og fere andre er redd, trangsynt, fordømmende
og mere til.

Jeg mener at du leser med feil briller om du mener jeg er fordømmende og
trangsynt, kjenner meg ikke igjen i det dessverre.
Men redd, JA det er jeg når det gjelder dopbruk.
Jeg blir redd bare noen tar en liten joint forde jeg har sett hva den lille saken
kan føre til på sikt.
Det er helt sikkert irrasjonelt, men jeg har valgt å ikke gjøre noe med den
redselen rett og slett forde jeg lever godt med den.

Og jeg takker legemiddelindustrien som har funnet opp noe som gjør at jeg
kan leve lenger i dette livet. De gjør mye feil, men jammen er de gode å ha
når kroppen ikke klarer å kvitte seg meg gamle traumer fort nok og blir kronisk syk.
Så jeg tilstår, tilfører kroppen min gift hver dag med sorg i hjertet, men er
for glad i livet til å la være.
DET er også en grunn til at jeg ikke forstår at en gjør sånt frivillig.
Antall ord: 298
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Jeg bøyer meg i støvet... for en stor idiot jeg virker som når jeg lar fustrasjon legge sitt merke i setninger.
Jeg beklager dypt og inderlig..
Og flott er det at legemiddler kommer deg til gode. Du virker som et opplyst menneske og bevisst over dine følelser.. ikke meninga å føye deg under en bås.. mulig jeg så meg blind!
Det er et ømt tema vi snakker om, og jeg forstår godt at mennesker syntes allslags dop er skummelt og skadelig, når vi ser Resultatet.. og mulig har opplevd dette nært eller fjærnt.

Ikke meninga å virke som en eneste stor Ta-dop Reklame.

Ikke meninga å virke som noe jeg ikke er... jeg ser tydelig hvor kvasse påstander jeg selv kan skyte ut, og til hvilken nytte?

Jeg har opplevd, og sett hvordan en kan leve flott med alle disse skummle middlene, og hvordan de hjelper mennesker.... jeg har også sett den dystre mørke siden, og den er mørk og dyster... men det finnes lys også der

Det er så Utrolig mange mennesker i Norge som bruker "stoff" regelmessig, jeg snakker om den store majoriteten, ikke de som ligger på plata, er alkoholisert, eller er innlagt, for de tilhører minoriteten med et stygt stempel på...
Derfor syntes jeg det blir for galt å skulle straffe en som kan leve helt fint med, hasj,e,ghb,---Heele spektre.. skjønner?
Det er ingen forskjell.. forskjellen er det vi Mennesker som har laga.. og Mye av det er Rein fraskriving av et ansvar vi har, gjør det meg til et dårlig menneske at jeg liker å ta meg en blås? at jeg Reiser 1 gang i året på Rave-party og har en Herlig Hyggestund med massevis av mennesker som 1 lite øyeblikk sammen er på en plass der det ikke eksisterer noe annet en kjærlighet og en følelse av at vi alle er ett.
Antall ord: 328
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Ikke meninga å virke som en eneste stor Ta-dop Reklame.
Flotters :mozilla_wink: For om en er 15 år, ikke finner ut hvem en er og ingen er der for å
lytte da er det ikke så lurt å lese at voksne mennesker synes det er lurt, deilig og livsoppbyggende og dope seg.

[/quote]Jeg har opplevd, og sett hvordan en kan leve flott med alle disse skummle middlene, og hvordan de hjelper mennesker.... jeg har også sett den dystre mørke siden, og den er mørk og dyster... men det finnes lys også der

[/quote]

Alt har alltid flere sider. Det jeg ikke klarer å slutte å forundre meg over er at de som har
vært i mørket, ikke EN gang, men mange på grunn av dop fortsatt snakker varmt om det?
Er det for å fortelle at det har bra sider? Ja men.....for å få de bra sidene må en vel ta de dårlige også?
Det er så Utrolig mange mennesker i Norge som bruker "stoff" regelmessig, jeg snakker om den store majoriteten, ikke de som ligger på plata, er alkoholisert, eller er innlagt, for de tilhører minoriteten med et stygt stempel på...
Derfor syntes jeg det blir for galt å skulle straffe en som kan leve helt fint med, hasj,e,ghb,---Heele spektre.. skjønner
Og enda fler som er alkoholiserte, men fungerer sånn noenlunde, og enda fler igjen
som er avhengig av legemidler utskrevet av lege.
Gjør det det mer legitimt?
Det er her du misforstår meg ganske kraftig. Jeg snakker ikke om å straffe på noen
som helst måte. Ikke se ned på eller noe annet negativt.
Jeg respekterer at noen tar disse valgene, men jeg kan likevel mene at det er
ett dårlig valg og at det finnes mange andre måter å leve livet sitt på som gir mer enn dette.

gjør det meg til et dårlig menneske at jeg liker å ta meg en blås? at jeg Reiser 1 gang i året på Rave-party og har en Herlig Hyggestund med massevis av mennesker som 1 lite øyeblikk sammen er på en plass der det ikke eksisterer noe annet en kjærlighet og en følelse av at vi alle er ett.

Selvsagt gjør ikke dette deg til ett dårlig menneske, det er dine valg og de rundt deg kan
mislike valgene, men synes du som person er flott og unik uansett?

Og forresten, den følelsen av kjærlighet og enhet i væren er det mange som søker,
vi søker den bare ikke med falske stimuli, men i grupper hvor det er lov å være seg selv, helt uten masker og med andre måter å nå det på.
Ha overbærenhet med siteringen min.
Måtte overkomme en stoor prestasonsangst bare for å prøve
dette som alle klarer så fint :mozilla_laughing:
Antall ord: 481
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

ja-jo-- eller nei, forskjellen på alkohol kontra andre sentralstimulerende kjemikalier er at det føles bedre, thats it.. ergo er faren for å havne på kjøret større.. Derfor snakker jeg om hvor viktig det er å ikke stigmatisere noe.. fordi jeg mener det har motsatt virkning.
Antall ord: 47
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

kraBat skrev: Da ville vi bønnefrikere som du kaller oss sitti og kunne hatt lovlig arangsjemanger med masse mat og mennesker og fortsatt ikke dødd, sloss, gjort dumme ting, osv. tvert imot, virkningene på marihuana er unikt i forhold til alkohol hvis det er det du lurer på. Så når du sier alkohol er verre enn hasj hvorfor hakker du ikke ned på alkoholen istedet, den kan du hvertfall uttale deg om på ditt personlig plan(hvis du drekker) men det kan du ikke med hasj. Jeg forsvarer på ingen måte mitt eget bruk, da må du gi meg et godt argument for at jeg skal.[/b]
nå lillgutt..
jeg gidder ikke diskutere med deg, da du babler ivei om fordommer, osv, og hvor er fordommene, om ikke i deg selv?
Jeg har lenge før du var en tanke i din fars pung røyket din nåværende vekt ganger 10 og sonet 10 % av livet for bønner, så kom ikke her å si at jeg ikke vet hva jeg snakker om, og det som du lirer av deg er bare babl og standardfraser fra de som ikke har argumenter selv fordi de er for steine og sløve til å tenke sjøl.

keke.: Du er nok sikkert en bra kar, men blir det ikke litt søkt å reklamere, for det er hva du gjør, for "E" i et foirum med amsse barn, og samtidig påstå at dette er liksom ikke noe farlig, for da tror jeg din verden er så snever at du ikke får med deg noe særlig ut over lokale nyheter i indre gamsdalen eller hva det kan se ut som.

Hva skjer når 8 ungdommer dør i løpet av et døgn i Odense, for inntak av nettop "E"?
Urent stoff, sikkert, men så er vi inne på markedet hvor moral og etik ikke står øverst på lista over daglige gjøremål, og nå snakker jeg om baltiske kjøkkenkjemikere, og dess like.

Personlig kjenner jeg en som sitter som en grønnsak etter å ha testet dette kun en eneste gang, og når ambulansefolkene snudde kroppen hans så randt blodet ut av alle mulige steder i kroppen, øyne, ører, nese, munn, anus, penis, osv, og siden dette så har han ikke kunnet snakke eller på annen måte uttrykke seg. Denne karen var sansynligvis mere oppegående enn deg på kjemi, men alikevel, dette ble det skjebnesvangre øyeblikket for ham og hans nærmeste.

Avslutningsvis vil jeg bare nevne at alle former for rus er kunstig for våres legemer, og der hvor man ønsker selvutvikling og indre ro og fred, så finnes det ikke noe rusmiddel som kan erstatte kroppens egne sanseporter, og bevisthets messig så er det ingen snarvei, som ikke senere gir motsatt virkning, og ved å gavne slike løsninger, så tar man med seg disse inn i flere inkarnasjoner, og man bryter ned sine egne organer, for hvem man er styreleder, men altså, å diskutere rus med de som ruser seg med rusen som en avgud er like dumt som å diskutere hundelort med hundeeiere, eller tobak med røykere.

Røyk hva dere vil, men ikke innbill dere selv at dere tror på deres egen løgn.

Og som jeg stiller spørsmål om tidligere,. som dere neglisjerer, så fortell meg hvor mange "bøffere" og "tystere" dere kjenner?

Fortell litt om den indre justisen i miljøene, og forsøk å være ærlige med dere selv.

Nå er det ikke noen vits i å kalle meg fordømmende for å liksom forsøke å heve dere opp i deres egen lykkerus, men svar saklig istedet på spørsmålet.
Antall ord: 621
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:
BA skrev:Å sammenlikne alkohol og narkotika er mulig, men det bør gjøres under særlig strenge forutsetninger fordi de er så forskjellige statistisk sett. Alkohol er lovlig, det har kulturelle aspekter, alt fra en som nyter et glass vin til middagen, en konjakk til kaffen, en kraftig utblåsning hvert år på julebordet, osv.
Det er jo nettopp fordi det ER almennakseptert med alkohol at det kan nytes på så mange forskjellige måter og har så mange aspekter. Det er et utbredt nytelsesmiddel, på lik linje som nikotin er - dog "kontroversielt" - men også her må vi ta med en nyttårssigar i betraktning, i forhold til f.eks. "rullingsen til han skitne, nedrøyka sosialklienten".

Spørsmålet er bare hvilken aksept stoffet har, og ettersom alkoholproduksjon foregår i de kontrollerte former det gjør, og det er blitt big business med skatter og avgifter, etc. Så er det klart at det ikke bare forblir tradisjoner med konjakk til kaffen, et glass rødvin til middagen - men også tradisjoner nettopp fordi det fungerer som den forretningen det gjør.

Skadefaktorene er dysset ned. På tobakkfronten er det derimot oppblåst, fordi det finnes Nicorette og mye annet "røykeavvenningsting" som bøker, kurs, ETC, you name it.
Og dette er ikke konspirasjonsTEORIER, dette ER konspirasjon på høyeste plan,
selv om det kanskje ikke er med intensjon er det mange som drar nytte av dette skammelige nettverket som tjener rått på denne onde sirkelen de vet eksisterer.
Skadefaktorene ved alkohol er om ikke dysset ned så ihvertfall underrapportert i media. Det er bl.a. fordi vi ikke liker å se på oss selv som negative elementer. Det samme gjelder røyking. Narkotika som gjelder færre av oss aviskjøpere, kan man trygt skrive mye om, eller fremmedkulturelle eller voldtekter. Dette gjelder jo de andre, og det liker vi å oppdage det negative ved.

Dette har jo ingenting med undersøkelsen å gjøre, som viser at alkohol og tobakk er enda farligere enn ecstacy og cannabis, men jeg nevner det siden du tar opp igjen dette poenget.
Det verste med ecstacy blir vanskelig å sortere ut, for jeg synes det er mange ting som er ille med det. Muligheten for å gå inn i psykose ved første forsøk er en ting, at de selges som lykkepiller er en annen ting, de gis former som smileys og andre harmløse symboler, de kan føre til flashbacks, og de er (hvis jeg har forstått dette rett) ikke slik du beskriver lykkepiller. De er humørforsterkere, noe som også vil føre til at du f.eks. kan gå langt ned hvis du er nede fra før eller høyt opp hvis du er oppe fra før.
Det er jo bare overflaten du snakker om her, dette med designet, men det er klart at det spiller sin rolle det også. Mye mulig at det psykologiske trikset er å trigge frem et lite smil før du popper i deg pillen, for alt jeg vet, men du har rett i dette med humør.
Likevel er en del av rusen, som er signifikant for de som har brukt det, opplevelsen av å være dypt forbundet med de andre rundt seg følelsesmessig.
Designet er bare i overflaten ja, men det er en viktig del av salgsprosessen. Skape inntrykk av at dette ikke er farlig. Sammen med påstander om at ecstacy ikke er farlig, og ved å skape inntrykk av at alkohol er det eneste alternativet og sågar et mye farligere alternativ, er designet en viktig del av omsetningen. Dette var bare en av tingene jeg nevnte, og jeg nevnte ikke engang muligheten for å bli avhengig allerede av første tablett.
Som med alkohol vil begrenset tilgang føre til begrenset bruk. Jo mer begrenset tilgang, jo mer begrenset blir bruken.
Logisk nok er det jo slik med alt.
Jeg mener å føre fokus litt over på "eget ansvar vs. overformynderi".
Å generalisere folk som dumme og gjøre dem avhengige av å ha regler å følge som kanskje er til deres eget beste, nettopp bare fordi det "skal fungere sånn".
Politikken er ikke bare preget av flertallets meninger, men jeg tror også at flertallets meninger er preget av politikken slik den er idag. Det går begge veier, og mye burde vært endret på gjennom tidene som fremdeles ligger "litt bak".
Man så jo hvordan det utartet seg når man ulovliggjorde alkohol.
Ikke alltid vil det fungere best bare.
Jeg mener ikke det er overformynderi å gjøre slike stofferr vanskeligere tilgjengelig. Dette er stoffer som fører til mye elendighet, både for misbrukerne selv og også for mange andre. Det er forbudt å kjøre i fylla, synes du det også er overformynderi? Synes du man skal kunne gjøre som man vil med sine egne eiendeler? Om man krasjer bilen er det jo en selv det går ut over.

Forbudstiden førte til at forbruket av brennevin gikk ned. Dette forbruket har aldri tatt seg helt opp igjen, og fortsatt bruker svenskene mer brennevin enn nordmenn, mens nordmenn bruker mer øl, som ikke var omfattet av forbudet.

Siden 1917 har verden gått noe videre, og et forbud idag hadde hatt andre virkemidler og virkninger enn den hadde i forbudstiden. Likevel ser jeg ingen tegn til at store alkoholeksportører som Frankrike, Tyskland m.fl. vil akseptere at Eu innfører noe alkoholforbud. Det vil også bety at Norge vil ha få og små begrensningsmuligheter selv om vi gjerne skulle ønsket det.
Antall ord: 930

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

kraBat skrev:hehe, la meg putte det sånn her. Hvis man snur på situasjonen så marihuana blir lovlig og alkohol Ulovlig. Da ville vi bønnefrikere som du kaller oss sitti og kunne hatt lovlig arangsjemanger med masse mat og mennesker og fortsatt ikke dødd, sloss, gjort dumme ting, osv. tvert imot, virkningene på marihuana er unikt i forhold til alkohol hvis det er det du lurer på. Så når du sier alkohol er verre enn hasj hvorfor hakker du ikke ned på alkoholen istedet, den kan du hvertfall uttale deg om på ditt personlig plan(hvis du drekker) men det kan du ikke med hasj. Jeg forsvarer på ingen måte mitt eget bruk, da må du gi meg et godt argument for at jeg skal.
Og hvis kua hadde vinger, kunne vi kalt den en fugl?

Både hasj og alkohol har mange ulemper. Det sier vi klart, men det er narkotikaforkjemperne som prater om at narkotika ikke er farlig.
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Kaja43: Du imponerer meg ved måten du svarer keke på her i tråden. :)

Vi ser ut til å mene det samme om narkotika, men der jeg bare ser ubalanserte og bastante påstander fra et barn (mentalt) finner du faktisk noe du er enig i, og du klarer å skrive i vennlige ordelag der jeg selv hadde vært krass og utilnærmelig.

Nå velger jeg å ikke svare på kekes innlegg, for du har gjort det utrolig mye bedre enn jeg kunne klart.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Lunatic skrev: nå lillgutt..
jeg gidder ikke diskutere med deg, da du babler ivei om fordommer, osv, og hvor er fordommene, om ikke i deg selv?
Jeg har lenge før du var en tanke i din fars pung røyket din nåværende vekt ganger 10 og sonet 10 % av livet for bønner, så kom ikke her å si at jeg ikke vet hva jeg snakker om, og det som du lirer av deg er bare babl og standardfraser fra de som ikke har argumenter selv fordi de er for steine og sløve til å tenke sjøl.

keke.: Du er nok sikkert en bra kar, men blir det ikke litt søkt å reklamere, for det er hva du gjør, for "E" i et foirum med amsse barn, og samtidig påstå at dette er liksom ikke noe farlig, for da tror jeg din verden er så snever at du ikke får med deg noe særlig ut over lokale nyheter i indre gamsdalen eller hva det kan se ut som.

Hva skjer når 8 ungdommer dør i løpet av et døgn i Odense, for inntak av nettop "E"?
Urent stoff, sikkert, men så er vi inne på markedet hvor moral og etik ikke står øverst på lista over daglige gjøremål, og nå snakker jeg om baltiske kjøkkenkjemikere, og dess like.

Personlig kjenner jeg en som sitter som en grønnsak etter å ha testet dette kun en eneste gang, og når ambulansefolkene snudde kroppen hans så randt blodet ut av alle mulige steder i kroppen, øyne, ører, nese, munn, anus, penis, osv, og siden dette så har han ikke kunnet snakke eller på annen måte uttrykke seg. Denne karen var sansynligvis mere oppegående enn deg på kjemi, men alikevel, dette ble det skjebnesvangre øyeblikket for ham og hans nærmeste.

Avslutningsvis vil jeg bare nevne at alle former for rus er kunstig for våres legemer, og der hvor man ønsker selvutvikling og indre ro og fred, så finnes det ikke noe rusmiddel som kan erstatte kroppens egne sanseporter, og bevisthets messig så er det ingen snarvei, som ikke senere gir motsatt virkning, og ved å gavne slike løsninger, så tar man med seg disse inn i flere inkarnasjoner, og man bryter ned sine egne organer, for hvem man er styreleder, men altså, å diskutere rus med de som ruser seg med rusen som en avgud er like dumt som å diskutere hundelort med hundeeiere, eller tobak med røykere.

Røyk hva dere vil, men ikke innbill dere selv at dere tror på deres egen løgn.

Og som jeg stiller spørsmål om tidligere,. som dere neglisjerer, så fortell meg hvor mange "bøffere" og "tystere" dere kjenner?

Fortell litt om den indre justisen i miljøene, og forsøk å være ærlige med dere selv.

Nå er det ikke noen vits i å kalle meg fordømmende for å liksom forsøke å heve dere opp i deres egen lykkerus, men svar saklig istedet på spørsmålet.
Vell gamlefar, tror du jeg er en ** på bongen?
Hvis du absolutt skal bråsvinge inne på glorifisering av hasj vs. meg og deg?
hva vil du fram til? Tja kanskje du har rett, kanskje fordommene ligger i meg
men jeg prøver så godt jeg kan, respekter det og heller vis vei.

Jeg følger ikke behovet etter å måtte pynte på og ikke uttale meg angående tema her. Dette handler ikke om hva folk vil høre, mere kanskje hva dem trenger å høre. Kanskje det er noe jeg trenger å høre, men da skal det bli fortalt som et medmenneske med respekt, det er alt jeg ber om. Annet enn det er jeg et menneske som alle andre her inne.

Så det jeg lirer av meg er bare babl og standarfraser fordi jeg er for stein og sløv til å tenke sjøl? Ifølge deg? Hvordan rimer det opp mot fordømmelse i dine ører a mister? Skulle jeg drite i å nevne en så åpenbarig mulighet til at du også kunne tatt en titt på deg selv innenifra. Så jeg kan ikke gi av meg selv? Mista jeg evnen når jeg prøvde en joint? Pass på hva du sier.
Antall ord: 718

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

BA skrev: Og hvis kua hadde vinger, kunne vi kalt den en fugl?

Både hasj og alkohol har mange ulemper. Det sier vi klart, men det er narkotikaforkjemperne som prater om at narkotika ikke er farlig.
Nei du sier ikke det?
* Why is pot against the law? It wouldn't be because anyone can grow it,
and therefore you can't make a profit off it, would it?

* I believe that God left certain drugs growing naturally
upon our planet to help speed up and facilitate our evolution.
Okay, not the most popular idea ever expressed. Either that
or you're all real high and agreeing with me in the only way
you can right now. [starts blinking]

* They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated.
Lie! When you're high, you can do everything you normally do just as well …
you just realize that it's not worth the fucking effort.
There is a difference.

* Not all drugs are good. Some … are great.

- Bill Hicks
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !