Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHva er det jeg reagerer på ?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

idac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 01 Nov 2006 23:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Hva er det jeg reagerer på ?

Innlegg av idac »

Lurer på om det er noen som kan forklare meg hva det er jeg " reagerer " på.
Skal prøve å forklare det hele, men det er ikke så lett.
Av og til når jeg leser på artikler her inne, får jeg frysninger over hele kroppen,
det begynner i nakken, og brer seg over hele kroppen, av og til kjennes det
ut som at håre på hodet reiser seg ,og jeg kan få tårer i øynene, sånn uten at jeg gråter, eller syns noe er trist.
Leste nettopp om hjelpere og energi og da fikk jeg sånn gåsehud.
Når noen snakker om Gud eller slike "overnaturlige" ting får jeg det og.
Jeg går på skole, og av og til kan jeg få fryninger i klasserommet, da føles
det som det er noen der, og jeg begynner å titte rundt, så går det plutselig over igjen.
Hjemmer her hender det og at det skjer, og noen ganger når jeg skal heale
noen kommer det.
Hva er dette slags reaksjon eller hva jeg skal kalle det?

Takker for alle svar.
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Hva er det jeg reagerer på ?

Innlegg av Vilma »

Støv.
Antall ord: 2
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

Jeg kan få det samme når jeg ser en spesielt vellaget og dramatisk scene i en film, eller hører på et parti av en sang som jeg synes er spesielt bra. Det er vel kanskje en slags reaksjon som kan tyde på at du føler noe spesielt (overbevisning?) i forbindelse med det du leser.
Antall ord: 57
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

Satt med tårer i stad uten grunn og grøsser titt og ofte mens jeg leser om diverse historier. Noe av dette kan ha med chakra å gjøre, som når halsen føles så 'trang' når man gråter/er fortvila/ting føles håpløst og det er like før man knekker sammen. Da er chakraet helt forknytt og det er som om chakra 'snører det inn.'

Når man leser enkelte ting kan det være noe vi kjenner oss igjen i, ofte ubevisst og uten grunn sitter man der med tårer og gåsehud. Det er som et sjakkbrett. Noen steder møter man hvite hingster som passer til våre hvite ruter, hingstene passer der fordi vi har grunnlaget for at de kan stå der: den hvite ruta. Et sted i sjelen har altså relasjonen til denne følelsen vært før. En svart hest kunne ikke ha passet i en hvit rute, derfor er det enkelte følelser man ikke blir særlig berørt av, og noen som treffer et punkt vi ikke visste om. Ok, jeg vet selv det var helt håpløst forklart! Vet ikke stort mer om det, bortsett fra at jeg skjønner deg 100%
Sist redigert av elm på 27 Aug 2007 00:28, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wenchek
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 18 Jun 2006 13:40
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Wenchek »

Hei Idac!

Hm det kan være mange ting, men jeg har opplevd omtrent det samme. Det er nå mange år siden jeg for alvor begynte å merke dette, å nå er det ganske så daglidags. For min del fant jeg ut at det var noen fra andre siden som ønsket kontakt. Jeg var temmelig åpen for å si det slik. Jeg har i senere år gått en rekke kurs, med tanke på detn åndelige utvikling. Dette har vært meget bra for meg, da jeg har lært gode lukke/åpne øvelser. Det kunne være temmelig hektisk og travelt å være åpen hele tiden!

Når jeg sitter i "center" og mediterer er jeg jo åpen å det er mange som kan ta kontakt. Det viktigste for meg er da å spørre. Det er jo først da jeg får svar. Så mitt råd til deg: ta et kurs( jeg er ny her inne, å er usikker på om jeg kan reklamere, så send meg event pm så kan jeg anbefale noen gode kurs) lær mer av noen som er kommet litt lenger. Så må du spørre, spørre og atter spørre!

Er det nå i det siste du har begynt å merke dette? Det er jo ofte at slike ting dukker opp når vi har det litt ekstra vanskelig.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til videre i den åndelige utvikling!

Klem fra Wenche
Antall ord: 238
Bedre og bedre..
www.paranorge.net

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Jeg vet ikke hva som gir deg frysninger.
Det kan være følelser, forventninger o.l.
Om du vil ha kontakt med den andre siden, er det ikke bare og bruke ett godt medium ?
vi har ett apr historier her inne der folk forteller om sine erfaringer med det, som er ganske oppsiktsvekkende.
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiritual

Innlegg av Spiritual »

Din egen frykt reagerer du på.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links