Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinchakra

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Amazon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 24 Jan 2007 19:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

chakra

Innlegg av Amazon »

Heisann!

Noen år siden jeg har skrevet her nå :mozilla_smile:

Spørsmålet mitt er nok blitt spurt og svart på mange ganger før, men spør for det.

Opplevde for noen år siden mens jeg lå i sengen etter en lang hvil at bena mine begynte å vibrere voldsomt kraftig. Vibrasjonene gikk sakte oppover i kroppen fra føttene og oppover lårene før jeg klarte å stanse denne merkelige opplevelden (slik jeg så det den gang). Vet at dette var chakraene som var i bevegelse. Har hatt en utav kroppen opplevelse før og tror dette var starten på en nye en... Er det noen som har en grei oppskrift på å spesefikt aktivisere chakraene? Denne voldsome ristingen tok all energi jeg hadde og jeg ble veldig trøtt etterpå, skulle gjerne fullført den hvis noen kan hjelpe meg med å få oppleve dette igjen.

Har merket mange energistrømmer i kroppen etter hard fysisk trening, kan det være en fordel å forsøke å meditere etter en hard fysisk økt?

Opplever fra tid til annen sistuasjoner som beviser disse energiene for meg, så jeg vet at de er der, ingen tvil om det. Men vil utforske mer, har følelsen av at noen på en måte er tilstede og gir meg muligheten til dette uten at jeg har klart det så bra hit til. Har opplevd fysisk kontakt med en energi før men det er en annen historie jeg skrev om for 4 år siden så lar den ligge, men jeg føler på en måte noe/noen som sier "kom igjen da!" hehe

Opplever også stadig det mange kaller "søvnparalyse". Ligger som lam i sengen med øynene åpen, kjenner sterkt nærvær på rommet og høye lyder som er smertefulle, en gang også stemmer på et språk jeg ikke forstod.

Stadiet mellom våkenhet og søvn finner jeg veldig interessant.

Heh, ble litt frem å tilbake dette men veldig flott om noen kan gi meg en pekepinn på dette med aktiviseringen av chakraene.
Antall ord: 343
Søk råd i vinen, men fatt beslutning i vann

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg syns dette høres ut som et partielt epileptisk anfall jeg. Det vil si et epileptisk anfall som ikke rammer hele hjernen, men kun en del av den, slik at man kan få kramper eller andre opplevelser i deler av kroppen. Det kan faktisk ramme alle mennesker, selv de uten epilepsi.

Det kan ihvertfall være en mulighet. Opplever man fysiske plager i kroppen lønner det seg å utelukke fysiske eller psykiske sykdommer før man vender seg til mer åndelige konklusjoner.
Antall ord: 83
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Amazon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 24 Jan 2007 19:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Amazon »

Hei ja

Jeg er frisk som en fisk faktisk, lider ikke av noe som helst, ikke allergi en gang. Vet at enkelte ting kan virke litt merkelig og man vil vel alltid prøve å finne en logisk forklaring på unormale opplevelser. Selv har jeg ikke så god kunnskap innen det paranormale, men jeg har opplevd såpass at jeg vet, og føler, i hvilken katogori jeg kan plassere opplevelser jeg har. Mange mener søvnparalyse er et forsvar for at kroppen ikke skal gå i søvne og at man lett kan blande drøm og virkelighet i denne tilstanden, jeg føler meg heller mer "tilstede" i en slik situasjon.
Antall ord: 112
Søk råd i vinen, men fatt beslutning i vann

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Amazon skrev:Hei ja

Jeg er frisk som en fisk faktisk, lider ikke av noe som helst, ikke allergi en gang. Vet at enkelte ting kan virke litt merkelig og man vil vel alltid prøve å finne en logisk forklaring på unormale opplevelser. Selv har jeg ikke så god kunnskap innen det paranormale, men jeg har opplevd såpass at jeg vet, og føler, i hvilken katogori jeg kan plassere opplevelser jeg har. Mange mener søvnparalyse er et forsvar for at kroppen ikke skal gå i søvne og at man lett kan blande drøm og virkelighet i denne tilstanden, jeg føler meg heller mer "tilstede" i en slik situasjon.
Det er ikke rart du føler deg mer tilstede under søvnparalyse, for man er faktisk helt ved sine fulle fem. Jeg skrev om søvnparalyse et annet sted på forumet her, men jeg kan nevne noe småtteri.

Kroppen lammes under REM-søvn for å immobilisere kroppen under søvnen. Kroppen går i en slags dvale, eller strømsparemodus om du vil. Når man plutselig våkner kan deler av denne REM-søvnen henge igjen, og da også bruddstykker av drømmer. Man kan "se" skikkelser eller feiltolke elementer i rommet. Jeg har opplevd dette flere ganger selv.

Når det gjelder epilepsi, så husk at selv helt friske personer kan oppleve slike anfall.

Det kan selvfølgelig også ha vært et svært tilfelle av fasciculasjoner (leamus).

Som sagt; lurt å utelukke slike ting før man er "sikker" på at det er noe overnaturlig. Bare et tips.
Antall ord: 268
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Amazon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 24 Jan 2007 19:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Amazon »

Mine søvnparalyser oppleves ofte i etterkant av dragning i kroppen, som om du faller. Søvnparalysene varer ofte såpass lenge at man er ved full bevissthet, man kan tenke føle og vite at man ikke sover lengre. Man hører også lyder som gjør fysisk ondt, ikke som i en drøm. Føler også en tilstedeværelse som er så kraftig at jeg ikke kan identifisere den som etterslep fra en drøm. Hvis du sitter i et rom alene og noen kommer inn uten at du hører dem kan du ofte føle at noen er der, noen ser på deg, slik føles det bare sterkere.

Å våkne brått for å så se bruddstykker av en drøm har jeg også opplevd før, det som skiller disse opplevelsene er at bruddstykkene av drømen ser man maks i noen sekunder så forsvinner de. Søvnparalysen og det som medfølger kan oppleves i bevisst tilstand over flere minutter.

Å utelukke noe, enten for eller imot ovenfor andre mennesker er svært vanskelig. Jeg vil/kan aldri konkludere ovenfor andre at en opplevelse er overnaturlig, kunn presntere min opplevelse med min persolige overbevisning. Sikker kan man aldri være.
Antall ord: 206
Søk råd i vinen, men fatt beslutning i vann

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Slik du beskriver søvnparalysen din er akkurat sånn en vanlig søvnparalyse er. Det er utrolig hva sinnet kan få til.

Jeg vil si at en tommelfingelregel når det gjelder paranormale fenomener er å rett og slett stryke alt som skjer i eller rundt søvn. Da er det mest sannsynlig at det er hypnagoge eller hypopompe hallusinasjoner (henholdsvis like før man sovner, og like etter man våkner).

Søvnparalyser kan forresten vare i opptil ti minutter, selv om så lange anfall nok er relativt uvanlig hos ellers friske mennesker.
Antall ord: 94
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Amazon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 24 Jan 2007 19:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Amazon »

Respekterer din tommelregel i henhold til å stryke alle paranormale hendelser rundt eller i søvn, men for min del må jeg nok si meg uenig i den.Tilstanden rundt søvn, før - etter, sammenligner jeg ofte med meditasjon, pulsen synker, man blir roligere i kroppen og åpnes mer for alternative innspill. Når kroppen er i en rolig og behagelig tilstand, tror jeg man kan åpne et annet "øre/øye" som er stilt inn på en stasjon de fem første sansene ikke alltid klarer å oppfatte.

Slik jeg ser det finnes det i grunn ingen regler som konkret utelukker en paranormal opplevelse. Vi mennesker er ikke "allvitende" så å konkludere eller utelukke er som sagt etter min mening noe man skal være forsiktig med. Når jeg sier at jeg vet det finnes energier, er dette kunn ment som min personlige overbevisning.

Jeg enig med at hjernen kan forvirre oss i en søvntilstand. Kanskje lar man fantasien ta overhånd noen ganger, eller bare ønsker at man har opplevd noe under en drøm slik at man senere oppfatter det som virkelighet. Cluet her, tror jeg, er å filtrere ut en opplevelse fra en annen.

Jeg mener også at hvis man opplever noe unormalt (paranormalt), kan man bruke følelsene rundt opplevelsen til å vurdere realiteten av hendelsen og et evt. budskap.
Antall ord: 222
Søk råd i vinen, men fatt beslutning i vann

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jo, jeg skjønner hva du mener, men jeg tror også at ingen klarer å "filtrere" ut en opplevelse av en eventuell overnaturlig hendelse fra en drøm i våken tilstand. Legg merke til ved alle fortellinger fra folk som mener de har opplevd noe paranormalt, og da særlig nattestid, at de sjelden forteller om noe helt konkret og klart. Det er alltid tåkete og usammenhengende. Dette har nok noe å gjøre med mørket som omgir oss om natta (i mørket er alle katter grå, osv) og hjernens fantastiske egenskap til å spille oss puss.

Jeg har våknet på natten, i full visshet om at jeg har hatt en person ved siden av meg, under dyna, opptil flere ganger. Dette var ikke søvnparalyse, da jeg kunne sette meg opp og bevege meg som jeg ville. Jeg kunne sitte i flere minutter, og stirre, og kjenne på denne personen ved siden av meg. Jeg kunne til og med kjenne kroppsvarmen. Så "forsvant" denne skikkelsen sakte, og det gikk opp for meg at det var en drøm i våken tilstand. Det er spennende, men ganske sikkert ikke noe overnaturlig.

Grunnen til at jeg forteller dette er at slike hallusinasjoner kan virke 100% ekte, og lure alle sansene man har. Dette kommer av at alle sansene vi har må tolkes og oversettes av hjernen. Dermed kan også hjernen selv skape falske sanseopplevelser.
Antall ord: 236
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Amazon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 24 Jan 2007 19:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Amazon »

Heh, vi er vel kanskje kommet litt ut av tema her, når det gjelder healing..men det er da givende å diskutere dette også;)
Jo, jeg skjønner hva du mener, men jeg tror også at ingen klarer å "filtrere" ut en opplevelse av en eventuell overnaturlig hendelse fra en drøm i våken tilstand.
Det jeg mener med å filtrere ut en opplevelse fra en annen, er å filtrere fiksjon fra realitet, - drøm fra virkelighet. Har ikke opplevd noe spesielt overnaturlig når jeg har drømt, tatt i betraktning at jeg anser drømmer som veldig fantasifulle, som du sier tror jeg også det er vanskelig å skille en drøm ut som en virkelig overnaturlig hendelse. Nærmeste er vel ut av kroppen opplevelse som man kan oppleve når man sover, men det velger jeg egentlig ikke å kalle en drøm, da jeg faktisk mener det er en "virkelig" opplevelse. Når det er sagt, tror jeg helt klart at man kan bli påvirket i drømmer i form av møte med hjelpere, innsyn i tidligere liv osv. men jeg vet ikke om jeg vil kalle det overnaturlig da man ikke er våken, men drømmer.

Det jeg derimot mener, er opplevelser som foregår i våken tilstand før etter drøm. Kan gi et eksempel, den fulle historien er ikke lengre å oppdrive såvidt jeg vet, men deler er der fortsatt: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=129

Dette er en av mine personlige opplevelser som jeg har opplevd i våken tilstand uten å drømme. Jeg har opplevd det, og vet derfor at det var en reèl opplevelse og ikke sinnet som spilte meg et puss. Grunnen til at jeg vet dette er litt vanskelig å forklare men det er foruten om de konkrete handlinger som oppstår, også en sterk og underlig følelse av forståelse for den gitte situasjonen som gjør at man vet den er virkelig. Den er så sterk at den kan sammenlignes med en dialog du har med en venn, du vet du har nettopp snakket med vedkommene men kan kanskje ikke bevise det for andre etter han er gått.

Det paranormale er nesten umulig å diskutere fordi det går så mye på personlige opplevelser og tro. Jeg ser idag på situasjoner som jeg før mente var overnaturlige og velger å nå kalle dem naturlige. Jeg har bare ikke nok kapasitet til forstå alt som skjer rundt oss, men det er så mange som erfarer "paranormale" opplevelser at det er vanskelig å nekte for at det er sant, spesielt når man har hatt personlige opplevelser.
Jeg mener altså at det ikke alltid er snakk om hallusinajoner, men reèlle opplevelser som kan være vanskelig å sette ord på.


[/quote]
Antall ord: 469
Søk råd i vinen, men fatt beslutning i vann

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links