Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenMerkelig opplevelse - UKO ?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Christina

Innlegg av Christina »

Huff jeg synest dette som Petter forteller hørtes litt skummelt ut jeg :?
Har tidligere drevet med endel meditasjon, men aldri kommet til dette stadiet. Men da var jeg så ung og hadde vel ikke noen intensjoner om det heller.
Men det skal vel ikke være farlig?? Dette med astralreiser, kan ikke noen fortelle litt om det?
Vet ikke helt om jeg tør prøve,virker litt skummelt det du opplever Petter. Er nok bare redd for å miste kontrollen over meg selv ja.
Men, fortell folkens, blir spennende om noen har tatt steget videre!
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Christina skrev:
Huff jeg synest dette som Petter forteller hørtes litt skummelt ut jeg
Har tidligere drevet med endel meditasjon, men aldri kommet til dette stadiet. Men da var jeg så ung og hadde vel ikke noen intensjoner om det heller.
Men det skal vel ikke være farlig?? Dette med astralreiser, kan ikke noen fortelle litt om det?
Vet ikke helt om jeg tør prøve,virker litt skummelt det du opplever Petter. Er nok bare redd for å miste kontrollen over meg selv ja.
Men, fortell folkens, blir spennende om noen har tatt steget videre!





På denne siden kan du lese om astralreiser. Veldig bra beskrivelse om hvordan man skal gå fram :)

http://galactic.to/rampa/ramastral3.html
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Petter!
Tror du ikke det hadde gått greiere om du tok kontroll?
Når du legger deg ned for å meditere på dette, prøv bevist i tankene dine å reise deg opp.
Tenk deg at du har et tau hengende over senga i brysthøyde.
I tankene, ta tak i tauet med begge hender, og reis deg opp.
Mens du holder i tauet, se ned og se om du kan se kroppen din i senga.
Prøv kontollert å fortsette med å stå opp.
Dette kan du jo prøve på, når du hører den lyden.
Bare en tanke.

Vennlig hilsen
Kirstin.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Innlegg av Petter »

B-Kirstin skrev:Petter!
Tror du ikke det hadde gått greiere om du tok kontroll?
Når du legger deg ned for å meditere på dette, prøv bevist i tankene dine å reise deg opp.
Tenk deg at du har et tau hengende over senga i brysthøyde.
I tankene, ta tak i tauet med begge hender, og reis deg opp.
Mens du holder i tauet, se ned og se om du kan se kroppen din i senga.
Prøv kontollert å fortsette med å stå opp.
Dette kan du jo prøve på, når du hører den lyden.
Bare en tanke.

Vennlig hilsen
Kirstin.
Heppsann! :-)

Har nå jobbet litt fra tid til annen med å komme meg ut av kroppen, og det ser ut til å gå sakte men sikkert fremover.. Klarer nå å lamme hele/deler av kroppen ( paralyse) og få ut deler av kroppen men foreløpig ikke hele.. Holder på å utforske diverse teknikker for dette :-)

Det virker som den beste måten for meg ( hittil ) har vært å starte med en "vanlig meditasjon" hvor jeg slapper av i hele kroppen og tenker på allt jeg vil meditere over, for så å tømme hodet helt, og bare kikke på mørket bak øynene og fjerner fokuset fra kroppen. Etter en stund dukker det opp rare mønstre/sirkler og lysglimt som jeg kikker på, og det kan til tider bli _lyst som dagen_ bak øynene, og det "blitzer". Så lenge jeg klarer å holde fokuset borte fra kroppen virker det som det går fremover, problemer er når lydene kommer og blir for høye, og kroppen starter å riste, og jeg kjenner det stikker/presser _veldig hardt_ i panna, mellom øynene. ( er jo litt interessant å kjenne på da :D ) krever maaasse disiplin ( noe jeg ikke alltid har aaltfor mye av.. ) å fortsette å holde fokuset borte fra den fysiske kroppen når det føles som om "beinet løsner fra beinet".

Skal forske mer på litt diverse teknikker.. Får ikke til "tau-teknikken", men det virker som "snurre teknikken" hvor jeg visualiserer at jeg snurrer rundt i senga, med klokka fungerer til en viss grad..

Jeg holder meg helt bevisst/klar i hodet hele tiden, og har sjekket klokka før/etter jeg har startet meditasjonen. Har ingen begrep om tid mens jeg mediterer, men ser at det stort sett går 1-1,5 timer fra jeg starter å meditere til jeg er helt våken og ute av meditasjon.


Til dere som har erfaring med astral/uko: Er dette "riktig" måte å komme seg ut av kroppen på? Vil dette gi en "sanntids-UKO", eller en astralreise, eller er det en "gateway" til begge ? Eller blir det rett og slett en reise i sitt eget sinn ?

Schpennende dette her.. :D
Antall ord: 459

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Endelig ute! :D

Innlegg av Petter »

Heisann! :-)

Ville bare komme med en liten oppdatering, om en opplevelse jeg hadde for noen uker siden.
Det kan sikkert diskuteres hvorvidt det var en drøm eller ikke, men dette føltes virkelig VIRKELIG! :)

Ble en sen kveld den lørdagen, og jeg var rimelig utslitt etter en hard arbeidsuke. La meg ned i senga for å slappe av, og meditere litt.
Jeg holder litt på med å forsøke på bevisste UKO(Ut av Kroppen)/Astralreiser for tiden, men hadde ingen planer om å øve på dette den kvelden.
Kort tid etter at jeg har gått igjennom en avslappningsøvelse for hele kroppen, kjenner jeg at jeg synker lenger og lenger bort, og
kan ikke lenger føle kroppen. Jeg får så høyfrekvente lyder (pipelyd, og susing) i begge ørene ( slik jeg tidligere har føtt før/under en UKO) og kjenner at jeg begynner
å "skli ut" av meg selv ( det er virkelig en UFATTELIG merkelig følelse!). Kroppen blir lammet, slik at jeg ikke kan bevege meg/snakke, selvom jeg forsøker på dette flere ganger, det blir bare tung pusting. Jeg ble litt redd og forsøkte å komme meg tilbake i kroppen, men klarte ikke det, og fortsetter å skli ut, helt til jeg ligger ved fotenden av sengen, på gulvet og lurer på hva jeg skal gjøre nå..

Bestemte meg for å ikke være redd, og forsøkte å overbevise meg selv om at dette ikke er farlig, og at ingen kan skade meg, og kjente den snikende "angsten" bli litt borte. Jeg bestemte meg så for at :"Jeg SKAL stå oppreist", og det skjedde. Jeg kikket rundt i rommet ( jeg kunne ikke se meg selv i sengen men jeg visste jeg lå der).

Bestemte meg så for å forsøke å komme meg ut av rommet, og tenkte at jeg nå skal astralreise oppover, mot lyset. Det føltes som jeg skøyt fart, som en rakett gjennom taket, opp gjennom himmelen. Jeg kjente virkelig dette på kroppen (det var et merkelig trykk). Det var nesten mørkt, og jeg bestemte meg for at "jeg SKAL åpne øynene nå". Hele tiden kjente jeg _veldig_ sterke trykk/press mot pannen, akkurat som noen stod og hamret (dunk dunk dunk) mot punktet mellom øyenbrynene. Jeg så rundt meg mens jeg for oppover i universet, det var virkelig HELT ENORMT!!! jeg så stjerner som blinket, og stjerneskudd i flere farger ( hvitt, gull,fioletl) og koste meg virkelig, helt til angsten begynte å ta meg, og jeg ville tilbake.. (var redd for å "miste meg selv" der ute.. ) I løpet av noen sekunder (føltes slik) var jeg tilbake i rommet, og stod ved enden av sengen igjen, og la meg tilbake i sengen der jeg visste at jeg skulle ligge. Prøvde å bevege på bein/armer, og snakke, men klarte fortsatt ikke dette, men bare "sklei" bortover sengen. Det føltes som det tok en god stund før kroppen igjen våknet, og jeg kunne reise meg opp.


Det føles virkelig som at jeg var ute og reiste, jeg husker allt veldig klart, og jeg kjente sterke energier på kroppen (spesiellt hodet/pannen) en god stund, helt til jeg sovnet ( og igjen holdt på å skli ut, noe jeg motsatt meg, ved å velge en annen liggestilling, og si til meg selv at jeg IKKE skal ut igjen nå..

Det kan dog sikkert avskrives som "lucid dreams", eller fantasi, men jeg føler at det virkelig var noe mer.. jeg kjenner jeg får gode frysninger bare av å tenke på opplevelsen :)..
Har hatt "nesten-uko" nesten hver eneste kveld den siste uken, men får "blackout" og våkner opp lys våken 3-4 timer etter at jeg started mediteringen.. kommer neesten ut..
Dette skal iallefall forskes mye mer på fra min side.. må bare bli kvitt litt mer av den hersens frykten, det er helt klart den største hindringen for å utforske dette fullt ut! :)


- Onkel Reisende Petter
Antall ord: 660

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Endelig ute! :D

Innlegg av Sashaian »

Petter skrev:Heisann! :-)

Ville bare komme med en liten oppdatering, om en opplevelse jeg hadde for noen uker siden.
Det kan sikkert diskuteres hvorvidt det var en drøm eller ikke, men dette føltes virkelig VIRKELIG! :)

Ble en sen kveld den lørdagen, og jeg var rimelig utslitt etter en hard arbeidsuke. La meg ned i senga for å slappe av, og meditere litt.
Jeg holder litt på med å forsøke på bevisste UKO(Ut av Kroppen)/Astralreiser for tiden, men hadde ingen planer om å øve på dette den kvelden.
Kort tid etter at jeg har gått igjennom en avslappningsøvelse for hele kroppen, kjenner jeg at jeg synker lenger og lenger bort, og
kan ikke lenger føle kroppen. Jeg får så høyfrekvente lyder (pipelyd, og susing) i begge ørene ( slik jeg tidligere har føtt før/under en UKO) og kjenner at jeg begynner
å "skli ut" av meg selv ( det er virkelig en UFATTELIG merkelig følelse!). Kroppen blir lammet, slik at jeg ikke kan bevege meg/snakke, selvom jeg forsøker på dette flere ganger, det blir bare tung pusting. Jeg ble litt redd og forsøkte å komme meg tilbake i kroppen, men klarte ikke det, og fortsetter å skli ut, helt til jeg ligger ved fotenden av sengen, på gulvet og lurer på hva jeg skal gjøre nå..

Bestemte meg for å ikke være redd, og forsøkte å overbevise meg selv om at dette ikke er farlig, og at ingen kan skade meg, og kjente den snikende "angsten" bli litt borte. Jeg bestemte meg så for at :"Jeg SKAL stå oppreist", og det skjedde. Jeg kikket rundt i rommet ( jeg kunne ikke se meg selv i sengen men jeg visste jeg lå der).

Bestemte meg så for å forsøke å komme meg ut av rommet, og tenkte at jeg nå skal astralreise oppover, mot lyset. Det føltes som jeg skøyt fart, som en rakett gjennom taket, opp gjennom himmelen. Jeg kjente virkelig dette på kroppen (det var et merkelig trykk). Det var nesten mørkt, og jeg bestemte meg for at "jeg SKAL åpne øynene nå". Hele tiden kjente jeg _veldig_ sterke trykk/press mot pannen, akkurat som noen stod og hamret (dunk dunk dunk) mot punktet mellom øyenbrynene. Jeg så rundt meg mens jeg for oppover i universet, det var virkelig HELT ENORMT!!! jeg så stjerner som blinket, og stjerneskudd i flere farger ( hvitt, gull,fioletl) og koste meg virkelig, helt til angsten begynte å ta meg, og jeg ville tilbake.. (var redd for å "miste meg selv" der ute.. ) I løpet av noen sekunder (føltes slik) var jeg tilbake i rommet, og stod ved enden av sengen igjen, og la meg tilbake i sengen der jeg visste at jeg skulle ligge. Prøvde å bevege på bein/armer, og snakke, men klarte fortsatt ikke dette, men bare "sklei" bortover sengen. Det føltes som det tok en god stund før kroppen igjen våknet, og jeg kunne reise meg opp.


Det føles virkelig som at jeg var ute og reiste, jeg husker allt veldig klart, og jeg kjente sterke energier på kroppen (spesiellt hodet/pannen) en god stund, helt til jeg sovnet ( og igjen holdt på å skli ut, noe jeg motsatt meg, ved å velge en annen liggestilling, og si til meg selv at jeg IKKE skal ut igjen nå..

Det kan dog sikkert avskrives som "lucid dreams", eller fantasi, men jeg føler at det virkelig var noe mer.. jeg kjenner jeg får gode frysninger bare av å tenke på opplevelsen :)..
Har hatt "nesten-uko" nesten hver eneste kveld den siste uken, men får "blackout" og våkner opp lys våken 3-4 timer etter at jeg started mediteringen.. kommer neesten ut..
Dette skal iallefall forskes mye mer på fra min side.. må bare bli kvitt litt mer av den hersens frykten, det er helt klart den største hindringen for å utforske dette fullt ut! :)


- Onkel Reisende Petter
Wow! Dette hørtes ut som en utrolig fantastisk opplevelse, Petter. Du er kjempe heldig som får oppleve noe sånt. Det må jeg virkelig si :) Har opplevd selv det der med å være lammet, og ikke kunne bevege seg osv, så da har jeg vel kanskje hatt en begynnende UKO.... Dette må du lære meg over kaffen vi snart skal ta sammen igjen :D
Antall ord: 728
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petter

Re: Endelig ute! :D

Innlegg av Petter »

Sashaian skrev:
Wow! Dette hørtes ut som en utrolig fantastisk opplevelse, Petter. Du er kjempe heldig som får oppleve noe sånt. Det må jeg virkelig si :) Har opplevd selv det der med å være lammet, og ikke kunne bevege seg osv, så da har jeg vel kanskje hatt en begynnende UKO.... Dette må du lære meg over kaffen vi snart skal ta sammen igjen :D
Det er virkelig utrolig fantastiske opplevelser.. Helt sykt, så jeg nesten ikke kan tro det selv, men det føles like virkelig som å sitte her å skrive denne posten :)

Har hatt endel av disse, og liknende opplevelser i det siste.. sliter fortsatt litt med å kunne kontrollere det, men føler jeg er iferd med å få tatt kontroll (bare få bort denne angsten for å bli "borte" først :-)

Ser frem til en paranormal kaffe igjen snart! :)
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links