Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDET ER FULLBRAKT!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 15 Aug 2006 16:02
17
Blitt takket: 1 gang

DET ER FULLBRAKT!

Innlegg av Joh. 3,16 »

For ved loven kommer erkjennelse av synd. Du er avslørt i det lyset som Guds ord kaster over deg. Du står med lukket munn og ser at du er fortapt i deg selv. Du har med en Hellig Gud å gjøre. Men din frelse er i Kristus, han som er Guds Sønn og som er ett med Faderen. Selv en kristen trenger å stadig avsløres i lys av Guds ord, så han ser seg fortapt i seg selv, men at han har liv og frelse i Jesus Kristus alene. Han alene. Ikke mitt verk, men hans verk. Ikke mine gjerninger, men hans. Det er han som frelser meg.


Salme 47:2-3
Klapp i hendene, alle folk! Juble for Gud med fryderop! For Herren, Den Høyeste, er forferdelig, en stor konge over all jorden.

Salme 50:3
Vår Gud kommer og skal ikke tie. Ild fortærer foran ham, og omkring ham stormer det sterkt.

Sefanja 1:14-18
Nær er Herrens dag, den store. Den er nær og kommer med stor hast. Hør! Det er Herrens dag! Full av angst skriker da kjempen. En vredes dag er den dagen, en dag med nød og trengsel, en dag med omveltning og ødeleggelse, en dag med mørke og mulm, en dag med skyer og skodde, en dag med basunklang og hærskrik mot de befestede byer og de høye murtinder. Da vil jeg sette slike angst i menneskene at de går der som blinde, fordi de har syndet mot Herren. Deres blod skal utøses som støv, og deres kjøtt som møkk. Verken deres sølv eller deres gull skal kunne berge dem på Herrens vredes dag. Ved hans nidkjærhets ild skal hele jorden bli fortært. For han vil gjøre ende, ja, brått gjøre ende på alle dem som bor på jorden.

Gud er forferdelig. Han er en fortærende ild. Han er hellig og rettferdig. Han er himmelens og jordens skaper. Han har skapt alle mennesker. Og en dag skal du stå foran ham og få en rettferdig dom over alt det som du har tenkt, sagt og gjort. Hvordan skal det da gå med deg? –For Gud er hellig. Han er atskilt fra alt som er urent. Og du er uren.

Mark 7:20-23
Han (Jesus) la til: Det som kommer ut fra mennesket, det gjør mennesket urent. For innenfra, fra menneskehjertet, er det de onde tankene kommer: utukt, tyveri, mord, hor, griskhet, ondskap, svik, utskeielser, ondt øye, spott, hovmod, uforstand. Alt dette onde kommer innenfra og gjør mennesket urent.

Og hvert unyttig ord du har sagt skal du gjøre regnskap for på dommens dag. Og om du til og med hadde holdt Guds lov, de ti bud, men snublet i ett av dem, da er du blitt skyldig i dem alle. Har du for eksempel en gang vært ulydig og vang mot foreldrene dine? For hvis du har det, så er dommen at du må gå evig fortapt. Eller har du baktalt eller sagt noe som ikke er sant om andre? For om du har det, så er den rettferdige Guds dom at du må gå evig fortapt under Guds vrede i helvete. Har du misbrukt Herren din Guds navn? Om du har det, så er straffen døden. Den evige død der du er forlatt av Gud. For syndens lønn er døden og du har gjort synd. Du har tenkt urene tanker. Intet urent kan komme inn i himmelen (staden). Du står uten ære for Gud.

Hebr. 10:31
Det er forferdelig å falle i den levende Guds hender!

Det er bare ett navn under himmelen og én eneste som vi kan bli frelst ved, og det er Guds egen Sønn, Jesus Kristus. I ham (I Jesus) har vi forløsningen ved hans blod, syndenes forlatelse, etter hans nådes rikdom (Ef.1:7).
Forløsning: Ordet ble brukt når krigsfanger eller slaver skulle frikjøpes, likeså når noen ble befridd fra dødsstraff etter at de hadde gjort en eller annen forbrytelse. At Gud har forløst oss, vil si at han har befridd oss fra en situasjon som vi ikke selv var i stand til å løse oss fra.

Når regnet skyller ned og flommen kommer og vindene blåser, det vil si når Guds dom flommer over deg, da er det ett som er din og min redning, - det er om vi er grunnlagt på klippegrunn. Jesus er den eneste klippe eller grunnvoll hvor vi står trygt for Guds vredes dom. Og det er fordi at Guds vredes dom ikke rammet deg, men Jesus. Kristus gikk inn i vårt sted og tok straffen. Den straffen vi skulle hatt, den tok han på seg da han døde på korset.

Sal 62:2-9
2 Bare i håp til Gud er min sjel stille, fra ham kommer min frelse.
3 Han alene er min klippe og min frelse, min borg, jeg skal ikke rokkes meget.
4 Hvor lenge vil dere alle storme løs på en mann, bryte ham ned som en mur som heller, et gjerde som brytes ned?
5 De rådslår bare om å styrte ham ned fra hans høyhet. De har sin lyst i løgn, med sin munn velsigner de, men i sitt hjerte forbanner de. Sela.
6 Bare i håp til Gud vær stille, min sjel, for fra ham kommer mitt håp.
7 Han alene er min klippe og min frelse, min borg. Jeg skal ikke rokkes.
8 Hos Gud er min frelse og min ære, min sterke klippe, min tilflukt er i Gud.
9 Sett deres lit til ham til enhver tid, dere folk! Utøs deres hjerte for hans åsyn! Gud er vår tilflukt. Sela.

Jesaja 53:8
Ved trengsel og dom ble han revet bort.

Herren lot den skyld som lå på oss alle, ramme ham. Jesus sonet vår skyld.
Soning er å gjøre opp noe man er skyldig i. Vi er alle skyldig. Vi har alle gjort gale ting. Det kan f. eks. være å misunne noen, eller å la være å gjøre det som er rett å gjøre. Også går Jesus inn som vår stedfortreder for oss mennesker og betaler og soner den reelle straff, nemlig døden. Døden betyr å skilles fra Gud. Jesus måtte gi sitt liv og utøse sitt blod til soning for oss.

Han ble forlatt av Gud når han hang på korset. Jesus ropte: ”Min far, min far, hvorfor har du forlatt meg?”. Der ser du hvor høyt Gud elsker deg. Han gav sin egen Sønn. Det kostet ham alt. Har du tatt din tilflukt til Jesus? Den som tror på Jesus Kristus skal ikke bli til skamme når han kommer igjen for å dømme levende og døde. Du skal ikke bli til skamme, hvis du har tatt din tilflukt til ham.

-Forsoning innebærer at et ødelagt forhold mellom to parter blir gjennopprettet. For at mennesket igjen kan få kontakt med Gud, ofrer han et stedfortredende liv. Vi kunne ikke hatt et samfunn med Gud hvis ikke Jesus lot seg være lydig til å dø på korset. For at Gud kunne redde oss inn i samfunnet med seg, måtte han selv bli dette mennesket som måtte dø. Jesus måtte oppleve dette mørke å være forlatt av Gud da han var naglet til korset. Guds dom falt over ham, idet han tok vår synd og skyld og betalte med sitt eget dyrebare blod. Jesu soningsdød er derfor en forutsetning for at forholdet mellom Gud og mennesker kunne gjenopprettes.

Like før Jesus oppgav ånden sin, like før han døde på korset, sa han Det er fullbrakt!
Det vil si at frelsesverket er nå utført. Han hadde oppfylt loven. Han hadde betalt vår skyld med sitt blod. Jesus har fullført det han var kommet for å gjøre, og han gav seg selv i døden. Han stod også opp igjen fra de døde og beviste sin seier over døden. Han viste naglemerkene og merket etter spydet han ble stukket med da han hang på korset. Han har betalt med sitt eget liv og blod den straffen vi egentlig skulle hatt. Herren lot den skyld som lå på oss alle, ramme ham. Straffen lå på ham, for at vi skulle ha fred. Og i Jesus har vi fred med Gud. Det er fullbrakt! Det er fullbyrdet! Det er fullført! Du kan ikke legge til eller trekke noe ifra det fullbrakte verket som Jesus Kristus har gjort, for det verket står fast i evighet, det er urokkelig. Det er han som frelser deg. Det er han som gir deg liv, for Jesus er livet. Det er ikke din bønn eller din Bibellesning, eller dine gjerninger som frelser deg. Det er Kristus alene. Han gjorde alt det som du skulle ha gjort. Han er din rettferdighet for Gud. Og i Jesus er du Guds barn. I Kristus har du fått barnekårets ånd, som roper Abba, Far! Du er i Guds nådesfavn i Kristus.

Fil. 3:8-9
Ja, jeg akter i sannhet alt for tap, fordi kunnskapen om Kristus Jesus, min Herre, er så meget mer verd. For hans skyld har jeg tapt alt, jeg akter det for skrap, for at jeg kan vinne Kristus og bli funnet i ham, ikke med min egen rettferdighet, den som er av loven, men den jeg får ved troen på Kristus, rettferdigheten av Gud på grunn av troen,

- Tilregnelse av Jesu rettferdighet ved troen. – kledd i frelsens drakt, svøpt i rettferdighetens kappe av Jesus. Vi vil ikke stå med vår egen rettferdighet foran Guds trone på vredens dag, for den holder ikke. Det er bare èn rettferdighet som holder, og det er Jesu rettferdighet.

1. Joh. 1:7
Men dersom vi vandrer i lyset, likesom han er i lyset, da har vi samfunn med hverandre, og Jesu, hans Sønns blod renser oss fra all synd.

Påske betyr forbigang. Likesom at Gud dro forbi de hus som hadde sin dørbjelke og sine dørstolper påstrøket med blod fra påskelammet, slik går Guds vredes dom forbi den som er renset i Jesu dyrebare blod. Vårt påskelam er slaktet, Kristus.

Slik som Israelsfolket gikk midt gjennom Rødehavet på tørr bunn, med vannet som en mur på deres høyre og på deres venstre side, slik er Jesus veien. Jesus sier: Jeg er veien og sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg. Jesus er vår vei hvor Guds vrede ikke faller og hvor vi kommer trygt igjennom, fordi at Jesus har tatt straffen og det er ryddet vei. Den veien er Kristus selv.

Så får du komme til Jesus. Han sier: ”kom til meg, alle som strever og har tungt å bære, og jeg vil gi dere hvile! Han har gjort et fullbrakt verk på korset som står fast i all evighet. Prisen er betalt og du får komme. Kom til ham.
Antall ord: 1893
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 31 Jan 2007 04:25
17

Innlegg av Pan »

hehehe.. det hørtes illevarslende ut... (overskriften)
Så noe skulle skje midnatt natt til 30. april 2007?
Jeg svelget nesten brusen min ned i lungene mine, jeg. hehehe...

Du skriver langt, du....
Antall ord: 32
“We feel free when we escape - even if it be but from the frying pan to the fire.”

- Eric Hoffer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Pan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 31 Jan 2007 04:25
17

Innlegg av Pan »

Og hvert unyttig ord du har sagt skal du gjøre regnskap for på dommens dag. Og om du til og med hadde holdt Guds lov, de ti bud, men snublet i ett av dem, da er du blitt skyldig i dem alle. Har du for eksempel en gang vært ulydig og vang mot foreldrene dine? For hvis du har det, så er dommen at du må gå evig fortapt.

:mozilla_yell: ops...
Antall ord: 72
“We feel free when we escape - even if it be but from the frying pan to the fire.”

- Eric Hoffer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

Bilde
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: DET ER FULLBRAKT!

Innlegg av Svartepus »

Joh. 3,16 skrev: Klapp i hendene, alle folk! Juble med fryderop som roper Abba!
"Dancing queen, feel the beat from the tambourin...."

*laaa laa laaa*
Antall ord: 26
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

gud forby for noe tullfjas...
Antall ord: 5
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Herregud!!!
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Zeluna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Okt 2006 18:32
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord-Norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Zeluna »

Hallelujah!!
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 194
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

Hva er det med dere alle sammen? Skjønner dere ikke at dette er alvor?? Jeg gråter for dere.
Antall ord: 20
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Hadde et slikt innlegg dreid seg om Moder Jord, Buddha, Shiva, sufiislam eller whatever new age-åpenbaringer, hadde innlegget blitt tatt veldig godt imot.

Men kristendom er rett og slett blitt veldig populært å være motstander av. Det handler sjelden om å ha grunner, men å ri en bølge. Dette er saueflokkmentalitet og hjernevask på høyt nivå. Det bekreftes jo og av de mange gjennomtenkte og intelligente svarene et kristenforkynnende innlegg gir. Ikke så forskjellig som at alle under krigen visste (og vigrid fremdeles vet) at jødene er ondskapens kilde, så er det nå kristendom (evt de kristne) som er blitt ondskapens kilde.
Antall ord: 105
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

MikkelRev skrev:Hadde et slikt innlegg dreid seg om Moder Jord, Buddha, Shiva, sufiislam eller whatever new age-åpenbaringer, hadde innlegget blitt tatt veldig godt imot.

Men kristendom er rett og slett blitt veldig populært å være motstander av. Det handler sjelden om å ha grunner, men å ri en bølge. Dette er saueflokkmentalitet og hjernevask på høyt nivå. Det bekreftes jo og av de mange gjennomtenkte og intelligente svarene et kristenforkynnende innlegg gir. Ikke så forskjellig som at alle under krigen visste (og vigrid fremdeles vet) at jødene er ondskapens kilde, så er det nå kristendom (evt de kristne) som er blitt ondskapens kilde.
Dette er vel noe av det mest provoserende jeg har lest på lenge!
Jeg trenger kun en grunn til å mislike kristendommen og de kristne har gitt meg mange!
Blandt annet manglende evne til å reflektere over og innse alle selvmotsigelsene bibelen i all hovedsak står for.
Har møtt ytterst få som har oppfattet "budskapet" fremfor ordene desverre.....
Vil ha meg frabedt å bli sammenlignet med en vigrid-sau av den grunn!
Antall ord: 178
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

MikkelRev skrev:Hadde et slikt innlegg dreid seg om Moder Jord, Buddha, Shiva, sufiislam eller whatever new age-åpenbaringer, hadde innlegget blitt tatt veldig godt imot.

Men kristendom er rett og slett blitt veldig populært å være motstander av. Det handler sjelden om å ha grunner, men å ri en bølge. Dette er saueflokkmentalitet og hjernevask på høyt nivå. Det bekreftes jo og av de mange gjennomtenkte og intelligente svarene et kristenforkynnende innlegg gir. Ikke så forskjellig som at alle under krigen visste (og vigrid fremdeles vet) at jødene er ondskapens kilde, så er det nå kristendom (evt de kristne) som er blitt ondskapens kilde.
Du må se tilbake på din egen historie.. for å forstå motstanden mot (her) kristendommen... den oppfyller ikke lenger behov og spørsmål mennesker idag har og som alle religioner hatt en undertrykkende side ved seg. Folk kan bli fed up...

andre religioner har som sagt mange slike aspekter ved seg og hvis man graver dypt så trenger ikke buddhismen skille seg så meget ut fra kristendommen på enkelte ting... så jeg vet ikke helt omd u har rett.. at dette gjelder alle..

Her et utdrag fra noe jeg har skrevet som bla tar for seg synet på kvinnen som du kan finne likt i flere av de 5 store verdensreligionene:

I Buddhismen strekker urenhet seg til også å gjelde fødsel, her er også blodet en viktig årsak. Bare det å være født som en kvinne i seg selv er noe ”urent”: ”Karin Ånestad viser til Unni Wikan som har intervjuet kvinner i Bhutan. De forteller om farlige fødsler, som skjer uten hjelp, ofte i et fjøs eller en stall, fordi fødende kvinner betraktes som ureine. Kvinnene tar seg av barna og av mannen. Å være født som kvinne ansees som dårlig karma, det vil si at du har begått en del dårlige gjerninger i ditt tidligere liv.” (Internettkilde 5) I samme artikkel hevdes det også at enkelte innen buddhismen mener at man må gjenfødes 8 ganger som kvinne for å bli gjenfødt som mann. Som nonnene vi kjenner til i kristendommen, finnes det også buddhistiske nonner. Disse kan gjennom sitt liv oppnå en bedre karma og heve seg, frigjøre seg fra det å være kvinne i buddhistisk syn: ”Og jeg vil hevde at enkelte av de tibetanske nonnene ved å la seg ordinere, tar avstand fra det de oppfatter som lidelsen ved å være født som kvinne, i en kvinnes kropp. Det blir en måte å ta avstand fra det kvinnelige som er knyttet til natur. Gjennom å fokusere på det åndelige er det, også for kvinner, mulig å gå fra natur til kultur. Slik oppnår de tibetanske nonnene en form for religiøs ære.” (Internettkilde 5) Men selv i praksisen som nonne, som i seg selv er en høyverdig handling på veien til nirvana, er det vanskelig for kvinnen å frigjøre seg fra det ”urene” som er tillagt henne. Nonnene må akseptere flere regler og forbud og om hun har vært nonne i flere år, skal hun allikevel være underdanig en munk fra hans første dag som ordinert munk: I prinsippet rommet ikke Buddhas lære noen diskriminerende holdninger, verken når det gjaldt sosiale skiller eller kjønn. Historien om Ananda som tilslutt greide å overtale Buddha til å skape en munkeorden for kvinnene (nonner) vitner om datidas nedvurdering av kvinner. (Jakobsen, Thelle, s 197)
Antall ord: 576
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 15 Aug 2006 16:02
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Alle mennesker har syndet og står uten ære for Gud. Og de blir rettferdiggjort uforskyldt av hans nåde ved forløsningen i Kristus Jesus.

Har du tatt din tilflukt til Jesus?

Ditt liv er som en røk som viser seg en liten stund og så er borte. Du kjenner ikke morgendagen. Du har ingen trygghet utenfor Kristus. Hvordan skal det gå med deg den dag du dør og skal fremfor Gud? For du skal dø en dag. Har du tenkt på det?

Når du slik en dag skal stå fremfor den forferdelige Gud, han som skapte deg, og som tegnet deg i sine hender og vevet dine ben i morsliv, hvordan skal det da gå?

Det er bare ETT navn og EN person som redder deg fra den kommende Guds vrede, og det er Jesus Kristus og han alene. Han har tatt straffen, dommen og vreden i ditt sted, da han hang på golgata kors. Å, måtte du få se det Guds lam som bar din synd!

Jesus kom for å frelse det som var fortapt, og vi var fortapt!

For syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus!

Du skal vite at Kristus har gjort et fullbrakt verk. Han gikk i ditt sted og tok straffen som du skulle hatt. Det du ikke klarte og ikke klarer, det gjorde Han.

Kristus er din stedfortreder.

Har du tatt din tilflukt til Ham? Det er det avgjørende.
Antall ord: 249
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Joh. 3,16 skrev:
bla bla bla bla... jesus... helvete.. synd.. kjærlighet.. tilgivelse straff....
beklager.. men du tar deg liten tid til å lese våres svar og innlegg i noe du selv la ut.. jeg regner med at du da er så pass FAIR at du vet hva vi mener... så da tar jeg meg den frihet å vite hva du antagelig skriver og ikke leser det... men summerer kort hva det handler om...

altså INTET NYTT UNDER SOLEN...

Gud være med deg du mitt villfarne barn.. amen
Antall ord: 89
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Snuppedilla:
Svaret ditt var et innlegg om kvinneundertrykking i religion, også gir et utdrag fra hvordan det foregår i buddhismen. Ja.. uhm hva har jeg gått glipp av? Er det kristendommen eller mr. Joh 3,16 som skal ta ansvaret for det?
Thyrin skrev: Dette er vel noe av det mest provoserende jeg har lest på lenge!
Jeg trenger kun en grunn til å mislike kristendommen og de kristne har gitt meg mange!
Blandt annet manglende evne til å reflektere over og innse alle selvmotsigelsene bibelen i all hovedsak står for.
Har møtt ytterst få som har oppfattet "budskapet" fremfor ordene desverre.....
Vil ha meg frabedt å bli sammenlignet med en vigrid-sau av den grunn!
Tull og tøys. Hvilken evner (refleksjon, resonnement..?) er du i besittelse av som ikke de kristne har?

1) Det er løgn å si generalisere de kristne til å ikke ha evne til å reflektere over "selvmotsigelsene" i bibelen.
2) Selvmotsigelsene du snakker om, har jeg en følelse av at du må ta deg en tur på google, hvis jeg spør deg om hvilke du snakker om. Sannsynligvis finner du da samtidig lister over svar og forklaringer på disse mange populære "bible contradictions"-sidene.
3) Om en kristen har manglende evne, som jo du er i besittelse av, plages du ut av å vite at du selv er bedre? Hvordan bør vi håndtere disse problemene, bør vi drive heksejakt mot dem, eller holder det med å gjøre dem til klovn?

Til slutt sier du at du til motsetning av folk flest, har oppfattet budskapet. Kanskje du vil dele det med oss?
Antall ord: 271
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !