Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNoe for ateister

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Krull - sluttet

Noe for ateister

Innlegg av Krull - sluttet »

Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Noe for ateister

Innlegg av MikkelRev »

Og med det vil du diskutere kirkens syn på homofili?
Antall ord: 17
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

fordommer alle veier... søte er dere, ateister og krisne.... lurer på hvilken "gruppe/kategori/tro" jeg havner under? who knows... who knows... ..... I know

I belive im god, yes... Im god and im all of you guys experiencing your puny little sweet problems, heaven and hell, that you create....... Your my little babys, Im your baby, sucking all the tits in the world.. i experience eternity and that ALL exists...

AND YOU DO TO!!!! GOD...


:mozilla_innocent:
Antall ord: 76
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Re: Noe for ateister

Innlegg av Krull - sluttet »

MikkelRev skrev:
Og med det vil du diskutere kirkens syn på homofili?
Nei ikke spesiellt det.
Det er alt mellom himmel og jord på den siden der.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Ok, fin og inkluderende side Krull. Enda en "hvorfor de kristne er idioter"-side.
Antall ord: 14
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Rart korleis di kristne tror at di har rett...åja...det var den der hjernevaskinga det ja...blir sikkert brukt langt vaskeprogram på 90 grader...med ekstra skylling...
Antall ord: 28
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

MikkelRev skrev:Ok, fin og inkluderende side Krull. Enda en "hvorfor de kristne er idioter"-side.
Nei, men den går litt i dybden på hva relegiøse fanatister egentlig prøver å banke inn i skallen på folk.

Også hvilken skremselspropaganda og trusler som blir brukt for å skremme andre mennesker til å dele deres tro.

Også tar den for seg en del av selvmotsigelsene, som står i en rekke relegiøse skrifter.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Ok, men har du noen egne meninger, eller spørsmål? Eller er ligger den fulle og hele bevisbyrden din på hvor idioter de kristne er på han fyren på den nettsiden? For når du snakker om de religiøse, mener du her utelukkende de kristne.

Altså, var det noe bestemt du ville diskutere, eller bare vise frem en nettside om en mann som forklarer hvilke idioter de kristne er?
Antall ord: 71
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Nick Gisburne begår den samme tabben så mange andre har begått og fortsatt vil begå. Generaliserer alle kristne til en felles mening.

Hvis man så istedet for å tenke "alle kristne", "kristne alltid gjør ditt eller datt", tenker på at det faktisk er noen kristne som mener eller gjør dette, så tror jeg vi kan få en mer nyttig debatt.

Hva gjør egentlig de kristne som er uenig med ytterpunktene? I stor grad forsvarer de ytterpunktene fremfor å kritisere andre kristne for deres kristne tro.

For å ta et eksempel, så kan jeg jeg ikke huske at hverken Mordecai, Mikkel Rev eller Misty-gutt har kritisert andre kristne synspunkter her. De støtter sikkert ikke alt det alle andre kristne mener, men de tar heller ikke avstand fra ytterliggående utsagn.

Men jeg har flere ganger sett de går til felles angrep på den som kritiserer deler av det kristne budskap.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

"Man skal ikke forsvare sin tro, man skal konfrontere den."

Mitt forslag å tilføye på "De Ti Bud".
Antall ord: 18
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Enig med BA faktisk. Jeg har flere ganger vært uenig med andre kristne, feks joh, mordecai i "Ateist professor", Jael, Globeline (når hun har talt for kristendom selv om hun ikke er kristen selv), og misty-gutt hvis ikke jeg husker helt feil.
Antall ord: 45
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

MikkelRev skrev:Ok, men har du noen egne meninger, eller spørsmål? Eller er ligger den fulle og hele bevisbyrden din på hvor idioter de kristne er på han fyren på den nettsiden? For når du snakker om de religiøse, mener du her utelukkende de kristne.

Altså, var det noe bestemt du ville diskutere, eller bare vise frem en nettside om en mann som forklarer hvilke idioter de kristne er?
Ja jeg har mye egne meninger om relegion jeg. Ikke sikkert at jeg vil diskutere mine egne meninger på dette tidspunkt, fordi om jeg la ut denne linken her.

Nei. Linken tar ikke bare for seg kristendom.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links