Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinWater

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

mashuu

Innlegg av mashuu »

snuppedilla skrev:
wicced skrev:
snuppedilla skrev:Fordi du mener det du mener om GranderVANNET eller om de som driver selve grander...?

Unnskyld meg.. men ikke alle er like smarte alltid.... :mozilla_innocent:
Nå ble jeg litt forvirret også. Dersom grander bedriften hadde vært med i tv2 hjelper deg og fått dårlig omtale så hadde det styrket det at jeg mistenker at grandervann teknologien ikke har noe for seg.

Jeg mener ikke så mye om det... Men jeg mener at det virker tvilsomt.
Å ta 6-700 kroner for noe som eventuelt bare er en tube vann, er eventuelt tvilsomt.
men du har jo sagt at... ikke ordrett sitert.. at du kan være åpen for at vannet har noe for seg jvf... ikke uutforsket etc... men at det som ødelegger for meget er bakmenn.. menneskene.. som besudler det hele? Har du ikke sagt noe i den duren?

man må lissom skille da... hvem er det man har imot.. vannet eller firmaet=menneskene...? menneskene kan faktisk ødelegge totalt for at noe kan ha noe for seg...
Du har helt rett.
Hvis dette har noe for seg, så har folkene bak det hele ødelagt for troverdigheten til det.
Men hvis du ser på linkene som jeg la ut tidligere så er det eksempler på at dette virker tvilsomt.

Men så har jo ikke dette blitt forsket på av flere uavhengige forskere som er vitenskapelig metode. Vet ikke hvorfor. Det må være fordi de ikke vil forske på det eller at granderbedriften ikke tillater det.

Jeg har ikke noe imot folkene... Men de har jo ødelagt for troverdigheten, ja.
Da begynner man jo å lure på om de er så hemmelig osv og lite forskning fordi det ikke har noe for seg. Er det noen andre grunner?
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Da må jeg bare gjenta noe jeg sa tidligere i denne tråden:
jeg har svært mye å gjøre for øyeblikket, men kan kort nevne at jeg er noe involvert i å undersøke event. effekter av Grander-teknologien på vann. Er i utgangspunktet svært kritisk til dette, men stiller meg åpen for å undersøke fenomenet nærmere. I første omgang prøver jeg bare å teste om det er noen effektforskjell på vanlig vann og vann som har blitt behandlet med Grander-teknologien. Jeg har testet dette på en svært enkel måte på meg selv og noen få alger. Resultatene så langt har ikke gjort meg mindre interessert i denne teknologien. Men ingen konklusjon fra meg i denne omgang.
Altså ingen utelukkelse av effekt eller konklusjon.. dette må forskes på og det er noe som gjør det interessant enda... Så selv om de bak Grander bruker store ord etc i promotering eller hva, så må man skille mellom mennesket og den faktiske (mulige) effekten som gjør at noen fortsatt vil prøve å finne ut av dette... hmm...


så det har noe for seg enda ifølge denne forskeren.. eller skal vi begynne å betvile hans agenda også... bare fordi han har en åpning mot at grander kan ha noe for seg.. altså vannet ikke firmaet...
Antall ord: 220
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

snuppedilla; nei, man skal ikke ha noe imot denne forskeren. Spesielt hvis h*n er uavhengig og ikke lar forskningen sin bli preget av hva h*n tror/syns selv.
og den forskeren er deg?
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

wicced skrev:snuppedilla; nei, man skal ikke ha noe imot denne forskeren. Spesielt hvis h*n er uavhengig og ikke lar forskningen sin bli preget av hva h*n tror/syns selv.
og den forskeren er deg?
nå kan du gjette nå...
Antall ord: 42
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Men strengt tatt. Dere som er så livende redd for at noen skal reklamere for noe som ikke virker. Hvis det er slankepiller som ødelegger livene til folk, så kan jeg forstå det, og om det er rusmidler som ødelegger hodet til folk så forstår jeg det enda bedre. Men temaet her er i tilfelle om de som har hatt nytte av vannet bare har innbildt seg det eller om vannet virkelig har en effekt. Og da er mitt poeng, at hva er problemet. La oss si at det kun er en innbildt effekt og at den ( i så tilfelle) misvisende reklamen lurer folk til å tro de er bedre - gjør det noe? Gjør det noe om det bare er innbildning som gjør at de blir bedre, altså at kroppen da heler seg selv? Er det ikke verdt noen tusenlapper om noen klarer å lure deg til så sterk tro at du blir frisk av det? Det syns jeg.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

De fortjener vel ikke å tjene seg skittent rik på å lure folk i sin grådighet?
De som svindler folk.

Det finnes masse eksempler på produkter som ikke har noen virkning og de er vanskelig å gjøre noe med siden de er så uklare i sin "virkning". Jeg syns ikke placebo effekten er noen grunn til å godta at de driver å lurer folk.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

wicced skrev:De fortjener vel ikke å tjene seg skittent rik på å lure folk i sin grådighet?
De som svindler folk.

Det finnes masse eksempler på produkter som ikke har noen virkning og de er vanskelig å gjøre noe med siden de er så uklare i sin "virkning". Jeg syns ikke placebo effekten er noen grunn til å godta at de driver å lurer folk.
hvordan og med hvilken rett kan du uttale deg slik da du ikke har annet enn bloggen til tjolid å forholde deg til, samt det forhold at Granderkonsernet aldri, ikke noe sted har sagt eller ment noe av de påstandene som er referet i http://blog.tjomlid.com

så disse halvkvasi påstandene dine er bare latterlige.

sjekk selv fakta, og kanskje ta kontakt med f.eks, raufoss badeland som er norges største kunde, og hvorfor de har investert hundretusener av kroner i dette, eller hvorfor processinggruppen i sverige benytter dette for millioner av kroner.

trekk ut fingeren av din egen ende før massen står opp til albuen...........
Antall ord: 174
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

wicced skrev:De fortjener vel ikke å tjene seg skittent rik på å lure folk i sin grådighet?
De som svindler folk.

Det finnes masse eksempler på produkter som ikke har noen virkning og de er vanskelig å gjøre noe med siden de er så uklare i sin "virkning". Jeg syns ikke placebo effekten er noen grunn til å godta at de driver å lurer folk.
Det sa jeg heller ikke at det var. Men jeg sier at i verste fall så er det hva som skjer. Og om så er, så er det ikke dødelig, det skader ingen - tvert imot så gjør det folk friske. Og om det er så galt at de virkelig blir lurt til å bli friske, da kan det faktisk være positivt. Jeg betaler deg gjerne 7000 hvis du klarer lure meg til å tro så sterkt at jeg er millionær, at jeg blir det. No problem. og om det bare er lureri gjør ikke noe i det hele tatt. Du skal få pengene i kontanter, på dagen - svart også om du ønsker. Bare lur meg du.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Qinqong skrev:
wicced skrev:De fortjener vel ikke å tjene seg skittent rik på å lure folk i sin grådighet?
De som svindler folk.

Det finnes masse eksempler på produkter som ikke har noen virkning og de er vanskelig å gjøre noe med siden de er så uklare i sin "virkning". Jeg syns ikke placebo effekten er noen grunn til å godta at de driver å lurer folk.
hvordan og med hvilken rett kan du uttale deg slik da du ikke har annet enn bloggen til tjolid å forholde deg til, samt det forhold at Granderkonsernet aldri, ikke noe sted har sagt eller ment noe av de påstandene som er referet i http://blog.tjomlid.com

så disse halvkvasi påstandene dine er bare latterlige.

sjekk selv fakta, og kanskje ta kontakt med f.eks, raufoss badeland som er norges største kunde, og hvorfor de har investert hundretusener av kroner i dette, eller hvorfor processinggruppen i sverige benytter dette for millioner av kroner.

trekk ut fingeren av din egen ende før massen står opp til albuen...........
Nå diskuterte vi faktisk ikke grandervannet nødvendigvis. Vi snakket om eventuelle produkter på markedet som muligens bare er juks og fanteri.
Bare så du vet det, så bryr jeg meg ikke stort når du skriver sånne ting som i den siste setningen. Så hva enn du prøvde å oppnå med det, så hadde det null effekt. Sånn rent bortsett fra at det fikk meg til å fortelle deg dette, såklart...
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Nå blir jeg forvirra ... grandervannet blir jo diskutert også... ???
Antall ord: 9
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Globeline skrev:
wicced skrev:De fortjener vel ikke å tjene seg skittent rik på å lure folk i sin grådighet?
De som svindler folk.

Det finnes masse eksempler på produkter som ikke har noen virkning og de er vanskelig å gjøre noe med siden de er så uklare i sin "virkning". Jeg syns ikke placebo effekten er noen grunn til å godta at de driver å lurer folk.
Det sa jeg heller ikke at det var. Men jeg sier at i verste fall så er det hva som skjer. Og om så er, så er det ikke dødelig, det skader ingen - tvert imot så gjør det folk friske. Og om det er så galt at de virkelig blir lurt til å bli friske, da kan det faktisk være positivt. Jeg betaler deg gjerne 7000 hvis du klarer lure meg til å tro så sterkt at jeg er millionær, at jeg blir det. No problem. og om det bare er lureri gjør ikke noe i det hele tatt. Du skal få pengene i kontanter, på dagen - svart også om du ønsker. Bare lur meg du.
Nei det finnes verre ting å eventuelt lure folk med... F.eks tobakksindustrien (husker den filmen, thank you for smoking...) Ellers så befinner det seg tobakk i filmer ganske ofte.
andre eksempler er falske kreftkurer osv...
hehe, hvis jeg klarte å lure deg til å bli millionær, så hadde det vel ikke gjort deg stort å betale 7000 kroner til noen som "lurte" deg til å bli det. For det tjener du jo på.
Har du hørt om "the secret"... Går vel ut på noe sånn...
www.thesecret.tv
Ligger klipp ute på youtube...
Du
kan
bli millionær hvis du bare føler og forventer at du er det.
Nå prøver jeg ikke å gjøre narr av the secret. For det kan jo faktisk ha noe for seg...
eller hur?
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

wicced skrev:
Nei det finnes verre ting å eventuelt lure folk med... F.eks tobakksindustrien (husker den filmen, thank you for smoking...) Ellers så befinner det seg tobakk i filmer ganske ofte.
andre eksempler er falske kreftkurer osv...
hehe, hvis jeg klarte å lure deg til å bli millionær, så hadde det vel ikke gjort deg stort å betale 7000 kroner til noen som "lurte" deg til å bli det. For det tjener du jo på.
Har du hørt om "the secret"... Går vel ut på noe sånn...
www.thesecret.tv
Ligger klipp ute på youtube...
Du
kan
bli millionær hvis du bare føler og forventer at du er det.
Nå prøver jeg ikke å gjøre narr av the secret. For det kan jo faktisk ha noe for seg...
eller hur?
Stemmer. Secret forteller mye om tankens kraft. Det med millionær var bare et utrolig dårlig eksempel fordi jeg for øyeblikket ikke har noen helseplager jeg trenger deg til å lure meg frisk av. Men lur meg gjerne til å bli millionær.

Og liksom. Tenk hvis secret bare er tull, og alle disse menneskene betaler hundrevis av kroner for å se den. Men uansett så gjør den nå folk glade, det er det liten tvil om. Og jeg syns faktisk at det er verd å betale 300 for å være positiv og optimistisk i en uke jeg,. syns ikke du? Så lur gjerne meg, så lenge det blir positivt for meg. No problem.

Men dersom noen lover folk å bli friske fra kreft og de ikke blir det, da syns jeg kanskje det er forståelig om dere bruker samme mengde energi som dere gjør nå.
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

snuppedilla skrev:Nå blir jeg forvirra ... grandervannet blir jo diskutert også... ???
Vi gjorde det til globeline begynte å prate om hvor ille det ville vært dersom bedrifter som lager produkter prøver å lure folk .

I det innlegget som Qinqong svarte på så skrev jeg
de som prøver å lure folk viktig setning der.

Og da trodde Qinqong at jeg snakket om granderbedriften.
Noe jeg ikke nødvendigvis gjorde (for det er avhengig av om de prøver å lure folk)
Jeg snakket om luring generelt.

hehe.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Globeline skrev:
Stemmer. Secret forteller mye om tankens kraft. Det med millionær var bare et utrolig dårlig eksempel fordi jeg for øyeblikket ikke har noen helseplager jeg trenger deg til å lure meg frisk av. Men lur meg gjerne til å bli millionær.

Og liksom. Tenk hvis secret bare er tull, og alle disse menneskene betaler hundrevis av kroner for å se den. Men uansett så gjør den nå folk glade, det er det liten tvil om. Og jeg syns faktisk at det er verd å betale 300 for å være positiv og optimistisk i en uke jeg,. syns ikke du? Så lur gjerne meg, så lenge det blir positivt for meg. No problem.

Men dersom noen lover folk å bli friske fra kreft og de ikke blir det, da syns jeg kanskje det er forståelig om dere bruker samme mengde energi som dere gjør nå.
Jeg føler ikke at jeg bruker mye energi.
Men jeg føler at Qinqong gjør det... Det virker som han tar seg veldig nær av alt jeg skriver... (Nå skriver jeg han fordi han sa selv at han var mann)
Noe jeg ikke skjønner. For det er ikke ment som noe angrep.
Enn du for eksempel? Du syns/tror ikke noe om dette? Hvorfor prater du om det?
Det ville vært meget interessant om dette hadde noe for seg, ikke sant?

hehe, jeg lurer på om ikke vi bare fortsetter å prate om det fordi vi fortsetter å svare på hverandres innlegg... hehehee. Jeg kan jo ikke bare ignorere det dere sier, det ville jo vært frekt.

Jeg har sendt mail til raufoss badeland, så får se hva de svarer... Om de gjør det... De var visst stengt til 10. juni eller juli... De har en egen internettside, men der står det ikke noe.
Vet ikke om det er flere plasser som heter det?

Ja, også når det gjelder secret, så kan ikke de folkene som lagde filmen om det vite om det er tull eller ikke... tror jeg.
Antall ord: 344

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

wicced skrev:
Jeg føler ikke at jeg bruker mye energi.
Men jeg føler at Qinqong gjør det... Det virker som han tar seg veldig nær av alt jeg skriver... (Nå skriver jeg han fordi han sa selv at han var mann)
Noe jeg ikke skjønner. For det er ikke ment som noe angrep.
Enn du for eksempel? Du syns/tror ikke noe om dette? Hvorfor prater du om det?
Det ville vært meget interessant om dette hadde noe for seg, ikke sant?

hehe, jeg lurer på om ikke vi bare fortsetter å prate om det fordi vi fortsetter å svare på hverandres innlegg... hehehee. Jeg kan jo ikke bare ignorere det dere sier, det ville jo vært frekt.

Jeg har sendt mail til raufoss badeland, så får se hva de svarer... Om de gjør det... De var visst stengt til 10. juni eller juli... De har en egen internettside, men der står det ikke noe.
Vet ikke om det er flere plasser som heter det?

Ja, også når det gjelder secret, så kan ikke de folkene som lagde filmen om det vite om det er tull eller ikke... tror jeg.
Jeg blander meg i denne tråden fordi jeg syntes at BA var så utrolig frekk ved et par tilfeller.

Når det gjelder secret, vel, de kan ikke vite det er feil med mindre de har satt hele greia i gang fordi de vet at mange alternative er opptatt av tankens kraft og de har laget en flott film for å tjene masse penger. De trenger ikke tro på det.

Men for all del, jeg tror ikke det er bakgrunnen for the secret,. men kan godt være at BA hevder noe sånn - hadde i hvert fall ikke vært noen overraskelse om han gjorde.
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links