Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinNoe jeg gjør feil? :s

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

kispofa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 2
Startet: 31 Jul 2004 08:43
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Noe jeg gjør feil? :s

Innlegg av kispofa »

Hei!
Har vært medlem på paranormal.no en god stund, men har ikke vært særlig aktiv før nå.

Jeg fant ut for noen år siden at jeg hadde varme hender (samme som å kunne heale?)
men har ikke gjort noe særlig med det, utenom for foreldrene mine, og venner, noe som bringer meg til spørsmålet mitt.

Moren min har hatt noen krampelignende smerter i føttene i mange mange år, og en kveld fant vi ut at vi skulle legge føttene hennes på fanget mitt mens jeg masserte de. Dette gjorde vi i ca en halvtime, og etter det har hun ikke hatt noen smerter. Dette er ca 2 år siden.

Var ute og kjørte bil med min far en gang, da han klagde over hodepine. Helt uten å tenke meg om, la jeg hånda på bakhodet hans, og lot den ligge der i to minutter, til han ba meg fjerne den fordi han holdt på å sovne. Samme skjedde med ei venninne en gang vi satt på bussen.

Det jeg lurer på - er det noe jeg gjør feil, eller har det en direkte sammenheng med at man sovner av denne "behandlingen" ? Som sagt, er n00b når det gjelder healing og sånne ting, men er litt nysgjerrig på det, og har lyst å lære litt mer om det :) Litt klumsete skrevet kanskje, men klokka er tross alt fem om morran ;)

Håper på mange svar! :mozilla_foot:

- Kispofa
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cilie+2
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 123
Startet: 16 Sep 2005 20:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordvestlandet

Innlegg av Cilie+2 »

Tror nok ikke du gjør noe galt,har ikke (så d er sagt) verdens beste kunnskaper om healing-men e vil nok tro at det ikke er verdens beste tidspunkt å heale en person på;) Tror nokdet kan sammenlignes med massaje på en måte, en kan bli døsig og avslappet av det. Så e tror ikke du gjør noen feil:)
Antall ord: 63
Når nettene blir lange og kulda setter inn.. en svale gjør ikke en sommer.

O'er all there hung the shadow of a fear,
A sense of mystery the spirit daunted,
And said, as plain as whisper in the ear,
The place is haunted!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 03 Aug 2006 12:59
17

Innlegg av Tjohei »

Har hørt om flere som er blitt veldig trøtte og døsige etter healing. Masse energier som er i sving og det tar på. Blir du trett selv? Bare trøst deg med det at du hjelper dem, litt trøtthet går over vettu :mozilla_wink:
Antall ord: 49
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Mange hevder at en tapper sine egne krefter når en ikke kanaliserer eller beskytter seg o.s.v.
I mitt verdensbilde, er det ikke sånn. En kan ikke tappe seg tom for en energi som alltid strømmer fra en uendelig kilde, tvers igjennom en.
På den annen side, kan det være at mitt verdensbilde er det ritualet som gjør at jeg ikke går tom, på lik linje som andre visualiserer at de henter kraft utenfra.
En blir trøtt av å formidle energi som ens egen kropp ikke er helt tilpasset. Det er hele tiden en utvikling og det vil nok alltid være perioder der kroppen ikke helt har rukket å justere seg etter høyningen i energien en formidler via essensen sin.
Antall ord: 128
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bjørn Emil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 08 Aug 2007 12:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Healing

Innlegg av Bjørn Emil »

Jobber selv som healer og er vel kjent med det du nevner. De fleste av mine klienter går inn i en døs eller sovner når jeg healer dem. Når du utfører healing f. eks. med varme hender tilfører du kroppen energi, men samtidig påvirker du hjernen slik at den faller til ro. At personer blir søvnig er et sterkt prov på at du utfører din healinde handling riktig
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kispofa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 2
Startet: 31 Jul 2004 08:43
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av kispofa »

Har egentlig ikke merket noe særlig til at jeg blir trøtt selv, blir mer avslappet etterpå, eller så blir jeg hyper.. varierer litt :P hehe!

Men det virker ikke som om jeg gjør noe feil da, er som sagt ikke en healing ekspert, så veit ikke om det kan være farlig heller liksom :s men er jo bra det ikke er det :) takk for svar! :)
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det eneste du "gjør feil" - er tidspunktet ; nemlig mens "klienten" kjører bil . . .
At folk blir døsige, endog til svimmel, er ikke uvanlig, det er energier som er i drift, og de påvirker hele kroppen, om du så holder på med bena...

Noen mener at healingen stimulerer meridianene ( de linjene akupunktørene snakker om ), andre at healingen sprer seg bølger i vann, igjennom kroppen.

Om det ene er mer riktig enn det andre, eller det er andre mekanismer, er jeg usikker på.

Jeg vil anbefale deg å ta et kurs i healing, ikke nødvendigvis det dyreste, men et hvor du gjerne kan lese deg til det meste. Ei bok om healing og healingteknikker kan være en mulighet .
Her er en artikkel om Healing, fra Ildsjelen http://www.ildsjelen.no/Healing.pdf, som kansje kan gi deg litt mer info.
Det samme finnes i massevis på internett, flere bokhandlere har og litteratur om evnet.

Jo mer du lærer om dette, jo bedre kan du hjelpe dine nære...

Noen kurs tar for seg fjernhealing, også, og da anbefales det å avtale tid, slik at mottakeren ikke kjører bil, eller holder på med noe annet som kan bli farlig ( verktøy, osv )

Lykke til videre.

mvh Asbjørn ( som sysler med Reiki teknikk ;-) )
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links