Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisSjekk denne siden... FYSJ

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

suss24 skrev:Sant....men der ser man iallefall seriøsiteten i innleggene hans/hennes.
Ja, men det er tross alt forskjell på å være useriøs, og på det å anklage noen for å være pedofil.

Slike anklager er meget alvorlige i dette landet her.

Man skal være temmelig skråsikker før man går ut i offentligheten med slike anklager.

Dessuten har ikke disse anklagene noe her inne å gjøre i det hele tatt.

Hadde enkelte folk lest innleggene i denne saken her så hadde de umiddelbart skjønt at vedkommende ikke er pedofil, og derfor ikke fortjener å få slike alvorlige anklager rettet i mot seg.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

jeg holder meg til bloggens innhold.. det var det som var opprinnelig med innlegget...

for de som orker.. les nøye og se på retorikken.. det er rett og slett ubehagelig lesning. Slik som dette sitert fra

Når et barn bortføres, misbrukes seksuelt og drepes, så snakker vi ikke lenger om en pedofil, men om en morder. Dette ser media ut til å glemme. Selv om vedkommende har mishandlet og drept en person, så omtaler media gjerningsmannen først og fremst pedofil, ikke en morder. Denne gjentatte forvrengningen av virkeligheten gjør at folk flest i dag likestiller en pedofil med en person som er ute etter å misbruke, mishandle og gjerne også drepe barn. En person som er gjennomført ond, ond, ond. Det er likevel lite som tyder på at dette er sant.

her skapes det allerede sympati for gjerningsmann

Er pedofili en legning på lik linje med homofili? Eller er det en mental lidelse eller sykdom? Dette er det ulike oppfatninger om. Mange vil hevde at pedofil ikke er noen av delene, men en tilstand. De fleste pedofile vil aldri leve ut sine lyster fordi samfunnet fordømmer dette så sterkt og fordi den pedofile ikke ønsker å forgripe seg på et barn. Dette er uhyre vesentlig, fordi samfunnet i dag fordømmer pedofile uten å spesifisere at det er den pedofile handling, altså selve overgrepet, som skal fordømmes.

stakkars pedofile menn.. og så flott formildende å sammenligne det med homofili.. tross ets prøsmålstegn??

En person som er genuint pedofil, som altså kun kan oppleve seksuell opphisselse i forbindelse med prepubertale barn, må ha et forferdelig liv. Med mindre personen mister grepet eller bevisst velger å bryte loven, må han i praksis leve i sølibat hele sitt liv. Den pedofile får aldri oppleve gleden av å leve ut sine seksuelle lyster sammen med noen man begjærer. Dette er den pedofiles forbannelse og i dette lys må man kunne føle sympati med den pedofile.

Sympati...? i hvilken grad.. hvis det kom til eget barn eller barn du kjenner?

Er alle seksuelle relasjoner mellom voksne og barn skadelige? Vi er lært opp til å fordømme enhver seksuell handling mellom voksne mennesker og barn/ungdommer. Media pumper oss nesten daglig full av påstander om at barn som har hatt seksuell kontakt med voksne er blitt ødelagt for livet og dypt traumatiserte. Dette er en av årsakene til at folk så til de grader avskyr pedofile, fordi vi er “hjernevasket” til å automatisk anta at et barn som har opplevd sex med en mye eldre part tar skade av dette. Forskning viser at dette langt i fra er korrekt.

Knyter seg i magen her...

Dette betyr likevel ikke at man skal oppforde til eller akseptere sex mellom barn og voksne. Selv om et barn ikke nødvendigvis tar skade av opplevelsen, betyr ikke det at den er riktig. Barn i prepubertal alder har liten eller ingen forståelse for hva sex dreier seg om, og det er i de fleste tilfeller bare den ene part (den voksne) som får glede av handlingen. Barnet kan derfor sies å bli misbrukt selv om de er frivillig med på handlingen. Poenget mitt er altså ikke at det skal forsvares eller aksepteres at voksne har sex med barn, men at den almenne oppfatning om at slike barn blir ødelagt for livet etter å ha vært med på noe slikt, er feil.

ja ja...

Man skal heller ikke glemme at man ikke nødvendigvis er pedofil selv om man går inn i et forhold til en jente/gutt som er eksempelvis 12-13 år. I svært mange tilfeller gjelder dette menn/kvinner som er ensomme og som har funnet et vennskap med et barn. Mens barnet ofte ikke ser på vennskapet som noe annerledes enn med en hvilken som helst annen venn, kan den voksne part utvikle et sterkt emosjonelt bånd til barnet, og i sin ulykkelighet kan det utvikles en vrangforestilling om at barnet er en fullverdig partner. Dette kan lett gli over i seksuelle handlinger, og mange personer blir etter slike situasjoner stemplet som pedofile (med alle de negative assosiasjoner det medfører), selv om handlingen bare var situasjonsbetinget.

Det samme gjelder fedre som har sex med sine døtre. Det er svært sjelden at dette skyldes pedofil “legning”. I de aller fleste tilfeller skyldes det dårlige avgjørelser i beruset tilstand utført av ulykkelige menn. Det er selvsagt ingen unnskyldning for den handling som er utført, og vedkommende bør straffes, men det blir fryktelig feil når slike mennesker stemples som pedofile overgripere og henges ut i lokalsamfunnet for dette.


Ja... stakkars ulykkelige menn.. full sympati ja..
Antall ord: 785
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Helt jævlig absorlutt.....men man henger ikke ut folk som pedofile uten å være helt sikker.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beautiful mind
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 28 Feb 2007 18:38
17

Innlegg av beautiful mind »

Men, at BA er seriøs, ja det ser jo alle, siden han mener at pedofili er en grei ting, og bruker så mye på å balle påseg alle disse latterlige meningene om feil grensesetting i forhold til pedofili.
Jeg ser jo også at BA og tjomlid er de eneste i norge som på norsk skriver slike ting, og at han benytter denne muligheten til å sprenge grenser for pedofili.
Nå bør noen se inn på denne siden, og om dere kan norsk gramatik, så skla det ikke mye til å se at dette er samme mann.
I fedrelandsvennen har han også lagt inn flere innlegg ved å benytte flere fiktive navn.
Han er nok en farlig mann i barneselskapet, men dere må gjerne be ham i bursdagselskapet til barna deres.
Dere er rare, men se for pokker at denne mannen er en snikende slask, med farlige tendenser, og pedofile er ikke slik at de sier, ja selvfølgelig er jeg pedofil.
Dette er absurd, og motbydelig, men dere som er så synske og intuitive kan jo bare sjekke deres intuisjon.
BA står nok for Barne Avhengig.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Folk er blitt anklaget for mye rart her på forumet... men jeg orker ikke gå inn på den diskusjonen.. jeg syns det er ille nok med den bloggen som var opprinnelig i hovedfokus.

En av grunnene tror jeg til at BA kommer i fokus i den forbindelse er at han har hatt en del meget provoserende uttalelser tidligere om slike ting.

Det er en kjensgjerning at pedofile som er nogenlunde oppegående kan ha uttalelser som formildende på denne perversiteten ( ja og det mener jeg er perverst.. å tro at samfunnet hjernevasker er bullshitt),

så sånn sett hvis man skal være saklig så er det ikke rart enkelte tro at noen er pedofile utifra deres uttalelser. kall det hva du vil, men det er også forståelig.. jeg veit ikke hvem BA er så gir egentlig bangen i hva han blir beskyldt for.. men han bloggfyren.. der blir jeg urolig
Antall ord: 151
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

snuppedilla skrev:jeg holder meg til bloggens innhold.. det var det som var opprinnelig med innlegget...

for de som orker.. les nøye og se på retorikken.. det er rett og slett ubehagelig lesning. Slik som dette sitert fra

Når et barn bortføres, misbrukes seksuelt og drepes, så snakker vi ikke lenger om en pedofil, men om en morder. Dette ser media ut til å glemme. Selv om vedkommende har mishandlet og drept en person, så omtaler media gjerningsmannen først og fremst pedofil, ikke en morder. Denne gjentatte forvrengningen av virkeligheten gjør at folk flest i dag likestiller en pedofil med en person som er ute etter å misbruke, mishandle og gjerne også drepe barn. En person som er gjennomført ond, ond, ond. Det er likevel lite som tyder på at dette er sant.

her skapes det allerede sympati for gjerningsmann

Er pedofili en legning på lik linje med homofili? Eller er det en mental lidelse eller sykdom? Dette er det ulike oppfatninger om. Mange vil hevde at pedofil ikke er noen av delene, men en tilstand. De fleste pedofile vil aldri leve ut sine lyster fordi samfunnet fordømmer dette så sterkt og fordi den pedofile ikke ønsker å forgripe seg på et barn. Dette er uhyre vesentlig, fordi samfunnet i dag fordømmer pedofile uten å spesifisere at det er den pedofile handling, altså selve overgrepet, som skal fordømmes.

stakkars pedofile menn.. og så flott formildende å sammenligne det med homofili.. tross ets prøsmålstegn??

En person som er genuint pedofil, som altså kun kan oppleve seksuell opphisselse i forbindelse med prepubertale barn, må ha et forferdelig liv. Med mindre personen mister grepet eller bevisst velger å bryte loven, må han i praksis leve i sølibat hele sitt liv. Den pedofile får aldri oppleve gleden av å leve ut sine seksuelle lyster sammen med noen man begjærer. Dette er den pedofiles forbannelse og i dette lys må man kunne føle sympati med den pedofile.

Sympati...? i hvilken grad.. hvis det kom til eget barn eller barn du kjenner?

Er alle seksuelle relasjoner mellom voksne og barn skadelige? Vi er lært opp til å fordømme enhver seksuell handling mellom voksne mennesker og barn/ungdommer. Media pumper oss nesten daglig full av påstander om at barn som har hatt seksuell kontakt med voksne er blitt ødelagt for livet og dypt traumatiserte. Dette er en av årsakene til at folk så til de grader avskyr pedofile, fordi vi er “hjernevasket” til å automatisk anta at et barn som har opplevd sex med en mye eldre part tar skade av dette. Forskning viser at dette langt i fra er korrekt.

Knyter seg i magen her...

Dette betyr likevel ikke at man skal oppforde til eller akseptere sex mellom barn og voksne. Selv om et barn ikke nødvendigvis tar skade av opplevelsen, betyr ikke det at den er riktig. Barn i prepubertal alder har liten eller ingen forståelse for hva sex dreier seg om, og det er i de fleste tilfeller bare den ene part (den voksne) som får glede av handlingen. Barnet kan derfor sies å bli misbrukt selv om de er frivillig med på handlingen. Poenget mitt er altså ikke at det skal forsvares eller aksepteres at voksne har sex med barn, men at den almenne oppfatning om at slike barn blir ødelagt for livet etter å ha vært med på noe slikt, er feil.

ja ja...

Man skal heller ikke glemme at man ikke nødvendigvis er pedofil selv om man går inn i et forhold til en jente/gutt som er eksempelvis 12-13 år. I svært mange tilfeller gjelder dette menn/kvinner som er ensomme og som har funnet et vennskap med et barn. Mens barnet ofte ikke ser på vennskapet som noe annerledes enn med en hvilken som helst annen venn, kan den voksne part utvikle et sterkt emosjonelt bånd til barnet, og i sin ulykkelighet kan det utvikles en vrangforestilling om at barnet er en fullverdig partner. Dette kan lett gli over i seksuelle handlinger, og mange personer blir etter slike situasjoner stemplet som pedofile (med alle de negative assosiasjoner det medfører), selv om handlingen bare var situasjonsbetinget.

Det samme gjelder fedre som har sex med sine døtre. Det er svært sjelden at dette skyldes pedofil “legning”. I de aller fleste tilfeller skyldes det dårlige avgjørelser i beruset tilstand utført av ulykkelige menn. Det er selvsagt ingen unnskyldning for den handling som er utført, og vedkommende bør straffes, men det blir fryktelig feil når slike mennesker stemples som pedofile overgripere og henges ut i lokalsamfunnet for dette.


Ja... stakkars ulykkelige menn.. full sympati ja..

Ja, men dette er kun en faktauttalelse om saken.
Dette forteller ingenting, som tilsier at vedkommende er pedofil, eller er så veldig glad i pedofile.

Jeg for min del er innterisert av seriemordere, og hva som foregår(Gikk) oppi huet deres.
Jeg vil vite hva de tenkte, og hva som var grunnen til at de gjorde det.
Jeg vil vite allt om dem!
Men det betyr vel ikke at jeg syntes at det var ok å drepe så mange mennesker?
Det betyr heller ikke at jeg er seriemorder!
Isåfall så er jeg seriemorder, og BA pedofil.
Antall ord: 884

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Jeg blir også lei meg.. når humanismen grenser til å være dumsnill...

jeg syns det hadde vært mest naturlig å fjerne enhver som begår en handling mot barn som i pedofili, fra samfunnet... de kan ikke vandre blant barn... barna fortjener bedre enn å være i fare for dette.

barna lider ikke kun i gjerningsøyeblikket.. som ofre.. her bruker han blogg fyren varme ordelag til sympati for gjerningmannen.. når han kunne istedenfor brukte like godts råk som fanesak for ofrene.. forstå den som kan.. for meg er det å skusle bort hjerneceller.

alt som liksom er interessant på bloggen er skeptiker preik og pedofili.. hva slags "normal" fyr er dette?? Ikke kom og pirk på at ikke alt er sånn på siden nei, det er et sterk og overveiende inntrykk som er også objektivt observert av meg.. ikke subjektivt!! :mozilla_yell:
Antall ord: 144
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

snuppedilla skrev:Jeg blir også lei meg.. når humanismen grenser til å være dumsnill...

jeg syns det hadde vært mest naturlig å fjerne enhver som begår en handling mot barn som i pedofili, fra samfunnet... de kan ikke vandre blant barn... barna fortjener bedre enn å være i fare for dette.

barna lider ikke kun i gjerningsøyeblikket.. som ofre.. her bruker han blogg fyren varme ordelag til sympati for gjerningmannen.. når han kunne istedenfor brukte like godts råk som fanesak for ofrene.. forstå den som kan.. for meg er det å skusle bort hjerneceller.

alt som liksom er interessant på bloggen er skeptiker preik og pedofili.. hva slags "normal" fyr er dette?? Ikke kom og pirk på at ikke alt er sånn på siden nei, det er et sterk og overveiende inntrykk som er også objektivt observert av meg.. ikke subjektivt!! :mozilla_yell:

Ba har bare utalt seg objektivt om denne saken, på lik linje med at h*n har uttalt seg objektivt om en mengde andre tema.

At en person ytrer sine objektive meninger om ting, synes jeg at vi burde respektere.

Listen for å trekke ting og tang ut av en sammenheng, og stemple noen for det ene eller det andre, synes jeg bør ligge litt høgere.

Det var en slik tankegang, som fikk brent en mengde uskyldige kvinner på bålet, for noen hundre år siden.
Sist redigert av Krull - sluttet på 03 Mai 2007 20:52, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

Krull skrev:

Ja, men dette er kun en faktauttalelse om saken.
.

hahahaha, du er jo mann og mange husker ditt geniale innlegg om hvordan du tok dine plikter som "mann" når du tømte deg i ei jente, fordi du var en mann og hun var jo dame som var vanlig dum......

også faktaopplysning...
Antall ord: 55
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Qinqong skrev:
Krull skrev:

Ja, men dette er kun en faktauttalelse om saken.
.

hahahaha, du er jo mann og mange husker ditt geniale innlegg om hvordan du tok dine plikter som "mann" når du tømte deg i ei jente, fordi du var en mann og hun var jo dame som var vanlig dum......

også faktaopplysning...
Kan stemme det uten at jeg kan huske det.
Har skrevet mye tull her inne jeg, og det skal jeg stå for.

Men jeg har aldri gått så langt, at jeg har prøvd å stemple en uskyldig person med slike alvorlige anklager.

Hva er galt i å tømme seg i vanlig dum jente da? Hvis man er mann da?
Det kan jo hende hun hadde glede av det!

Var hun over 16 da?

Får håpe det da, ellers blir du jo nødt for å kalle meg også pedofil.

Har skjønt at alvorlige anklager spyes lett ut av kjeften på deg, så bare kom igjen!!
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Kan plusse mange på som mordere da.... Husker dette fra en tidligere diskusjon. Mange her som sympatiserte med morderen av barnet som ble stikke ned av en forbipasserende i Sverige for ikke lenge siden....
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

suss24 skrev:Kan plusse mange på som mordere da.... Husker dette fra en tidligere diskusjon. mange som sympatiserte med morderen av han stakars syv åringen som ble stikke ned av en forbipasserende her for lenge siden....
Innteresse for et tema, er ikke det samme som å ha sympati for det.
Tenk på alle som er interisert av historien om 2 verdenskrig.
De overlevde kansje såvidt selv.
At de har interresse for bakgrunnen, og detaljer rundt krigen, betyr ikke at de var så voldsomt glad i den eller Hitler.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hehe, var vel egentlig det som var poenget mitt da...
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Sympati eller interesse gjør ikke ett menneske til en kriminell. Det burde heller ikke meningene gjøre. Selv om man har meninger bør man ikke bli straffet for det og bli utsatt for krenkelser.
Vi vil alltid se situasjoner med våre egne øyne. Aldri fra andres. Dette er fordi vi bare har vår egen erfaring og læring å ta utgangspunkt i...naturlig nok.

Uansett hva som foregår oppe i hodene til folk, så er det kun når det blir satt i praksis at det stempler deg som menneske. Du er ingen morder før du dreper noen, du er ingen voldtektsmann før du voldtar noen.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Krull skrev:
Qinqong skrev:
Krull skrev:

Ja, men dette er kun en faktauttalelse om saken.
.

hahahaha, du er jo mann og mange husker ditt geniale innlegg om hvordan du tok dine plikter som "mann" når du tømte deg i ei jente, fordi du var en mann og hun var jo dame som var vanlig dum......

også faktaopplysning...
Kan stemme det uten at jeg kan huske det.
Har skrevet mye tull her inne jeg, og det skal jeg stå for.

Men jeg har aldri gått så langt, at jeg har prøvd å stemple en uskyldig person med slike alvorlige anklager.

Hva er galt i å tømme seg i vanlig dum jente da? Hvis man er mann da?
Det kan jo hende hun hadde glede av det!

Var hun over 16 da?

Får håpe det da, ellers blir du jo nødt for å kalle meg også pedofil.

Har skjønt at alvorlige anklager spyes lett ut av kjeften på deg, så bare kom igjen!!
krull.. det er jo fantastisk.. hvilken holdning du har da til hunnkjønn.. Hva er galt i tømme seg i vanlig dum jenta da Det forteller meg at du kanskje er en dum mann som tømmer seg..? for dom som sier andre er domme dom er domme dum...

jeg snakker om bloggen... videre... Hva andre kaller og mener om andre brukere her får stå til deres regning...

kom med tusenvis eksempler som skal fortelle at fyren er normal... men nei... det stritter i hele meg.. det stinker..
Antall ord: 257
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links