Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterNibiru 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

GJest

Innlegg av GJest »

Hvor høyt opp sies denne flodbølgen å nå?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:
1. februar og natt til 2., som var datoen en venn av meg kanaliserte var av betydning for skjelvet ved Geiranger, fikk vi altså erfare at datoene gjaldt aktivering av energien til jordskjelvene. Under portalåpningen fikk en av oss tydelige bilder av fjellsiden som raser i sjøen, og bølgen som vil skylle inn over Geiranger. Dette vil skje. Men ikke før den kollektive bevisstheten i menneskene når et visst nivå.
Dette er løgn.
Nei det er det ikke.
Jeg skrev det i februar i fjor, og jeg gjentar det for deg i år.
Du er morsom som liker å "vite" når folk lyver.. :lol:
Du skrev:Og i tillegg har en venn av meg fått informasjon om jordskjelv i fjordene som vil utløse flodbølger i bl.a Geiranger. Dette skjer i begynnelsen av februar.
Du var helt klar og tydelig på at denne flodbølgen skulle komme i begynnelsen av februar.
Ja jeg var det, helt til vi fikk vite at datoene gjaldt portaler for jordskjelv som kommer når tiden er inne for det. Når energien ligger til rette for det rettere sagt, for det finnes ingen tid. Dette skrev jeg også inne på tråden like etterpå, i laaaaang tid før den angivelige flodbølgen i mars. Men dette har jeg også gjentatt for deg til det kjedsommelige utallige ganger før. Du trenger ikke fornekte det mer nå. Jeg har alt på det rene skjønner du. Uansett hvor mye du tror jeg lyver. ;)
Alle kanaliseringene som jeg og andre gjorde på nyåret i fjor var nødvendig for å forberede folk på dette. Det var mye frykt som måtte forløses, for dette er ingenting å frykte. Det er noe vi heller kan glede oss til, for det er starten på slutten av det gamle. Mye må rives ned for å gi plass til den nye tiden vi går inn i rundt 2012.
Er målet ditt å spre frykt? Fy F² for et mål du isåfall har.
Hæ? :lol:
Leser du egentlig det jeg faktisk skriver? Nei, du gjør din egen forvridde tolkning, og vil ha det til at jeg er fanden selv. Jeg skriver om forløsning av frykt, og at vi har ingen grunn til å frykte....altså den RAKE motsetningen til det å spre frykt. :D
Antall ord: 394

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Lykksalig skrev: Litt lei alt det med jordens undergang, for vi må erkjenne at vi ikke vet når det skjer.SKÅL
Det skjer ALDRI. Det er ikke snakk om jordens undergang. Klimaendringene vi ser i dag er begynnelsen, men det er ikke begynnelsen på slutten. Og det har ingenting med CO2 å gjøre, det skjer uansett. Jeg aner ikke NÅR det settes igang for fullt, når jorden for alvor begynner å riste på seg og forløse følelsene sine. Jeg vet bare AT det skjer, og at det nærmer seg. Vi blir jo også stadig påmint om det. Jeg vet også at dette ikke er noe å frykte, jeg gleder meg til det. Verden trenger en oppvask, og oppvasken kommer. Den har allerede begynt. Det gamle blir skiftet ut med det nye. Det urene og uærlige viskes ut...og blir erstattet av det rene. Korrupsjonssaker og konspirasjoner dukker opp fra det skjulte, verdensøkonomien og kapitalismen bryter sammen.....osv osv....det gamle rives ned...og det nye kommer inn.

Mennesker innser etterhvert at kapitalisme og grådighet ikke er livet, at stress og mas og en karriære i byen hvor pengene og de lukrative jobbene finnes IKKE har sann verdi. Verden i dag har i lang tid opprettholdt en illusjon, nå kollapser illusjonen. Folk trekker seg tilbake til det sanne....det som har SANN verdi. Tilbake til naturen og naturressurssene, til det rene som vi er en del av. I dag verdsettes penger høyere enn mat - faktisk. Folk søker penger og illusjoner, fremfor det vi i sannhet er avhengig av. Bønder blir tvunget til å legge ned driften, og flytter til byen...og pengene. Det samme gjør andre yrkesgrupper, og tilbudene i distriktet blir færre, til slutt dør distriktene ut. Kapitalismen kjøper opp og legger ned, i ren grådighet. Å bygge livet på illusjoner fører bare til èn ting det...sammenbrudd. Det er det vi ser nå, verdensøkonomien kollapser fordi folk har gjort seg avhengig av illusjoner.

Men det går snart rette veien, etter at illusjonene har falt i grus, og når folk begynner å se seg selv. Fornektelsen sitter dypt i mange, så kollaps av verdensøkonomi og naturkatastrofer blir en perfekt refleksjon av dette. Vi møter oss selv på godt og vondt, helt til vi har skjønt hvem vi er. Da møter vi bare det gode, for det er det vi er.
Antall ord: 413

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Gaute skrev: Det skjer ALDRI. Det er ikke snakk om jordens undergang. Klimaendringene vi ser i dag er begynnelsen, men det er ikke begynnelsen på slutten. Og det har ingenting med CO2 å gjøre, det skjer uansett. Jeg aner ikke NÅR det settes igang for fullt, når jorden for alvor begynner å riste på seg og forløse følelsene sine.
Påstår du at Jorden har følelser nå? Når ble Jorden en personlighet med følelser?
Dessuten har du vel selv sagt at det skjer i 2012.
Jeg vet bare AT det skjer, og at det nærmer seg. Vi blir jo også stadig påmint om det.
Nei, det vet du ikke.
Vi blir stadig minnet på dette av slike som deg, som prater i tåka og roper "ulv".
Jeg vet også at dette ikke er noe å frykte, jeg gleder meg til det.
Jeg gleder meg selv - til å se hva du skriver her når 2012 går mot slutten, og ingen planet har dukket opp. Jeg gleder meg til å lese unnskyldningene om at "nei, det var ikke en spådom, det var et forvarsel om en ny spådom" eller noe i den dur.
Verden trenger en oppvask, og oppvasken kommer. Den har allerede begynt. Det gamle blir skiftet ut med det nye. Det urene og uærlige viskes ut...og blir erstattet av det rene. Korrupsjonssaker og konspirasjoner dukker opp fra det skjulte, verdensøkonomien og kapitalismen bryter sammen.....osv osv....det gamle rives ned...og det nye kommer inn.
Hvorfor? Hvordan? Hold deg for god til å snakke om Jordens følelser og energier nå - forklar grundig hvordan og hvorfor dette pågår. Og jeg kan på forhånd fortelle deg at jeg ikke akter å "se i meg selv for å finne svaret", jeg vil at DU, som fremsetter påstandene, skal fortelle meg det.
Mennesker innser etterhvert at kapitalisme og grådighet ikke er livet, at stress og mas og en karriære i byen hvor pengene og de lukrative jobbene finnes IKKE har sann verdi.
Noen innser dette, andre gjør det ikke. Mennesker er forskjellige. Det vil alltid være mange som mener penger og status er sann verdi - for verdi er subjektivt. Verden er ikke så sort/hvitt som du ser ut til å tro.
Verden i dag har i lang tid opprettholdt en illusjon, nå kollapser illusjonen.
Hva slags "illusjon"?
Folk trekker seg tilbake til det sanne....det som har SANN verdi. Tilbake til naturen og naturressurssene, til det rene som vi er en del av.
Så folk kommer til å slutte å bruke plastikk, syntetiske medisiner, digital teknologi, osv? Hva i all verden tror du oddsen for det er? Og hvorfor er dette "SANN verdi"? Hva er fasiten på riktige verdier, Gaute?
I dag verdsettes penger høyere enn mat - faktisk. Folk søker penger og illusjoner, fremfor det vi i sannhet er avhengig av.
Illusjoner? Er ikke den verden du tror på en illusjon?
Bønder blir tvunget til å legge ned driften, og flytter til byen...og pengene. Det samme gjør andre yrkesgrupper, og tilbudene i distriktet blir færre, til slutt dør distriktene ut. Kapitalismen kjøper opp og legger ned, i ren grådighet. Å bygge livet på illusjoner fører bare til èn ting det...sammenbrudd. Det er det vi ser nå, verdensøkonomien kollapser fordi folk har gjort seg avhengig av illusjoner.
Kollapser verdensøkonomien? Hva er alle disse "illusjonene"?
Men det går snart rette veien, etter at illusjonene har falt i grus, og når folk begynner å se seg selv. Fornektelsen sitter dypt i mange, så kollaps av verdensøkonomi og naturkatastrofer blir en perfekt refleksjon av dette. Vi møter oss selv på godt og vondt, helt til vi har skjønt hvem vi er. Da møter vi bare det gode, for det er det vi er.
Du snakker om en kollektiv bevissthet - en kollektiv tankegang. Dette betyr at absolutt alle har nøyaktig samme vilkår, samme oppvekst, samme erfaringer, samme følelser...Det sier seg selv at det du preker om er en umulighet.
Det finnes ikke noe "godt og ondt", bare forskjellige meninger om hva som er det. "Godt og ondt" er kun metabegrep som betyr noe forskjellig fra person til person.
Antall ord: 717
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Kimbara skrev:
Gaute skrev: Det skjer ALDRI. Det er ikke snakk om jordens undergang. Klimaendringene vi ser i dag er begynnelsen, men det er ikke begynnelsen på slutten. Og det har ingenting med CO2 å gjøre, det skjer uansett. Jeg aner ikke NÅR det settes igang for fullt, når jorden for alvor begynner å riste på seg og forløse følelsene sine.
Påstår du at Jorden har følelser nå? Når ble Jorden en personlighet med følelser?
Dessuten har du vel selv sagt at det skjer i 2012.
Hehe, som med alt annet har noen her misforstått alt vedrørende fornuftige teorier.

James Lovelock laget en gang en hypotese, Gaiahypotesen.

Den går ut på at jorden (Gaia) har en egen evne til å reparere seg selv. Det skjer automatisk ved at f.eks. en ubalanse i naturen fører til naturlige reaksjoner som fører til at balansen oppnås igjen.

F.eks. etter en sterk reduksjon i antall rev, vil først hareantallet øke siden uttaket blir mindre, deretter vil det være overflod med mat for revene og revestammen vil raskt ta seg opp igjen til balansen igjen er et faktum.

Denne Gaiahypotesen har da new-agere misforstått og tror at jorden har en egen bevissthet og gjør egne grep for å opprettholde balansen.
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links