Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenMerkelig opplevelse - UKO ?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Petter

Merkelig opplevelse - UKO ?

Innlegg av Petter »

Hepp!

Hadde en veldig merkelig opplevelse for et par dager siden under meditasjon. Lå i sengen min og slappet helt av og mediterte ( bruker "min variant" av silvametoden, og lar meg gli laangt vekk. Åpnet øynene etter å ha meditert en stund, og kjente at jeg fortsatt var i dyp meditasjon. Ser endel skygger som beveger seg i rommet ( det gjør jeg ofte etter meditasjon/under meditasjon, da det virker som dette åpner sansene kraftig). Lukket så øynene igjen, og slappet av. Kjente så at jeg "glei" bakover i sengen, og ble løftet i overkroppen. Fikk en kraftig "hvinende" lyd i begge ørene. Hørtes nesten ut som et "sagbruk", og jeg hørte kun denne lyden. Jeg begynte så å "gli" nedover i sengen, føltes som om jeg "fløt" nedover. Lyden var så høy at det gjorde vondt i ørene, og jeg ble litt skremt. Sa "stopp stopp" i hodet, og sakte og sikkert stoppet det. Klarte ikke få ut en lyd, og var helt lammet i 10-20 sekunder etterpå.
Vet ikke helt hva dette var, om det var en "drøm", eller om det var en begynnende UKO. Det føltes ikke som en drøm, og jeg var helt bevisst hele tiden, og tenkte klart, og husket det helt ( noe jeg veldig sjelden gjør med drømmer)..
Har ikke forsket på å teste UKO/astralreiser tidligere, så jeg vet ikke helt hva dette er fornoe rart :)
Vil dog gjerne forsøke det igjen.. Det ukjente trekker meg! :D
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
raVn

Innlegg av raVn »

wehee Petter :D
Dette vil jeg høre alt om
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gandre

Innlegg av Gandre »

Jeg har også opplevd det samme under meditasjon, bortsett fra lyder.
Ja , det er en begynende obe. Sovnet en gang under meditasjon og "våknet" med jeg så på veggen. Da jeg skulle røre meg var jeg helt lam i kroppen.Rart
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Merkelig opplevelse - UKO ?

Innlegg av Maya »

Lyden du snakker om høres mer ut som åndefrekvensen, opplever du det en gang til Petter prøv å høre nøye etter om du hører noen snakke, det er en teknikk man skal lære seg for å få klarhørselen, og den kan jeg ikke ennå.
Antall ord: 49
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
andreas55

Innlegg av andreas55 »

Hei Petter.Har flere ganger hatt hviningen i øret,som oftest på ettermiddagen,når jeg vanligvis mediterer.pulsen har gått i tohundre,og hviningen har vert så kraftig at den har overdøvd bråket fra datamaskinen.Har opplevd gjentatte ganger at jeg ikke har klart å bevege
kroppen,og følt at jeg har sivet lenger og lenger inn,med ett febrilsk forøk på å bevege kroppen igjen.
For noen måneder siden under meditasjonen,hadde jeg igjen disse symptomene på forbereding til obe,men hørte da en stemme,virket virkelig ond,med en ond latter,dette skjedde samtidig som hjertet raste,pratet på ett språk som ikke kan tolkes,skjønte ikke hva som ble sagt,skremmende for meg.

mvh Andreas
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Re: Merkelig opplevelse - UKO ?

Innlegg av Petter »

Maya skrev:Lyden du snakker om høres mer ut som åndefrekvensen, opplever du det en gang til Petter prøv å høre nøye etter om du hører noen snakke, det er en teknikk man skal lære seg for å få klarhørselen, og den kan jeg ikke ennå.
En kamerat hadde en liknende opplevelse for en stund tilbake ( har skjedd ham flere ganger), bortsett fra "sveve-delen". Han hørte noen snakke til ham gjennom støyen. Jeg hørte ingen stemmer/noe prat, kun støy som var så høyt at det gjorde vondt i ørene. Er ikke på samme måte som pipelyden jeg har i det ene øret nesten konstant ( i varierende grad). Vil gjerne oppleve dette igjen... ;)
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wabbit
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 6
Startet: 25 Aug 2004 12:55
19

Re: Merkelig opplevelse - UKO ?

Innlegg av Wabbit »

Petter skrev: Kjente så at jeg "glei" bakover i sengen, og ble løftet i overkroppen. Fikk en kraftig "hvinende" lyd i begge ørene. Hørtes nesten ut som et "sagbruk", og jeg hørte kun denne lyden. Jeg begynte så å "gli" nedover i sengen, føltes som om jeg "fløt" nedover. Lyden var så høy at det gjorde vondt i ørene, og jeg ble litt skremt. Sa "stopp stopp" i hodet, og sakte og sikkert stoppet det. Klarte ikke få ut en lyd, og var helt lammet i 10-20 sekunder etterpå.
Vet ikke helt hva dette var, om det var en "drøm", eller om det var en begynnende UKO. Det føltes ikke som en drøm, og jeg var helt bevisst hele tiden, og tenkte klart, og husket det helt ( noe jeg veldig sjelden gjør med drømmer)..
Har ikke forsket på å teste UKO/astralreiser tidligere, så jeg vet ikke helt hva dette er fornoe rart :)
Vil dog gjerne forsøke det igjen.. Det ukjente trekker meg! :D
Det er slik det starter for meg i hvert fall. Hvis du tør er det bare å ta steget over på astralplanet.
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Re: Merkelig opplevelse - UKO ?

Innlegg av Petter »

[quote="Wabbit"
Det er slik det starter for meg i hvert fall. Hvis du tør er det bare å ta steget over på astralplanet.[/quote]

Spennende! Jeg håper virkelig dette skjer igjen snart, og at jeg tør å ta steget videre..

Ser du noe som helst når dette skjer ? Jeg fikk ingen bilder/syn mens jeg kjente jeg "svevde", og klarte heller ikke bevisst å styre hvilken retning jeg "fløt"..


- Petter
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gardini

Innlegg av gardini »

hei petter ...du var på vei ut for å fly litt...."litt guffent det med lyden men den jeg har er litt mer brummende vibrerende og den blir sterkere og sterkere til det punktete man tar av men prøv å lek deg litt med feks prøve å strekke ut en arm det jeg opplevde var at jeg strakk den rett ut av brystkassen "merkelig opplevelse" men lykketill på ferden :D
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom

Innlegg av Tom »

Det her har skjedd meg også. startet tidlig i ungdomsårene. har hatt mange episoder med lyd i ørene som blir høyere og høyere og klarer ikke røre meg. Men en dag så skjedde det samme men plutselig begynte det å murre og prikke i hele kroppen,akkurat som om når armen eller benet har sovnet og alt begynte å snurre fort fort rundt samtidig som jeg følte jeg kjørte berg og dalbane i en enorm hastighet.Deilig følelse igrunn! Plutselig stilnet alt og jeg lå i sengen min. Så begynte armene og bena mine å sveve ut av seg selv. det samme med hodet jeg kunne kikke rund. var noen cm over meg selv. men hang igjen i brystet. følte meg lett. men jeg ble litt nervøs i det jeg skjønte hva som skjedde og da kom jeg meg tilbake og våknet.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Innlegg av Petter »

Heisann!

Har nå hatt et par opplevelser til rundt dette.. for noen uker siden lå jeg i sengen og mediterte, og hørte denne høyfrekvente lyden / "sagbruket", og "våknet" plutselig på gulvet i rommet mitt, mens jeg fortsatt lå i senga. Det var så ufattelig mye klarere enn en drøm, og jeg husker ganske detaljert hvordan det var. Jeg hadde store problemer med å komme meg opp/orientere meg, og det føltes som å gå på "skumgummi", jeg prøvde å reise meg opp, men falt hele tiden, og begynte å krabbe tilbake til sengen min mens jeg fortvilt ba om at dette måtte stoppe. Etter noen sekunder/minutter "våknet" jeg i meg selv i sengen, men da helt fastlåst og/paralysert før jeg sakte men sikkert våknet til meg selv.

Den andre episoden hadde jeg noen dager etterpå hvor jeg lå og slappet av i senga på kvelden, kjente at kroppen ble paralysert og at jeg begynte å riste i hele kroppen ( virket som øyelokkene ristet/"flippet" helt ekstremt. Det føltes som om noen kom mot meg bak ryggen min og startet å prate/hviske til meg. fikk ikke med meg hva stemmen sa, men det kjentes ut som jeg ble "presset ut" av senga med overkroppen, og var redd jeg skulle falle ut, mens nedre del av kroppen satt fast / hang fast. Ba nok en gang om at dette måtte stoppe, og våknet opp igjen og fikk kontroll over kroppen og så at jeg ikke hadde flyttet meg i det hele tatt..

Har den siste tiden forsøkt å "komme meg ut" med egen fri vilje, og får en risting i hele kroppen og varme/kulde men klarer ikke å komme meg ut
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 40
Startet: 25 Aug 2004 18:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Isilelda »

Høres jo nesten ut som om du er sånn midt imellom. Litt sånn skjærsilden
(bare en betegnelse på grenseovergangen som kanskje ikke er helt behagelig)
Virker som om kroppen din ikke er klar til å slippe. Derfor får den skjelving som er aktivert av nervesystemet , som skjønner noe skjer, men jobber for at dette ikke skal skje.
Sånn ca.
Meditasjonen din løser sikkert opp i dette etterhvert.

Sagbruket var og en betegnelse, ikke rart du vil ut av kroppen
:lol:
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Innlegg av Petter »

Isilelda skrev:Høres jo nesten ut som om du er sånn midt imellom. Litt sånn skjærsilden
(bare en betegnelse på grenseovergangen som kanskje ikke er helt behagelig)
Virker som om kroppen din ikke er klar til å slippe. Derfor får den skjelving som er aktivert av nervesystemet , som skjønner noe skjer, men jobber for at dette ikke skal skje.
Sånn ca.
Meditasjonen din løser sikkert opp i dette etterhvert.

Sagbruket var og en betegnelse, ikke rart du vil ut av kroppen
:lol:
Ja det virker som jeg havner i "grenseland" når jeg prøver. Er mer på "denne siden" enn andre siden, og jeg tror frykten, og litt problemer med å fokusere som er problemet.. Vet ikke om jeg innerst inne faktisk "tør" å slippe meg helt løs :)

Noe ala` samme skjelving i kroppen fikk jeg etter å ha arbeidet med chakraene under meditasjon, kjennes ut som enormt med energi som skyller gjennom hele kroppen og kommer inn fra alle kanter.

Med tanke på at jeg er fra "bondelandet" burde lyden av sagbruk føles trygg og hjemmekjær, men akk nei.. :p

Nå venter jeg bare på at noen skal invitere meg med på en trommereise! ( hint hint ) :D
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 40
Startet: 25 Aug 2004 18:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Isilelda »

Petter skrev:
Isilelda skrev:Høres jo nesten ut som om du er sånn midt imellom. Litt sånn skjærsilden
(bare en betegnelse på grenseovergangen som kanskje ikke er helt behagelig)
Virker som om kroppen din ikke er klar til å slippe. Derfor får den skjelving som er aktivert av nervesystemet , som skjønner noe skjer, men jobber for at dette ikke skal skje.
Sånn ca.
Meditasjonen din løser sikkert opp i dette etterhvert.

Sagbruket var og en betegnelse, ikke rart du vil ut av kroppen
:lol:
Ja det virker som jeg havner i "grenseland" når jeg prøver. Er mer på "denne siden" enn andre siden, og jeg tror frykten, og litt problemer med å fokusere som er problemet.. Vet ikke om jeg innerst inne faktisk "tør" å slippe meg helt løs :)

Noe ala` samme skjelving i kroppen fikk jeg etter å ha arbeidet med chakraene under meditasjon, kjennes ut som enormt med energi som skyller gjennom hele kroppen og kommer inn fra alle kanter.

Med tanke på at jeg er fra "bondelandet" burde lyden av sagbruk føles trygg og hjemmekjær, men akk nei.. :p

Nå venter jeg bare på at noen skal invitere meg med på en trommereise! ( hint hint ) :D
Ja , det hjelper ofte det. Man får undersøke litt.

Sikter du til at jeg kan tromme, så havner du nok sikkert helt andre steder enn utenfor kroppen, så det vil jeg nok ikke anbefale :wink:
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Igår kveld lå jeg i sengen og skulle prøve å få til en UKO. Bestemte meg på forhånd at jeg bare skulle prøve å få sett igjennom øyelokkene. Da jeg trur jeg har stresset litt for mye tidligere med å komme helt ut, som jeg ikke har klart enda. Akkurat idet jeg sovner, våkner jeg liksom igjen av at jeg ligger i rister i hele kroppen, og så kjenner jeg at jeg bruker en del fra inne i hodet til å se med :) For jeg prøvde å knipe igjen øynene, og de var allerede igjen. Så forsvinner jeg bak øyelokkene igjen og våkner helt. Kjente enda at kroppen skalv, faktisk en deilig følelse i hele kroppen, ikke paralysert i det hele tatt. Lå lenge etterpå og bare koset meg og gliste. Vet at ikveld skal jeg igjen prøve, og da skal jeg strekke ut en hånd eller to også.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links