Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterNibiru 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Hecate skrev:Noen ganger kan du slette, andre ganger ikke....kommer litt an på hvor i systemet tråden ligger....uten at jeg har oversikt over systemet.....


Jeg merker ihvertfall at Gautes meldinger virker mot sin hensikt for mitt vedkommende fordi jeg mister helt lysten til å gi slipp på noe som helst. Blir bare mer kamplysten og sikkert styrt av frykten og whatev'a ;)
At det går an å forsvare folks lidelser for at jorda skal fikse det hun helt fint greier uten casualties....og så skjule det bak at vi ikke forløser frykt o.s.v. hvor er troen på mennesket, gutt? Du vet vel at alt som skjer i denne verden er vår egen skyld? Det er vi som er Gud, det er vi som lager lovene... Prøver dine aliensvenner å fortelle deg at du alene ikke kan klare å forandre alt? For det kan du. Og du trenger ikke som f.eks. Che eller Jesus, dø for det en gang. Bare lev ut hans verdier, så vil inntrykket meisles....eller er det slik at alle husker Jesu gjerninger fordi han døde? Er det lidlese og martyrdød som gjør at vi husker alle hans gode sider? I såfall er det en holdning som mennesket har skapt, mennesket som en forlengelse av Universet. En holdning vi ikke trenger, like lite som døden selv eller alt det vonde ,for ikke å ta det gode for gitt...vi bestemmer her...og hver og ens vei er like viktig. Det er ingenting som er forutbestemt, ingen behøver å følge sin kontrakt....ingenting av det som er forutsagt behøver å skje. Og det har ingenting med frykt å gjøre, men rett og slett min manglende innsikt i denne ulogiske oppbygningen av teorier, kanaliseringer, tro og pseudovitenskap.....
Det er sååå ufattelig mye i denne "åndelige" verden som overhodet ikke gir mening.
En selvmotsigelse i seg selv er jo at vi er Universet/Gud, de som trekker i alle tråder....hvorfor har vi karma og dualisme? Hvorfor er ego negativt dersom det er ien kosntellasjon der det er en vinn-vinnsituasjon for alle? Hvorfor hevder noen at vi skal oppleve motparten til det gode for å sette pris på det gode? Hvorfor skal vil bare huske det forferdelige for å "skremmes" til å glede oss over det som er fint. Ja, livet er så enkelt at vi lager drama for å ha noe å snakke om....I vår rene universelle form har vi ikke dualisme eller bias. Det er menneskets utfordring og det er ingen fasit på hvordan vi skal gjenkjenne det. Og det trenger ingen å måtte betale den ultimate prisen for, uansett hvor mye de har pushet for å få den livsoppgaven (som mange hevder er måten livsoppgaver, kontrakter o.s.v. går ut på), det er friheten til å velge, det er det som er testen. Og det er ingen fasit....og om jeg er redd isbjørner, så spiller det ingen rollle altså, de er sabla søte og de fortjener å leve. Heldigvis ser vi på oss selv og sier "oi, våre holdninger har til ven viss grad nesten ført til at disse dør ut, hvordan skal vi redde dem?" HER er nestekjærligheten...det holder å se til siden og se på den hjemløse ved siden av deg på parkbenken. Gled deg med ham over at solen og kaffen varmer, istedet for å synes synd på ham, vi er jo begge enige i at det fratar ham hans kraft....hvorfor skal da våre hjerter åpnes ved å synes synd på vår neste? Er vi virkelig så fordomsfulle overfor våre neste at vi tror at misunneligheten vil ødelegge for å glede seg på andres vegne? Må det bare være kynisk? Vi gir hverandre for lite cred her, og det føles helt feil....det er ikke av den guddommelige kilden, men av menneskets mørkeste sider....iallefall er det slik jeg ser det.
Vår kollektive bevissthet jobber sammen, har alltid gjort det, vil alltid gjøre det. Spre alle dommedagsprofetier og bevisstheten vil manifestere frykten. Spre alle positive ting og bevisstheten vil manifestere det....hva er det vi ønsker å oppnå? Og jeg skal berømme Gaute for at han hele tiden vil understreke at det kommer noe godt ut av det og at alt vil bli bedre enn best tilslutt (for de som overlever ;) ). Det er heller ikke det jeg reagerer på, men idet hele tatt at det skal være nødvendig at noen skal ofre seg for at andre skal våkne opp.....? Ja, det er virkelig martyrdød og hvem i huleste har funnet opp et slikt konsept? Nei, jeg skal ikke si at Gud er god o.s.v. for Gud har ingen grunn til å være det. Derimot er Gud det mange kaller kjærlighet, jeg har erfart at Gud bare er forløsning. Rett og slett at det en sliter med bare løser seg opp med Gud på banen, som om noe fordamper, uheldige bindinger og forbindelser brytes, en ser klarere enn før....ingen kjærlighet eller noe sånt, bare en ren re-setting av systemet....min erfaring, ikke nødvendigvis sannhet, for den er det vel ingen som har eneretten på? Ei heller fullstendigheten.
Oförutsedda händelser
Om du är jag och jag är du skulle en eventuell avkomma då se likadan ut.
När krafter förenas uppstår då inte en tilltagande styrka.
Om gravitationen genomsyrar allt vad kan du då göra med tanken.
mao. det är viljan/önskan sammankopplad med alla våra sinnen som ger underlaget för vad som kan komma att vara möjligt i framtiden.
När sker samverkan,,,,"mognadsgrad",,,i många led.
Tillsammans med Boltzman kan mycket hända. Men vi behöver vibrationer i harmoni för att skapa mirakel.
Nyckeln ligger väl dold, där det oförutsedda hela tiden skapar nya möjligheter. :mozilla_wink:
Antall ord: 997
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Godt sagt, First Day.
Om vi bare kunne snu alle tankekraftvektorene til å peke i samme retning....da kan vi kanskje få slutt på uforutsette hendelser som ikke virker i samme retning som nettokraften. :D
Hvordan få en hel verden til å velge riktig fremtidspotensiale....?

(Jeg tror vi må se litt lenger enn 2012)
Antall ord: 51
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Hecate skrev:Godt sagt, First Day.
Om vi bare kunne snu alle tankekraftvektorene til å peke i samme retning....da kan vi kanskje få slutt på uforutsette hendelser som ikke virker i samme retning som nettokraften. :D
Hvordan få en hel verden til å velge riktig fremtidspotensiale....?

(Jeg tror vi må se litt lenger enn 2012)
Bäste Hecate
Jag tror nog också att vi måste se längre fram än till 2012.
Men för mig betyder 2012 "startskottet" för förändringar. Årtalet som så
har ingen betydelse. Utan det är solens cykler (överskotts energin) i kombination
med den globala växthuseffekten samt mänklighetens stora önskan. Dessutom är
det ett unikt tillfälle att skapa ordning. Som jag påpekat tidigare obalans påverkar
det dynamiska fältet och som du själv vet "kopplad till vem".?+++ :mozilla_wink:
Att sedan maya/inca kalendern når sitt slut i samma tidpunkt ser jag som mänskliga
beräkningar under lång tid utan hänsyn tagen till det oförutsägbara och ej inberäknad
utveckling.

Om tolv blir en i ett enda slag skulle allt ta slut.
Som tur är överensstämmer detta inte med Universums utveckling.
Att skapa känslor till det dynamiska fältet ger den stabilisering som vi behöver.
Mycket kan vi tacka den inbyggda kärleken men också musik, toner, mattematik
och rogivande sysselsättningar. För att inte tala om skrattet från ett litet barn,
där tonerna upllevs komma ända från magen. (fantastiskt)

"Tänk om du kunde få vara en en länk till krafter som kan påverka livsbetingelser
i hela vår farkost". Vilken planet skulle du skänka mest kärlek.
:mozilla_innocent:

ang. livet efter 2012 // vad tror du om de närmaste 1000 åren eller 130 generationer.
Antall ord: 303
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev: Heldigvis dør de "åndelige" også.
Og hvorvidt folk lever i motbakke er utifra sin egen opplevelse og forståelse av situasjonen. Det er bra at du evner å vokse på dine erfaringer. Det er mange som ikke får den muligheten når bakken skylles vekk under føttene deres. ;)
Vi får håpe på vulkanutbrudd i stedet. Da får vi kanskje bukt med Co2-økningen også :)
Ja heldigvis dør vi alle sammen en gang. Det er like heldig å dø som å fødes vet du, like vakkert. Det spiller ingen rolle for meg når jeg dør eller hvordan, jeg vet at det blir til riktig tid og på riktig måte uansett.

Du fremstiller det som en tanke meningsløst at mange får bakken skylt bort under føttene sine, hvorfor det? Har du ikke akseptert døden? Døden er ikke et unaturlig uhell som bør unngås, men et indre valg tatt av sjelen. Og alle vokser på erfaringer, absolutt alle! Dette er ikke noe man trenger å være bevisst på engang. Det er slik livet er, vi blir ledet på godt og vondt mot de erfaringene vi trenger for å bli hele som mennesker.

Klima"krisa" er ikke menneskeskapt. Klimaendringene er starten på jordendringene, så ekstremvær får vi mer av uansett hvor høye avgiftene blir på bensin og strøm. Synd ikke politikerne vet dette. Men det er positivt at folk blir mer miljøbevisste og at noe blir gjort med nedhuggingen av regnskogen oppi dette hysteriet.

Mens vi er inne på motbakke.... Når vi føler at livet går imot oss, så er det et sikkert tegn på at vi ikke lever i pakt med sjelen. Føler vi at døden er negativ, eller er bekymret for klimaendringene....så lyser varsellampen om at vi må ta turen inn i følelseslivet vårt og forløse alt dette som overskygger sannheten om at ALT er som det skal være, at ingenting er negativt, vanskelig og meningsløst. Så det er positivt å leve et liv i motbakke....jeg er takknemlig for det tilsynelatende negative som jeg har opplevd. Alt gjorde meg bare bevisst på at de negative opplevelsene kun var et resultat av den negative illusjonen jeg levde i. Alt handlet om mitt indre.
Antall ord: 392

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:Godt sagt, First Day.
Om vi bare kunne snu alle tankekraftvektorene til å peke i samme retning....da kan vi kanskje få slutt på uforutsette hendelser som ikke virker i samme retning som nettokraften. :D
Hvordan få en hel verden til å velge riktig fremtidspotensiale....?

(Jeg tror vi må se litt lenger enn 2012)
Det går helt fint med fremtiden. Vi har ingenting å bekymre oss over. Dersom vi har det...så må vi som sagt gjøre noe med oss selv, våre egne blokkerte følelser og vårt eget bevissthetsnivå. Å slite og kave for å endre kaoset i det ytre er nytteløst så lenge vi ikke har ryddet unna kaoset i vårt indre.

Så enkelt...så vanskelig.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Gaute skrev:
Hecate skrev: Heldigvis dør de "åndelige" også.
Og hvorvidt folk lever i motbakke er utifra sin egen opplevelse og forståelse av situasjonen. Det er bra at du evner å vokse på dine erfaringer. Det er mange som ikke får den muligheten når bakken skylles vekk under føttene deres. ;)
Vi får håpe på vulkanutbrudd i stedet. Da får vi kanskje bukt med Co2-økningen også :)
Ja heldigvis dør vi alle sammen en gang. Det er like heldig å dø som å fødes vet du, like vakkert. Det spiller ingen rolle for meg når jeg dør eller hvordan, jeg vet at det blir til riktig tid og på riktig måte uansett.

Du fremstiller det som en tanke meningsløst at mange får bakken skylt bort under føttene sine, hvorfor det? Har du ikke akseptert døden? Døden er ikke et unaturlig uhell som bør unngås, men et indre valg tatt av sjelen. Og alle vokser på erfaringer, absolutt alle! Dette er ikke noe man trenger å være bevisst på engang. Det er slik livet er, vi blir ledet på godt og vondt mot de erfaringene vi trenger for å bli hele som mennesker.

Klima"krisa" er ikke menneskeskapt. Klimaendringene er starten på jordendringene, så ekstremvær får vi mer av uansett hvor høye avgiftene blir på bensin og strøm. Synd ikke politikerne vet dette. Men det er positivt at folk blir mer miljøbevisste og at noe blir gjort med nedhuggingen av regnskogen oppi dette hysteriet.

Mens vi er inne på motbakke.... Når vi føler at livet går imot oss, så er det et sikkert tegn på at vi ikke lever i pakt med sjelen. Føler vi at døden er negativ, eller er bekymret for klimaendringene....så lyser varsellampen om at vi må ta turen inn i følelseslivet vårt og forløse alt dette som overskygger sannheten om at ALT er som det skal være, at ingenting er negativt, vanskelig og meningsløst. Så det er positivt å leve et liv i motbakke....jeg er takknemlig for det tilsynelatende negative som jeg har opplevd. Alt gjorde meg bare bevisst på at de negative opplevelsene kun var et resultat av den negative illusjonen jeg levde i. Alt handlet om mitt indre.
Jeg har sikkert enorme blokkeringer fordi jeg har levd mesteparten av mitt liv i denne virkeligheten, Gaute. Jeg har jobbet i Helsevesenet, vokst opp med sykdom og død rundt meg og som miljøskadd har jeg opparbeidet meg såpass ydmykhet for livet og folks livsvilje til at jeg aldri kommer til å forstå deg som noe annet enn respektløs og arrogant overfor mennesker som kjemper for sine liv. Det spiller ingen rolle om døden er aldri så vakker når alt en virkelig vil er å leve.
Jeg gidder ikke å bruke mer energi på deg, vi står milevidt fra hverandre i synspunkt og vi drar i hver vår retning.

Så FIRST SAY; ingen kommer noen sinne til å tilte balansen helt over, se bare på hvor sta Gaute og jeg er og går i hver vår retning.
Antall ord: 536
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:Jeg har jobbet i Helsevesenet, vokst opp med sykdom og død rundt meg og som miljøskadd har jeg opparbeidet meg såpass ydmykhet for livet og folks livsvilje til at jeg aldri kommer til å forstå deg som noe annet enn respektløs og arrogant overfor mennesker som kjemper for sine liv.
Jeg har vært døden nær tre ganger, og har måttet kjempe for livet når det har stått om minutter og motstanden fra andre var stor. Hadde jeg fulgt andres råd hadde jeg ikke levd nå. Så jeg er ydmyk for livet, for jeg vet hvor skjørt det er, og vakkert, og at man lett kan miste det dersom man ikke følger eller har tillit til sitt indre. Men det er forskjell på å kjempe for livet i kjærlighet og tillit og på å kjempe mot døden i frykt og mistillit. For å ikke snakke om å bekymre seg for en evnt fremtidig død, istedefor å legge til side tanken og heller glede seg over livet her og nå.
Hecate skrev:Det spiller ingen rolle om døden er aldri så vakker når alt en virkelig vil er å leve.
Det spiller ingen rolle om livet er aldri så vakkert når alt sjelen virkelig vil er å dø for å fødes på ny inn i den nye tiden etter jordendringene, og for å bli hjelpere for familie og venner som lever på Jorden, eller for å gi sine etterlatte de erfaringene de trenger for sin utvikling.

Å også respektere dette er å i ydmykhet respektere livet, og døden. Alt er en del av alt, døden er en del av livet. Respekterer vi ikke døden, så respekterer vi ikke livet.
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Men det er ikke så svart-hvitt som du sier her: at det er en forskjell på å kjempe for livet og å kjempe imot døden. For mange kommer døden som en venn og det er mye lettere å akseptere døden da. For andre er den en strek i regningen. Ikke nødvendigvis fordi de er redde, men fordi de ikke vil reise. De har mye å leve for.
(
Kan jeg spørre om du har barn, Gaute? Noe sier meg at du ikke har det.)

I disse jordendringene ser vi at det er ikke akkurat de som er suicidale eller dødsens som går med, men livsglade mennesker i den fattige delen av verden. Folk som ikke vet hva jordendringer eller 2012 er...

Og du snakker hele tiden om sjelene som har valgt dette her og blablabla....jeg har hørt det og alle guruer sier det er sånn, men det resonerer ikke hos meg.
De som går med, har ikke en gang sett det verdensbildet vi refererer til. Og jeg synes det er hjerteskjærende at vi sitter her med letthet og snakker om deres skjebne som om det skulle vært sport eller noe banalt.
Jeg er sikkert en sentimental dott, men jeg unner ikke disse menneskene den skjebnen.
Jeg unner ingen den skjebnen. Og du har vel sett den skjebnen, har du ikke? Det er jo ikke mer enn et par uker siden sist noen tusen gikk med da Gaia slapp løs Sidr.....Det er ingen her som rekker å innfinne seg med døden eller som sovner fredfullt inn.
Antall ord: 266
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

Jøss, Gaute tilbake! Har ikke heller vært så aktiv de siste mnd..... men husker godt "jordskjelvstråden", der Gautes inntensjon var å skremme vannet av oss vanlige dødelige som ikke bodde langt oppå fjellet, he he!

Men jeg lurer også på slik som Hecate........ har du barn Gaute? For tror ikke noen som hadde barn ville vært så "likeglad" når det gjelder liv og død nemlig....

Mvh
Christina
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

jeg beundrer Hecate stort.. hun prøver å ærlig forholde seg til to vikeligheter.. den hvor vi finner det fysiske og dens paradigme: vitenskapen, det materialistiske, fysiske lovene og den andre ubeskrivelige men uendelige.

mens du Gaute.. beklager. men du ramler litt mellom to stoler som ikke er ment å defineres engang... du har funnet deg din drømmeverden og er en som mener å eie sannheten...

Det er så dårlig gjort at du indirekte anteyder at Hecates redsel for døden er så stort poeng at hennes mening om denne saken ikke har samme styrke/troverdighet som din...

Hvis jeg sier at du tar feil Gaute og at jeg ikke er redd for døden? hva argumenterer du med da for å prøve å forfekte din sannhet? dine kanaliseringer er når det kommer til stykke ikke er verdt fem flate øre.. de er antagelig mest for å pleie ditt ego og lede en liten skare med fanklubb som kan dyrke ditt ego... jeg har hørt kanaliseringen som forteller om det gode etter det vonde... som en unnskyldning for slippe unna å brette ermene og bli solidariske? det åndelige og utviklingen er ikke bare mentalt.. men også et fysisk arbeid!!! så ikke tro at klimaendring ikke er menneskeskapt.. ergo treng man ikke gjøre en dritt for alt blir jo så bra likevel.. så samme det om noe mill dør her og dør... bare sånn det skal være...

nei vet du hva.. jeg er ikke redd for min evnt kommende smerte, lidelse.. men jeg får helt vondt inni meg over andres og vite at jeg ikke gjorde noe når jeg kunne gjort det!!!

Du Gaute.. ifølge min sannhet er en av de redde, dette her stinker sekterisk..

pardon me...altså, overbevis meg om noe annet om du vil
Antall ord: 302
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:I disse jordendringene ser vi at det er ikke akkurat de som er suicidale eller dødsens som går med, men livsglade mennesker i den fattige delen av verden. Folk som ikke vet hva jordendringer eller 2012 er...
Ja hva så? Jeg trenger ikke kommentere noe mer fra innlegget ditt enn dette. I hvert eneste innlegg du skriver her på forumet så skinner det gjennom at du synes livet er blodig urettferdig og meningsløs. Jeg kan forsikre deg om at det ikke er det. :) Nå skulle jeg nettopp til å skrive det at vi alle velger livsvei før vi inkarnerer, men så ser jeg at du faktisk har fått det med deg. :D Da gjenstår det bare for deg å også erkjenne den sannheten.

Nei jeg har ikke barn. Jeg har kontakt med sjela til dattera mi som jeg vil få om ett års tid da. Men hva har det å gjøre med mitt syn på livet? Mitt syn kommer innenfra, ikke fra følelsene. Vonde følelser fra dette og tidligere liv gråter jeg ut, det er ikke derfra vi henter sannheten.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

alt handler jo om erkjennelse... fordi vi allerede vet alt, tiden eksiterer ikke, selv om vi her og nå tenker at virkeligheten som handler rundt vår kallender og klokke er det eneste virkelige og alt det andre er ikke sikkert men kan være , i et fnugg av håp om at det er noe mer etter dette fordi vi hele livet har levd i skyggen av frykt for døden å det ukjennte...... Whhooooo, fantastisk så avanserte skaper ferdigheter vi alle har da!

Livet er ment å være morsomt, men vi tar oss goooo tid, fordi vi innerst inne vet at tiden ikke eksister og at du har levd mange ganger før.. og DU nettopp er den alle har venta på!

Flotte folk... søte og fantastiske i all sin dummhet, selvforakt og dårlige selvtillit...

Når bestemmer vi oss for å ta ansvar for alt dette? utnytte det uenderlige potensiale som omgir oss...

nuet nuet nuet.. hvor mange perspektiv kan en observere ifra? hvor er du? hvem er du? hva vil du? :mozilla_tongue:

*Blessed in the light of love*
Antall ord: 181
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

snuppedilla skrev:Du Gaute.. ifølge min sannhet er en av de redde, dette her stinker sekterisk..

pardon me...altså, overbevis meg om noe annet om du vil
AH! Det er herlig at du føler det slik. :lol:
Nei, jeg vil ikke forsøke å overbevise deg om noe. Det er heller ikke mulig å overbevise andre...for da blir det fort tro. Og det siste jeg vil er at noen skal begynne å tro på meg...det er foresten også noe jeg understreker til støtt og stadighet her inne.
nei vet du hva.. jeg er ikke redd for min evnt kommende smerte, lidelse.. men jeg får helt vondt inni meg over andres og vite at jeg ikke gjorde noe når jeg kunne gjort det!!!
Ja, det er klart du må gjøre det du kan for å lindre andres smerte. Hva er det du vil fram til egentlig? At dersom du gjør en kraftig innsats for miljøet sparer menneskeheten for framtidige lidelser? Det er jo en fin tanke, og det er positivt at hele verden begynner å tenke slik. Og det er ikke uten grunn at det skjer, for det skaper samhold blant mennesker...og det er nødvendig i årene som kommer...og det er helt i samklang med energiene på Jorden for tida...som gjør oss alle mer samlet i viten om at alle er ett. Men klimaendringene er likevel ikke menneskeskapt, og alt vil bare tilta i omfang.
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Christina skrev:der Gautes inntensjon var å skremme vannet av oss vanlige dødelige som ikke bodde langt oppå fjellet, he he!
Hehe. Nei, jeg er bare en kanal som følger universets intensjon...som var å legge ut kanaliseringene bl.a for å få folk til å gi slipp på frykten for døden. For det er viktig at så mange lysarbeidere som mulig er forberedt når jordendringene her i landet manifisterer seg.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links