Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterNibiru 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Gaute skrev:
Hecate skrev:I disse jordendringene ser vi at det er ikke akkurat de som er suicidale eller dødsens som går med, men livsglade mennesker i den fattige delen av verden. Folk som ikke vet hva jordendringer eller 2012 er...
Ja hva så? Jeg trenger ikke kommentere noe mer fra innlegget ditt enn dette. I hvert eneste innlegg du skriver her på forumet så skinner det gjennom at du synes livet er blodig urettferdig og meningsløs. Jeg kan forsikre deg om at det ikke er det. :) Nå skulle jeg nettopp til å skrive det at vi alle velger livsvei før vi inkarnerer, men så ser jeg at du faktisk har fått det med deg. :D Da gjenstår det bare for deg å også erkjenne den sannheten.

Nei jeg har ikke barn. Jeg har kontakt med sjela til dattera mi som jeg vil få om ett års tid da. Men hva har det å gjøre med mitt syn på livet? Mitt syn kommer innenfra, ikke fra følelsene. Vonde følelser fra dette og tidligere liv gråter jeg ut, det er ikke derfra vi henter sannheten.
Ja, livet er urettferdig når folk sitter på sin høye hest og tror de lever i ett vakuum og at de ikke påvirkes av andre og heller ikke er så nøye med hvordan de selv påvirker andre. For Gaute, jeg er redd du aldri ville ha levd dette livet dersom det ikke var under påvirkning av mange flere faktorer enn deg selv. Hva hadde drevet deg til dine erkjennelser dersom ikke livet hadde kastet deg ut i nettopp det som vekket det. For dersom det ikke er andre krefter som driver deg frem, så er summen av kreftene som virker null og da blir det enten å fortsette uberørt av omverdnene eller en forblir i ro og stagnerer.
Ok, om jeg synes livet er urettferdig. Jeg synes ikke det stemmer så godt med mitt eget bilde av meg selv, men det kan godt være at jeg er like sneversynt som jeg synes du er.
Forskjellen på deg og meg, er at jeg ikke kan snu ryggen til folk som ikke har kommet frem til erkjennelse og er like heldige "som deg". Jeg strekker heller ut hendene mot dem som vil ta dem, enn å stikke dem i lomma og si at alt er som det skal være, for dette har sjelen din valgt, så det er ikke noe å bry seg om. Det er så fint å dø, atte....og ikke tenk på dem du etterlater deg heller, for de klarer seg og har valgt å oppleve tapet av deg, så det gjør ikke noe det heller...Har vi fri vilje og påvirkningskraft, så må vi bruke den da! Som sagt, vi lever ikke i et vakuum, vi drar lasset sammen. Og dessverre blir det j**lig tungt når noen bare vil flyte med istedet for å bruke krefter. Og selvom det tilsynelatende er bare jeg som gidder å diskutere med deg nå, så tror jeg at de aller fleste er skremt over innleggene dine og hva det lyser ut av dem.

Og hva angår datteren din; jeg håper hun klarer å åpne hjertet ditt til å elske fler enn bare deg selv, for du har ikke godt av å bruke så mye bare på deg selv. Og så kan det jo tenkes at du forandrer syn på hva som virkelig er verdt å LEVE for! Hun er ditt ansvar, og my my, det er det største ansvaret du noensinne kommer til å få, og det mest ærefulle i et menneskes liv.
Men du behøver jo ikke å bekymre deg for fremtiden, du. Dere skal jo hentes med romskipet fra Pleiadene og komme dere på trygg avstand innen resten av denne begredeligheten synker i et inferno av hav og lava.....jaja, god tur. Hva om ikke du hadde følt deg så sikker på akkurat det? Hadde det vært greit i betraktning at du skal sette et barn til verden. For husk hun blir jo "bare" et sårbart menneske på denne jord. Du blir kanskje sårbar igjen du også?
Antall ord: 695
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

snuppedilla skrev:jeg beundrer Hecate stort.. hun prøver å ærlig forholde seg til to vikeligheter.. den hvor vi finner det fysiske og dens paradigme: vitenskapen, det materialistiske, fysiske lovene og den andre ubeskrivelige men uendelige.

mens du Gaute.. beklager. men du ramler litt mellom to stoler som ikke er ment å defineres engang... du har funnet deg din drømmeverden og er en som mener å eie sannheten...

Det er så dårlig gjort at du indirekte anteyder at Hecates redsel for døden er så stort poeng at hennes mening om denne saken ikke har samme styrke/troverdighet som din...

Hvis jeg sier at du tar feil Gaute og at jeg ikke er redd for døden? hva argumenterer du med da for å prøve å forfekte din sannhet? dine kanaliseringer er når det kommer til stykke ikke er verdt fem flate øre.. de er antagelig mest for å pleie ditt ego og lede en liten skare med fanklubb som kan dyrke ditt ego... jeg har hørt kanaliseringen som forteller om det gode etter det vonde... som en unnskyldning for slippe unna å brette ermene og bli solidariske? det åndelige og utviklingen er ikke bare mentalt.. men også et fysisk arbeid!!! så ikke tro at klimaendring ikke er menneskeskapt.. ergo treng man ikke gjøre en dritt for alt blir jo så bra likevel.. så samme det om noe mill dør her og dør... bare sånn det skal være...

nei vet du hva.. jeg er ikke redd for min evnt kommende smerte, lidelse.. men jeg får helt vondt inni meg over andres og vite at jeg ikke gjorde noe når jeg kunne gjort det!!!

Du Gaute.. ifølge min sannhet er en av de redde, dette her stinker sekterisk..

pardon me...altså, overbevis meg om noe annet om du vil
Takk for støtten, kjære søster :)
Antall ord: 311
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Gaute skrev:
snuppedilla skrev:Du Gaute.. ifølge min sannhet er en av de redde, dette her stinker sekterisk..

pardon me...altså, overbevis meg om noe annet om du vil
AH! Det er herlig at du føler det slik. :lol:
Nei, jeg vil ikke forsøke å overbevise deg om noe. Det er heller ikke mulig å overbevise andre...for da blir det fort tro. Og det siste jeg vil er at noen skal begynne å tro på meg...det er foresten også noe jeg understreker til støtt og stadighet her inne.
nei vet du hva.. jeg er ikke redd for min evnt kommende smerte, lidelse.. men jeg får helt vondt inni meg over andres og vite at jeg ikke gjorde noe når jeg kunne gjort det!!!
Ja, det er klart du må gjøre det du kan for å lindre andres smerte. Hva er det du vil fram til egentlig? At dersom du gjør en kraftig innsats for miljøet sparer menneskeheten for framtidige lidelser? Det er jo en fin tanke, og det er positivt at hele verden begynner å tenke slik. Og det er ikke uten grunn at det skjer, for det skaper samhold blant mennesker...og det er nødvendig i årene som kommer...og det er helt i samklang med energiene på Jorden for tida...som gjør oss alle mer samlet i viten om at alle er ett. Men klimaendringene er likevel ikke menneskeskapt, og alt vil bare tilta i omfang.
"Det er en fin tanke" ???? "Hva vil du fram til?"?????
Gaute, jeg har fryktelig lyst til å sende deg til et katastrofeområde og la deg utføre dine reconnection-og-iluna-mirakler på EKTE mennesker. Men noe sier meg at de evnene er forbeholdt kun de som vil jobbe med seg selv og aksepterer all mulig dritt Universet kaster etter dem. Så sitt der på fjellet ditt, jeg har null respekt for guruer som er så hellige at de ikke kan forholde seg til verden. Og selv om det er husrom der det er hjerterom, så tror jeg ikke du hadde taklet den virkelige verden. Jeg tror du fortsatt er den lille gutten som fortsatt flykter og er redd for at alle skal ta deg fordi du er annerledes. Vel, dette forumet er en fin arena å hevde seg på. Og noen følger deg i frykt for å dø i det infernoet som dere forutsier. Vel, jeg som er så redd for døden; jeg viker ihvertfall ikke en tomme fra min by, mitt folk og min jord. Og at du er ett med meg.....ja da må du være mitt mørkeste sinn.
Jeg er lei for at det blir sånn mellom oss, men vi kan aldri forene denne verden når selv ikke de som har lyset klarer å sende det dit det trengs....
Antall ord: 471
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Vill du ha en personlighet som leder eller modererar din tillställning ska du välja denna kategori av personligheter. En moderator är en länk mellan publiken och personerna på scenen. Moderatorn håller i taktpinnen och driver resonemanget vidare, och är den som bestämmer tempot. Det är moderatorns uppgift att agera i publikens intresse och förmedla föreläsaren eller ledningens kunskaper ut till publiken.

Vi har alla vår egen personlighet och det är detta som ligger till grund för fortsatt
debatt och utveckling. Att välja sin käraste med omsorg är inte lätt. Se statistik
för antal skiljsmässor.

God Jul på er alla.
Antall ord: 114
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Du Hecate, du Hecate... :D
Hecate skrev:Ok, om jeg synes livet er urettferdig. Jeg synes ikke det stemmer så godt med mitt eget bilde av meg selv, men det kan godt være at jeg er like sneversynt som jeg synes du er.

Hvis det ikke stemmer, hvorfor uttrykker du da misnøye med at livsglade fattige mennesker dør, og ikke de suicidale, dødsens (eller egoistiske som du skrev et annet sted.)? Livet er alltid rettferdig, de universelle lovene sørger for det...en naturlov vi aldri kommer utenom. Du høster det du sår, i liv etter liv. Du må gjerne kalle dette "åndelig" svada slik du har gjort før, men det er likevel sannhet.

Forskjellen på meg og deg er ikke at jeg er den ufølsomme med lukket hjerte. Jeg vet at tilfeldigheter ikke finnes, og at det er en mening med alt. Jeg har tillit til livet og har derfor ikke bekymringer. Jeg føler ikke lenger at livet går imot meg, at jeg har noe å kjempe imot - fordi jeg ikke lenger har motstand inne i meg. Jeg kommer aldri til å forandre syn på hva som er verdt å leve for, jeg forandrer ikke syn på noe av det jeg skriver her...fordi jeg vet hva jeg snakker om. Jeg lever etter sjelen, den vi egentlig er, og det er DET som er verdt å leve for.

Og du må ikke tro at jeg alltid har levd etter sjelen, at jeg aldri har levd i bekymring, skepsis og mistillit til livet. For det har jeg absolutt. Derfor må du heller ikke tro at jeg er i stand til å gå tilbake dit hvor jeg var, det er ikke mulig det. De innestengte følelsene som lå til til grunn for den levemåten og det livvsynet jeg da hadde er borte, jeg har forløst dem. Nå kommer levemåten og livssynet mitt innenfra, slik det er ment å gjøre.

Du sier at du håper jeg snart kan begynne å elske flere enn meg selv. Jeg har ikke alltid elsket meg selv. Det var faktisk ikke før nå i vår etter et par timers forløsende gråt at jeg kunne si, helhjertet, at jeg elsker meg selv. Opp gjennom livet har jeg "elsket" flere, og har vært livredd for å miste dem. Og vet du hvorfor jeg var så redd for det? Hvorfor jeg søkte på byen (som mange andre) etter noen å bli glad i og gi kjærlighet til? Fordi jeg i sannhet ikke elsket meg selv. Jeg sier "i sannhet", fordi jeg ikke var bevisst at jeg ikke elsket meg selv. Jeg var fornøyd med meg selv men hadde likevel massevis av uforløste issues som jeg ikke visste om. Disse kom til overflaten for 5 år siden, og siden har jeg søkt kjærligheten innover.

Nå kan jeg si til noen at jeg elsker dem, og virkelig mene det. Og jeg kan elske noen uten å føle meg avhengig av dem, uten å være redd for å miste. Den kjærligheten jeg tidligere var redd for å miste var kun en ytre påminnelse om den evige kjærligheten jeg har i mitt indre. Og den kan vi aldri miste, vi kan kun distansere oss fra den ved å søke kjærlighet i det ytre.

Alt handler om kjærligheten vi har til oss selv. Det finnes ikke noe viktigere, uansett hvor egoistisk noen tenker at det er. Det som er egoistisk er å gjøre seg avhengig av andre, å være redd for å miste den ytre kjærligheten som man tviholder på fordi man ikke har kjærligheten til seg selv på plass. Det man i realiteten gjør da, er å tappe energi ifra denne personen. Dette skjer ikke når man har tatt tilbake sin egen sjels kraft og kjærlighet. Man kan bli trist og gråte ved tanken på å miste sine kjære, men man mister aldri seg selv i tanken...slik man gjerne gjør dersom man ikke har funnet seg selv og kjærligheten i sitt indre. Man blir usikker og redd av tanken på å miste noe som man ikke enda har oppdaget i seg selv.

Vi hører om snylteånder. Noe som tilhører samme gren er mennesker som snylter på sine avdøde kjære ved at de ikke klarer å gi slipp. Ofte har ånder problemer med å gå over til den andre siden fordi de etterlatte fortsatt er avhengige av energien deres. Jeg har vært i kontakt med en slik, en ånd som ba moren om å gi slipp på ham slik at han kunne gå over og hjelpe henne fra den andre siden. Moren fortalte meg hvor avhengig hun var av ham da han var i live, og at hun var bekymret for hvordan hun skulle klare seg nå som han var borte. Dermed holdt hun ham igjen i energien, og hindret sjelen hans i å utfolde seg fritt....akkurat som hun ubevisst gjorde da han var i live. Dette er ikke kjærlighet, men mangel på kjærlighet - til seg selv. Når vi har fått tillit til og elsker alle aspekter av den vi er så har vi en selvstendig energi som ikke er avhengig av noe eller noen i det ytre. Da flyter energien over. Først da kan vi gi av oss selv av ren uselvisk kjærlighet.
Men du behøver jo ikke å bekymre deg for fremtiden, du. Dere skal jo hentes med romskipet fra Pleiadene og komme dere på trygg avstand innen resten av denne begredeligheten synker i et inferno av hav og lava.....jaja, god tur. Hva om ikke du hadde følt deg så sikker på akkurat det?
Det var det noen andre på Iluna som kanaliserte. :D Det JEG kanaliserte som svar var noe sånt som at vi ikke måtte basere oss på at vi får hjelp fra Pleiadene, fordi det ikke er sikkert at det engang ville gå bra med den redningsaksjonen. For meg spiller det ingen rolle hva som skjer, jeg har tillit til at alt blir riktig uansett...fordi: jeg har tillit til meg selv og at alle valgene jeg tar er i tråd med sjelen og min livsvei.

Igjen kanaliserte jeg noe ubehagelig som folk helst ikke vil høre. Universets intensjon med det var å stimulere folk til å ta ansvar for eget liv. Det samme gjør jeg foresten når jeg forteller deg om livets rettferdighet. Livet oppleves selvsagt urettferdig når vi tar ansvar for alt annet enn våre egne liv...som er det eneste reelle ansvaret vi har. Vi har ansvar for vår egen utvikling og for å få på plass forholdet til oss selv...DET er det viktigste, alt annet kommer i andre rekke. For den kjærligheten og ansvaret vi har til andre vil alltid være begrenset så lenge dette ikke er på plass i oss selv. Og nå er jeg foresten igjen inne på hovedpoenget i mange av innleggene mine.

Det er klart vi har ansvar for barna våre, men det ansvaret innebærer også at vi har tatt ansvar for oss selv nok til å kunne bli ansvarsfulle foreldre. Jeg er glad for at jeg får barn først nå som jeg har tilliten og kjærligheten til meg selv i orden. Tillit og kjærlighet betyr alt for oss, det betyr alt for omverdenen, og det betyr alt for barna våre.
Og at du er ett med meg.....ja da må du være mitt mørkeste sinn.
Jeg er lei for at det blir sånn mellom oss, men vi kan aldri forene denne verden når selv ikke de som har lyset klarer å sende det dit det trengs....
Litt artig at du skriver det sånn. Det mørke som du ser hos meg er jo bare den delen av deg som du ikke har erkjent. Den delen av livet som du ikke har akseptert. Prøv å lys opp også den delen av deg du, DA lyser du da! ;) Og vi kan ikke regne med å forene noe som helst med vårt lys så lenge ikke lyset skinner 100%. :D
Antall ord: 1371

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:...og aksepterer all mulig dritt Universet kaster etter dem.
Der sa du det selv... Du har motstand mot Universet. Du kjemper mot Gud... mot din egen sjel, ikke mot meningene mine. Jeg speiler bare den delen av Gud som du ikke aksepterer. Det er ikke noe mer å si.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Gaute skrev:
Hecate skrev:...og aksepterer all mulig dritt Universet kaster etter dem.
Der sa du det selv... Du har motstand mot Universet. Du kjemper mot Gud... mot din egen sjel, ikke mot meningene mine. Jeg speiler bare den delen av Gud som du ikke aksepterer. Det er ikke noe mer å si.
Der kommer våre forskjellige oppfatninger inn; Jeg ser livet som en test i balanse. Alt som Universet slenger inn, er en del av denne testen og hvordan vi responderer. Jeg velger å bruke min skaperkraft til å skape mine potensialer slik jeg vil at mitt liv skal være. Du gjør det samme, men du virker ikke særlig villig til å hjelpe andre til den innsikten ved å spre kjærlighet. Istedet sprer du frykt og etterpå kommer du med forakt overfor de som frykter. Vel, det du sender ut kommer nå tilbake til deg.
Jeg har fått beskjed om å være snill og la deg få "slippe unna", men bare så lenge vi er i overgangen nå.
Og forresten; Universet er ikke noe utenfor oss, men en del av oss, så vi slenger mye av denne dritten til oss selv. Og det er det ironiske for jeg har jo kastet bensin på dette bålet selv. Og jeg er jo også Gud og hvem har sagt at din "Gudedel" har større kraft enn min?
Men la oss avslutte for nå bruker vi all den energien som vi kunne ha brukt til å vekke folk, på å krangle om ting hverken du eller jeg ser helheten av så lenge vi er her. God Jul, Gaute og gå i fred. Og det mener jeg helhjertet på tross av alt :)
Antall ord: 279
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av problem »

Høres ut som godeste Gaute her har innsett at han ikke har kontroll på det som skjer i verden, og dermed fraskrevet seg alt ansvar. Fin måte å beskytte seg selv på mot anklager; "det som skjer her har jeg ikke tatt del i, derfor har jeg ikke ansvar for det." Vel, hvis oppdager noe urettferdig, for eksempel et drap, er man ikke medskyldig hvis man ikke gjør noe?
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg har bare et spørsmål Gaute; hvordan klarer du å kanalisere i denne perioden?
Antall ord: 15
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Gaute.. du er stor i ord om deg selv... det later at du tror du har sannheten om alt, selv om du påpeker at det er din tro. Men jeg kan ikke unngå se også klare trekk på selvhøytidelighet ikledd "ydmykhet".. forsong med livet og den kraften du kaller Gud.. at du er nærmere sannheten enn "oss" som er så langt fra sin sjel og motarbeider den og hva nå enn du videre sikter til klart og underforstått...

men jeg lar den som ønsker å være på en trone.. få lov til å sitte der helt alene og leke profet og hevde eierskap på sannhet om livet og fremtiden.

du er faktisk nedsettende og moraliserinde og snakker som en falsk profet, men du er et subjektivt vesen og har enda ikke kommet nivå hvor du kan se deg selv, selv om du liker å fremstille deg slik. som en synsk vismann..

ydmyk er den som i sannhet har blitt vis..... der ser jeg ikke deg Gaute, især ikke etter din retorikk i denne tråden, hvor du angriper når vi stiller spørsmål ved dine utsagn når du klokest skulle ha gjort noe annet.. du falt i fellen for min den.
Antall ord: 207
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:Jeg velger å bruke min skaperkraft til å skape mine potensialer slik jeg vil at mitt liv skal være. Du gjør det samme, men du virker ikke særlig villig til å hjelpe andre til den innsikten ved å spre kjærlighet. Istedet sprer du frykt og etterpå kommer du med forakt overfor de som frykter. Vel, det du sender ut kommer nå tilbake til deg.
Fear is in the eye of the beholder....også kjærlighet. ;)

Frykt er illusjon. Og å påminne folk om denne sannheten, er faktisk kjærlighet, enten du liker det eller ei. Jeg sprer ikke frykt, jeg sprer informasjon som du kan velge å frykte eller å akseptere i kjærlighet. Helt ærlig klarer jeg ikke å finne noe skremmende i det jeg skriver. Og forakt? Det finner jeg heller ikke. Sammenlign det forrige innlegget mitt med dine to innlegg som jeg svarte på, og se hvem som ser ut til å forakte hvem. :)
Og forresten; Universet er ikke noe utenfor oss, men en del av oss, så vi slenger mye av denne dritten til oss selv.
Men, det var du som ordla deg som om Universet er utenfor oss; "...og aksepterer all mulig dritt Universet kaster etter dem."

I andre tråder har du også sagt bl.a at "Gaia ville aldri gjort dette mot oss", da var det mtp. jordendringene. Det jeg sier både i denne tråden og i andre er at det ikke finnes "dritt" som blir slengt mot oss. Klimaendringer er ikke "dritt", eller noe negativt som vi må bekjempe gjennom ytre tiltak. Folk kaller regnet for noe "dritt" også, selv om det gir oss vann...som er kilden til liv. Alt er som det skal være, alt er en kilde til en annen kilde, og alt er like viktig. Dette ser vi ikke når vi fokuserer på det tilsynelatende negative, da har vi hengt oss opp i en bitteliten bit av et større bilde. Denne biten eller tankemønsteret gir vi ikke slipp på før vi har erkjent og gitt slipp på følelsen som ligger bak, først da ser vi det store bildet.

Klimaendringer handler ikke om at vi ikke har tatt ansvar for kloden og at vi derfor får "gjennomgå". Noen prater om å spre frykt, det gjør ihvertfall denne usannheten. Likevel er det som sagt positivt at folk blir mer miljøbevisste pga dette. Planeten er ikke dødsdømt, den går bare gjennom en forvandling...akkurat som vi menneskene. Men forvandlingen skjer innenfra, og det går ikke raskere ved å ty til krampaktige tiltak i det ytre. Det gjør heller ingenting med klimaendringene, de går sitt naturlige løp uansett. Når det gjelder omtanke for naturen og medmennesker, så blir den som sagt kun optimal når kjærligheten er på plass i oss selv. Da blir alt vi foretar oss naturlig og helt uanstrengt. Vi handler ut i fra viten om at vi alle er ett, og skyver ikke unna verken natur eller mennesker.

Huff...så mye skremmende jeg skrev i dette innlegget også :lol:
Antall ord: 517

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg gidder ikke mer Gaute. La det ligge....den klokeste gir seg, vet du.
Antall ord: 14
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

problem skrev:Høres ut som godeste Gaute her har innsett at han ikke har kontroll på det som skjer i verden, og dermed fraskrevet seg alt ansvar. Fin måte å beskytte seg selv på mot anklager; "det som skjer her har jeg ikke tatt del i, derfor har jeg ikke ansvar for det." Vel, hvis oppdager noe urettferdig, for eksempel et drap, er man ikke medskyldig hvis man ikke gjør noe?
Helt riktig! Jeg har null kontroll på det som skjer ute i verden, og har ikke ansvar for det. Det finnes ikke ansvar, fordi vi har den frie vilje. Vi kan gjøre akkurat som vi vil alle sammen, vi høster uansett det vi sår...på godt og vondt. Jeg har ingen kontroll på det som skjer i verden, men jeg bidrar på mine måter for å gjøre verden til et bedre sted, ved å være meg selv. Det er slik vi bidrar, ved å være den vi er og gjøre det vi føler for i øyeblikket, mer kan ikke forventes av oss. Dersom vi er misfornøyde med det som skjer ute i verden, så må vi begynne med oss selv. For jo mer i kjærlighet og harmoni vi er med oss selv og vår sjel, desto mer kan vi utrette i verden rundt oss. Sånn er det bare.
"det som skjer her har jeg ikke tatt del i, derfor har jeg ikke ansvar for det." Vel, hvis oppdager noe urettferdig, for eksempel et drap, er man ikke medskyldig hvis man ikke gjør noe?
Dere skriver så mye rart... :D
Klart vi ikke har ansvar for noe vi ikke har tatt del i. Om vi oppdager et drap og ikke melder ifra så er vi juridisk medskyldig, ja. Men det er likevel ikke vårt ansvar å si ifra....for vi mennesker har den frie vilje. Vi kan velge å leve med dårlig samvittighet for ikke å ha sagt ifra, eller ikke. Uansett må vi ta konsekvensen av våre handlinger, det er slik universet fungerer....ingen slipper unna karma selv om en slipper unna fengselsstraff.
Antall ord: 356

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:Jeg har bare et spørsmål Gaute; hvordan klarer du å kanalisere i denne perioden?
Jeg forstår ikke problemstillingen din, men svarer likevel. :) Når jeg skriver her inne, så skriver jeg fra sjelen. Jeg trenger ikke "kanalisere", å koble meg på en annen bevissthet, siden jeg lever ut en del av den samme bevisstheten bare ved å være meg selv. Det er ingen spørsmål å stille når jeg sitter med de samme svarene selv.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg bare lurte ettersom det er en "nedetid", liksom.
Antall ord: 9
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !