Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinWater

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

wicced skrev:
Jeg har sendt mail til raufoss badeland, så får se hva de svarer... Om de gjør det... De var visst stengt til 10. juni eller juli... De har en egen internettside, men der står det ikke noe.
Vet ikke om det er flere plasser som heter det?
Og du, som har benyttet så meget energi på å studere falskheten og lureriet har ikke fått med deg hvem som har dette en gang, så skal du kjøre på en kampsak her(?)
Lykke til, og det er vel ikke vanskelig å legge ut svaret for oss, og du kan jo snakke med bloggeren i deg, så legger nok han det ut ihvertfall.

Godt du har noe å leve for.

Syntes du skal kontakte de andre store som har dette, også.......

Sjekk ut mercedes benz og BMW fabrikken i tyskland også, da de har etter din fantasi latt seg villede.........LOL!

Hva med de andre vannsystemene som også revitaliserer vann, eller er det bare på grunn av frk meberg at dette går så inn på deg?

og sist men ikke minst, om du benytter noen av de timene du har lagt ned i å svartmale granderproduktene, på å tjene deg litt ekstra penger, ja så kan du jo i det minste kjøpe deg produktet, teste det, og eventuelt få tilbake pengene dine om du ikke er fornøyd, da det er en internasjonal pengene tilbakegaranti, og den er garantert, og ikke ta opp villedende fraser i denne sammenhengen, men skaff deg kunnskap om dette før du går berserkergang..
Antall ord: 261
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Qinqong skrev: Og du, som har benyttet så meget energi på å studere falskheten og lureriet har ikke fått med deg hvem som har dette en gang, så skal du kjøre på en kampsak her(?)
Lykke til, og det er vel ikke vanskelig å legge ut svaret for oss, og du kan jo snakke med bloggeren i deg, så legger nok han det ut ihvertfall.

Godt du har noe å leve for.

Syntes du skal kontakte de andre store som har dette, også.......

Sjekk ut mercedes benz og BMW fabrikken i tyskland også, da de har etter din fantasi latt seg villede.........LOL!

Hva med de andre vannsystemene som også revitaliserer vann, eller er det bare på grunn av frk meberg at dette går så inn på deg?

og sist men ikke minst, om du benytter noen av de timene du har lagt ned i å svartmale granderproduktene, på å tjene deg litt ekstra penger, ja så kan du jo i det minste kjøpe deg produktet, teste det, og eventuelt få tilbake pengene dine om du ikke er fornøyd, da det er en internasjonal pengene tilbakegaranti, og den er garantert, og ikke ta opp villedende fraser i denne sammenhengen, men skaff deg kunnskap om dette før du går berserkergang..
Ja.. så må jeg vel svare på innlegget... hmm.
Det øverste avsnittet har jeg allerede svart på, eller så gjelder det ikke meg...
Ja, det er godt å ha noe å leve for, også....
Hvordan skulle BMW eller mercedes ha bruk for vannanlegget?
Meberg... hun var vel nevnt i en artikkel som jeg la ut link til... Hvorfor skulle det gå inn på meg?...
Akkurat nå har jeg ikke mulighet til å bestille en sånn ting, så du får vente.
Du nevnte bare en sånn plate, hva koster en stav? Energistav var det det het, ja...
Antall ord: 307

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

gidder ikke lese alt kranglegreiene deres, men skjønner at d har noe m grandevann å gjøre....hva erdet?
Antall ord: 19
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:Hvem sliter.. meg`? er du avhengig av et unnskyld for å komme deg videre?
eller trenger du bare å bevise at du er et mye bedre menneske.. fordi du (påstår) du er bedre til å si unnskyld? Tørt....
Get over it.. du er voksen.. du tålers åpass.. det gjør jeg også... nåh.. tilbake til vann ja:
Dermed er det umulig at vann har egenskaper utover det vi kjenner til? at dens molekylære bestanddeler har denne mekanismen? ordet umulig har ikke vært så skråsikkert og fasit på alt ettersom tiden og vi utvikler oss.

Det er rart å være så skråsikker... fordi.. det kommer jo nye oppdagelser som slår litt bein og oppfatning av noe.. Grander er drevet av mennesker... at noen av de bedriver litt lysskye metoder etc.. fjerner ikke muligheten for at dette kan ha noe for seg.. og som han professoren på Gunnar Tjomlid sin blogg sa; det fjernet ikke interessen for dette, resultatene han har kommet med. (ikke direkte sitert nå).

Det som er forbanna er at enkelt mennesker ødelegger tiltro og muligheter for noe annet, ved måten de oppfører seg på.. som her; noen som jobber med Grander. Da er dørene videre stengt for forskning og forskere er mennesker de også... svindel også og å kun finne noe som kan bygge opp under deres allerede skapte formening om .feks vann.

jeg ville ikke stolt på forskeren alltid heller som mener at vann er bare vann...
Hvorvidt du sliter eller ikke vet ikke jeg noe om. Selv har jeg ikke problemer med å beklage hvis jeg har gått over noen streker, enten det er bevisst eller ikke, og jeg synes også det er greit når andre beklager evt. overtramp.

Men jeg kan greie meg fint uten, det gjelder ikke annet enn min forståelse av redelighet hos vedkommende. En beklagelse i seg selv betyr ingenting om ikke handlingene i ettertid viser at beklagelsen er ekte.

Du, mer enn de fleste, vet at jeg kan beklage, å så tvil om dette er direkte uredelig.

Skråsikkerhet kler ingen av oss. Det jeg peker på er at min forståelse av grandermetodens virkemåte ikke virker sannsynlig på meg. Vannets egenskap er at det er bevegelse. Statiske bindinger i vann fører til krystaller og is, slik jeg forstår det. Vis meg gjerne at dette er feil.

At det finnes egenskaper som vi ikke vet om er ikke umulig, men Grander påstår de kjenner til virkemåten, det er altså ikke en virkemåte vi ikke vet om.

Første gangen Grandermetoden ble nevnt var den kun ett av flere eksempler på hvordan man svindler med vann. Siden har noen bitt seg fast i dette ene eksemplet, og ingen bringer noen dokumentasjon på at det virker.
Antall ord: 472

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Qinqong skrev:
wicced skrev: Dessuten så burde de jo få forsket ordentlig på det, slik at de fikk mer troverdighet, kom i nyhetene og fikk solgt mer (som de tydeligvis vil). Men de skal holde alt hemmelig.
har du noe sted å vise til med unntak av deres egne sider hvor granderkonsernet promoterer for å selge sine produkter, eller hvor de har kampanjer eller noe form for salg, av ansatte i systemet?
Bare vis meg èn................
wicced skrev:http://www.gleden.net/produkter_grander01.html

http://www.stairwaytohealth.com/product ... rwater.htm

Sier du at de ikke vil selge sine produkter?
Det er vel bare naturlig at de vil det, så klart.
Eller?
Hvis du f.eks søker på google bilder på grander så finner du masse logoer og bannere.
Dette var to.
Qinqong skrev:grander har vel like stor rett til å ha hjemmeside som alle andre, og det du her viser til er ikke granders sider.......

klart de vil selge sine produkter, men ikke for enhver pris, men dette forventer jeg ikke at du forstår, og det interessante er jo om du selv har testet dette?
Som du ba om, viste hun med unntak av deres egne sider til to sider der de forsøker å selge grandervannet. Hadde du noe poeng med å få se disse?
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Qinqong skrev:
wicced skrev:Denne artikkelen sa det på en bra måte:

http://www.sirdolen.no/index.php?page=v ... ArtID=1221
Jeg må også minne Meberg på at man i vitenskapelig sammenheng krever at forsøksresultater skal publiseres og utsettes for kritikk (peer-reviewing) samt kunne replikeres av andre uavhengige forskere. Dette er så vidt jeg vet ikke gjort i Grander sitt tilfelle, og dermed er det meningsløst å henvise til enkeltresultatet som hverken er publisert eller replikert.
her er denne tjomliden igjen, han med spesielle meninger om pedofile, en mann som har dette som en av sine kampsaker, men du bør ha det meget klart at denne meberg har intet, absolutt intet med granderkonsernet å gjøre, så finn en seriøs side istedet for denne stakkars tjomlid som virker helt skrudd uten å ha fakta i det hele tatt.....
Både wicced og jeg har pekt på sider som viser liten/ingen effekt av grandervannet. Du har ikke vist til en eneste som kan bekrefte virkningen etter det jeg kan huske.

Diskuter heller det Tjomlid sier om annet du, istedet for å konsentrere deg om alt annet han mener.
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dimension skrev:Eftersom vattenmolekylen är elektriskt polär så uppkommer attraktionskrafter (vätebindningar) mellan enskilda molekyler. Styrkan av dessa sammanbindande krafter anger de villkor under vilka vatten kan befinna sig i vätskefas. Vätskefas betyder att de ordnande, sammanhållande krafterna mellan molekylerna är tillräckligt starka för att i någon mån övervinna molekylernas slumpmässiga värmerörelser. När de slumpmässiga krafterna tar överhand, då omvandlas vätskan en flyktig gas. När ordnande krafter tar överhand, bildas kristaller. Vätskefasen utgör alltså ett övergångsfenomen mellan kaos och ordning.

Interaktionen mellan vattenmolekylerna är inte helt slumpmässig men den är heller inte fångad i ett entydigt mönster. Det vatten vi känner är resultatet av starka och enträgna krafters försök att fylla hela det euklidiska rummet med bitar, som bara inte passar ihop. Och alla dessa, bara delvis realiserbara konfigurationer, som upphäver varandra, finns närvarande samtidigt i vattnet. Vatten är ett mönster av mycket starka bindningar, som håller samman molekyler i ett vibrerande och skimrande mellanläge av aningar.index | 1 vattenplanet | 2 molekyl | 3 liv i vatten | 4 liv på land | 5 inre landskap

Den totala mängden vatten inkl. yttre omgivningar genomsyras av ett eller flera dynamiska fält som i sin tur är förbundna med de olika element som påverkar/
påverkas av linjära, pulserande, cirkulära strängar el. membran.
Vatten har en unik förmåga att på ett speciellt sätt fortplanta olika ljudupplevelser/
vibrationer och rörelser från den yttre omgivningen.
Tillsammans med de olika "krafter" kan ett mönster bildas vid olika frekvenser och
ljudupplevelser. s.k fraktaler som man kan se vid infrysning under olika försök.
Till detta skall också kopplas en faktor som är en livsform precis som jag och du
och lever i ett parallellt universum sida vid sida.

Vinkeln mellan syreatomen och de två väteatomerna är ungefär 104,5 grader. Den elektriska laddningen inom vattenmolekylen är något snedfördelad så att det finns en negativ pol i spetsen vid V-t, där syreatomen sitter, och en positiv pol vid de båda väteatomerna.

En avgörande faktor är också bindningsvinkeln. Om vinkeln mellan väteatomerna hade varit 109,5 grader, då hade vattenmolekylerna kunnat knyta ett tetraediskt nätverk, där varje molekyl till läge och riktning passar perfekt till omgivande molekyler.

VIH ! .............vibration in harmoney. :mozilla_wink:
Det er sikkert mye riktig i det du skriver, men hva mener du med at lydbølgene har en helt spesiell måte å forplante seg på i vann?

Hvilke "krafter" snakker du om? Er det lydbølgenes påvirkning på vannet?

Denne elektriske/magnetiske ladningen du snakker om er det som gjør vann til vann. Når bevegelsesenergien overstiger den elektromagnetiske kraften er det ikke lenger vann, men damp. Svingningene i vannet er altså temperaturavhengig.

Hvorfor vinkelen tas opp skjønner jeg ikke, den er slik på grunn av H's frastøtende kraft på hverandre og elektronbanenes vinkel.
Antall ord: 520

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Qinqong skrev:hvorfor sitte her å "gnåle" om en ting du ikke har en anelse om, annet enn at du har lest om dette?
Hvorfor ikke kjøpe en granderplate, og om du ikke er fornøyd med den så sender du den tilbake, da de opererer med en tre måneders "pengene tilbake" garanti, og den er internasjonal, og såvidt meg bekjent er det i norge nbare sendt en eneste i retur, og dette var fordi den var for sterk for vedkommende som var meget sensitiv, og rett og slett syntes den var for sterk.

slutt å fjås og gnål, og skaff deg et grunnlag for hva du ytrer deg om.
Selger du selv granderprodukter?

Man kjøper ikke først for å undersøke om det virker. Man forsøker først å finne ut om det virker, og hvis det ser lovende ut kjøper man.

Pengene tilbakegaranti er ikke så veldig mye verdt. Mange får aldri disse pengene igjen, og mange tar seg ikke bryet med å sende tilbake. Noen tror det virker og er fornøyde mens atter andre kun legger det i en skuff uten å vurdere nøye om det virker eller ikke.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Qinqong skrev:
wicced skrev:Jeg kommer nok ikke til å kjøpe meg noen granderprodukter med det første.
Jeg trenger pengene mine til andre ting.
Er visst velidg dyrt også.
vel det vitner jo bare om at du er en fattig stakkar, for dette koster deg ike mere enn en seks syvhundre for en penn, og en plate er vel i samme prisklasse.
Skal du så gjøre narr av folk for deres økonomi også?
wicced skrev:Det stod i en av artiklene som jeg har lagt ut lenker til her.
At det var dyrt?
1 krone er for dyrt for et produkt som ikke virker. Prisen i seg selv er ikke alltid avgjørende, men med økende pris øker også innsatsen og viljen til å undersøke om det er et fornuftig kjøp.
wicced skrev:Det jeg har funnet fram på nettet om det firmaet har sagt meg alt jeg trenger å vite om disse folkene.
Dette er en sak som ble ført for en høyere domstol og rsultatet på den saken ble helt omvendt av denne beskrevne dommen, så bare fortsett å søke om du virkelig vil vite sannheten, og det vet du.
Kan du så vise resultatet av dommen?
wicced skrev:Og for å si det som det er så syns jeg det høres mistenksomt ut at du vet noe som helst om hva granderfirmaet har solgt...
Dette er ikke stort vanskeligere enn at man ringer og snakker med firmet eller en eller annen av referansene deres.
At de ikke har lagt ut linker er jo ufattelig sutring fra deg, da du bare kan soogle navnene, og om du er så nevrotisk for at dette ikke virker og at mennesker blir lurt, ja så ta nå for svarte bare kontakt med de som har laget disse undersøkelsene, og en telefon ut i europa koster deg ikke meget, men jeg ser også at informasjonen din er særs snever som i alt annet, og at du sliter med forståelse av dette, og at du allerede har lagt frem påstander som hører hjemme i fortiden, og at du ikke vet hva du snakker om, og det er mitt siste ord i denne saken.
Skaff deg et liv istedet.
Hvorfor skal hun gjøre så mye arbeid for å finne ut om det virker eller ikke? Hun har undersøkt og det hun har funnet tyder på liten eller helst ingen virkning. Det er wicced osm har noe Grander vil ha (pengene), ikke omvendt.
wicced skrev:Så nei takk, du.
Så hold kjeft.........
:shock:
Antall ord: 427

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Qinqong skrev:
wicced skrev:
Jeg velger å ikke ta sjansen på dette granderproduktet fordi jeg nå vet at det ikke funker på grunn av forskningen som ligger til grunn. Og det koster masse penger som jeg ikke er villig til å risikere å ikke få tilbake. (For det har skjedd, bare se tv2 hjelper deg).
Dette er ren løgn, og bekrefter din fantasi, så kom med en link til TV2 hjelper deg som kan bevise at grander ikke har tilbakebetalt noe som helst.

Du er en fattig mann, menn du er jo psyk i hodet, og du kaller folk løgnere..
Igjen viser qinqong saklighetsnivået sitt.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

BA. skrev:
Qinqong skrev:hvorfor sitte her å "gnåle" om en ting du ikke har en anelse om, annet enn at du har lest om dette?
Hvorfor ikke kjøpe en granderplate, og om du ikke er fornøyd med den så sender du den tilbake, da de opererer med en tre måneders "pengene tilbake" garanti, og den er internasjonal, og såvidt meg bekjent er det i norge nbare sendt en eneste i retur, og dette var fordi den var for sterk for vedkommende som var meget sensitiv, og rett og slett syntes den var for sterk.

slutt å fjås og gnål, og skaff deg et grunnlag for hva du ytrer deg om.
Selger du selv granderprodukter?

Man kjøper ikke først for å undersøke om det virker. Man forsøker først å finne ut om det virker, og hvis det ser lovende ut kjøper man.

Pengene tilbakegaranti er ikke så veldig mye verdt. Mange får aldri disse pengene igjen, og mange tar seg ikke bryet med å sende tilbake. Noen tror det virker og er fornøyde mens atter andre kun legger det i en skuff uten å vurdere nøye om det virker eller ikke.
Nei, jeg selger ikke grandervann, eller deres produkter, ei heller meberg, og du har jo ikke erfaring med dette produktet selv....

jeg kan analysere alt tullet ditt ned i minste fragment, men med dine pedofile holdninger er jeg ikke interessert i å høre mere av dine meninger om noe, og det er min ytringsfrihets rett å slippe å ha med slike mennesker som deg å gjøre.....
Antall ord: 265
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Personangrep er da ikke nødvendig
Antall ord: 6
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

skeptikeren skrev:Personangrep er da ikke nødvendig
fra hvem?
Antall ord: 10
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Fra deg og alle andre
Antall ord: 5
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Er det ikke mulig å diskutere på dette forumet lenger uten å gå til angrep på folk? hehe......hva sier det om oss brukere egentlig?
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links