Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterNibiru 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Nibiru 2012

Innlegg av Regn »

Har lest en del og sett en del filmer som omhandler denne planeten som tydeligvis er vitenskapelig bevist på vei mot jorden. Jeg synes dere skal se hele denne filmen, som er siste del av serien "Are you ready". Ganske interessant spør du meg.

http://www.youtube.com/watch?v=5hI7bbaqEl4

Nibiru skal ikke støte sammen med jorden, men gå ganske nære forbi oss, noe som i stor grad vil påvirke vær og klima på jorden, og forårsake enorme naturkatastrofer.
Når det gjelder skapninger som skal ha/ha hatt sitt hjem på Niribu, vil jeg personlig tro dette bare er en myte, symbolikk..

Film makeren har i hvertfall helt rett i det han får frem mot slutten av filmen, at det er mye regjeringer og myndigheter vet om, men som de prøver å holde så hemmelig som mulig, av frykt for total kaos blant mennesker. Og det er jo det som hadde skjedd.
Hvis ditt yndlingsprogram på TV hadde blitt avbrytt av en ekstra nyhetssending hvor f.eks presidenten i USA forteller deg at nesten hele jordens befolkning stryker med i 2012... Hadde du klart å fortsette å leve "normalt"?

Et fint sitat om enkelte regjeringsmedlemmer:
"Det kan være veldig vanskelig for en person å forstå og erkjenne noe, når hans inntekt er avhengig av at han ikke forstår det."

Hadde vært interessant å høre andres meninger angående temaet Nibiru, og også andre temaer regjeringer skjuler, og 2012 selv om det fins for mange tråder om dette allerede.
Antall ord: 259
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 154
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Nibiru 2012

Innlegg av guardian »

Regn skrev:Har lest en del og sett en del filmer som omhandler denne planeten som tydeligvis er vitenskapelig bevist på vei mot jorden. Jeg synes dere skal se hele denne filmen, som er siste del av serien "Are you ready". Ganske interessant spør du meg.

http://www.youtube.com/watch?v=5hI7bbaqEl4

Nibiru skal ikke støte sammen med jorden, men gå ganske nære forbi oss, noe som i stor grad vil påvirke vær og klima på jorden, og forårsake enorme naturkatastrofer.
Når det gjelder skapninger som skal ha/ha hatt sitt hjem på Niribu, vil jeg personlig tro dette bare er en myte, symbolikk..

Film makeren har i hvertfall helt rett i det han får frem mot slutten av filmen, at det er mye regjeringer og myndigheter vet om, men som de prøver å holde så hemmelig som mulig, av frykt for total kaos blant mennesker. Og det er jo det som hadde skjedd.
Hvis ditt yndlingsprogram på TV hadde blitt avbrytt av en ekstra nyhetssending hvor f.eks presidenten i USA forteller deg at nesten hele jordens befolkning stryker med i 2012... Hadde du klart å fortsette å leve "normalt"?

Et fint sitat om enkelte regjeringsmedlemmer:
"Det kan være veldig vanskelig for en person å forstå og erkjenne noe, når hans inntekt er avhengig av at han ikke forstår det."

Hadde vært interessant å høre andres meninger angående temaet Nibiru, og også andre temaer regjeringer skjuler, og 2012 selv om det fins for mange tråder om dette allerede.
jeg tror ikke helt på denne jeg, har selv hørt om denne planeten før og sett et intervju om en person som viste mye om planeten niburu, jeg tror ikke det blir så mye naturkatastrofer som vil utslette mange liv, da tror jeg det hadde skjedd før no.
Antall ord: 312
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Regn »

Hvorfor tror du det ville skjedd før nå? Store menneskemasser har jo blitt "utslettet" før, i hvertfall tre ganger som vi vet om. Blandt annet under istid, som kom ganske plutselig, og under den store flommen. Da var det bare en liten del av menneskene som overlevde, og kunne føre menneskeslekten videre.

Jeg mener ingen har fortjent å bli "utslettet" mer enn oss mennesker i dag. Med tanke på all ondskap og materialisme og forurensing i verden i dag. Menneskene har også i løpet av de siste 60 årene vokst fra 2 milliarder til snart 7 milliarder mennesker.
Jorden trenger virkelig å bli renset snart. Tror det er bare på sin plass om det skjer jeg...
Antall ord: 118
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Kanskje er det naturens sin egen måte å rense på. Når bestemte dyrearter blir overtallige, gjør naturen kort prosess for å gjenopprette balansen. Det er vel balanse det handler om, eller? Naturkatastrofer har vi hatt mange av, og mange flere blir det, for vi er kanskje allerede overtallige på denne jorden.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Aha, så det var den planeten som fikk Atlantis til og synke i havet :D
Antall ord: 14
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Nibiru ja....hva skal en si om den....noen tror det er et stjerneskip som kan minne om Star Trek, mens andre hevder det er en planet med en omløpsperiode på 3600 år....og igjen antas den å være en brun dverg...
Og attpåtil skal den ha vært observert i 2003 av entusiaster som fastholder disse newage-dommedagsprofetiene....det er jo godt gjort ettersom de aller fleste sier at den er i en annen dimensjon!
Antall ord: 78
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 154
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av guardian »

Regn skrev:Hvorfor tror du det ville skjedd før nå? Store menneskemasser har jo blitt "utslettet" før, i hvertfall tre ganger som vi vet om. Blandt annet under istid, som kom ganske plutselig, og under den store flommen. Da var det bare en liten del av menneskene som overlevde, og kunne føre menneskeslekten videre.

Jeg mener ingen har fortjent å bli "utslettet" mer enn oss mennesker i dag. Med tanke på all ondskap og materialisme og forurensing i verden i dag. Menneskene har også i løpet av de siste 60 årene vokst fra 2 milliarder til snart 7 milliarder mennesker.
Jorden trenger virkelig å bli renset snart. Tror det er bare på sin plass om det skjer jeg...
joda er helt enig med deg at jorda trenger og bli rensket ( noe som holder på og skje no,vist du vil så kan du les dette http://www.matthew.selvet.dk/default.asp?id=83&mnu=3 ),og at vi mennesker har vært dum nok til og bli manipulert av de som styrer bankene,regjeringer osv og at vi må våkne opp.

men at vi mennesker fortjener og bli utslettet er litt drøyt,finnes mange gode mennesker poå jorden her også, er det noen som "fotjener" og forlate jorden så er det de som er grådige,maktgale, egoistiske "jævler"

hva som skjedde før kan ingen nøyaktig si, bare de som levde da.
så er det nok til alle her på jorden vist vi har fordelt godene på riktig måte, så antall mennesker er ikke det største problemet tror jeg,det første vi må gjøre noe med er og gi alle barna på jorden mat og ingen krig.
Antall ord: 289
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Å er det fanklubben til Gaute? :lol:
Istedet for å spre alt denne fryktinngytende informasjonen som bare bidrar til at vi manifesterer det vi frykter, kan en ikke heller spre informasjon om hvordan skape en bedre virkelighet? Hvordan transformere det negative til kjærlighetsenergier, for er det noe denne verden med disse "fæle, materialistiske og grådige" menneskene trenger, så er det nettopp kjærlighet. Ikke å bli utryddet eller forhatt av mennesker som liksom skal ha kommet så mye lenger i sin grunnleggende forståelse av meningen med livet og Universets lover....;)
Antall ord: 90
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 154
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av guardian »

Hecate skrev:Å er det fanklubben til Gaute? :lol:
Istedet for å spre alt denne fryktinngytende informasjonen som bare bidrar til at vi manifesterer det vi frykter, kan en ikke heller spre informasjon om hvordan skape en bedre virkelighet? Hvordan transformere det negative til kjærlighetsenergier, for er det noe denne verden med disse "fæle, materialistiske og grådige" menneskene trenger, så er det nettopp kjærlighet. Ikke å bli utryddet eller forhatt av mennesker som liksom skal ha kommet så mye lenger i sin grunnleggende forståelse av meningen med livet og Universets lover....;)
hehe er ikke med i noen fanklubb nei,men er helt enig i deg der :) den som søker drama får drama, så det er så klart bedre og tenke at hver dag man våkner så er det en bedre dag enn i går,at ting blir bedre og mere positivt :)
Antall ord: 146
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pottipot
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 24 Nov 2006 20:07
17

Innlegg av pottipot »

Jeg syns det hadde vært kult og se en annen planet på nært hold, men jeg vil ikke stryke med mens jeg ser det..
Antall ord: 26
NoBoDy ArE pErFeCt So I mUsT bE NoBoDy!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 154
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av guardian »

Antall ord: 11
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:Å er det fanklubben til Gaute? :lol:
Istedet for å spre alt denne fryktinngytende informasjonen som bare bidrar til at vi manifesterer det vi frykter, kan en ikke heller spre informasjon om hvordan skape en bedre virkelighet? Hvordan transformere det negative til kjærlighetsenergier, for er det noe denne verden med disse "fæle, materialistiske og grådige" menneskene trenger, så er det nettopp kjærlighet. Ikke å bli utryddet eller forhatt av mennesker som liksom skal ha kommet så mye lenger i sin grunnleggende forståelse av meningen med livet og Universets lover....;)
Det er helt sant at vi manifisterer alt vi frykter.

Det jeg hele tiden har gjort er inne er nettopp som du sier å spre informasjon for å skape en bedre virkelighet. Sannheten om jordendringene som er på vei er at dette ikke er negativt eller noe som vi "må unngå". Det er dette som har vært hovedbudskapet. Likevel velger mange å fokusere på at dette er et forferdelig fremtidscenarium som vi for enhver pris må forsøke å "omskape" eller tenke bort.

Dette har jeg sagt før, men jeg har kanskje ikke vært tydelig nok på dette forumet; det virker kun mot sin hensikt å visualisere bort eller omskape noe dersom dette blir gjort i frykt eller mistillit. Intensjonen med kanaliseringene som ble lagt ut her inne er å forberede lysarbeiderne på det som kommer. De fikk bearbeide frykt. Og frykt er det mye av...både her og andre steder. Lysarbeiderne må skinne i tiden som kommer. Derfor må alle mørke kroker inne i oss opplyses, om vi skal kunne spre lys utad.

Jeg har ingen negative følelser forbundet til jordendringene som er på vei, derfor klarer jeg ikke å se på det som "fryktinngytende". Jeg har full tillit til alt som vil skje, fordi jeg vet at dette er skjebnebestemt til Jordens og menneskehetens beste.

Vi kan ikke skape blomster og kjærlighet ved å visualisere og fokusere på dette mens vi samtidig i frykt eller mistillit unngår å ta tak i de mørke sidene inne i oss. Når vi skyver unna eller kjemper imot det tilsynelatende negative i det ytre, enten det er naturkatastrofer eller demoner, er det alltid fordi vi fornekter denne samme følelsen som vi har inne i oss. Det er komplett umulig å endre verden før vi har endret vårt eget indre. Vi må elske ALT vi er for at vi skal kunne ha tillit og kjærlighet til alt som foregår i det ytre. Og kun når vi elsker oss selv, så gjenspeiler vi denne kjærligheten og harmonien i verden rundt oss. Aldri før.

Ahhh!! Det er herlig å skrive her inne igjen! :D :D
I desember får jeg bredbånd i den lille grenda jeg bor i, så da blir det mer motiverende å gå på nett. Men jeg har likevel ikke savnet det, siden jeg har vært opptatt av andre ting.....som meg selv f.eks. :)
Regn skrev:Jorden trenger virkelig å bli renset snart. Tror det er bare på sin plass om det skjer jeg...
Og det vil skje :D

Apropo Nibiru... Denne vet jeg kommer. Den er en viktig brikke i jordendringene som er på vei. Det er jo da de virkelig store tingene skjer :mozilla_cool:
Antall ord: 542

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Street_witch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 51
Startet: 27 Mai 2006 05:24
17
Kjønn (valgfri): 110% gutt
Lokalisering: Kolbotn

Innlegg av Street_witch »

joda.. Hmm veit ikke hva jeg skal si om den filmen egentlig.. for det må jo bli sinnsykt mye skader og sånn hvis den planeten skal besøke oss en liten tur da.. for ikke og snakke om mye bruk av penger når skadene skal bli rettet opp.. får håpe den planeten tar med seg di grådige rike folka i samme slengen også blir det kasta en slant til oss som ikke han like mye penger som dem..

eller noe i den duren..
får vel bare vente og se på hva som skjer når den tid kommer.
Antall ord: 104
2012, punktet hvor virkelighet og fantasi må møtes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Gaute skrev:
Hecate skrev:Å er det fanklubben til Gaute? :lol:
Istedet for å spre alt denne fryktinngytende informasjonen som bare bidrar til at vi manifesterer det vi frykter, kan en ikke heller spre informasjon om hvordan skape en bedre virkelighet? Hvordan transformere det negative til kjærlighetsenergier, for er det noe denne verden med disse "fæle, materialistiske og grådige" menneskene trenger, så er det nettopp kjærlighet. Ikke å bli utryddet eller forhatt av mennesker som liksom skal ha kommet så mye lenger i sin grunnleggende forståelse av meningen med livet og Universets lover....;)
Det er helt sant at vi manifisterer alt vi frykter.

Det jeg hele tiden har gjort er inne er nettopp som du sier å spre informasjon for å skape en bedre virkelighet. Sannheten om jordendringene som er på vei er at dette ikke er negativt eller noe som vi "må unngå". Det er dette som har vært hovedbudskapet. Likevel velger mange å fokusere på at dette er et forferdelig fremtidscenarium som vi for enhver pris må forsøke å "omskape" eller tenke bort.

Dette har jeg sagt før, men jeg har kanskje ikke vært tydelig nok på dette forumet; det virker kun mot sin hensikt å visualisere bort eller omskape noe dersom dette blir gjort i frykt eller mistillit. Intensjonen med kanaliseringene som ble lagt ut her inne er å forberede lysarbeiderne på det som kommer. De fikk bearbeide frykt. Og frykt er det mye av...både her og andre steder. Lysarbeiderne må skinne i tiden som kommer. Derfor må alle mørke kroker inne i oss opplyses, om vi skal kunne spre lys utad.

Jeg har ingen negative følelser forbundet til jordendringene som er på vei, derfor klarer jeg ikke å se på det som "fryktinngytende". Jeg har full tillit til alt som vil skje, fordi jeg vet at dette er skjebnebestemt til Jordens og menneskehetens beste.

Vi kan ikke skape blomster og kjærlighet ved å visualisere og fokusere på dette mens vi samtidig i frykt eller mistillit unngår å ta tak i de mørke sidene inne i oss. Når vi skyver unna eller kjemper imot det tilsynelatende negative i det ytre, enten det er naturkatastrofer eller demoner, er det alltid fordi vi fornekter denne samme følelsen som vi har inne i oss. Det er komplett umulig å endre verden før vi har endret vårt eget indre. Vi må elske ALT vi er for at vi skal kunne ha tillit og kjærlighet til alt som foregår i det ytre. Og kun når vi elsker oss selv, så gjenspeiler vi denne kjærligheten og harmonien i verden rundt oss. Aldri før.

Ahhh!! Det er herlig å skrive her inne igjen! :D :D
I desember får jeg bredbånd i den lille grenda jeg bor i, så da blir det mer motiverende å gå på nett. Men jeg har likevel ikke savnet det, siden jeg har vært opptatt av andre ting.....som meg selv f.eks. :)
Regn skrev:Jorden trenger virkelig å bli renset snart. Tror det er bare på sin plass om det skjer jeg...
Og det vil skje :D

Apropo Nibiru... Denne vet jeg kommer. Den er en viktig brikke i jordendringene som er på vei. Det er jo da de virkelig store tingene skjer :mozilla_cool:
Jeg er helt enig med deg at det ikke skal være frykt som skal ligge til grunn. Derimot kan en ikke unngå at enkelte blir redde av slike dommedagsprofetier. Derfor er det bedre å ikke snakke om den biten, men å bygge opp forsvarsverket i form av verdier og nestekjærlighet.
Det som kommer, det kommer og imellomtiden får vi sørge for at vi har healet nok til at det kommer positive ting ut av det, ikke mer frykt og ego. Du vet hva jeg mener.

Du har dine kilder fra et annet planetsystem, jeg har mine i dette systemet. Riktignok er de mennesker med moderne teknologi, matematiske modeller og geniale formler. Jeg er redd mine kilder ville være mer skremmende enn dine, derfor sier jeg heller ingenting. Og jeg kan ikke si noe heller fordi ingen vet hva som kommer til å skje, ingen kan si at dette kommer vi til å overleve. Det er spennende tider vi lever i :)
Antall ord: 705
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

.....enn så lenge.....
Antall ord: 3
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links