Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterEnormt mye undertrykking av maskulin kraft i vårt samfunn

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Enormt mye undertrykking av maskulin kraft i vårt samfunn

Innlegg av David Skywalker »

Det var noe jeg ble mer bevisst på etter en weekend i Europa med Iboga-seremonier. Det er så mye misbruk - undertrykking av maskulin kraft i vår kultur og mange bærer på endel tunge følelser. Ei som jeg møtte på seremonien nevnte dette til meg at det var hennes erfaring da hun var der at det var så mange som hadde så mye undertrykkete følelser - det så hun tydelig. Det er mye negativ drikkekultur i tidlig ungdomsår...og alkohol er bensin på bålet ang mer maskulin misbruk - undertrykking. Det har vært en voldsom undertrykking av Kirken i århundrer i Norge. Det har ødelagt endel for samiske sjamaner og hekser - som driver med paganisme - naturreligioner - mystikere o.l. blant annet i fortiden. Norge bærer på mye tung historie. Vi var også veldig undertrykket i 2 verdenskrig. Jeg merker når jeg reiser utenlands at det ikke er så mye undertrykket maskulin kraft andre steder jeg har vært som i Norge. Så hun påminnet meg om noe jeg ønsker å ta opp her og vi kan ha en mer utdypende debatt om det.

Undertrykkingen av maskulin kraft fører også med seg at en lett velger å fornekte alt som har med det åndelige å gjøre.
Antall ord: 213
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Er det ikke heller den feminine kraften som undertrykkes?
Det feminine er jo forbundet med den høyre hjernehalvdelen som er intuitiv (og åndelige, hvis en vil), mens den maskuline siden er representert ved det analytiske og logiske...
Antall ord: 38
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

zind skrev:Er det ikke heller den feminine kraften som undertrykkes?
Det feminine er jo forbundet med den høyre hjernehalvdelen som er intuitiv (og åndelige, hvis en vil), mens den maskuline siden er representert ved det analytiske og logiske...
Jo, folket og også staten vil att vi skal ha innovertisser hele gjengen.
Hjernevasken begyynner i småskolen og forvirrer Skandinaviske smågutter.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

Jeg leste i Alkymisten(tror jeg det var) at den maskuline kraften har styrt verden i flere århundrer og at den feminine kraften nå er på vei å ta over for en stund.Nei, det var i Inkainvielsen jeg leste det.Den boken er jo basert på virkelige hendelser.Men det er jo ikke sikkert at det stemmer da :mozilla_tongue:
Antall ord: 58
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

hehe. En viss balanse er vel viktig ;) Det er fint om gutter kan få være gutter, og jenter få være jenter. MEN, vi har ikke vondt av å bli flinkere til å bruke høyre hjernehalvdel uansett, for den venstre er dominant hos de fleste av oss
Antall ord: 47
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

mhm, kommet over et en del steder hvor det står det jeg også green eyes.. Og det stemmer vel forsåvidt det?
Antall ord: 23
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

zind skrev:hehe. En viss balanse er vel viktig ;) Det er fint om gutter kan få være gutter, og jenter få være jenter. MEN, vi har ikke vondt av å bli flinkere til å bruke høyre hjernehalvdel uansett, for den venstre er dominant hos de fleste av oss
Har problemer med å bruke noen av hjernehalvdelene jeg :mozilla_oops:
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Trodde det var en velkjent sak at vannmannens tidsalder kommer med frembust av feminin kraft som har blitt undertrykket i århundrer.

Så jeg kan ikke helt forstå hvor den maskuline kraften er undertykket, heller ikke i forhold til at folk skal undergrave det åndelige. For det åndelige er tross alt feminin kraft, ikke maskulin kraft. Maskulin kraft er statistikk, logikk, matte og oppfinnelser - konkrete ting. venstre hjernehalvdel.

Mens feminin går på følelser, kunst, musikk, åndelig, intuisjon osv, høyre hjernehalvdel.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links