Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKatten Oscar forutser hvem som skal dø

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Bate
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 03 Apr 2007 07:46
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør trøndelag

oscar

Innlegg av Bate »

Oscar er flink gutt :mozilla_cool:
Antall ord: 6
Bate er her

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

Hecate skrev:Har ikke gått forbi så mange grisehus, men fjøs er fæle greier hehehe. Men sinnstemninger, mimikk og kroppspråk leser hestene med én gang. Men jeg tenkte ikke så mye på moren min da jeg var på jobb, for jeg glemmer tid og sted når jeg er sammen med dyr, likevel reagerte de på et eller annet. Jeg tenkte på aura først og fremst fordi jeg sikkert hadde en god del back up fra hjelpere og avdøde slektninger/ venner rundt meg i den perioden.....kan jo tenkes at de sanser at det er flere tilstede når en har det litt ugreit...?
Jeg hadde en hest på halvfôr før som hjalp meg mye da jeg hadde fødselsdepresjon. Han så også spøkelser (?) ved høylys dag og var redd det meste, veldig sensitiv type. Det fine med det var at vi fikk et flott forhold. Han ga meg kjærlighet og glede, jeg ga ham trygghet og forutsigbarhet. Aldri opplevd at et dyr har hatt så mye tillitt til meg som ham. Vi kunne krysse skjærsilden sammen, det er jeg sikker på. Heldigvis står han oppstallet like ved typen min, så jeg ser ham nesten daglig...gamle, gode gampen...jeg kjenner jeg blir varm om hjertet av å tenke på ham. Han er mitt kraftdyr av kjøtt og blod.
Nei fjøs og særlig grisehus syns hester er fæle greier. Husker måtte leie de forbi eller blå nekta de og gå så mye som et steg til :)

Hester er fantastiske til og oppfatte ting. Delevis skyldes det at de er fra naturens side flokk dyr, og derfor tvingende nødvendig og vite å oppfatte ulike signaler.
En anna ting er at de er utrolige mot de menneskene de liker. :) aww fillern lol nå savner jeg lukta av salolje hest og sagmugg her....

Også er hester som sagt legendarsike til og merke spøklesler eller steder der det skjer "unormal" aktivitet.. Hest er også fra gammalt symbol på døden. Husker en historie om en som kunne se nårnoen kom til og dø på ulike steder, han så en hest gå mot husene... da viste han at noen der kom til og dø...

Og igjen du skal leite lenge etter snillere dyr enn en hest... Og de glemmer aldri! Det er det fine.... Så håper du får besøkt godgampen din ofte!!!

puma/f
Antall ord: 411

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

*Fortune*Cookie* skrev:Hm..
Derfor er det litt feil å kalle dyr dumme ;(
Selv om de handler etter instinktet skjønner de en hel del også. Kan katter se spøkelser? I hvert fall lukte dem? For det har hendt en gang med meg.. (uff, nå roter jeg skikkelig. JEG er jo ikke noen kattxD)
Uansett: Vet ikke om det blir helt det samme, men den elskede katten min: Pus ;D
Har en evne til å skjønne når jeg er lei meg.. Hvis jeg griner kommer han alltid bort til meg og legger seg på fanget mitt eller stryker meg i fjeset med hodet..

That maked no sence..
jo That make sence... katter kan trøste og gi de også, slik ofte man forbinder med hunder, men hver art har sine trekk og væremåte som kjennetegner akkurat den arten et dyr er.

jeg har hatt fryktelig mange katter og har nå 5 hvorav 1 en liten "trøster".
En dag for noen år siden var jeg ganske så langt nede og hadde en av mange gråtedager og jeg la meg i sengen og hulket og var dypt deprimert, så jeg ropte sårt på "trøstepusen" min i tankene og spurte om hun ikke kunne bare ligge ved siden av meg, for jeg følte meg så ensom og lei. Ett minutt ca etterpå dukket vesle pus og la seg ved hodet mitt og malte mens hun så på meg og jeg fikk lov til å legge armen rundt henne til jeg sovnet. Jeg våknet ca halvannen time eller så og hun lå fortsatt under armen min, så reiste hun seg og strakk kroppen.. kikket på meg og så hoppet hun ned. Da hadde hun gjort jobben sin, av kjærlighet om omsorg :) Hun er forøvrig en som har oppdratt andres kattunger og gjort de dyktige musejegere..

dette forteller meg bla dyr har individuelle forskjeller slik som oss.. ikke alle er gode trøstere eller omsorgfulle, at det er en sterk karaktertrekk hos et individ, selv om dyr generellt er uforbeholdne givere av kjærlighet når de tilhører kjærlige omgivelser blant sine mennesker!
Antall ord: 360
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

Sånn er katten til søstern min også, kommer og legger seg oppå henne når hun har vondt i kroppen, og blir der leenge.Hun er revmatiker.
Mine katter er bare rundt meg hele tiden.Det er utrolig godt og ha disse mye deilige dyrene i næheten hele tiden, og kunne pleie dem og passe på at de har det bra.
Utrolig fasinerende å tenke på at de egentlig er rovdyr..
Antall ord: 73
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 62
Startet: 27 Apr 2007 14:53
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Liana »

Mange dyr klarer å forutsi dødsfall, sykdom, naturkatastrofer og lignende. Det er fordi de har en 6.sans ;)
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Hehe.
Ja, den gamle katten min har ett helt vokabular av tegn og kroppsspråk som betyr ulike konkrete ting.

Det er jo til ettertanke att når vi antar att dyr har sanser vi ikke har (og kansje vi har sanser de ikke har ?), så understreker det det som vi ofte diskuterer her inne.
Paranormale og såkalte "overnaturlige" fenomener trenger nødvendigvis ikke oppfattes av oss på vanlig måte, eller for den del oppfattes i det hele tatt.
Vi er steinalderfolk som ser akkurat det vi trenger og se for å jakte og sanke bær etc.
Hvorfor skal vi alltid være så himla skeptiske til fenomener utenfor vår syns og høre sfære, tatt i betraktning att sansene våre er strengt begrenset ?
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

men hvor creepy er det ikke? du ligger i sykesenga og ser katta går forbi døra di, du tenker: puh.. ikke min tur i dag. så, plutselig, snur katten og du ser den ser inn på rommet ditt og på deg, den kommer inn, hopper i senga..
hihi, neida, katter er nydelig dyr:) jeg tror de fleste dyr har litt kontakt med den andre sida!
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catweazle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 12 Des 2005 16:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Innlegg av catweazle »

Katten Oscar har fått konkurranse fra hunden Scamp :

http://www.abcnyheter.no/node/50593
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
The_Spirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 225
Startet: 16 Mai 2007 15:44
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av The_Spirit »

Det er jo sikkert bra for den som skal dø og de pårørende å ha en slik katt, slik at de kan få utvekslet et siste ord før personen dør. Men det blir jo sikkert "håper ikke Oscar kommer og legger seg ved siden av meg" tanker på gamlehjemmet uten at jeg skal si det for sikkert.

Vilma skrev:
suss24 skrev:Liker katter, de forstår så mye.
Ikke denne
http://www.youtube.com/watch?v=MOfCCtG6fDg
Haha :lol:
Antall ord: 82
Det er enkelt å være modig på avstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 180
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

jeg tar et sitat fra et nemiblad til dattera til ei venninne jeg har lest engang ;
dyr burde leies ut på apoteket .
ikke at jeg vil det da, men det er bare så kos !
jeg pleier å passe hund, jeg er syk , spysjuka, fyllahehhe, hodepine, whatever !
dyr ordner alt, hvertfall laiz som han heter haha !
bare nærværet ordner alt , hvertfall for meg .
-
da jeg var i spania noen år tilbake, var vi på en hestegård elns,
de hadde en albino slash blind hest . han var i stand til å se gjenferd sa han mannen som fortalte meg var en hestehvisker - trodde på han jeg, dere skulle sett han da han gikk inn til den utamma hesten , uff .
det var fortalt at det gikk igjen dattera til den forrige eieren , hun hadde hest som elsk i livet sitt å en pen dag falt hun av hesten og brakk nakken, rett uttafor . den forrige eieren ble helt knust, selgte alt , hadde bare hørt at han hadde tatt selvmord fordi datteren var alt han hadde, så gikk denne jenta igjen da.
denne albinohesten var klar over nærværet til denne jenta, til og meg _jeg_ kjente nærvær .. det er sinnsykt kult at dyr kan sånt
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sigrid
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 23 Mai 2007 19:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hjemme, 14 år

Innlegg av Sigrid »

Jeg hater katter. Katter er rare. De bryr seg ikke om eierne, det eneste de tenker på er maten. De klorer, biter og driter, stinker og pisser. Hunder derimot, er trofaste, snille, og de blir faktisk glae i en.. (Måtte bare!)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Sigrid skrev:Jeg hater katter. Katter er rare. De bryr seg ikke om eierne, det eneste de tenker på er maten. De klorer, biter og driter, stinker og pisser. Hunder derimot, er trofaste, snille, og de blir faktisk glae i en.. (Måtte bare!)
:mozilla_surprised: DU går glipp av mye, min venn!
Og hunder driter eller pisser ikke...? Kattene er jo mye mer intelligente, de GRAVER ned sin avføring, i motsettning til hundene! Katter er utrolig fasinerende dyr, kloke og oppmerksomme, det kan du tydelig se i øynene deres, se inn i hundeøyne..., stort sett tomt grumsete blikk...
Ikke missforstå meg, jeg elsker hunder og, ja alle dyr faktisk, men katter er så utrolig selvstendige og med et overlevelsesinstinkt av en annen verden!

Amfelia
Antall ord: 128
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Skal dette utvikle seg til en "catfight" mellom Sigrid og Amfelia tro?
Jeg skjønner hva Sigrid mener, katter er ikke "sosiale" på samme måte som en hund. Men de er jo herlige skapninger dersom en ikke forventer at de skal oppføre seg som hunder.
Hadde katt i 16 år før jeg gikk over til bare hund og jeg må innrømme at det koseligere med hunden ettersom den er mer som et familiemedlem som er med på alt. Katter er sære og vil helst bestemme selv og går gjerne når de har fått nok. Hunden er der bestandig. To skritt bak og til venstre. ;)
Antall ord: 112
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

Bilde
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Hecate skrev:Skal dette utvikle seg til en "catfight" mellom Sigrid og Amfelia tro?
Jeg skjønner hva Sigrid mener, katter er ikke "sosiale" på samme måte som en hund. Men de er jo herlige skapninger dersom en ikke forventer at de skal oppføre seg som hunder.
Hadde katt i 16 år før jeg gikk over til bare hund og jeg må innrømme at det koseligere med hunden ettersom den er mer som et familiemedlem som er med på alt. Katter er sære og vil helst bestemme selv og går gjerne når de har fått nok. Hunden er der bestandig. To skritt bak og til venstre. ;)
Neida, her blir det ingen fight :D , men dere skjønner jeg har bl.a. en katterase som heter Maine Coon, det er verdens største rasekatt, og de er mer hund enn katt i væremåte, de fotfølger sin eier, sover mye mindre enn andre katteraser, og er utrolig selskapelige!
SÅ DET, SÅ.. :mozilla_wink:

Amfelia
Antall ord: 172
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links