Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinkan de heale?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
smileygirl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 23 Jan 2007 21:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: grimstad

kan de heale?

Innlegg av smileygirl »

Dette har jeg lurt på i mange år, og nå kan jeg endelig spørre noen proffer her.
Når jeg var liten, husker jeg at jeg begynte å blø neseblod.
Så kom oldefaren min, satt meg på fanget hans og så tok han den ene hånden sin over nesen min. Han rørte den ikke, bare holdt den et par cm fra nesen min i.
Noen sekunder senere blødde jeg ikke lenger.
Jeg husker at jeg trodde at han var en trollmann. hehe.

Men jeg tror at mamma også har noe lignende.
For hvis noen har vondt i mogen, varmer hun hendene sine og legger de på magen til personen, og få seunder senere har de ikke vondt lenger.
Mamma tror at jeg også har det, for jeg kan også gjøre det samme som henne.

Men nå er jeg litt skeptisk, så jeg spør dere:
Er dette healing?

mvh smileygirl
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

tenker/gjør du ikke noe spesielt? Du bare holder hendene i ro over personen?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smileygirl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 23 Jan 2007 21:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: grimstad

Innlegg av smileygirl »

Jeg bare varmen hendene mine litt og legger de på magen til personen. Sekunder senere har de ikke vondt i magen
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Sånn har jeg og det! Men jeg merker at venstre hånda mi er den det "stråler" mest fra, jeg tar bort alle smerter hos meg selv utenom hodepine, det klarer jeg ikke.
Jeg er høyrehendt, men det er liksom alt "åndelig" skjer på min venstre side..., kan ikke forklare det på annen måte...
Dyr reagerer veldig ofte på hendene mine, når jeg koser med kattene mine, er det ofte et par av dem freser og løper bort, mens "hovedkatten" min elsker det. Tulla litt med katten til sønnen min sist helg, og det resulterte i fresing og to bitt...

Amfelia
Antall ord: 108
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smileygirl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 23 Jan 2007 21:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: grimstad

Innlegg av smileygirl »

Ja, kanskje det er derfor dyrene angriper meg :D
Men jeg kan ikke ta vek smarter på meg skjøl da. Bare på andre
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Hadde en kompis som sa att faren hans kunne "stoppe blod".
Dette var noe han hadde lært av en same sjaman for lenge siden.

Minner veldig om det du snakker om.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Metodisten skrev:Hadde en kompis som sa att faren hans kunne "stoppe blod".
Dette var noe han hadde lært av en same sjaman for lenge siden.

Minner veldig om det du snakker om.
Der jeg kommer fra hadde vi en gammel mann som var helt rå når det kom til å stoppe blod, han brukte ett eller annet spell som han sa inni seg, kunne ikke dele det med andre for da ville han miste evnen, fortalte han. Dette skulle han videreføre til en annen før sin død, om det skjedde aner jeg ikke, men kan huske at vi ungene syntes han var en utrolig skummel fyr..., spesiellt da vi fikk høre at han også kunne ganne.. :mozilla_smile:

Amfelia
Antall ord: 125
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

smileygirl: kom på chaten en gang du har tid.. linken er i signatur felte mitt..
så kan eg hjelpe deg om du vil :)
Antall ord: 23
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KissyPussy

Innlegg av KissyPussy »

Amfelia skrev:
Metodisten skrev:Hadde en kompis som sa att faren hans kunne "stoppe blod".
Dette var noe han hadde lært av en same sjaman for lenge siden.

Minner veldig om det du snakker om.
Der jeg kommer fra hadde vi en gammel mann som var helt rå når det kom til å stoppe blod, han brukte ett eller annet spell som han sa inni seg, kunne ikke dele det med andre for da ville han miste evnen, fortalte han. Dette skulle han videreføre til en annen før sin død, om det skjedde aner jeg ikke, men kan huske at vi ungene syntes han var en utrolig skummel fyr..., spesiellt da vi fikk høre at han også kunne ganne.. :mozilla_smile:

Amfelia

Hva er ganne ? :mozilla_tongue:
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Ganninga vi ble skremt med var at han kunne kaste forbannelser over andre mennesker, vi var vel ikke helt snille med han... :mozilla_innocent:

Amfelia
Antall ord: 23
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Det finnes mange røverhistorier. Og enda bedre, vi kan skylde på at den gang fantes det ikke mobilkamera, digitale kamera, ja knapt sort/hvit kamera.

Men i dag finnes det overalt i alle slags former. Men, ingen klarer å gjøre det samme nå og ialle fall ikke på camera.

Men straks kameraet er av eller langt unna, så kan psi-baller gløde, mobiler transporteres i luften mellom etasjer og det tredje øye kan blinke i stuabordet....

For all del, jeg har også hørt om evnen til å stoppe blod og sannferdig fortellinger fra folk som har vært hos healere.... I alle fall sannferdig i den forstand at de tror på det selv.

Men bevisene uteblir.

I mellomtiden dukker det opp stadig flere tråder med fantastiske historier og evner... noen gamle og ikke etterprøvbare, mens andre kom til verden i går. Når noen roper et kritisk varsko, så gneldres det om egne forum for skeptikere, men ingen av dere vil bevise evnene deres.

Kom nå... kom frem med bildene... kom frem med gavene dine.... stå frem med fakta i form av beviser vi andre kan se.

Nå tenker dere at jeg er skeptisk og ute etter å ta noen. Men jeg er ikke det. Jeg ønsker bare legge inn litt motvekt. For sannheten er aldri ensidig. Og halleluja koret som hyller krystallbarna og de nye frekvensene kan stå i fare for å ha missforstått litt, eller kanskje være noe unyansert.

Mange av dere jakter på noen magiske ord..."Simsalabim... bom, bom, bom" eller mer raffinerte linjer og dikt som skal kunne gjøre både dette og annet.

Men kanskje er det slik at blodet ikke stopper av de magiske ordene, men av konsentrasjonen de skaper. Av den energi som vandrer fra den ene til den andre. Av cellenes reaksjoner på den ytre påvirkning.

Faller verden deres sammen om det ikke er heksebøker og secret spells? Faller eksistensen i grus om sannheten er noe mer svart/hvit enn de fargede krussedullene som visstnok få deg til å fly?

Mennesket genererer enorme mengder energi. Denne flyter rundt i kroppen og av og til gjøres den om i arbeid og svette. Hos noen stopper energien opp og ømme punkt oppstår. Kineserne har ment i tusen år at denne kunne flyte igjen om punktene bare ble stimulert riktig. I dag kan vitenskapen avsløre at punktene er sentrale nervepunkt og det ligger en rasjonell forklaring bak. Men lenge var det hele magisk og fremdeles er det magisk for mange, at noen nåler kan utrette magi.

Men her er vi altså... på jakt etter ordene som den gamle kroken sa.....

Og hva om vi finner dem? Vil blodet da stoppe?

Jeg har 3 barn. 3 flotte barn. 1 er visstnok krystallbarn light i følge bruksanvisningene her, men hva med de 2 andre. Er de Bergkvarts? Gråstein eller Grus?

Vel, la meg fortelle dere... De er magi.... ekte magi.... De er kommet ut av intet... og de blir bare mer hver eneste dag.

Det kaller jeg trolldom...
Antall ord: 514

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

Veldig fint innlegg du har skrevet!Absolutt fornuftig, men jeg må stille et spørsmål.
Spiller det noen rolle hva det er?Om det er fine ord, kroppen som reagerer på ønsket om å tro eller om healing faktisk eksisterer?
For mange mennesker har blitt friske.Og er ikke det det viktigste?
Ikke hva det kalles, men at "noe" gjøre at man reagerer positivt på det som skjer, kanskje noe så enkelt som velvære fordi noen bryr seg?
Så lenge ingen har vondt av det?
Antall ord: 87
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Det er jo en kjennsgjerning at healing fungerer best på dem som har troen, de TAR DEL i hele prossessen, men mange gode healere har overbevist de mest kritiske også...

Amfelia
Antall ord: 31
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Amfelia skrev:Det er jo en kjennsgjerning at healing fungerer best på dem som har troen, de TAR DEL i hele prossessen, men mange gode healere har overbevist de mest kritiske også...

Amfelia
Jeg tror det har med egen beskyttelse å gjøre. Vil man ikke slippe noe til seg.. gjør man det ikke. Tankens kraft vettu:) Men at man må "ha troen på healing" tviler jeg på.. den erfaringen sitter iallefall ikke jeg på:)
Antall ord: 75
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Svindelens sanne natur er latskapens søken etter gull, skjult bak eit påstått ynskje om å hjelpe sine medmennesker.

Eg "ser" at 80% av desse driftige maur er svindlere.
Antall ord: 30
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links