Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderDet tredje øyet

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Skal legen gi piller mot åndelige opplevelser ?

ja
4
11%
nei
33
89%
 
Totalt antall stemmer: 37

yingyang
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 17 Jul 2004 16:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sogndal

Det tredje øyet

Innlegg av yingyang »

Det tredje øyet (panne chackra)

Bilde

Hei !

Tenkte jeg skulle skrive litt om det tredje øyet siden det er ganske aktuelt for oss som poster her inne.

Når min åndelige utvikling startet studerte jeg mest spiritistisk filosofi og teorier om guider, ånder osv. Jeg hadde egentlig ikke så stor tro på dette her før jeg forsøkte å få kontakt med guidene. Til min store forskrekkelse sto en skikkelse ved senga mi, og jeg må ærlig innrømme at jeg ble skremt. På morgenen våknet jeg med neseblod.

Kvelden etterpå hadde det sunket litt inn, og jeg var ikke redd lenger. Det ble et nytt besøk, og jeg fikk tatt et fotografi.
Dette tente for alvor gnisten i meg. Jeg har alltid likt å leke med virkeligheten, manipulere og ordne. Men at man kan finne disse opplevelsene uten å ta LSD, eller dope seg ned det hadde jeg ikke trodd.

Jeg dro på en alternativ messe, egentlig helt uten å vite helt hva jeg skulle der. Jeg havnet på en trommereise med en shaman og det ble utført trommehealing og et rituale for å åpne det tredje øyet. Jeg vet ikke hvorvidt det var placebo effekten som gjorde at det åpnet seg.

Vi skulle lukke øynene, puste ned i høyre arm, venstre arm og ned ryggen. Deretter slo han oss med en ørnefjær i mellom øynene der hvor tredje øyet er lokalisert.

Siden denne dagen har det vært ting å se dær.
Ikke bare flotte ting som ligner på en winamp visualation, screen saver.
Men også fryktelige bilder, noen tror jeg er et produkt av frykt.
At man blander seg inn med bildet og ikke lar det flyte.
Men har også sett folk som skyter seg i munnen med hagle, knivstikking mm. veldig klare bilder av våpnene og to mennesker.

Jeg har "prøvd" øyet på noen readings av døde mennesker, og levende mennesker på remote viewing og det har stemt ganske bra.

Men å lukke dette øyet slik at man kan sove hadde vært fint. Jeg har prøvd alt mulig, fysisk aktivitet, chakra øvelser osv.
Det nye øyet sender film 24/7. Av og til ser jeg også andre som har sex. Egentlig vil jeg ikke se dette, men lurer på om jeg tar inn naboene her mitt i klimaxet, og at den seksuelle energien tapper inn...

Dette er jo helt sykt. Ikke sove, sex, drap, fremtid, nåtid... u name it.

Etter åpning av det tredje øyet kan jeg også se energier i luften.
Fra hendene, hodene til folk, røde stråler fra tuppen av en krystall
healer stav jeg selv har laget. Og heftig med orbs.

Har imidlertid blitt vant med det nå, og blitt nødt til å få medisin av legen.
Problemet her også, er jo at legen ikke tror på at det finnes noe tredje øye. Derfor får jeg ganske heftige piller. Dette mener jeg er feil.
Jeg blir undertrykt, og satt i bås. Skal man ikke diskutere sin "religion" med sin lege fritt ?

Det er jo egentlig ganske hårreisende hvis det var slik at kristendommen var alternativ, og hvis du gikk til legen å sa du trodde på jesus at du skulle få piller for det... enig ?
Antall ord: 541
You're here because you know something. What you know, you can't explain. But you feel it. You felt it your entire life. That there's something wrong with the world. It is this feeling that has brought you to me.
http://paranormal.skogbrott.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kjære deg, du trenger nok hvile, men ikke la deg bli avhengig av medisiner som du egentlig ikke trenger. selv har jeg slitt lenge med depresjoner og angst, og brukt medikamenter mot det. I den perioden ble jeg kvitt følelsen av å bli iakttatt og den uroen jeg opplever ved å være alene. Men så sluttet jeg etterhvert med disse pillene og følelsene kom tilbake. Nylig døde moren min og jeg kan føle hennes nærvær og jeg takker høyere makter for at jeg sluttet med pillene i tide. Tenk om jeg skulle "gå glipp av" mammas besøk fra den andre siden??
Foreløpig er jeg redd for å åpne opp for mye nettopp av de grunner du beskriver, for jeg er ikke sterk nok. En healer sa til meg at den angsten jeg hadde kunne hun ikke fjerne for den skulle beskytte meg. Kanskje du rett og slett trenger healing? Gå og få avbalansert energiene og lindret sjelen din hos en dyktig healer som forstår hva du prater om. Etter å ha jobbet i helsevesenet selv, vet jeg at skolemedisinen ikke er helt klare ennå så prøv heller en alternativ vri.
Lykke til :)
Antall ord: 201
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Du gikk til legen fordi du hadde hallisunasjoner ikke sant. Disse hallisunasjonene gjorde at du ikke fikk sove eller kunne fungere normalt. Dette høres ut som en skizofren psykose. Du utrykker til legen at dette er et problem og legen stiller diagnosen og foreskriver medisiner som demper symtomene. Hva hadde du egentig forventet av en lege. Du går ikke til en lege for å diskuttere din relgion. Du blir ikke undertrykt, du blir behandlet med moderne medisinske metoder.

Den beste løsningen for deg tror jeg vil være å få noen til å lukke det tredje øyet ditt. Oppsøk en sjaman igjen og få han/hun til å lukke det.
Dette begynte med skikkelsen ved senga di, ikke sant? Kanskje det ikke er du som har et tredje øye, men kanskje det er et annet vesen som planter sine tanker i hodet ditt. I riktig gamle dager ville de forklart dine syner med at en ond ånd hadde tatt bolig i deg. Kanskje denne skikkelsen har gitt deg et syn rett inn i åndenes verden og det er ikke så hyggelig som du trodde.
Nei, nå gir jeg deg vel andre tvangstanker, det var ikke pent av meg.
Hvis medisinene tar vekk det tredje øyet ditt synes jeg du skal være glad siden det tydeligvis er mer til bry enn nytte.

Jeg håper ikke du tror jeg rakker ned på deg eller no sånt, men vi må også være åpne for at det rett og slett kan være noe fysisk/psykisk galt med oss når vi opplever sånt. Det finnes fortsatt noe som heter psykiske lidelser.
Antall ord: 273

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Det tredje øyet

Innlegg av Maya »

Her er det vist noen missforståelser ute og går, jeg har snakket med yingyang om det tredje øyet og det han ser er svevende krystaller ( energier)
både når han lukker øynene og har de åpne.
Og disse krystallene har vi i en tråd her inne på forumet, og han er ikke alene om å se de energiene.
Men mulig han skriver slik at han kan missoppfattes.
Men han ser det vi andre ser.
Og når han snakket med sin lege om dette er det helt klart at legevitenskapen ikke er villig til å tro på det alternative ennå.
Noen leger gjør det men ikke alle, og når du forteller noe slikt til legen din, blir du betegnet som gal.
Ikke noen god betegnelse det.
Men jeg tror yingyang kommer tilbake selv og svarer på dette, så jeg lar den ligge nå.
Antall ord: 147
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Hovedpoenget mitt er at han ikke må forvente forståelse hos legen og at hvis det tredje øyet er en slik plage bør man kanskje holde det lukket.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nikkaba

Innlegg av Nikkaba »

Si meg; har du forsøkt lukketeknikken til Marion Dampier-Jeans?

Og visste du at mange medisiner av den typen har bivirkninger som faktisk forsterker dine opplevelser, som du helst vil bli kvitt?

(f.eks. så er den største bivirkningen til enkelte lykkepiller; depresjon... Paradoskalt.)

Jeg skriver både åpningsøvelsen og stengingen.

Her er hva du skal gjøre, dette lærte jeg på Marion sitt kurs, og det står også i boken hennes; Stemmer fra en annen verden.;

Sett deg ned og mediter, se deg selv i en vakker skog, vandrende på en sti. Inne i skogen kommer du til en trapp. Gå opp trappen. På toppen av trappen er en avsats, det er vakker utsikt utover skogen. Snu deg rundt, og se ned på bakken. Der vil bena til din Guide (doorkeeper) dukke opp. Se sakte oppover denne skikkelsen. Spør hva han eller hun heter. Be denne skikkelsen være med deg videre, og beskytte deg.

SÅ:
Forestill deg en vibrerende kule av gullfarvet lys over ditt hode. La den "renne" ned over ryggraden din, til den stopper like over "baken" (rett ved halebeinet.) og lander i en "skål".
Forestill deg en skje eller liten øse, som du øser av lyset i skålen med. Så ser du for deg en dør akkurat der lyset har lagt seg. Legg skjeen med lys bak døren, tenk deg så at du åpner den, og "skyter" en sterk stråle av dette lyset ut derfra.
Hent på nytt lys med din skje eller øse, gå rundt fra ryggen, og paralellt på forsiden, på det vi kaller "skambenet", gjør du samme prosess; se en dør, legg lyset innenfor, og skyt lyset ut idet du åpner døren.
Gå tilbake til utgangspunktet ved "baken" hver gang, og passèr de andre energipunktene, eller chakraene om du vil, på veien. Neste punkt er navlen, gjenta det samme her. Så er det Hjertet (midt mellom brystene) Halsen, pannen og på toppen av hodet. Når du kommer til toppen av hodet, skal du merke at hele du blir omgitt av dette lyset, det er som om det vibrerer rundt deg, omtrent en halvmeter noen ganger, andre ganger mindre. Du er nå helt åpen for åndeverden.

Lyset MÅ være gullfarvet, eller helt hvitt.
Lys tiltrekker lys, og underutviklede ånder vil således ikke kunne "sette seg" på deg, for de kommer ikke inn i din aura. Denne teknikken kan du bruke når du skal i sirkel, eller jobbe med åndene på et eller annet vis.

Så kommer det viktigste;
Å stenge av.

Takk din guide for hjelpen, og si farvel.
Tenk deg at du starter stengingen i motsatt rekkefølge; altså på toppen av hodet. Se lyset forsvinne inn, lukk døren omhyggelig, og vri nøkkelen om tre ganger, slik at døren er låst og ikke noe lys kommer ut. Gjenta denne prosessen hele veien; i pannen, halsen, hjertet, navlen, skambenet, halebenet. Når du er ferdig med halebenet, gå tilbake til skambenet og navlen, og lås en ekstra omgang. Avslutt ved halebenet igjen. Nå skal du la lyset i skålen sveve opp over hodet ditt igjen, hvor det løser seg opp og dusjer deg med det gullfarvede lyset, og vasker deg ren, hvor restene av det forsvinner i jorden.

Du er nå lukket, og renset.

Denne lukketknikken er også meget fin å bruke om natten, når du vil sove uten å bli forstyrret av utålmodige ånder som vil ha kontakt; noen av dem ser ut til å ha glemt hvordan det var å ha menneskelige behov!

Ikke gi opp om du ikke får det til med en gang! Og ikke gå åpen i lange tider om gangen, slik du nå gjør, det er ikke bra... Du tar deg pauser fra jobben innimellom også, ikke sant?
Antall ord: 646

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nikkaba

Innlegg av Nikkaba »

zora skrev:Er det slik at alle kan få åpnet sitt tredje øye?

Jeg er verken visuell, auditiv eller kinistetisk, men vil gjerne åpne mitt tredje øye(iallefall til en viss grad). Har prøvd slik meditasjon som du beskriver her, men det fungerer ikke.
Det fungerer ikke, fordi du må begynne med ditt rot-chakra, og arbeide deg oppover.

Og hvordan vet du forresten at det ikke fungerer? Det er jo ikke sånn at du "plutselig" kan se åndene, og "plutselig" så er du synsk....
Det kreves øvelse, øvelse og øvelse...

Å si at det holder å åpne det tredje øyet for å utvikle sine evner, er nesten det samme som å si at det er nok å få blyant og papir, så kan du skrive, før du i det hele tatt har lært en eneste bokstav...

Ting tar tid.

Tålmodighet er et nøkkelord...

Lykke til!!
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Selvfølgelig skal ikke legen gi piller mot åndelige opplevelser, men det gjør de da ikke heller.

De gir piller hvis opplevelsene regnes som en mer eller mindre syk lidelse. Så pillebruken går nok mer på definisjonen av åndelige opplevelser enn åndelige opplevelser. Ingen mennesker som jeg noen gang har hørt om har vært i nærheten av en slik tanke. Men. Noen vil kanskje sykeliggjøre det andre åndeliggjør.

:)
Asterism
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nikkaba

Innlegg av Nikkaba »

zora skrev:Ja, jeg er da klar over at ting tar tid. :)

Jeg har øvd meg på å meditere i over et år nå. Skulle derfor tro at jeg ville oppleve en viss form for framgang, men det er alltid det samme hver eneste gang. Jeg hverken ser eller føler noe som helst.

Skal fortsette å øve selv om jeg begynner å bli litt oppgitt over at det aldri skjer noe :wink:
Har du forsøkt noen øvelser før, under og etter meditasjon, da?

Eller tar du selve meditasjonen som en øvelse?

Meditasjon ser jeg på kun som et verktøy, jeg, ikke en øvelse...

Har du f.eks. forsøkt å "lese" bilder av personer du ikke kjenner, når du er åpen?
Prøv! Og skriv ned underveis. Så skal du se det begynner å skje ting...
Forsøk også med psykometri; få låne en gjenstand av en du IKKE kjenner (det er viktig at du ikke kjenner vedkommede) og "les" gjenstanden. Skriv ned etterhvert, og les for personen etterpå.

Slike øvelser vil styrke evnene...

Lykke til!!
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
yingyang
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 17 Jul 2004 16:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sogndal

Innlegg av yingyang »

Bjørn skrev:Du gikk til legen fordi du hadde hallisunasjoner ikke sant. Disse hallisunasjonene gjorde at du ikke fikk sove eller kunne fungere normalt. Dette høres ut som en skizofren psykose. Du utrykker til legen at dette er et problem og legen stiller diagnosen og foreskriver medisiner som demper symtomene. Hva hadde du egentig forventet av en lege. Du går ikke til en lege for å diskuttere din relgion. Du blir ikke undertrykt, du blir behandlet med moderne medisinske metoder.

Den beste løsningen for deg tror jeg vil være å få noen til å lukke det tredje øyet ditt. Oppsøk en sjaman igjen og få han/hun til å lukke det.
Dette begynte med skikkelsen ved senga di, ikke sant? Kanskje det ikke er du som har et tredje øye, men kanskje det er et annet vesen som planter sine tanker i hodet ditt. I riktig gamle dager ville de forklart dine syner med at en ond ånd hadde tatt bolig i deg. Kanskje denne skikkelsen har gitt deg et syn rett inn i åndenes verden og det er ikke så hyggelig som du trodde.
Nei, nå gir jeg deg vel andre tvangstanker, det var ikke pent av meg.
Hvis medisinene tar vekk det tredje øyet ditt synes jeg du skal være glad siden det tydeligvis er mer til bry enn nytte.

Jeg håper ikke du tror jeg rakker ned på deg eller no sånt, men vi må også være åpne for at det rett og slett kan være noe fysisk/psykisk galt med oss når vi opplever sånt. Det finnes fortsatt noe som heter psykiske lidelser.
Nei jeg gikk ikke til legen fordi jeg har hallusinasjoner. Jeg gikk til legen
fordi jeg har dårlig nattesøvn. Jeg vet at jeg ikke har sett hallusinasjoner
siden jeg har tatt fotografi av en guide. Jeg har hatt en kompis her som
også har sett disse rød aktige strålene fra healer staven. Han fikk også
healing. Så dette er jeg ikke i tvil om.

Det var kanskje ikke det lureste å diskutere klarsyn med min lege, men jeg har ikke noe annen mulighet for øyeblikket. Var kanskje litt naiv og trodde at han ville tro på meg når jeg viste ham bildet av guiden.

Til opplysning så har ikke pillene fjernet klarsynet i det hele tatt. Og da kan man jo spørre seg om man har halliser. Det er faktisk slik at nå ser jeg enda bedre. Å bruke piller er jeg ikke noe tilhenger av.

Nå har ikke jeg tenkt å utdype noe mer hva jeg og min lege snakker om, fordi det blir kanskje litt privat.

Du snakker om at det er et annet vesen her som gjør at jeg ser ting på det tredje øyet. Det tror jeg nok er feil. Jeg dro på trommereisen og deltok på et rituale for å åpne dette. Men det kan jo være en mulighet.
Så jeg skal undersøke det.

stian
Antall ord: 501
You're here because you know something. What you know, you can't explain. But you feel it. You felt it your entire life. That there's something wrong with the world. It is this feeling that has brought you to me.
http://paranormal.skogbrott.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Det tredje øyet

Innlegg av Maya »

Nikkaba kjempefin beskrivelse på lukking :lol:
Antall ord: 5
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links