Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynSjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av Amfelia »

Denne tråden er gammel...... ;)
Antall ord: 5
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 109
Startet: 17 Mai 2008 21:11
15

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av Kræsj »

Gidder ikke å diskutere rusmidler nå, men sjekk ut klippet nedenfor. Dødsrått. og ja, det har med sjamaner og rusmidler(just to stay on topic) å gjøre, men også mye annet.

Terence Mckenna - Culture is your operating system

9c8an2XZ3MU
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av Amfelia »

I og med at jeg nok er sjaman synes jeg denne filmen var dødsbra!!
Denne følelsen og fargespillet kan jeg få frem i sober tilstand ved meditasjon...
Sikkert ikke like sterkt og sugende, men dog... ;)

Men jeg oppfordrer ingen til å leke med rus, husk det!
Dette var bare en kommentar til ett kult klipp!
Antall ord: 56
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 109
Startet: 17 Mai 2008 21:11
15

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av Kræsj »

hehe, bra at noen likte det :D
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av Asbjørn »

Som sagt i videoen ; du skal vite hva du gjør, når du oppgraderer, slik at du får med deg alle funksjoner i den nye versjonen.

Hvis du oppgraderer uten å ha med de nødvendige "plugins" - moduler som har spesielle oppgaver, så blir du som et operativsystem uten brannmur og antivirus, og vil bli angrepet ganske så straks av elementer du ikke vil ha der.

Med andre ord ; ikke slett det operativsystemet du har - og som du vet fungerer, FØR du har alt som skal til for den nye versjonen klart til installering.
Det inkluderer og nødvendig antivirus, brannmur, og annet "verktøy".

Med andre ord ;
hvis du ikke vet nøyaktig hva du gjør, og følgene av det, så la det være til du engang har alt på plass, først...


Asbjørn
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Det er Farlig

Innlegg av camillah »

bjørnekvinnen skrev:Hvis du vil bli "besatt" av negative energier og bli deprimert, miste venner........osv. Så lek med brettet. Det gjelder å være ydmyk kreftene som finns i åndeverden, og åndene er som mennesker flest, noen snille andre ikke snill. Hvem kan vite vilke ånder man oppnår kontakt med? Jeg snakker av erfaring ikke hva jeg har lest. Da kan du like godt spille rusissk rullett.

hva skjedde med deg da??
Antall ord: 74
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 109
Startet: 17 Mai 2008 21:11
15

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av Kræsj »

Jeg fant et innlegg på et annet forum om en kar som snakker om å ha testet DMT, og han får et spm om han tror alt dette er ekte eller ikke. Dette er svaret hans. Vet ikke helt hvor bra det passer inn i denne tråden, men likte svaret hannes veldig godt.
Til spørsmålet om jeg tror opplevelsen er ekte:
Slik jeg ser det er alt du opplever ekte. Det er ikke noe som heter falske følelser. Men det er nå slik jeg ser på virkeligheten da. Jeg mener ethvert individ skaper sin egen virkelighet. Hva som egentlig er rundt deg er ikke så viktig, det vil du aldri kunne være sikker på. Poenget er hvordan du tolker det du sanser.. Du er utstyrt med en rekke sanser som du oppfatter små prosenter av dine omgivelser med, og ved å endre de kjemiske instillingene i kroppen vil du kunne sanse ting på andre måter.. Det blir som å innstille instrumentene dine på andre frekvenser. Husk, det er mye der ute som du vanligvis ikke eller aldri komme til å oppfatte.. Sansene dine er svært begrenset og de fungerer bare som verktøy for å tolke verden, de viser ingen absolutt sannhet.
Alle er forskjellige og alle har forskjellig biokjemi. Vi likner mye på hverandre, men vi er ikke like. Derfor vil alle oppfatte alle ting litt forskjellig og alle vil ha litt forskjellige perspektiver på alt. Et godt eksempel er fargeblindhet. En fargeblind person vil oppfatte for eksempel rødt annerledes enn hva jeg vil. Det er dermed ikke sagt at jeg har noe mer rett enn han. Hans perspektiver like gode som mine, de er bare annerledes.
Nå gled jeg kanskje litt ut her. Poenget mitt er, hvis du opplever noe, sanser noe eller har en følelse av noe, så er det en del av din virkelighet der og da.. Det er så virkelig som det går ann å bli.

Med alt dette sagt vil jeg også si at jeg mener det er viktig å ikke ta alt du opplever så veldig seriøst. Livet er et eventyr, møt det med åpensindig eventyrlyst
Antall ord: 359

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 109
Startet: 17 Mai 2008 21:11
15

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av Kræsj »

og den her:
At dmt forekommer i menneskekroppen og mye annet som lever vet de fleste som er interessert i dmt. Men hvor det produseres, og i hvilke sammenhenger det brukes er det ingen som vet, bare mange som spekulerer. Drømmer, fødsel og død, dette er bare gode eventyr foreløpig. Strassman har en del gode vitenskapelige fakta til å backe opp spekulasjonene sine, men det er fortsatt spekulasjoner, og det er ikke noe av dette som er bevist.
Og når det gjelder McKenna, så er det viktig høre godt etter på hva han sier. Han har mye vitenskapelig fakta han og, men mye av det han legger frem er teorier, og mye er basert på hans egne individuelle opplevelser. Dette sier han også selv..
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 109
Startet: 17 Mai 2008 21:11
15

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av Kræsj »

Kimbara:
det med rusmidler og sjamanisme er bare en versjon av en halv sannhet, men allikevel er det fint du sier det, for rusmidler burde man holde seg unna. Pronto.
Drugs have done good things for us. If you don't belive they have, do me a favor. Take all your albums, tapes, cd's and burn'em. Because you know what. The musicians who made that greate music that has enhanced your life true out the years - rrrreal f*ckin' high
vX1CvW38cHA

[youtube]J10w3FuCwfQ&feature=related[/youtube]
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av ludoburgero »

Bill Hicks er konge.
Jeg har den forestillingen på DVD. :)
Antall ord: 10
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 109
Startet: 17 Mai 2008 21:11
15

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av Kræsj »

Hehe, jeg og:D
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sarkos
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 20 Feb 2010 12:27
14

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av sarkos »

Religion har sine røtter i sjamanisme.
Sjamanisme har sine røtter i plantebruk.


Ta f.eks. kinesisk medisin.
Medisinmannen kom frem til forskjellige oppskrifter ene og alene ved å forhøre seg med plantene først. Forskere i Vesten flest lo av idèen, men ser jo nå senere at "Du verden", medisinene mikset sammen med planter, av planter, for å hjelpe mot dèt og dèt, hjelper faktisk mot dèt og dèt.


Folk må gjerne bedrive sjamanisme og dyrke verdier hvor planter (brukt av sjamaner i tusenvis av år) - ikke er inkludert. Men om du tror det er greit å påstå, aggressivt, at sjamanisme og rusmidler ikke hører sammen, er du på ville veier - og har ingenting i dette feltet å gjøre. Det du da gjør blir litt som å ta en beethoven orginal, mikse den sammen i en synth-pop slager og brøle "satans cock!" med autotune.

Sjamanisme og rusmidler hører sammen som hånd i hansken,
dette vet vestens tekno-sjamaner inderlig godt og dette har du å respektere.

Men misforstå meg rett,
om du vil sitte med lukkede øyne og innbille deg ting, er du selvsagt fri til å gjøre det.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Sjamanisme og rusmidler hører ikke sammen!

Innlegg av ludoburgero »

sarkos skrev:Men om du tror det er greit å påstå, aggressivt, at sjamanisme og rusmidler ikke hører sammen, er du på ville veier - og har ingenting i dette feltet å gjøre. Det du da gjør blir litt som å ta en beethoven orginal, mikse den sammen i en synth-pop slager og brøle "satans cock!" med autotune.
:lol: Jeg lo og hiksta godt her nå!
Forøvrig... et bra innlegg. Respekterer din mening, og mener absolutt at du kan ha et poeng.
Selv om jeg ikke har førstehåndserfaringer med dette.
Antall ord: 94
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links