Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKatten Oscar forutser hvem som skal dø

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

catweazle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 12 Des 2005 16:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Katten Oscar forutser hvem som skal dø

Innlegg av catweazle »

Katten Oscar er ikke som andre katter, men kan forutse hvem som skal dø.
Den firbeinte dødsengelen tar sjelden feil.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 905469.ece
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

har mye med og gjøre at mennesker begyner og lukte anderles når de er sjuke... og når de ligger får døden. Mange dyr merker lukter som det der. Fesk finnes det hunder som vasler epelespi anfall på samme måten



puma/f
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Dødsengelen Oscar lol!
Jeg er sikker på at han har en klo med i spillet. Lurer på om de har sjekket pelsen hans for arsenikk.
Antall ord: 26
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Liker katter, de forstår så mye.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

suss24 skrev:Liker katter, de forstår så mye.
Ikke denne
http://www.youtube.com/watch?v=MOfCCtG6fDg
Antall ord: 18
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

suss24 skrev:Liker katter, de forstår så mye.
Ja, dyr har nok mye sterkere antenner enn oss.. :mozilla_wink:

Amfelia
Antall ord: 21
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Så fantastisk egentlig....at han varsler og tilbringer tid med de døende, altså. Klok og omsorgsfull liten tass.
Antall ord: 19
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

puma/f skrev:har mye med og gjøre at mennesker begyner og lukte anderles når de er sjuke... og når de ligger får døden. Mange dyr merker lukter som det der. Fesk finnes det hunder som vasler epelespi anfall på samme måten



puma/f
Noen ganger lurer jeg på om det er noe med auraen også. Da moren min døde, jobbet jeg på gård med forskjellige dyr (mest hester) og det forundret meg hvordan de oppførte seg overfor meg. Noen skygget unna, mens andre kom bort til meg og var veldig "klengete". Mulig det bare var sinnsstemning og kroppsspråk de leste, men jeg var jo ikke noe annerledes i væremåten min overfor dem ,såvidt meg bevisst, så det var rart at de "visste" at jeg ikke hadde det helt ok inni meg.....nå hviler de fleste av disse dyra på de evige beitemarker også. Håper jeg treffer dem igjen og får sagt takk en gang... :roll:
Antall ord: 170
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 14 Mai 2006 15:21
17

Innlegg av mrs.mystic »

Dyr vet jo når det kommer f.eks jordskjelv. Så også en reportasje om en mann med epilepsi som hadde en hund som varslet han om neste anfall..
Sist redigert av mrs.mystic på 13 Aug 2007 10:17, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 29
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

Hecate skrev:
puma/f skrev:har mye med og gjøre at mennesker begyner og lukte anderles når de er sjuke... og når de ligger får døden. Mange dyr merker lukter som det der. Fesk finnes det hunder som vasler epelespi anfall på samme måten



puma/f
Noen ganger lurer jeg på om det er noe med auraen også. Da moren min døde, jobbet jeg på gård med forskjellige dyr (mest hester) og det forundret meg hvordan de oppførte seg overfor meg. Noen skygget unna, mens andre kom bort til meg og var veldig "klengete". Mulig det bare var sinnsstemning og kroppsspråk de leste, men jeg var jo ikke noe annerledes i væremåten min overfor dem ,såvidt meg bevisst, så det var rart at de "visste" at jeg ikke hadde det helt ok inni meg.....nå hviler de fleste av disse dyra på de evige beitemarker også. Håper jeg treffer dem igjen og får sagt takk en gang... :roll:
Hester er berykta for og merke alt fra spøkelser til depersjoner hos eiere :) Så ja egentlig er det begge deler vil jeg tro. Det er lettest og forklare lukt delen, for den lar seg bevise. Nå trenes ho hunder opp til og lukte kreft... Hester er også forferdlig vare på lukt ( noe som er logsiks siden de var byttedyr når de var ville... lol ) siden du har drivi med hest så veit du sikkert hvor lite glad hester er i og gå forbi grisehus....

men for min egen del tror jeg det er begge deler jeg...


puma/f
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Har ikke gått forbi så mange grisehus, men fjøs er fæle greier hehehe. Men sinnstemninger, mimikk og kroppspråk leser hestene med én gang. Men jeg tenkte ikke så mye på moren min da jeg var på jobb, for jeg glemmer tid og sted når jeg er sammen med dyr, likevel reagerte de på et eller annet. Jeg tenkte på aura først og fremst fordi jeg sikkert hadde en god del back up fra hjelpere og avdøde slektninger/ venner rundt meg i den perioden.....kan jo tenkes at de sanser at det er flere tilstede når en har det litt ugreit...?
Jeg hadde en hest på halvfôr før som hjalp meg mye da jeg hadde fødselsdepresjon. Han så også spøkelser (?) ved høylys dag og var redd det meste, veldig sensitiv type. Det fine med det var at vi fikk et flott forhold. Han ga meg kjærlighet og glede, jeg ga ham trygghet og forutsigbarhet. Aldri opplevd at et dyr har hatt så mye tillitt til meg som ham. Vi kunne krysse skjærsilden sammen, det er jeg sikker på. Heldigvis står han oppstallet like ved typen min, så jeg ser ham nesten daglig...gamle, gode gampen...jeg kjenner jeg blir varm om hjertet av å tenke på ham. Han er mitt kraftdyr av kjøtt og blod.
Antall ord: 230
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

dyr har vel en sjel. det ser du om du legger merke til frykten i øynene deres når de er redde, eller kjærligheten når de er glade:)
Sist redigert av elm på 13 Aug 2007 00:44, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

jeg kan ikke bevise eller forklare det, men jeg vet dyr er gode til å oppfange utover hva vinormalt tillegger de av evner og bevissthet.

Ikke alle dyr er like paranormal og det innen samme art heller.. syns variasjonene ligner noen ganger på den menneskelige variasjonen..? Men stort sett alle dyr som har et forhold til et menneske eller flere, oppfanger, har betraktninger og tanker om menneskene.. og ellers: sitt miljø med dets innold og seg selv.

jeg kan dessverre ikke bevise, kun erfaring og kontakt med dyr har gitt meg det innblikket
Antall ord: 92
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Det er en grunn til at mange mennesker inkl meg selv har ett bedre forhold og mere sympati til dyr enn til mennesker.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Fortune*Cookie*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 01 Jun 2007 21:00
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø

Innlegg av *Fortune*Cookie* »

Hm..
Derfor er det litt feil å kalle dyr dumme ;(
Selv om de handler etter instinktet skjønner de en hel del også. Kan katter se spøkelser? I hvert fall lukte dem? For det har hendt en gang med meg.. (uff, nå roter jeg skikkelig. JEG er jo ikke noen kattxD)
Uansett: Vet ikke om det blir helt det samme, men den elskede katten min: Pus ;D
Har en evne til å skjønne når jeg er lei meg.. Hvis jeg griner kommer han alltid bort til meg og legger seg på fanget mitt eller stryker meg i fjeset med hodet..

That maked no sence..
Antall ord: 105
Hakunah Matata

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links