Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHva er det klareste beviset du har erfart på at det åndelige

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

ziw skrev:
Hva er det klareste beviset du har erfart på at det åndelige/paranormale eksisterer?
Det må da bli når banken gjorde en feil slik at saldoen min viste 1 000 000 nok. :D
Det må nok ha vært en bankeånd :lol:
Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

PlantSpirit skrev:
Jeg mener....den dagen (dersom) noen motbeviser at det eksisterer noe mer mellom himmel og jord, vil jo være ganske ydmykende og destruktivt for meg, dersom jeg valgte å tro på det paranormale 100%
:D Det skjer bare i skeptiker-sfærer det du sier - noen som tror der at alt lar seg motbevises. Men det kan de aldri gjøre.... En frykt du har der som stammer fra skeptiker-sfærene.....
Dette du sier her er både riktig og feil. Du vet at det er feil, så det finnes egentlig ingen unnskyldning for å si slikt. (Du har vært her før, under et annet nick, har du ikke?) Da fortalte jeg deg dette gjentatte ganger.

Det er riktig som du sier at ingen noen gang kan motbevise dette. Det er heller "ingen" skeptikere som sier slikt. "Alle" vet at påstandene ikke er falsifiserbare, og derfor ikke kan motbevises.

Det vi har bevist er at alle opplevelser kan forklares uten å bruke hemmelige oppskrifter eller overnaturlige fenomener. Dermed har vi funnet bedre og mer sannsynlige forklaringer enn disse "mellom himmel og jord" forklaringene
Fremtidens computere vil være organiske......innen 1-200 år...så vil man lettere akseptere at det åndelige eksisterer og er en del av oss mennesket - for oss i Vesten. Vitenskapen vil mer og mer bevise at det åndelige eksisterer om man leter etter slike vit.kilder, men om man leker mye med skeptiker-frekvenser så finner man det aldri....
Det er slett ikke umulig at fremtidens computere vil være organiske, det har jeg ikke grunnlag for å mene noe om, men vitenskapen så langt har vist det mer og mer unødvendig å tro på det åndelige for å få gode forklaringer på våre opplevelser.

Jeg ser det som lite sannsynlig at man skal finne beviser for det åndelige.
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gummitarzan skrev:Bevis er ett ladet ord i denne sammenhengen.
Det som er godt nok som bevis for meg er ikke like sikkert ett bevis for deg.
Tar man i betraktinig vitenskapelige standarder for bevis har de sine egne strenge kriterier som er vanskelig og oppfylle.
Men, jeg forstår det sånn att det er bevis i ens egne øyne du mener.

Jeg var bare liten når jeg hadde en NDO i forbindelse med en operasjon.
Jeg kunne bl.a fortelle sykesøsteren hva som var i naborommet til operasjonssalen. Jeg hadde jo sett det overnfra.
Da ble hun rød i ansiktet...
Men, selv denne opplevelsen ga meg ikke følelsen av ett endelig bevis. Jeg antar att jeg regnet inn sanynligheten for att det fantes forklaringer bortenfor det jeg selv kunne komme på.
Sikkert. Du har gitt alt for få opplysninger til at jeg skal kunne hjelpe deg med å finne naturlige forklaringer også. :)
En opplevelse som forandret allt, var når jeg og min datter var hos ett medium nord for Bergen.
Mediumet var fra England og kunne ikke vite noe om meg som kom på kort varsel.
Mediumet kom med en flom av opplysninger som han ikke kunne vite om.
Han navngav flee familiemedlemer. Fortalte litt om min fortid/ fremtid og litt fra både min datters og min kones barndom.
Allt stemte. Ingenting bommet han på.
Jeg har skrevet om denne opplevelsen her inne, les den gjerne.
Dette høres ut som cold reading. Det betyr at mediumet først prøver seg litt fram, og studerer både din og din datters reaksjoner. Disse reaksjonene kan fortelle mediumet enormt mye, som det ikke hadde noen annen mulighet til å vite om. Slke medium er også flinke til å kamuflere feilene sine, f.eks. leter etter det riktige ordet, og sier ikke noe konkret før deres reaksjon er en bekreftelse, og da er mediumet helt sikker. :)
På ett tidspunkt hørte vi som jeg tidligere har fortalt om, diskusjonen mellom ånden og mediumet. Hun presenterte seg med etternavn Larsen som var på min fars side, (men ikke min fars etternavn) og kom av seg selv. Hun ble ikke påkalt. Hun forklarte sitt slektskap løsligt og sa hun hadde gått bort allerede før krigen. Lyden var som av en mobiltel. på litt avstand. Hun hadde min dialekt !
Verdt å merke att jeg ikke er Bergenser og snakker annerledes.
Les gjerne historien her inne.
Dette var en opplevelse jeg ikke finner en "rasjonel" forklaring på samme hvor mye jeg prøver.
Kanskje en medhjelper på telefonen?
Antall ord: 432

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Messenger skrev:Det største bevis er når bevistheten min går utover konseptet bevis, ikke bevis.
Da er det slik som det er. Rasjonalitet kan være oppskrytt. he he. men men vi er vel lært gjennom skole / media at verdens forståelse skapes gjennom rasjonnell/ logisk tenkning

Men ok, Hvis en fyr dematrialisere seg foran øynene på meg så skjer jo det. Eller når jeg sier med tankene "gå og hent ballen til bikkja" og den gjør det, mens jeg leser i et blad så er det nok tankelesning som fåregår. Eller ikke minst, vist en kornsirkel gjenom sin geometriske form løser et matematisk problem som ingen har kunne løse før, så er det gode bevis på at det er noe mer her i verden.
eller at du har drømt. :) Du kan f.eks. også ha drømt at du så Elvis på COOP.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

BA. skrev:
Messenger skrev:Det største bevis er når bevistheten min går utover konseptet bevis, ikke bevis.
Da er det slik som det er. Rasjonalitet kan være oppskrytt. he he. men men vi er vel lært gjennom skole / media at verdens forståelse skapes gjennom rasjonnell/ logisk tenkning

Men ok, Hvis en fyr dematrialisere seg foran øynene på meg så skjer jo det. Eller når jeg sier med tankene "gå og hent ballen til bikkja" og den gjør det, mens jeg leser i et blad så er det nok tankelesning som fåregår. Eller ikke minst, vist en kornsirkel gjenom sin geometriske form løser et matematisk problem som ingen har kunne løse før, så er det gode bevis på at det er noe mer her i verden.
eller at du har drømt. :) Du kan f.eks. også ha drømt at du så Elvis på COOP.
H*n har da vel ikke drømt om kornsirklene...
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

wicced skrev:
BA. skrev:
Messenger skrev:Det største bevis er når bevistheten min går utover konseptet bevis, ikke bevis.
Da er det slik som det er. Rasjonalitet kan være oppskrytt. he he. men men vi er vel lært gjennom skole / media at verdens forståelse skapes gjennom rasjonnell/ logisk tenkning

Men ok, Hvis en fyr dematrialisere seg foran øynene på meg så skjer jo det. Eller når jeg sier med tankene "gå og hent ballen til bikkja" og den gjør det, mens jeg leser i et blad så er det nok tankelesning som fåregår. Eller ikke minst, vist en kornsirkel gjenom sin geometriske form løser et matematisk problem som ingen har kunne løse før, så er det gode bevis på at det er noe mer her i verden.
eller at du har drømt. :) Du kan f.eks. også ha drømt at du så Elvis på COOP.
H*n har da vel ikke drømt om kornsirklene...
Hvorfor ikke? Vi så da en fyr på TVNorge som gjorde det. ;)

Dette med det matematiske problemet var hvis jeg husker riktig, rett og slett at en fyr ble inspirert til å finne løsningen på et matematisk problem da han så en kornsirkel. Hverken mer eller mindre enn det.
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

BA. skrev:Hvorfor ikke? Vi så da en fyr på TVNorge som gjorde det. ;)
Hæ? Gjorde vi? :mozilla_tongue:
Hva slags program er det du har sett?
BA. skrev: Dette med det matematiske problemet var hvis jeg husker riktig, rett og slett at en fyr ble inspirert til å finne løsningen på et matematisk problem da han så en kornsirkel. Hverken mer eller mindre enn det.
Javel, det kan være du har rett... men jeg finner ikke noe om det...
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Veldig interessant sitat fra boka Tranceformers - Shamans of the 21st Century av John Jay Harper som gir meg endel resonans i min bevissthet og utifra mine erfaringer med lysenergi og sånt ang hva han snakker om her...
------
"Once more, Dr Kuhn concluded from years of painstaking research into manuscripts left behind by long forgotten theologians the truth that "Spirit is identical with pure undifferentiated matter". Matter is mind, in other words. In fact, the latest laboratory findings in quantum physics confirm that matter is but condensed light that operates more like a wavy liquid than a solid particle.

The rate of flow of light can be turned on and off as a spigot controls water employing the laser techniques of these new experiments. But this is not news to shamans, they know that light, and therefore, matter can be slowed down and speeded up in states of consciousness that we call dreamlike or hypnotic trance. For if the speed of light is subjective and not objective as advertised by Einstein, then nothing is "solid" - neither you nor me. One man`s sense of reality may not be then what the other man senses to be true of his world at all. Even though Albert Einstein scribbled "E=mc2 on a blackboard hundred years ago, an equation that became the gospel for those who followed his mathematical logic thereafter, the century old bedrock of the Queen of the Sciences- classical relativistic physics - has been dethroned. The speed of light is no longer constant, a valid benchmark to calibrate our sense of perception of the cosmos.

Utdrag fra artikkel - "SPEED OF LIGHT MAY HAVE CHANGED RECENTLY".
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn6092

Det som sjamaner har hatt kjennskap til i årtusener begynner noen vitenskapsmenn å forstå hva innebærer og min siste planteseremoni med Iboga et sted i Europa fikk jeg også veldig klare bevis på det som sies overfor her. Det er fint å erfare noe som andre kan sette ord på med vitenskapelige briller også. Og det handler mye om å endre bevisstheten - gå inn i trancetilstander og erfare selv. Og man kan forstå lettere hva som f.eks det noen vit.menn snakker om. Som i det avsnittet jeg har vist til.

Og det handler om å være interaktiv med det åndelige om man skal få "bevis" på eksistensen av det og ikke være en passiv tilskuer eller forsker. Da vil man ikke forstå det hele bildet. En vil miste noe viktig. En må tørre og våge å endre bevisstheten. Etter første gang jeg begynte å meditere så begynte jeg å se tankeenergier rundt meg og under denne Iboga-plante seremonien(Iboga har kraftig forbindelse til ren lysenergi) så zoomet jeg meg dypere inn i disse tankeenergiene og det sto med ord hva jeg tenkte og det var spesielle mønstre. Så det handler om å ZOOME seg mer dypere inn i ens bevissthet for å forstå og erfare det åndelige. Og hvem vi egentlig er. For meg er det Science fact....og ikke Science fiction. :mozilla_cool:

Så om man skal virkelig gå i dybden av det åndelige/spirituelle og erfare det så må man våge å endre bevisstheten. Det finnes mange trancemetoder og verktøy. Så vil man etterhvert forstå at man må erfare selv og få bevis selv om at det åndelige eksisterer eller ikke og ikke få vite det av mennesker som ikke har interaksjon med det åndelige og som holder på i fastlåste sfærer - mens andre zoomer seg mer dypere inn i sin egen bevissthetsforskningsverden og da vil man se bak kulissene av hva vår verden egentlig består av grunnleggende. Bygge broer mellom sjamanvitenskap og vestlig vitenskap er jeg en stor tilhenger av - men det avhenger at en kan zoome og endre bevisstheten utenfor den vanlige hverdagsbevisstheten. Skal man finne løsninger på mysterier og gåter her på Jorden ang det åndelige og andre ting så må man endre bevisstheten - zoome seg inn i andre sfærer. Vi har superorganiske computerhjerner. Hva med å lære å bruke den til noe mer nyttig og riktig?Og stille den mer inn på sfærer som sjamaner,mystikere o.l. har vært vant med fra før av? Kombinasjon av å zoome seg inn i ens bevissthet - endre bevisstheten - lære mer om brobygging mellom sjamanvitenskap/åndsvitenskap og vestlig vitenskap er ikke så dumt.
Antall ord: 730
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Spirit is identical with pure undifferentiated matter". Matter is mind, in other words. In fact, the latest laboratory findings in quantum physics confirm that matter is but condensed light that operates more like a wavy liquid than a solid particle

Dette er et mantra for dem som er vant med å være interaktiv med det åndelige/spirituelle. Og jeg har vært vant med å se disse flytende tankeenergipartikler som jeg fikk zoomet meg kraftig inn på nå nylig med bruk av et verktøy som tunet meg inn på en voldsom ren og klar lysenergi. Så det er fint å få stadig bekreftelser på ting og tang som skjer en i livet.
Antall ord: 111
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg har hatt flere erfaringer som gjør at jeg tror, men den sterkeste for meg er nok den gangen jeg så hjelperen min. Dette var så sterkt akkurat fordi det hele ble bekreftet for meg når tegningen jeg laget av denne hjelperen ble sett av en dame som ropte ut at jammen-atte dette er jo hjelperen din!
Jeg har også hatt mange opplevelser av å vite ting før de har skjedd.
Jeg har erfart at the law of attraction fungerer som fy
og jeg har møtt et medium som kunne fortelle de utroligste ting som stemte.
Antall ord: 100
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Loven om tiltrekningskraft fungerer som fy for min del også til tider og det viser bare hvor enormt potensialet vi har i vårt sinn...... :mozilla_cool: Bevissthetstrening,bevissthetsutforskning,bevissthetsendringer..trancetilstander...aiai..når man trener og utforsker endel her sånn så vil man erkjenne,erfare og "se" at det bor enormt mye i oss mennesker. Og hvor mye påvirket vi blir av samfunnet rundt oss og det handler om å komme ut av en masshypnose at vi ikke har noe gudommelig potensiale, som samfunnet har gitt oss nyheter og info om. Når man begynner på en slik åndelig reise eller skal vi kalle det for en bevissthetsutvidende erfaringer så vil man se bak kulissene i vår verden at vi kan skape ting selv - og ting kan lettere komme til oss - men det handler om at det er vi som tar initiativ og ansvar for vårt eget liv. Walk as your talk...
Antall ord: 156
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

http://sprott.physics.wisc.edu/pickover ... verse.html

A Brain Cell is the Same as the Universe

Jepp.....jeg sier ikke mer. :mozilla_cool:
Antall ord: 24
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

wicced skrev:
BA. skrev:Hvorfor ikke? Vi så da en fyr på TVNorge som gjorde det. ;)
Hæ? Gjorde vi? :mozilla_tongue:
Hva slags program er det du har sett?
Ihvertfall gjorde jeg det. :mozilla_oops:
Det var vel "Kornsirklenes mysterium" eller noe slikt.
BA. skrev: Dette med det matematiske problemet var hvis jeg husker riktig, rett og slett at en fyr ble inspirert til å finne løsningen på et matematisk problem da han så en kornsirkel. Hverken mer eller mindre enn det.
Javel, det kan være du har rett... men jeg finner ikke noe om det...
Jeg gjorde det en gang, kanskje du finner noe om det her på forumet.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

PlantSpirit skrev:Veldig interessant sitat fra boka Tranceformers - Shamans of the 21st Century av John Jay Harper som gir meg endel resonans i min bevissthet og utifra mine erfaringer med lysenergi og sånt ang hva han snakker om her...

----------------8<--------------

For meg er det Science fact....og ikke Science fiction. :mozilla_cool:
Pseudoscience i så fall. :D
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nudle - sluttet

Innlegg av Nudle - sluttet »

Sitte i en stol midt i en mørklagt rom og ha to ånder som står på hver sin side av meg og som stryker forsiktig på underarmen min :mozilla_wink:
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links