Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinWater

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:Tvert imot... jeg sliter svært lite.. blir mindre og mindre med åra :mozilla_laughing: gjør du...? slipp det løs BA.. du legger din ære i å være saklig... innimellom er du også usaklig.. må være hardt å tøyle følelsene når du skal svare på innlegg noen ganger og prøve å være saklig... så går det bra lenge.. men så er man bare et menneske. du som mann har sikkert mye som skal ut du å hva????
Jeg prøver å holde meg til å være saklig, men jeg observerer at du ikke gjør det i så stor grad lenger.

Som du selv sier, når man blir usaklig og personlig,. ufin... betyr det at følelser er involvert, og i det siste har du blitt mer personlig og ufin.

Og, ja. Det er vanskelig å være saklig, men ikke å tøyle følelsene, når man skal svare på innlegg som blir veldig personfokuserte og usaklige.
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

hmmm...
Jeg tror bare de prøver å lure ut av deg om du er en mann eller en dame...
usaklig nok.

Eller så tror jeg nok Lunatic aka Qingong (eller hva det nå var) har innsett at h*n tar feil men innrømmer det ikke. H*n har nok ikke forskningsrapporten i det hele tatt.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

wicced skrev:hmmm...
Jeg tror bare de prøver å lure ut av deg om du er en mann eller en dame...
usaklig nok.

Eller så tror jeg nok Lunatic aka Qingong (eller hva det nå var) har innsett at h*n tar feil men innrømmer det ikke. H*n har nok ikke forskningsrapporten i det hele tatt.
Det kan nok hende det. :) Lunatic'en har vel ved sin oppførsel vist at akkurat dette var et forsøk på å bløffe.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

wicced skrev:hmmm...
Jeg tror bare de prøver å lure ut av deg om du er en mann eller en dame...
usaklig nok.

Eller så tror jeg nok Lunatic aka Qingong (eller hva det nå var) har innsett at h*n tar feil men innrømmer det ikke. H*n har nok ikke forskningsrapporten i det hele tatt.
jeg vet at BA er en mann jo ;)
Antall ord: 66
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

BA skrev:
snuppedilla skrev:Tvert imot... jeg sliter svært lite.. blir mindre og mindre med åra :mozilla_laughing: gjør du...? slipp det løs BA.. du legger din ære i å være saklig... innimellom er du også usaklig.. må være hardt å tøyle følelsene når du skal svare på innlegg noen ganger og prøve å være saklig... så går det bra lenge.. men så er man bare et menneske. du som mann har sikkert mye som skal ut du å hva????
Jeg prøver å holde meg til å være saklig, men jeg observerer at du ikke gjør det i så stor grad lenger.

Som du selv sier, når man blir usaklig og personlig,. ufin... betyr det at følelser er involvert, og i det siste har du blitt mer personlig og ufin.

Og, ja. Det er vanskelig å være saklig, men ikke å tøyle følelsene, når man skal svare på innlegg som blir veldig personfokuserte og usaklige.
Hmm.. ufin... du er på et forum... på et paranormalt forum... jeg er bare et menneske... ingen opphøyd saklig mester. Du liker å provosere du også gjør du ikke.. du har provosert med en del av dine skråsikre utsang (vanskelig å finne de fordi det går ikke an å finne dine innlegg på para, det irriterer meg, innrømmer jeg glatt he he :mozilla_tongue: )
Antall ord: 231
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Hvis denne personen har den forskningsrapporten og den er untatt offentlighet - da har denne personen ikke lov til å legge den ut, det er brudd på taushetsplikten.

Jeg jobber i et forskningsmiljø, jeg skanner inn slike dokumenter, jeg må se til at det stemples unntatt offentlighet på alle slike dokumenter, jeg må arkivere dem både elektronisk og i papirform. Så om h*n har denne rapporten fra Sintef så la h*n ha den da.

Jeg kunne fortalt mye jeg om det som er unntatt offentlighet, men det gjør jeg ikke for jeg vil ikke bli straffet.

Jeg skjønner ikke denne diskusjonen, sier h*n at h*n har denne rapporten for å skryte eller er det bare oppspinn? Om h*n har den, så jobber personen kanskje på sintef, for hvorfor i all verden skal h*n kunne ha den da?
Synes det blir litt vel mye kverulering her nå.
Antall ord: 152
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

jeg har tibudt BA å komme hit for å se raporten, siden dette er hans kampsak, ved siden av andre litt mere spesifike og avvikende kampsaker som han brenner for.

hvorvidt det sitter en og annen bygdetulling som mener å kunne påberope seg retten til å forlange dette lagt ut på nettet, ja se det blir for dumt, og BA vet at jeg har den, så slapp av dere, dette er bare provokasjoner fra BA.

Kanksje BA føler seg adskilt fra Gud i dag, og derfor er så aktiv her...
Antall ord: 88
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Den er grei, han får lov å være Gud for en dag, men hvorfor tar dere ikke dette på PM?

Synes det blir så barnslig med den diskusjonen, især når han vet at du har den.
Hadde ikke orket å legge ned så mye energi på det. Akk ja.
Antall ord: 51
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

sosja skrev:Den er grei, han får lov å være Gud for en dag, men hvorfor tar dere ikke dette på PM?

Synes det blir så barnslig med den diskusjonen, især når han vet at du har den.
Hadde ikke orket å legge ned så mye energi på det. Akk ja.
Halleluja [-o<
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

sosja skrev:Den er grei, han får lov å være Gud for en dag, men hvorfor tar dere ikke dette på PM?

Synes det blir så barnslig med den diskusjonen, især når han vet at du har den.
Hadde ikke orket å legge ned så mye energi på det. Akk ja.
jeg tror muligens... det er ting her vi ikke vet om... som hadde hatt godt av å bli tatt offentlig ?

Jeg kikka litt på bloggen om Grander: blant har en Professor i limnologi, Olav Grøterud blitt sitert slik:

jeg har svært mye å gjøre for øyeblikket, men kan kort nevne at jeg er noe involvert i å undersøke event. effekter av Grander-teknologien på vann. Er i utgangspunktet svært kritisk til dette, men stiller meg åpen for å undersøke fenomenet nærmere. I første omgang prøver jeg bare å teste om det er noen effektforskjell på vanlig vann og vann som har blitt behandlet med Grander-teknologien. Jeg har testet dette på en svært enkel måte på meg selv og noen få alger. Resultatene så langt har ikke gjort meg mindre interessert i denne teknologien. Men ingen konklusjon fra meg i denne omgang.

Altså ingen utelukkelse av effekt eller konklusjon.. dette må forskes på og det er noe som gjør det interessant enda... Så selv om de bak Grander bruker store ord etc i promotering eller hva, så må man skille mellom mennesket og den faktiske (mulige) effekten som gjør at noen fortsatt vil prøve å finne ut av dette... hmm...

men er det ikke spennende da.. at det vil alltid være uløste gåter og svar, hvorav en del vil gi svar. Altså ikke utelukke muligheter, selv man kan slå i bordet med manglende resultater slik som lovet. Så skal man ikke slå ihjel at det kan være noe... men her kommer man inn på det å være en skeptiker.. som også er menneskelig og kan bli like standhaftig og irrasjonell og blind som den påstår motpart er.. og alle kan skrike seg på blå på fakta, mangel på fakta, forsøk og tester etc etc...
Antall ord: 362
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

BA skrev: Dette handler ikke om min argumentasjon, men om ditt syn på mine meninger. Prøv å holde disse adskilt.

Det du og lunatic'en klippet bort viser at dette ikke var usaklig, eller urettmessig beskyldning, men et resultat av handlingene (skriveriene) hans.
Ok, kaller du meg også løgner nå?

Altså, det er en fordel for deg om du slutter å tro du kan bestemme hva andre tenker. Eller slutter å tro at du har bedre viten om andres tanker enn de har selv. Du går bare glipp av en masse på en måten.

Jeg syns du oppfører deg utrolig uhøflig, sånn er det bare. Hva du mener har overhode ikke noe med saken å gjøre. Det som har noe med saken å gjøre er at du ikke takler å bli motsagt.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

BA skrev:Sliter du med følelseslivet?
Selv om du ikke tror på intuisjon og sånne ting. Så tenker jeg at nå er det nok, nå gidder jeg ikke være etisk korrekt lenger. For du skal få et bevis, og det skal du få her og nå. Ingen hensikt å liksom være varsom med dine følelser når du er så utrolig frekk og empatiløs.

Jeg VET at DU sliter ganske mye med ditt følelsesliv og at du ikke har det så bra inni hjertet ditt - former for usikkerhet presser seg frem. Og ja, jeg vet det til tross for at jeg trodde du var kvinne, nå vet jeg at du er mann.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Qinqong skrev:jeg har tibudt BA å komme hit for å se raporten, siden dette er hans kampsak, ved siden av andre litt mere spesifike og avvikende kampsaker som han brenner for.

hvorvidt det sitter en og annen bygdetulling som mener å kunne påberope seg retten til å forlange dette lagt ut på nettet, ja se det blir for dumt, og BA vet at jeg har den, så slapp av dere, dette er bare provokasjoner fra BA.

Kanksje BA føler seg adskilt fra Gud i dag, og derfor er så aktiv her...
Jeg har ikke fått med meg noen bygdetullinger som har kommet å forlangt noe som helst. Men "bygdetullingen" ville vært en enda større bygdetulling hvis h*n trodde blindt på alt h*n ble servert på manesjen av sirkusfreaken.

Å kalle folk bygdetullinger ville altså ikke vært for dumt?
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

wicced skrev:
Jeg har ikke fått med meg noen bygdetullinger som har kommet å forlangt noe som helst. Men "bygdetullingen" ville vært en enda større bygdetulling hvis h*n trodde blindt på alt h*n ble servert på manesjen av sirkusfreaken.

Å kalle folk bygdetullinger ville altså ikke vært for dumt?
Jeg ser du har litt problemer med å forstå QQs reaksjon her. Men det er også med utgangpunkt i at du tenker han lyver. Dersom du åpner opp litt sluser og tenker deg at han faktisk snakker sant, da vil du fort se at hans oppførsel er veldig logisk og lett å forstå
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Globeline skrev:
wicced skrev:
Jeg har ikke fått med meg noen bygdetullinger som har kommet å forlangt noe som helst. Men "bygdetullingen" ville vært en enda større bygdetulling hvis h*n trodde blindt på alt h*n ble servert på manesjen av sirkusfreaken.

Å kalle folk bygdetullinger ville altså ikke vært for dumt?
Jeg ser du har litt problemer med å forstå QQs reaksjon her. Men det er også med utgangpunkt i at du tenker han lyver. Dersom du åpner opp litt sluser og tenker deg at han faktisk snakker sant, da vil du fort se at hans oppførsel er veldig logisk og lett å forstå
Ja, du har helt rett i at jeg rett og slett ikke fatter hva h*n egentlig er ute etter. Enten h*n snakker sant eller ikke.
I uansett tilfelle så kan jeg ikke si at jeg skjønner reaksjonene hans/hennes.
Dere kan uansett ikke klandre meg eller noen som helst andre for å ikke tro på dette her som virker svært så tvilsomt.
Dere (?) bare påstår at det er slik, også blir dere sint (eller hva dere nå blir) for at vi ikke bare tar det for god fisk.
Nei, jeg skjønner det nok ikke.
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links