Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinmeridianer?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 19 Mar 2007 20:06
17

meridianer?

Innlegg av dream_machine »

Hei, jeg vet ikke helt om dette hører hjemme under healing men det er det jeg vil finne svar på, jeg møtte en dame som driver med mye, reiki,healing og en masse annet i samme sjangeren. jeg har blitt fortalt at hun virkelig har evner og gjør innvielser osv..
sist gang jeg møtte henne ga hun meg en klem...og når hun trakk seg tilbake igjen ble jeg bare stående å stirre og føle imens hun gikk inn i bilen og dro videre, jeg fikk en merkelig god fysisk følelse fra begynnelsen på nakken, i nakken og helt opp i bakhodet. soam en beruselse. omerådet ble varmt og kjentes ut som det ble dradd oppover på en merkelig måte...jeg sendte melding om det til en jeg kjenner og fikk bare et ord tilbake; "meridianer". da lurer jeg altså på om det er noen vet hva det var hun kunne gjort, hva meridianer er osv. og hva dette isåfall ligger innenfor..slik at jeg kan lære det meg. Og så lurer jeg på hvordan man vet når chakraer åpnes, i og med at jeg bare har lest om å visualisere a de åpner seg i form av en rose i chakra-fargen osv. er det en mer efektiv måte å gjøre dette på som kan være sterkere? og siden dette går litt innenfor åndelig utvikling og sanser vil jeg også spørre om noen har noen tips på hvordan man kan utvikle seg og bli mer i åndelig harmoni slik at man har enklere for å motta-gi av hva det måtte være man ville, i et eldgammelt emne var det noen som foreslo psiwheel..og at det vistnokk åpnet det tredje øyet..noe jeg ikke synes høres "paranormalt logisk ut" i og med at det kontrolleres av kropsvarme....
mange spørsmål, men håper spesiellt på svar på det første..:)
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

hmm, mulig jeg husker helt feil. Lenge siden det har vært snakk om meridianer. Men så vidt jeg husker så er det energibaner som går i kroppen. Eks hvis en bane er fra skulderen og ned til hoften osv.

Kanskje det er en energibane fra halschakraet og oppover. Hehe, det var et merkelig svar syns jeg. Men tror nok det har litt å gjøre med hvordan vi forklarer ting. Hvis du sjekker litt innen naturmedisin og kroppspleie så tror jeg du vil finne mye mer informasjon om meridianer. Innenfor aromaterapi, akupunktur osv.

Men du har kanskje hørt at det ikke er bra å krysse beina for eksempel? Det forklares ofte med at man da krysser energier. Fordi meridianene får best flyt dersom man har en rett stilling og energiflyten er da bedre. Eks ved healing, readings osv. Så det er jo naturlig i forhold til det svaret du fikk. Egentlig. Energiflyt. Dama fikk deg til å kjenne på noe åndelig noe... i de øvre chakra. Og det trenger ikke ha vært så mye mer enn det. At du fikk kjenne energien gjennom hals, tredje øyet og kronechakraet. Du tenkte at hun var en flott person, og fikk gjennom opplevelsen, bekreftet hvorfor... du følte hun var det.

Men det er helt sikkert noen her som kan svare deg en del bedre enn dette. Jeg har egentlig ikke greie på dette her.
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 19 Mar 2007 20:06
17

mulig mulig

Innlegg av dream_machine »

Men jeg synes det er litt pussig, siden jeg er temmelig sikker på at dette var med en hensikt. jeg får fortsatt små tilbakefalle i dag (dagen etter) hvor det brenner oppover nakken og bakhodet. hvorfor skulle hun gå rundt og sende ut disse tingene uten videre?
hun gjør innvielser, åpner opp kanaler til folk, reiki, og hun kan også spå folk.. men jeg har blitt fortalt at hun ikke gjør noe slik (feks, å spå en person) uten at vedkommende har lyst. og jeg har forsåvidt lyst..men for at hun skulle vite det måtte hun ha spådd/sett inn i meg på et vis først, for å være klar over dette.
Dette var tross alt en veldig deilig følelse, en følelse av å ha tilknyttning til noe, og igjen..en varm energi. så det er ikke noe negativt i det, men likevell blir jeg nyskjerrig.
Er det mulig å nå frem til disse chakraene og skape denne følelsen jeg fikk via, feks, healing eller innvielser eller noe er det vell jeg er ute etter..jeg liker å vite hva som har blitt gjort, og jeg føler ikke for å oppsøke henne for å spørre..pga, visse private ting.
Takk for svar:) og håper på fler. også ang de siste spm, i det første innlegget mitt.
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Re: mulig mulig

Innlegg av Globeline »

dream_machine skrev:Men jeg synes det er litt pussig, siden jeg er temmelig sikker på at dette var med en hensikt. jeg får fortsatt små tilbakefalle i dag (dagen etter) hvor det brenner oppover nakken og bakhodet. hvorfor skulle hun gå rundt og sende ut disse tingene uten videre?
hun gjør innvielser, åpner opp kanaler til folk, reiki, og hun kan også spå folk.. men jeg har blitt fortalt at hun ikke gjør noe slik (feks, å spå en person) uten at vedkommende har lyst. og jeg har forsåvidt lyst..men for at hun skulle vite det måtte hun ha spådd/sett inn i meg på et vis først, for å være klar over dette.
Dette var tross alt en veldig deilig følelse, en følelse av å ha tilknyttning til noe, og igjen..en varm energi. så det er ikke noe negativt i det, men likevell blir jeg nyskjerrig.
Er det mulig å nå frem til disse chakraene og skape denne følelsen jeg fikk via, feks, healing eller innvielser eller noe er det vell jeg er ute etter..jeg liker å vite hva som har blitt gjort, og jeg føler ikke for å oppsøke henne for å spørre..pga, visse private ting.
Takk for svar:) og håper på fler. også ang de siste spm, i det første innlegget mitt.
det er ikke sikkert hun har gjort noe. Kan hende at hennes energier gjorde at noe åpnet seg i deg :)
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 19 Mar 2007 20:06
17

tja

Innlegg av dream_machine »

mulig mulig, finner det vell ut da isåfall.:)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Berätta mer.
Har du haft känningar i det översta chakrat.. ID-point.
Antall ord: 14
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 19 Mar 2007 20:06
17

kjenninger?

Innlegg av dream_machine »

kjenninger?hva mener du?
Jeg har de siste 2 mnd drevet å prøvd å åpne chakraene mine...en good del, og jeg har heller ikke planer om å lukke. jeg er ikke sikker på om det har fungert, men vet ikke hvordan man merker det. I går når hun damen gjorde noe, var det somsagt som en brann, fra nederste del av nakken, oppover nakken,bakhodet og opp til midten av hodet.hvor kronechakraet ligger. men ikke lenger frem.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Re: kjenninger?

Innlegg av First Day »

dream_machine skrev:kjenninger?hva mener du?
Jeg har de siste 2 mnd drevet å prøvd å åpne chakraene mine...en good del, og jeg har heller ikke planer om å lukke. jeg er ikke sikker på om det har fungert, men vet ikke hvordan man merker det. I går når hun damen gjorde noe, var det somsagt som en brann, fra nederste del av nakken, oppover nakken,bakhodet og opp til midten av hodet.hvor kronechakraet ligger. men ikke lenger frem.


Id-point
Våra chakras
Ett chakra är en energipuls och som har sin helt egen rytm. Något som får ett chakra att pulsera är vattenånga. Vi människor består ju av ca 60% vatten.
Det sker hela tiden en förångning av denna vattenmängd och när vattnet förångar blir något av det upptaget i det eteriska fältet (auran) som vi härifrån försörjer energicentren med ånga.
Vatten leder energi och i den ånga som går till chakrana finns det energi från det eteriska fältet och det är just denna energi som får centren att pulsera. Brist på vatten kommer därför att försvaga deras energicirkulation.
Cirkulationen i chakrat producerar en färg vilket är en återspegling av den vibration som finns i chakrat. Varje chakra har sin egen vibration och producerar sin egen färg. Ju klarare färgen är desto bättre funktion hos chakrat.

Chakran innehåller två olika former av energi:
1) Livsenergi från solens kärnprocesser som skall användas till att hålla den fysiska kroppen vid liv. När vi efter födelsen tar det allra första andetaget öppnar vi oss för denna energi och den börjar pulsera i chakrana.

2) Den andliga energin som är den energi som hjälper oss att utvecklas. Det är en kärleksenergi som ger oss förmågan att älska oss själva såväl som andra.

Vad finns det då för chakran? Jo....


ROTCHAKRAT


Dess färg är röd och har med det allra mest fysiska hos människan att göra: vår kropp, bostad, arbete och det materiella. Rotchakrat är det center som skall hjälpa till att förverkliga en idé.
Har vi balans i detta center har vi en inre känsla av framgång vilket leder till bra ekonomi, bostad eller arbete.
Har vi en dålig balans i detta center visar det sig som en känsla av att vara ett fiasko även om inte ens är det på ett yttre plan. Det kan visa sig som snålhet, matrealistisk inställning, ensamhet eller överdriven karriärfixering.
Rotchakrat är bunden till den fysiska kroppen och några av de typiska sjukdomar som kan uppstå vid dålig funktion är ländsmärtor i de nedre regionerna, åderbrock, hemorroider eller ändtarmsproblem.



MJÄLTCHAKRAT (Sakralchakrat)


Detta chakra har att göra med sexualitet, kontroll över känslor och är också ett centrum för spontanitet, lust, livsglädje och ilska.
Har man god kontakt med detta chakra har man lust till och flädje av sexualiteten. Man vet vad man har lust till och inte vilket gör att man känner sig lugn även i pressade situationer och detta lugn strålar ut och verkar lugnande på andra.
Blockerinar i detta centra medför ofta sexuella problem av olika slag. Man får svårt att vara spontan och att hänge sig och följden blir att man blir arg på något hela tiden. Man förlorar också herraväldet över sina egna känslor. Maktkamp är ett typiskt tecken på dålig kontakt med detta chakra.
Typiska sjukdomar i detta område är menstruationsproblem, cystor på äggstockar, impotens, prostataproblem, diskbrock, urinvägsinfektioner m.m.



SOLAR PLEXUS


Solar plexus är gul till sin färg och är ett mycket känsligt område. Här får vi det allra första intuitiva intrycket av en annan människa och i vardagen ger det oss en form för intuitiv vägledning.
Detta chakra ger energi till mellangärdet, matsmältningssystemet, gallblåsan, njurarna, lever, bukspottskörteln, mjälten och den mellersta delen av ryggraden.
De vanligaste sjukdomarna från detta chakra är magsår, mag- och tarmsjukdomar, diabetes, njurproblem, gallsten, förstoppning m.m. och vem känner inte igen det? När vi är nervösa så reagerar ju magen, man känner en knuta i mellangärdet om vi upplever något obehagligt. Det är solar plexus som reagerar.
Vid ett bra fungerande solar plexur så är man i god kontakt med sina känslor. Man vet vad man känner och kan sätta gränser där det är nödvändigt.
Vid problem ger det på längre sikt självförakt, bristande självförtroende eller en stor mängd inre ångest.



HJÄRTCHAKRAT


Detta chakra är centrum för lidande, sorg, glädje och är grön till sin färg samt att det utgör ett centrum för människans högre kärlekskänslor, den form för kärlek som inte är beroende av gensvar (den ovillkorliga kärleken). Det är den form av kärlek vi känner gentemot naturen eller för andra människor när vi inte vill binda eller äga dem. Det är centret för tillit, accepterande, förlåtelse och fred.
Dess funktion är att hålla livskraften från det högre jaget och har även till uppgift att energisätta blodet, skuldror, armar, revben, mellangärde, matstrupe, kretslopp och andningsorgan.
När detta chakra fungerar dåligt blir vi lätt deprimerade och har svårt att finna glädje i livet och de vanligaste sjukdomarna i detta område är hjärtinfarkt, astma, allergier, lungproblem, cirkulationsproblem, problem i överryggen m.m



HALSCHAKRAT


Halschakrat är blå till sin färg och är centrum för kommunikationen, ljud och förmågan till att lyssna. Det är avgörande för hur vi uttrycker oss på alla plan. Om något hålls tillbaka, något man vill säga kan det kännas som en klump i halsen. Kanske är det gråt vi inte vill släppa fram, då är det halschakrat vi känner av.
En del säger att man kan höra på stämman hur halschakrat mår, är stämman spänd och gäll eller om den är öppen och avslappnad.
Detta chakra ger energi till sköldkörteln, luftrören, matstrupen, mun och hals, tänder, tandkött, käkar och öron och några av de mest vanliga sjukdomar som uppstår här är halsonta, tandköttsproblem, nackspärr, halsinfektion, spänninghuvudvärk, svullna körtlar och ämnesomsättningsproblem.



PANNCHAKRAT ( även kallad det tredje ögat)


Pannchakrat är indigo till färgen och är centret för intelligens, förståelse, intuition, klarsyn och rikting i livet. Det är detta ckakra som ger oss förmågan att se energifält i och omkring människan. Ju mer vi törs lyssna till vår intuition, ju tydligare kommer denna förmåga att bli för oss.
Detta chakra ger energi till ögon, näsa, tallkottskörtel och hypofysen samt till utveckling av intelligens och inlärningsförmåga.
Blockeringar i pannchakrat gör oss förvirrade. Vi vet inte vilken riktning vi ska följa livet. Denna blockering kan följas av ett mörkt och tungt sinne, man blir tungsint.
Dom typiska sjukdomarna här är hjärntumörer, neurologiska sjukdomar, blindhet, migrän, bihåleinflammation, nervositet, tungsinne, schizofreni och inlärningsproblem.



KRONCHAKRAT


Kronchakrat är lila till färgen och har att göra med den andliga aspekten hos människan. Dess syfte är att skapa sammanhang och helhet mellan alla delar i människan och att ge en känsla av helhet och mening i livet.
Hur vi utvecklar oss i de övriga centren kommer alltid att reflekteras i kronchakrat och speciellt gäller detta utvecklingen i hjärtchakrat. Det betyder att ju mer vi utvecklar oss i de sex nedre centren, ju större blir förbindlesen med vår andlighet och därmed kvaliteterna.
Problem med detta chakra kommer att visa sig som en känsla av att leva ett meningslöst liv och de typiska sjukdomarna från detta är sjukdomar i nervsystemet, förlamningar, genetiska sjukdomar och benmärgssjukdomar.




ID-PUNKTEN

ID-punkten är uttryck för den enskilda människans individualitet, kärnan, essensen av hela människan. Personer som kan se energifält beskriver att denna punkt är det första som syns vid en födelse, innan barnet fötts fysiskt. Det är också kring denna punkt hela människans energifält samlar sig vid döden varefter den skiljer sig från kroppen och rör sig ut i universum.
Det är via denna punkt som vi får god kontakt med en energi utanför oss själva, denna energi kallas av vissa för "en kosmiska energin", andra kallar den för spirituell, andlig eller kärleksenergi. Det är en energi som är utanför vårt eget energisystem och som vi kan hämta energi ifrån.
Om man kunde lära sig att hämta från denna energiform kan man undå att tappa energi från sitt eget energiskikt, det eteriska och som extra bonus blir man själv uppladdad av energin. Det är detta fenomen som kallas "kanalisering", att vara kanal för andlig energi. ID-punkten är placerad 30-40 cm ovanför huvudet.
Antall ord: 1624
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 19 Mar 2007 20:06
17

hm

Innlegg av dream_machine »

nå er det litt vanskelig å se tilbake på, men jeg ville annta at det også gikk utover "ID-point" siden denne følelsen/energien strømte oppover et stykke, hvor langt er jeg ikke sikker på, men det kunne sikkert være rundt 30/40 cm, ja.
Men jeg forstår ikke helt, hvorfor fikk hun meg til å føle dette?
Når jeg leser om det du skrev om chakraene kan det nesten virke som om de i utgangspunktet skall være åpne hele tiden, men jeg har lest at man kan fokusere på å "åpne" chakraer, og at man må være nøye med å "lukke" dem etterpå..?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

hun renset chakraene dine, åpne chakraer gjør deg også åpen for omtrent 'alle' energier rundt deg. det er ofte for mye for en person å takle, derfor kan det være lurt å lukke dem etter rensing.

hun dama gjorde nok noe lignende på deg, bare litt mer profesjonelt enn det jeg kommer med:) lykke til!
Sist redigert av elm på 22 Feb 2008 02:26, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dream_machine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 19 Mar 2007 20:06
17

Innlegg av dream_machine »

Takk skall du ha for svar:) Jeg har i mellomtiden funnet svaret, og det var temmelig close.
Hun tegnet vistnokk forsterkende tegn på meg og "forfrisket" energiene mine.
Det er antagelig det samme som å rense, bare med andre ord.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links