Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterTukler internett med sjebnen??

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Tukler internett med sjebnen??

Innlegg av zind »

Vi lever i et samfunn som er preget av ekstremt stor tilgang på informasjon og uendelig mange muligheter. Jeg kan helt sikkert reise fra et hvilken som helst sted til en annet, innenfor oslo, på minst tre forskjellige måter/ruter. Bare det valget i seg selv vil jo gi store konsekvenser for hva som skjer resten av den dagen...

Selv om gresset sjeldent er grønnere på den andre siden, så tenker jeg innimellom at det må ha vært litt deilig å slippe å ta så himla mange valg hele tiden. For noen år siden (for vi trenger ikke gå såååå lang tilbake) så var mulighetene så begrenset at man i mange tilfeller måtte infinne seg med at slik var det bare...godta sin sjebne om man vil.
Noen ganger føler jeg at det er så mye informasjon og muligheter i samfunnet jeg lever i, at det føles litt håpløst å stake ut den riktige veien.. Noen andre som har det sånn?
Og da snakker jeg ikke nødvendigvis om sjebne her, men til alle de som mener det er en mening med det livet her og som ikke tror at alt er tilfeldig...

Er det oppgaven med å finne veien selv og å skille ut det som er verdt å bruke tiden på som er litt av hele målet for oss som bor i slike samfunn, sånn utviklingsmessig??
Antall ord: 233
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Tja...jeg tror egentlig at dette hjelper oss til å raskere komme frem til hva som blir riktig for oss til syvende og sist. At dette er en måte som gjør at vi lærer fortere fordi vi erfarer mer....det er jo ingen av valgene som er gale i det store bildet (det er bare noe vi føler der og da) og jeg har tro på at det hele tiden jobbes bak sløret for oss og med oss og at ingenting er helt tilfeldig.
Så på sett og vis føler jeg at internett f.eks. bare bringer oss nærmere målet og hverandre, selvom det kan synes banalt...energien sies jo å svinge raskere, vi må henge med, ting skjer fort og mye er flyktig. Likevel setter det spor i oss på subtile nivåer og vi tar det med oss videre....Jeg tror jo at skjebnen er den vi skaper selv og ikke noe som er forutbestemt, selv om vi har staket alle ut alle kurser og gjort beregningene på forhånd...noen omveier er jo bare berikende. Mange av de store oppdagelsene er jo resultat av omveier og "gale" valg.
Antall ord: 197
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

test
Antall ord: 1
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

det har sin grunn... at det går litt fortere i svingene og vår mulighet til å nå ut til andre, utvide vår sosiale krets med flere og annerledes måte enn det var tidligere, ikk eminst å få tak i informasjon.. det er ikke tilfeldig og ikke noe vi ikke vil... det er tråd med hva vi vil.. flere og flere sjeler har kommet til et visst nivå som igjen gir seg i utslag av det vi ser rundt oss.. bla det du er innpå Zind, kloke kvinne :D

åsså er du født i det besteste stjernetegnet ever :mozilla_kiss:

åssen går det med pusemor da???
Antall ord: 107
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Hecate skrev:Tja...jeg tror egentlig at dette hjelper oss til å raskere komme frem til hva som blir riktig for oss til syvende og sist. At dette er en måte som gjør at vi lærer fortere fordi vi erfarer mer....det er jo ingen av valgene som er gale i det store bildet (det er bare noe vi føler der og da) og jeg har tro på at det hele tiden jobbes bak sløret for oss og med oss og at ingenting er helt tilfeldig.
Så på sett og vis føler jeg at internett f.eks. bare bringer oss nærmere målet og hverandre, selvom det kan synes banalt...energien sies jo å svinge raskere, vi må henge med, ting skjer fort og mye er flyktig. Likevel setter det spor i oss på subtile nivåer og vi tar det med oss videre....Jeg tror jo at skjebnen er den vi skaper selv og ikke noe som er forutbestemt, selv om vi har staket alle ut alle kurser og gjort beregningene på forhånd...noen omveier er jo bare berikende. Mange av de store oppdagelsene er jo resultat av omveier og "gale" valg.
Menisvartesvingene! Visst var det ikke skjebne med K, jeg ble heeelt ordblind på det ordet i går, så inni grannskaugens irriterende :D

Du har nok helt rett...som vanlig ;) Mye av det som ligger til bunn for all denne funderinga mi er at jeg vet at jeg har en rolle å spille ut i det livet her, men det er noe viktig du sier her som gjør at jeg innser at jeg leter litt i feil retning her. For jeg tror jo som du, at det ikke er noen feil valg, men at alt i grunn kan være lærerikt og at det er hva man får ut av det som er viktig. Likevel..det er noe med en lengsel etter å føle at man er på riktig plass og fyller ut sin rolle til det fulleste. For denne komboen av kropp og sjel får jeg bare nå, og selv jeg kan utfylle mange roller godt, så er det alltid et potensiale som er der for en spesiell grunn. Litt klønete sagt, men håper du skjønner hva jeg mener? Men, for å svare på mitt egen spørsmål så blir vel svaret at man må bruke intuisjon og tid på å kjenne seg sjæl. Eller begynne med regresjon og hypnose! Det har jeg jo alltid drømt om. Kan du og snuppedilla være forsøkskaniner da?? :D

Appropo lære mer... djiizus. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan jeg skal få tid til å lære alt jeg vil det livet her!. Det er så vanvittig mye som er spennende, og det er både fordeler og ulemper med tv,media,internett etc. La oss bare håpe at det opplyser yngre generasjon mer enn det forvirrer og misleder :) Tar jo helt av oppi hodet mitt når det gjelder slike ting nå som jeg er fersk førskolelærerelev og får bryne meg sånne ting. Og når det gjelder å finne sin plass, så føler jeg meg heldig og ekstremt lykkelig over å være akkurat der hvor jeg er nå :D
Antall ord: 549
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

snuppedilla skrev:det har sin grunn... at det går litt fortere i svingene og vår mulighet til å nå ut til andre, utvide vår sosiale krets med flere og annerledes måte enn det var tidligere, ikk eminst å få tak i informasjon.. det er ikke tilfeldig og ikke noe vi ikke vil... det er tråd med hva vi vil.. flere og flere sjeler har kommet til et visst nivå som igjen gir seg i utslag av det vi ser rundt oss.. bla det du er innpå Zind, kloke kvinne :D

åsså er du født i det besteste stjernetegnet ever :mozilla_kiss:

åssen går det med pusemor da???
Mhm, den er jeg med på. Det var en fin måte å se det på, for man når helt klart ut til mange fler og har muligheter man bare kunne drømt om for et par hundre år siden. Egentlig har vel hver og en av oss har potensiale til å revolusjonere verden..eller i allefall norge på et eller annet vis ;) Jeg tror i allefall det. Og at vi er inne i en helt spesiell tid..

Det er så kult at du er skytte du også. Jeg har vel egentlig aldri kjent noen særlig skytter og har syntes at det var ordentlig teit. Nemlig :) Skytter er best, ingen protest!
Jo, der kom jeg på noe! QQ tror nevnte en gang før jeg hadde møtt deg at vi to hadde noen sider ved oss som var ganske like, og at jeg måtte møte deg en gang ;) hehe
Antall ord: 261
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg kan forstå den lengselen...eller kanskje det rett og slett er utålmodighet. Det er som om alt er høyt oppe og langt fremme. Likevel så er livet så kort og så vakkert at en er nødt til å stoppe opp og nyte det i en stakket stund før alt er forbi og konstellasjonene endret....
Tid er relativt på sett og vis. D.v.s. hvor og hvordan vi dispoenerer den. Jeg synes jeg har kommet kort i livet m.t.p. at jeg ennå ikke er ferdig med utdannelsen og studievennene mine disputerer i fleng....og får drømmejobbene...på den annen side er det svært få som har vært gift, fått barn, har gjort så mye forskjellig som jeg har.....og jeg har igrunn rukket ganske mye de siste 15 årene altså og jeg føler ikke at jeg er helt utslitt og gammel enda, slik at jeg vet at jeg skal rekke meget mye mer, være på rett sted til rett tid etc. No rush towards my summit...
Og det Christine sa til meg i våres, det er i ferd med å manifestere seg, uten at jeg egentlig har gjort noe aktivt for det...dét kom til meg :) juhuuuu!
Har du det gøy på skolen, forresten??
Antall ord: 219
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Så bra! :) Det går kjempebra på skolen. Er superfornøyd med at jeg har engasjerte og gode lærere, masse hyggelige mennesker, at det er oversiktlig og greit og at jeg skal gjøre så mye av studiet hjemmenfra. Kunne ikke hatt det så mye bedre, gleder meg faktisk masse til å lese pensum. Det ligner ikke meg, så jeg tror jeg har gjort en godt valg der :)

Du gjør jo akkurat det som er riktig når du satser på det du syntes er spennende og interessant. Du har som sagt rukket å gjøre mye, så jobb tviler jeg at du skal få problemer med, er bare å starte å manifistere! hehe
Jeg har da tiltrukket meg et helvete av et rotehus, men så ønsket jeg meg jo også utrolige masse ting og har lært leksa. Vi har jo vært ekstremt heldige, men mye å gå systematisk gjennom...Har skrevet bokliste med rundt 500 bøker nå m/all informasjon fra isbn til bruktpris, forfatter,forlag osv. før vi kan selge de (alt er jo på tysk) Tar jo liiiitt tid. Men tålmodighet er en dyd O:)
Antall ord: 189
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

snuppedilla skrev:
åssen går det med pusemor da???
Piamor har det som plommen i egget!
Hun har vært ute å jakta i hele dag, og nå ligger hun i stolen sin å vasker seg. Lurer sikkert på om matmor ikke skal fyre i peisen snart... Skikkelig snål frøken, prater og prater.. alt tyder på at hun skjønner at jeg reagerer allergisk. Det virker sikkert helt vanvittig på noen, men du vet mye om dyr snuppedilla :) Så pia og jeg vi prater mye sammen, og kommer løpende hver gang jeg roper på henne, "hunden din" kaller Thomas henne. hehe
Antall ord: 102
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Så bra at du trives på skolen. Jeg er også sikker på at dette valget var helt perfekt for deg. Du har så mye å gi og det er noe spesielt ved deg som det er så godt at så mange fler får glede av...ikke bare de gamle bøkene og hermetikken dere omtrent drukner i. :lol:
Skal prøve å få tatt meg en tur opp til deg en dag. Har en skikkelig travel høst, men jeg skal få det til :)
Snakkes, vennen. Nå er det sengetid....en tykk murstein av en kjemibok venter på nattbordet...*zzzzzz*
Antall ord: 98
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Takk for at du sier så fine ting :) For guds skyld legg den boka et annet sted når du skal sove! Tror ikke det er lenge før jeg kjenner frustrasjon over stort pensum selv.. hehe. Du får sove godt vennen også gleder jeg meg til du kommer på besøk! Jeg fikk rett og slett ikke tid sist jeg var i oslo, men vi tar det igjen ;) Natta patta, drøm søtt!
Antall ord: 76
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !