Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterdrømmetydning

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Elvira
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 43
Startet: 26 Mai 2005 10:52
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

drømmetydning

Innlegg av Elvira »

Jeg hadde en forfærdelig drøm i natt jeg lurer på om noen klarer å tyde. Jeg drømte at jeg og en god venn av meg var inne i et stort hus, vi kom frem til en gammel og litt skummel dør. Jeg torde ikke gå inn, men det gjorde hun. Hun lukket døren etter seg. Jeg åpnet den etter en stund, og hun falt ned i armene mine. Hun var død. Jeg bærte henne ut av huset i hysteri, og fant en gutt som hjalp meg. Hun hadde en slags hjertemåler på seg som lyste grønt når hjertet slo. Denne slo seg plutselig på, og gikk av sekundet etter. Jeg var så redd at jeg bare måtte gå fra henne og la han passe på henne.
Jeg satte meg ned ved en seng og gråt. Etter en stund så jeg henne gå utenfor. Hun kom mot meg. Jeg var livredd, lukket øynene. Hun begynte å stikke en kniv i meg, og jeg våknet i forskrekkelse.

Det verste er at jeg følte kniven når den gikk inn i armen min, og jeg visste hele tiden at det var en drøm. Derfor var det jævelig skremmende for det var så ekte. Jeg måtte kjenne om det var blod på armen min når jeg våknet men det var det ikke.

Hvordan er det mulig å føle den fysiske smerten så ekte i en drøm? Er den noen av dere andre her inne som har opplevd noe lignende?

hilsen meg,
Antall ord: 265
Verden er en evighet, jeg lever av å gi den energi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Froyakristine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 01 Apr 2006 19:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: drømmetydning

Innlegg av Froyakristine »

har oppleved det samme ganske ofte egntlig.. virker litt rart.. bare det at jeg "ser" live til andre og noen ganger er de når jeg har slike drømmer..
Antall ord: 30
Frøya kristine ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg kjenner smerte i drømmene... Har bl.a. opplevd å drømme at jeg ble bitt av en pitbull i hånden, og det gjorde vondt! Jeg hadde ikke vondt i hånden når jeg våknet rett etterpå...

En annen litt komisk historie er den gangen jeg underveis i en drøm innså at jeg drømte (Lucid drøm m.a.o.). Jeg fikk den festlige ideen om å prøve ut teorien om at det ikke gjør vondt å klype seg i armen hvis man drømmer. Jeg kløp meg i armen og kjente det svært godt, og jeg konkluderte med at denne "klype-seg-i-armen"-teorien ikke holdt helt mål... :D
Jeg lo godt for meg selv da jeg våknet og husket mitt lille "mythbuster-prosjekt"... :lol:

Det er nok ganske normalt å føle smerte i drømme, tror jeg.
Antall ord: 147
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tinkler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 20 Mai 2007 18:26
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Tinkler »

at du så venninnen din dø betyr mest sannsynlig at du går gjennom mange ubehageligheter.
og du så en venn, det betyr falskhet.
det med huset betyr at du har bekymringer.

mer greier jeg ikke å se akkurat nå. men du skal ha lykke til med å tyde drømmene dine :)
Antall ord: 50
C og bli Z

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Elvira: Jeg har prøvd å tyde drømmen din.

Du irriterer deg over en gammel venn eller kjæreste, og her er det håp forbundet med sjalusi.
Du skal ikke være redd for å be om hjelp når du trenger det. Det er store endringer i livet ditt, og du bør følge de råd du får.

Du bør advare din venn, for noen går bak ryggen hennes, og hun trenger trøst.

Du kommer til å bli skuffet, noen sårer dine følelser.

Du straffer deg selv for noe som er irrelevant, og du er flau over noe du ikke har betalt.
Du kommer til å få litt mer hell enn det du har hatt før.

Legger du godviljen til, så går det meste greit, og glem en gammel krangel.

Bli mer utadvendt.

:mozilla_smile:
Antall ord: 144
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Jeg sier bare, gå inn her:

viasomnii.net

norskdrommeforening.no
Antall ord: 10
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links