Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHelt absurd!

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Helt absurd!

Innlegg av ripstah »

Har lest så utrolig mange sider om healing nå. De mener de har fått denne "gaven" av å "heale" folk. Og når de som har fått denne gaven bruker det til å få en liten inntekt for seg selv, så tenker jeg hvordan kan en som liksom har fått en gave til å heale mennesker å gjøre dem godt. Snakker om at matterielle ting ødelegger ett menneske, er ikke penger matterielt? Er ikke penger odt? Så hvorfor ta imot noe som ses på som "ondt" for å gjøre godt?
Antall ord: 90
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 15 Okt 2006 01:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av jon »

så alt for enig med deg der..

jeg kunne aldri tatt betalt for og gjøre det som det er menigen jeg skal..

jeg er her for og hjelep og jeg får igjenna v og hjlepe hvorfor skule ejg få penger for det?
Antall ord: 44
Root: open (38%)
Sacral: under-active (6%)
Navel: open (25%)
Heart: open (50%)
Throat: open (19%)
Third Eye: open (38%)
Crown: over-active (81%) 2007
(Crown: open (69%) 2006 )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Hvis noen har såpass sterke evner at de kan ha healing som levevei, skal de gjøre det gratis da? Hva skal de isåfall leve av i en verden der alt koster penger? Luft og kjærlighet?

Hvis en person er dritgod til å snekre, skal man da forvente at h*n hjelper alle fremmede på sin vei gratis, bare fordi han har en sterkere evne på det området enn andre?

Hvis noen har healing som fritidssyssel, trenger de ikke kreve penger etter min mening. Men jeg synes de fortjener en gave i ny og ne siden de tross alt bruker mye energi på healing av fremmede mennesker og deres lidelser... Det blir som å gi tips når man er fornøyd med servicen.
Antall ord: 126
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Innlegg av ripstah »

Svartepus skrev:Hvis noen har såpass sterke evner at de kan ha healing som levevei, skal de gjøre det gratis da? Hva skal de isåfall leve av i en verden der alt koster penger? Luft og kjærlighet?

Hvis en person er dritgod til å snekre, skal man da forvente at h*n hjelper alle fremmede på sin vei gratis, bare fordi han har en sterkere evne på det området enn andre?

Hvis noen har healing som fritidssyssel, trenger de ikke kreve penger etter min mening. Men jeg synes de fortjener en gave i ny og ne siden de tross alt bruker mye energi på healing av fremmede mennesker og deres lidelser... Det blir som å gi tips når man er fornøyd med servicen.
En snekker så trenger man en utdanning. Ikke i healing. Det er jo ikke fysiske bevis på at det funker. Så det vil si at det er sjanse fra 0 - 100 at det kan hjelpe. Når en snekker driter seg ut, så har du dine krav om at det skal fikses, men ikke hos en healer. Og hva er det som trekker deg tilbake? nemlig det at healere mener at det er fra person til person om healing skal fungere, og ikke nok med det man har ikke 100% sikkerhet at man blir bra. Folk som har fått healing har til og med blitt dårlige av det, dårligere enn de var!
Antall ord: 243
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

.....

Innlegg av green eyes »

Det er en töff jobb å väre healer, og hele tiden väre omgitt av alle andres dårlige energi.Det trärer på kreftene å distansere seg hele tiden.Om et menneske jobber fulltid som healer, velger å ta betalt for det, burde alle respektere det.Det som derimot bör diskuteres, er timeprisen.
Antall ord: 54
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Helt absurd!

Innlegg av Dj_Devil »

ripstah skrev:Har lest så utrolig mange sider om healing nå. De mener de har fått denne "gaven" av å "heale" folk. Og når de som har fått denne gaven bruker det til å få en liten inntekt for seg selv, så tenker jeg hvordan kan en som liksom har fått en gave til å heale mennesker å gjøre dem godt. Snakker om at matterielle ting ødelegger ett menneske, er ikke penger matterielt? Er ikke penger odt? Så hvorfor ta imot noe som ses på som "ondt" for å gjøre godt?
du tenker nå tid.
husk da healing ble oppdaget så ble det muligens gjort i bytte av lit kler,
litt mat kanskje husly for kvelden.
nå er det penger for å oppnå det samme..
det er alltid noen som vil utnytte andre. det har det vert siden jorda ble til.
så mange falske. noen ekte.. slikt er det alltid.
Antall ord: 150
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Re: Helt absurd!

Innlegg av ripstah »

Dj_Devil skrev:
ripstah skrev:Har lest så utrolig mange sider om healing nå. De mener de har fått denne "gaven" av å "heale" folk. Og når de som har fått denne gaven bruker det til å få en liten inntekt for seg selv, så tenker jeg hvordan kan en som liksom har fått en gave til å heale mennesker å gjøre dem godt. Snakker om at matterielle ting ødelegger ett menneske, er ikke penger matterielt? Er ikke penger odt? Så hvorfor ta imot noe som ses på som "ondt" for å gjøre godt?
du tenker nå tid.
husk da healing ble oppdaget så ble det muligens gjort i bytte av lit kler,
litt mat kanskje husly for kvelden.
nå er det penger for å oppnå det samme..
det er alltid noen som vil utnytte andre. det har det vert siden jorda ble til.
så mange falske. noen ekte.. slikt er det alltid.
Du skjønte hvertfall hva jeg mente. Mitt syn på healing er kjærlighet, det finnes ingenting som står over det. Hvorfor drar folk til healere? Kan det være det at de ikke setter mer pris på det de har, det er hvertfall det jeg har erfart i mine korte 20 år her på denne kloden. Folk setter rett og slett ikke pris på det de har. Da snakker jeg ikke om materielle ting, men selve livet, Gjør akuratt det du vil med det, det kommer ikke til å finnes flere av den du er. Ser på det å dra til en "healer" som å leve i en annens skygge, først og fremst drar du til en du ikke kjenner. Du er i hendene til en du ikke kan stole 110% Hva om den healern du drar til bruker litt black magic? Kanskje det er derfor noen føler seg dårligere enn de var før det?:S
Sist redigert av ripstah på 09 Apr 2007 19:43, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 313
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

ripstah skrev:
Svartepus skrev:Hvis noen har såpass sterke evner at de kan ha healing som levevei, skal de gjøre det gratis da? Hva skal de isåfall leve av i en verden der alt koster penger? Luft og kjærlighet?

Hvis en person er dritgod til å snekre, skal man da forvente at h*n hjelper alle fremmede på sin vei gratis, bare fordi han har en sterkere evne på det området enn andre?

Hvis noen har healing som fritidssyssel, trenger de ikke kreve penger etter min mening. Men jeg synes de fortjener en gave i ny og ne siden de tross alt bruker mye energi på healing av fremmede mennesker og deres lidelser... Det blir som å gi tips når man er fornøyd med servicen.
En snekker så trenger man en utdanning. Ikke i healing. Det er jo ikke fysiske bevis på at det funker. Så det vil si at det er sjanse fra 0 - 100 at det kan hjelpe. Når en snekker driter seg ut, så har du dine krav om at det skal fikses, men ikke hos en healer. Og hva er det som trekker deg tilbake? nemlig det at healere mener at det er fra person til person om healing skal fungere, og ikke nok med det man har ikke 100% sikkerhet at man blir bra. Folk som har fått healing har til og med blitt dårlige av det, dårligere enn de var!
Jeg skjønner poenget ditt, men for å sette det på spissen er det ikke garantert at en utdannet snekker er flink. Du kan risikere at du får et dårlig byggverk, kanskje gjør vedkommende vondt verre til og med... Du kan klage ja, med mindre h*n har gjort det svart, og det synes jeg også man burde kunne hvis noen healere gjør en dårlig jobb. Man er jo aldri garantert suksess fra noen yrkesutøvere, uansett utdanning og bakgrunn...

Dessuten kan man jo ikke definere en hel yrkesgruppe utifra dem som gjør en dårlig jobb. Som DJ Devil sier finnes det mange grader av seriøsitet og evner innenfor healing, så vel som andre yrker.

Å si at healere ikke kan ta betaling fordi de er useriøse, basert på noen svindlere i bransjen, er som å si at snekkere/frisører/sykepleiere osv. ikke burde få betaling fordi noen av dem gjør en dårlig jobb... Man må se nyansene.
Antall ord: 412
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Innlegg av ripstah »

Svartepus skrev:
ripstah skrev:
Svartepus skrev:Hvis noen har såpass sterke evner at de kan ha healing som levevei, skal de gjøre det gratis da? Hva skal de isåfall leve av i en verden der alt koster penger? Luft og kjærlighet?

Hvis en person er dritgod til å snekre, skal man da forvente at h*n hjelper alle fremmede på sin vei gratis, bare fordi han har en sterkere evne på det området enn andre?

Hvis noen har healing som fritidssyssel, trenger de ikke kreve penger etter min mening. Men jeg synes de fortjener en gave i ny og ne siden de tross alt bruker mye energi på healing av fremmede mennesker og deres lidelser... Det blir som å gi tips når man er fornøyd med servicen.
En snekker så trenger man en utdanning. Ikke i healing. Det er jo ikke fysiske bevis på at det funker. Så det vil si at det er sjanse fra 0 - 100 at det kan hjelpe. Når en snekker driter seg ut, så har du dine krav om at det skal fikses, men ikke hos en healer. Og hva er det som trekker deg tilbake? nemlig det at healere mener at det er fra person til person om healing skal fungere, og ikke nok med det man har ikke 100% sikkerhet at man blir bra. Folk som har fått healing har til og med blitt dårlige av det, dårligere enn de var!
Jeg skjønner poenget ditt, men for å sette det på spissen er det ikke garantert at en utdannet snekker er flink. Du kan risikere at du får et dårlig byggverk, kanskje gjør vedkommende vondt verre til og med... Du kan klage ja, med mindre h*n har gjort det svart, og det synes jeg også man burde kunne hvis noen healere gjør en dårlig jobb. Man er jo aldri garantert suksess fra noen yrkesutøvere, uansett utdanning og bakgrunn...

Dessuten kan man jo ikke definere en hel yrkesgruppe utifra dem som gjør en dårlig jobb. Som DJ Devil sier finnes det mange grader av seriøsitet og evner innenfor healing, så vel som andre yrker.

Å si at healere ikke kan ta betaling fordi de er useriøse, basert på noen svindlere i bransjen, er som å si at snekkere/frisører/sykepleiere osv. ikke burde få betaling fordi noen av dem gjør en dårlig jobb... Man må se nyansene.
Tenk på risikoen man tar, Du er i hendene til en annen person. Akuratt det du mente ansetter du en som jobber svart for å fikse taket ditt. Taket kolappser, hvem skal du dra til da? Du har tatt ett valg, valget var galt, hva sitter du igjen med? 1 dødt barn, en arm mindre. Poenget er å ikke stole på alt man leser og alle som hevder at de "kan"
Sist redigert av ripstah på 09 Apr 2007 19:52, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 484
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

Helt enig med deg,Svartepus!
Antall ord: 5
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Kan ikke forstå at penger er ett onde, det er energiflyt som alt annet.
Men det forutsetter at flyten er lik.
Her at noen ikke tar mer betalt enn det de klarer gi av sin kunnskap.
Penger blir ett onde først når du ønsker mer enn du behøver for å betale
regninger og ha mat på bordet.


Er enig i at en kanskje ikke kan ta penger for noe om en plutselig har oppdaget
at det flyter litt energi gjennom hendene og de færreste gjør vel heller ikke det.

Så vi som har utdannet oss over flere år innen dette feltet og brukt 10tusen vis av kroner, brukt det meste av vår tid i flere år for å lære oss dette vi bør se på det
som en gave og begynne å ta i mot klienter uten noen form for betaling?

Det skulle jeg gjerne gjort om samfunnet var lagt opp annerledes.

Dessuten så mener jeg at det å formidle energi ikke er en gave noen få får,
det er noe alle kan gjøre, men å gjøre det bra krever årevis med trening og
jobbing med seg selv og sine egne holdninger.
Energien er da ikke noe vi finner opp, det er der i oss og rundt oss hele tiden, bare å åpne opp og begynne å jobbe med seg selv så flyter det.
Antall ord: 228
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Innlegg av ripstah »

kaja43 skrev:Kan ikke forstå at penger er ett onde, det er energiflyt som alt annet.
Men det forutsetter at flyten er lik.
Her at noen ikke tar mer betalt enn det de klarer gi av sin kunnskap.
Penger blir ett onde først når du ønsker mer enn du behøver for å betale
regninger og ha mat på bordet.


Er enig i at en kanskje ikke kan ta penger for noe om en plutselig har oppdaget
at det flyter litt energi gjennom hendene og de færreste gjør vel heller ikke det.

Så vi som har utdannet oss over flere år innen dette feltet og brukt 10tusen vis av kroner, brukt det meste av vår tid i flere år for å lære oss dette vi bør se på det
som en gave og begynne å ta i mot klienter uten noen form for betaling?

Det skulle jeg gjerne gjort om samfunnet var lagt opp annerledes.

Dessuten så mener jeg at det å formidle energi ikke er en gave noen få får,
det er noe alle kan gjøre, men å gjøre det bra krever årevis med trening og
jobbing med seg selv og sine egne holdninger.
Energien er da ikke noe vi finner opp, det er der i oss og rundt oss hele tiden, bare å åpne opp og begynne å jobbe med seg selv så flyter det.
Greit man bruker 10 tusen av kroner for en gave man har fått! Hva vil du ha tilbake? Nelig det du har brukt på det, det er "naturlig" i dette samfunn. Men vis man er blitt gitt denne gaven, hvorfor bruke penger på å gjøre den sterkere, er ikke healing energi?
Antall ord: 282
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

Det er ganske enkelt.Man önsker å läre teknikker som gjör at man lettere åpner for de energiene som kommer.Man kan läre å bruke healing sammen med readings eller kanaliseringer.Det finnes forskjellige måter å bruke energiene på både for sin egen del og andres.Hvis noen önsker å gå på kurs for å läre alt dette gjör ikke det dem til dårlige mennesker, tvert imot kan det gjöre dem mye dyktigere fordi det lärer dem å se mulighetene.
Det skal sies at jeg kjenner utrolig dyktige mennesker som aldri har gått noe kurs.OG ja, de tar betalt de og.
Antall ord: 107
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

ripstah skrev:
kaja43 skrev:Kan ikke forstå at penger er ett onde, det er energiflyt som alt annet.
Men det forutsetter at flyten er lik.
Her at noen ikke tar mer betalt enn det de klarer gi av sin kunnskap.
Penger blir ett onde først når du ønsker mer enn du behøver for å betale
regninger og ha mat på bordet.


Er enig i at en kanskje ikke kan ta penger for noe om en plutselig har oppdaget
at det flyter litt energi gjennom hendene og de færreste gjør vel heller ikke det.

Så vi som har utdannet oss over flere år innen dette feltet og brukt 10tusen vis av kroner, brukt det meste av vår tid i flere år for å lære oss dette vi bør se på det
som en gave og begynne å ta i mot klienter uten noen form for betaling?

Det skulle jeg gjerne gjort om samfunnet var lagt opp annerledes.

Dessuten så mener jeg at det å formidle energi ikke er en gave noen få får,
det er noe alle kan gjøre, men å gjøre det bra krever årevis med trening og
jobbing med seg selv og sine egne holdninger.
Energien er da ikke noe vi finner opp, det er der i oss og rundt oss hele tiden, bare å åpne opp og begynne å jobbe med seg selv så flyter det.
Greit man bruker 10 tusen av kroner for en gave man har fått! Hva vil du ha tilbake? Nelig det du har brukt på det, det er "naturlig" i dette samfunn. Men vis man er blitt gitt denne gaven, hvorfor bruke penger på å gjøre den sterkere, er ikke healing energi?
Jeg vil ikke ha noe igjen for det egentlig, hadde en kunnet leve uten penger så hadde
jeg gladelig gjort det.

Men reagerer på at det å heale skal være en større gave enn å kunne lage god musikk,
skrive gode bøker, reparere biler eller hva som helst annet. I min verden er alle evner en
Gudommelig gave vi har fått og som det velsignes at vi bruker på best mulig måte.

Hvorfor er det bare noen få ting en ikke kan ta penger for?
Penger er ett onde når en ønsker seg mange, vil ha de gratis
og bruke de til unyttige ting for å føle seg bedre i egne og andres
øyne.
Antall ord: 402
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

kaja43 skrev: Jeg vil ikke ha noe igjen for det egentlig, hadde en kunnet leve uten penger så hadde
jeg gladelig gjort det.

Men reagerer på at det å heale skal være en større gave enn å kunne lage god musikk,
skrive gode bøker, reparere biler eller hva som helst annet. I min verden er alle evner en
Gudommelig gave vi har fått og som det velsignes at vi bruker på best mulig måte.

Hvorfor er det bare noen få ting en ikke kan ta penger for?
Penger er ett onde når en ønsker seg mange, vil ha de gratis
og bruke de til unyttige ting for å føle seg bedre i egne og andres
øyne.
Der sa du akkurat det jeg mener, bare mye bedre forklart! :)
Antall ord: 131
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links