Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinThe Gift

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

mashuu

The Gift

Innlegg av mashuu »

Denne artikkelen var på engelsk, jeg gjorde mitt beste med å oversette.
Gadd ikke oversette hele, men her er det viktigste:

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


Gaven
Silvia Hartmann

Ganske enkelt, vi ber om en metaforisk representasjon av vårt spesielle bidrag til den personen som vi ønsker å gi Gaven.

Ordet metafor i dette tilfellet betyr beholder – og i saken med Gaven, vil metaforen vår inneholde uansett hva det er personen trenger fra oss på dette eksakte sted og tidspunkt. Det kan være forståelse, en spesiell vibrasjon av kjærlighet, noe som kanskje kan fjerne en bestemt negativ energi, noe som kan frigjøre noe, eller gi straff på et slags vis, en klem, et stille sted eller kanskje et tilfluktssted eller støtte.

Det er ikke nødvendig å bevisst forstå hva det er vi gir; og jeg sier ”bevisst forstå” for når du har gitt ”gaven”, vil du ha en annen slags forståelse – du vil vite at det var det rette å gi, fordi det ”føles rett”. Du vil muligens ikke kunne forklare i ord hvordan det var det rette – men så, metafor og intuisjon er fra de usigelige riker, hvor alt eksisterer hinsides ord, og det er bare bra.

Så, for øyeblikket, vurder en person som du kunne tenke deg å gi Gaven.

Tillat deg selv å vurdere dem på alle måter, utover ansiktet deres, utover deres sosiale status og klær, utover problemene og suksessen deres, utover eventuell kjærlighet eller sjalusi du har for dem.

Vurder dem og spør deg selv dette spørsmål:

På dette tidspunkt, på dette øyeblikk, spør jeg hva slags gave jeg kan gi denne personen.

Slapp av og la en idé eller bilde dukke opp i sinnet ditt. Dette bildet, lyden, følelsen eller ideen er beholderen som vil bære din unike gave til den andre.

Her er noen eksempler på gaver som har dukket opp når spørsmålet ble stilt:

- En liten blå og rød fugl
- En mangefarget spiral
- Et lite tre i en potte
- Et par vinger
- En stor eng med grønt gress
- En skinnende hvit due
- Lyden av hav
- Noe som først lignet en badeball, men viste seg å være jordkloden.

Nå, ta deg tid til å tenke på personen og finn en gave til dem. Ikke krangle med ditt valg, men aksepter hva som kommer opp; ditt bevisste sinn vet ikke nok til å vite hva som ville være den perfekte gave men underbevisstheten din gjør, og det er fra dette stedet at metaforen kommer.

Dersom du ikke kommer på noe, kan du la anmodningen fortsette å jobbe og sende det til deg som et ”lys av innsikt” når som helst i løpet av de neste dagene; eller du kan tenke på hvordan farge som hadde vært bra for denne personen, og så bare forestille deg en gaveboks med en passende sløyfe på toppen i den fargen og stole på at din perfekte gave vil befinne seg inni esken.

Forestill deg nå personen og tenk at du tilbyr dem gaven. Denne delen av mønsteret skaper overføringen fra deg til dem og representerer din intensjon av å hjelpe.

Dette er alt du trenger å gjøre. Fra da av, uansett hva som så skjer, vil skje på sitt eget vis når samhandlingen utvikler seg og interaksjonen inntreffer.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


Hvis dere lurer på no, så kan jeg se i resten av artikkelen og se om svaret står i noe jeg ikke har tatt med.
Så hvis noen prøver, så "feel free" med å del resultatet :)

Har prøvd litt selv, og må si jeg tror kanskje det kan funke litt.
Og for noen her som sikkert er mer erfaren med slike ting, så funker det sikkert enda bedre(?)
Antall ord: 630

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

jeg fikk det til.
men hvordan hvet jeg at personen har mottat "gaven"??
Antall ord: 13
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

PearlDrop skrev:jeg fikk det til.
men hvordan hvet jeg at personen har mottat "gaven"??
Endringer i situasjonen eller oppførsel, som det stod...
Jeg prøvde det på to personer som satt og plapra og hviska og fniste foran meg på en forelesning i dag og holdt på å gjøre meg sprø... De var stille en god stund.
De begynte igjen og jeg prøvde på nytt. Da sluttet de. Etter pausen satt de seg en annen plass hehehe...

Det kan også hende de merker det selv....
F.eks en person gav et egg til en ganske høylydt person. Personen som mottok den gaven sa at han plutselig følte seg begrenset/innelukket (som i et skall) hehe.
Det er hentet fra artikkelen.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg måtte jo bare prøve dette... Jeg sendte nettopp en ørn til en person :) Aner ikke hvor den ideen kom fra, men det må jo være interessant å motta en ørn midt på natta! :D

Dessverre kjenner jeg ikke mottakeren godt nok til å tørre å spørre om h*n har mottatt den på noe vis...
Antall ord: 57
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

wicced skrev:
PearlDrop skrev:jeg fikk det til.
men hvordan hvet jeg at personen har mottat "gaven"??
Endringer i situasjonen eller oppførsel, som det stod...
Jeg prøvde det på to personer som satt og plapra og hviska og fniste foran meg på en forelesning i dag og holdt på å gjøre meg sprø... De var stille en god stund.
De begynte igjen og jeg prøvde på nytt. Da sluttet de. Etter pausen satt de seg en annen plass hehehe...

Det kan også hende de merker det selv....
F.eks en person gav et egg til en ganske høylydt person. Personen som mottok den gaven sa at han plutselig følte seg begrenset/innelukket (som i et skall) hehe.
Det er hentet fra artikkelen.
aaa okei :D
Antall ord: 129
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links