Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsiskoslig nettside om kristendom og slikt..

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 01 Nov 2006 04:42
17

koslig nettside om kristendom og slikt..

Innlegg av ChopSuey »

snubla over en morsom nettside : www.godisimaginary.com (scroll bittelitt ned å se de små filmsnuttene som er på høyre side)
no mer fornuftig har jeg egentlig ikke å skrive her, beklager :P
håper dere liker siden like godt som meg :)

hadde vært veldig interresert i hva for tanker dere religiøse folk kommer opp med når dere ser disse små filmene, kom igjen sleng med leppene folk!
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tingeling<3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 07 Mai 2007 22:31
17

Re: koslig nettside om kristendom og slikt..

Innlegg av Tingeling<3 »

ChopSuey skrev:snubla over en morsom nettside : www.godisimaginary.com (scroll bittelitt ned å se de små filmsnuttene som er på høyre side)
no mer fornuftig har jeg egentlig ikke å skrive her, beklager :P
håper dere liker siden like godt som meg :)

hadde vært veldig interresert i hva for tanker dere religiøse folk kommer opp med når dere ser disse små filmene, kom igjen sleng med leppene folk!
Hei.

Er mange som sier gud ikke finnes. Det tror jeg ikke på. Gud har også engler, som han sender ut til dem som trenger hjelp. Men han sender den ikke ut unødig. Det er derfor mennesker ikke tror. Det er så mye man ikke vet før man virkelig er i nød.
Antall ord: 126
Mvh Tingeling<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 15 Okt 2006 01:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av jon »

jeg har fått hjelp av hva jeg kaller engler.. men har ikke noen med gud og jesus og gjøre..
Antall ord: 21
Root: open (38%)
Sacral: under-active (6%)
Navel: open (25%)
Heart: open (50%)
Throat: open (19%)
Third Eye: open (38%)
Crown: over-active (81%) 2007
(Crown: open (69%) 2006 )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 01 Nov 2006 04:42
17

Innlegg av ChopSuey »

personlig vil jeg ikke si at gud ikke finnes, vil bare si at religioner bare er mindcontrol (i mine øyne), hold dere unna og finn svar for dere selv, ikke la andre trykke "sannheten" inn i hodet deres, enten det er bibeln eller en prest eller hva faen, bare stol på¨det dere har fått av denne guden deres istedet.. jeg tror fantasien vår desverre er mye mektigere enn vi tror..


som noen filmer på siden kommer inn på: hva gjør din religion mer riktig enn alle de andre religionene? sjangsen er veldig stor for at en kristen person vokste opp i et kristent samfunn, en muslim i et islamsk samfunn, jøde i jødisk samfunn osv.. alt som blir oppfattet at deg, påvirker deg :)

edit: og hvis du tror på bibelen, hvorfor skulle gud ha puttet så mye bullshit inni der som ikke stemmer overens med dagens vitenskap i det hele tatt.. jeg snakker da ikke om ting som ikke kan bevises, men om ting som er veldig motbeviselige i dag
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

ChopSuey skrev:personlig vil jeg ikke si at gud ikke finnes, vil bare si at religioner bare er mindcontrol (i mine øyne), hold dere unna og finn svar for dere selv, ikke la andre trykke "sannheten" inn i hodet deres, enten det er bibeln eller en prest eller hva faen, bare stol på¨det dere har fått av denne guden deres istedet.. jeg tror fantasien vår desverre er mye mektigere enn vi tror..
Det trenger ikke være noen motsetning på å tenke selv og å lytte til en autoritet. Fantasien din kan kanskje føre til noen svar, men kan minst like gjerne føre deg på villspor. Men slutt gjerne på skolen du med den begrunnelsen av at du vil finne svarene innenfra :D
som noen filmer på siden kommer inn på: hva gjør din religion mer riktig enn alle de andre religionene? sjangsen er veldig stor for at en kristen person vokste opp i et kristent samfunn, en muslim i et islamsk samfunn, jøde i jødisk samfunn osv.. alt som blir oppfattet at deg, påvirker deg :)
Det er fullt mulig å undersøke og studere de forskjellige religionene
edit: og hvis du tror på bibelen, hvorfor skulle gud ha puttet så mye bullshit inni der som ikke stemmer overens med dagens vitenskap i det hele tatt.. jeg snakker da ikke om ting som ikke kan bevises, men om ting som er veldig motbeviselige i dag
Næh, har Gud gjort det?! :mozilla_surprised: Hvilke veldig motbeviselige ting er det så han har puttet inn der? Og hvorfor i alle dager har han gjort det?
Antall ord: 268
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

jon skrev:jeg har fått hjelp av hva jeg kaller engler.. men har ikke noen med gud og jesus og gjøre..
Jepp, den kjøper jeg! det med gud og jesus derimot høres jo bare ut som noe overnaturlig humbug.
Antall ord: 43
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: koslig nettside om kristendom og slikt..

Innlegg av BA. »

<3 Tussinussi <3 skrev:Er mange som sier gud ikke finnes. Det tror jeg ikke på. Gud har også engler, som han sender ut til dem som trenger hjelp. Men han sender den ikke ut unødig. Det er derfor mennesker ikke tror. Det er så mye man ikke vet før man virkelig er i nød.
Og kanskje det er da en burde vite hva en selv kan gjøre framfor å stole på en fantasifigur?

Jeg sier ikke at Gud ikke finnes, men jeg sier at det ikke finnes noen grunn til å tro at han finnes.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
ChopSuey skrev:personlig vil jeg ikke si at gud ikke finnes, vil bare si at religioner bare er mindcontrol (i mine øyne), hold dere unna og finn svar for dere selv, ikke la andre trykke "sannheten" inn i hodet deres, enten det er bibeln eller en prest eller hva faen, bare stol på¨det dere har fått av denne guden deres istedet.. jeg tror fantasien vår desverre er mye mektigere enn vi tror..
Det trenger ikke være noen motsetning på å tenke selv og å lytte til en autoritet. Fantasien din kan kanskje føre til noen svar, men kan minst like gjerne føre deg på villspor. Men slutt gjerne på skolen du med den begrunnelsen av at du vil finne svarene innenfra :D
Nå er det ikke akkurat dette ChopSuey sier heller. Du må gjerne høre på autoriteter, men ikke aksepter alt de sier. Vurder hva de sier og sjekk dette med andre kilder, og vurder selv. Med at fantasien dessverre er mektigere enn vi tror vil jeg anta hn mener at fantasien vår kan spille oss et puss og gi inntrykk av at det er noe overnaturlig, som f.eks. gud/engler e.l. som griper inn, når det er helt naturlige ting.
som noen filmer på siden kommer inn på: hva gjør din religion mer riktig enn alle de andre religionene? sjangsen er veldig stor for at en kristen person vokste opp i et kristent samfunn, en muslim i et islamsk samfunn, jøde i jødisk samfunn osv.. alt som blir oppfattet at deg, påvirker deg :)
Det er fullt mulig å undersøke og studere de forskjellige religionene
Ikke i tidlig barnealder og ikke for alle. I en del sekter får man ikke vurdere andre livssyn enn det som gjelder i den aktuelle sekten. I Norge oppdras mange av kristne foreldre, de får Kristendomskunnskap med religions- og livssynsorientering (KRL) på skolen. Merk at det er kunnskap om kristendom, men kun orientering om andre religioner og livssyn. Etter slik påvirkning fra både hjem og skole er det forståelig at bortimot 80% av oss står i statskirken (for sikkerhetes skyld).
edit: og hvis du tror på bibelen, hvorfor skulle gud ha puttet så mye bullshit inni der som ikke stemmer overens med dagens vitenskap i det hele tatt.. jeg snakker da ikke om ting som ikke kan bevises, men om ting som er veldig motbeviselige i dag
Næh, har Gud gjort det?! :mozilla_surprised: Hvilke veldig motbeviselige ting er det så han har puttet inn der? Og hvorfor i alle dager har han gjort det?
At haren tygger drøv, at gresshoppen har fire føtter, at Josef og Maria reiste til folketellingen keiser Augustus og Kvirinius holdt i år 6 evt og fødte Jesus mens Herodes regjerte, og han døde i år 4 fvt.
Antall ord: 481

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 01 Nov 2006 04:42
17

Innlegg av ChopSuey »

right on BA, tror ikke jeg kunne forklart meg bedre selv :P

noen religiøse som sjekket ut linken og har noen tanker om den kanskje? :)

http://www.godisimaginary.com/video8.htm <--melkekartong goes GOD
http://www.godisimaginary.com/video7.htm <-sammenligner historien til kristne/mormoner/muslimer og forklarer at de alle er "delusional"
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hemmelig
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 28 Jul 2004 21:59
19

Innlegg av Hemmelig »

Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 01 Nov 2006 04:42
17

Innlegg av ChopSuey »

Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bate
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 03 Apr 2007 07:46
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør trøndelag

morsom side

Innlegg av Bate »

jeg er ingen surmaga kristen, så siden er sikkert morsom. men det blir for slitsomt å lese engelsk ,side opp og side ned.
i det heletatt så er det faktisk åndelig å LE!!!!!!!
Antall ord: 31
Bate er her

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

ChopSuey skrev:right on BA, tror ikke jeg kunne forklart meg bedre selv :P
Jeg var genuivt interessert i å høre din forklaring, ikke BAs snakk, så at han svarte på spørsmålene jeg stilte deg før du fikk gjort det synes jeg var litt dumt. Kanskje du allikevel kan svare selv uten å skrive av hva BA sa? For det var neppe det han skrev som du hadde i tankene når du skrev ditt eget innlegg.
Antall ord: 78
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 01 Nov 2006 04:42
17

Innlegg av ChopSuey »

jeg tror heller tilfellet var at du misforsto, og han var en av dem som forstod meg:) nå kan jeg ikke skrive hva jeg mente uten at du vil tenke "selvfølgelig skriver han det nå som BA har skrivd det" uansett det har ingenting å si, poenget her er ikke å diskutere hva jeg eller du tror om alt mellom himmel og jord, jeg er interresert i hva for tanker religiøse folk gjør seg etter å ha sett gjennom siden litt å sett de småfilmene der som har hva jeg ser på som sunn fornuft i seg..
nå kan du enten gå ut ifra at jeg egentlig ikke hadde noen meninger eller noe å si selv før BA kom og mase mer om det, eller så kan du kommentere linken :)
hvorfor er det så vansklig å få religiøse til å kommentere den sida egentlig? har prøvd flere steder enn her for å si det sånn..

du misforsto, BA så vel på dine spm til meg og skjønte ganske lett at du misforsto, så han forklarte sånn som han forstod meg istedet, BA misforsto meg ikke :)
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 01 Nov 2006 04:42
17

Re: morsom side

Innlegg av ChopSuey »

Bate skrev:jeg er ingen surmaga kristen, så siden er sikkert morsom. men det blir for slitsomt å lese engelsk ,side opp og side ned.
i det heletatt så er det faktisk åndelig å LE!!!!!!!
hehe sjekk filmene på venstre side, så slipper du å lese så mye :P
latter er bra for kropp og sjel vetu:D
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links