Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinVarme hender

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

Professor skrev:
Treo skrev:Ja, at noen har laget en piczo-side viser tydelig at healing er tull. Håper ingen lager en piczo-side om universet, for da er det over og ut.
hvis du er skutt drar du til babadodo the healer fra nigeria eller akutten?

hvis du er syk, feber, vondt osv osv drar du til legevakten/fastlegen eller babadodo?

Hvis du er skutt hjelper nok ikke healing så mye nei, og det tror jeg også de fleste som kan litt om healing vet. Er du syk bør du gå til legen først, og det er også ganske selvsagt for de aller fleste vil jeg tro. Men kanskje ikke for deg?
Antall ord: 116
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Mandi skrev:Hei.

Jeg syns det blir litt feil å bruke betegnelsen "varme hender". En bør så absolutt ikke være varm på hendene for å heale. Jeg er alltid iskald, bortsett fra når jeg behandler.

Du kan gå kurs for å lære. Jeg har brukt healingen en tid nå, men tok reiki kurs og skjønte mere. Lærte mer om fremgangsmåter, beskyttelse av meg selv og evnt reaksjoner klienten kan få. Og det er ganske mange.
Det er veldig viktig å tro på deg selv, og kjenne deg selv på alle plan.

Det er vanskelig, og jeg merker at hvor mere jeg jobber med meg selv, hvor bedre healer blir jeg. Hvor lettere går det å behandle.

Lykke til.

:mozilla_wink:
avhenger vell mye om hvor god kontroll du har??
nybegynnere har ingen kontroll. derfor har di vell en konstant "flow" av energi fra nevne som føles som varme.
personlig så blir varmen på nevane mine så intense noen ganger at det føles ut som at handa brenner. hatt folk som ikke klarer å holde meg i handa fordi at di føler at di brenner seg.
Antall ord: 190
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Til deg som søker:

Healing er en naturkraft som alle har, men bare noen vet hvordan å bruke. Noen får det langt opp i årene, mens andre ankommer vår jammerdal nesten ferdig utlærte..

Når det så gjelder varme hender spesielt:
For å "trene" opp din evne til å prøve å mestre varme hender i healingøyemed (alle er ikke like her!) har jeg følgende råd å gi:
Tenk deg at du har energi mellom hendene dine hvis du gnir dem sammen. Forsøk å leke med energien du føler. Beveg hendene som om du klapper sammen en litt stor snøball. "Hent" deg energi gjennom å liksom skrape den til deg fra luften for å gjøre denne "snøballen" større. Kast den opp og ned. Forsøk å SE den (min f.eks. er rosa..). Lag et tau av den. Forsøk å kjenne etter hva slags energi det er - og hva du kan bruke den til. Kam den også med fingrene og kjenn att den blir "reinere" og kanskje mere pulserende.
Ja, det er mye du kan gjøre, bruk fantasien her..
Avslutt alle slike øvelser med å "sende energien" ned i jorden.

Når du føler at du har lært deg å håndtere dette kan du bruke det til å gå videre for å bruke dette i forsøk på healing med dette som "hjelp".

Du kan også øve deg på å "se" hvor skaden eller smerten sitter hos de du healer. Noen bruker å øve seg på folk de ser f.eks. på en kafe e.l.
Nesten alle har et eller annet lite som plager dem. Forsøk å se hvor. Iblant kan man se tydelige reaksjoner når de føler energiene man sender ut. (ikke stirr på folk, det blir lett misforstått som uhøflig)

Det er mere mellom himmel og jord..
Antall ord: 306
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

lage en pci ball er også eit råd..
lærer også hvordan kontrolere energien i nevane med det.
Antall ord: 19
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

eller du kan melde deg på reiki-kurs. der fikk jeg god hjelp til å komme i gang. :mozilla_smile:
Antall ord: 19
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marikken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 203
Startet: 24 Apr 2007 22:41
17
Kjønn (valgfri): jiiinte
Lokalisering: rygge

Re: Varme hender

Innlegg av marikken »

Svennis skrev:
marikken skrev:
Svennis skrev:Jeg har vært borte fra forumet en stund, men har nå litt mer tid til å bruke på temaer jeg synes er spennende.

Jeg har hørt om VARME HENDER i forbindelse med healing, og at dette er noe noen mennesker er "utstyrt med". Jeg har tilfeldigvis det selv, og flere har sagt at jeg bør bruke de. De skal visstnok fungere i forbindelse med healing, men jeg aner ikke hva de gjør, eller hvordan de brukes.

Kan noen være vennlige å fortelle meg mer om dette "fenomenet", da feltet healing er rimelig blankt for meg.
Jeg har også fått beskjed om å bruke hendene mine.Jeg er så heldig føler jeg at hun som har gitt meg healing/behandling,bruker tid på å lære meg i gang,og det hjelper masse.Jeg trener hver dag,og da blir du sterkere.Har du noen du kan få til å hjelpe deg i gang?

mvh marikken
Hei, og takk for at du svarte meg. Det er jo nyttig for meg å vite at enkelte mener healing er tull, men det var kanskje ikke det jeg etterlyste. (Den var selvsagt IKKE til deg, Marikken).

Jeg har som sagt ingen peiling på healing, men tror det hjelper vel så godt som f.eks. en paracet dersom man har problemer med ryggen. Healing er et behandlingstilbud i tillegg til skolemedisin og andre ting. Men jeg vet altså svært lite. Det er interessant å lese at du trener hver dag. Hvordan da? Nei, jeg har ingen jeg kjenner til å hjelpe meg i gang, og derfor sjekker jeg nå hva man kan bruke hendene til. Jeg aner ikke om det er til smertelindring, psykiske plager, gjøre folk friske etc. Dersom du eller andre vet hvor jeg kan henvende meg, er jeg takknemlig.

PS! Mandi: Jeg ante ikke at det også er mulig å gjøre det samme med kalde hender. Mine er varme, og det er derfor jeg brukte det i overskriften. :mozilla_laughing:




Sender deg på pm jeg! :mozilla_smile:

mvh marikken
Antall ord: 344
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 07 Jun 2004 00:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold, Halden

Innlegg av sahara »

Mandi skrev:Hei.

Jeg syns det blir litt feil å bruke betegnelsen "varme hender". En bør så absolutt ikke være varm på hendene for å heale. Jeg er alltid iskald, bortsett fra når jeg behandler.

Du kan gå kurs for å lære. Jeg har brukt healingen en tid nå, men tok reiki kurs og skjønte mere. Lærte mer om fremgangsmåter, beskyttelse av meg selv og evnt reaksjoner klienten kan få. Og det er ganske mange.
Det er veldig viktig å tro på deg selv, og kjenne deg selv på alle plan.

Det er vanskelig, og jeg merker at hvor mere jeg jobber med meg selv, hvor bedre healer blir jeg. Hvor lettere går det å behandle.

Lykke til.

Enig!! Mine hender er ISKALDE! Det har de alltid vært..så "varme hender" stemmer ikke alltid.

:mozilla_wink:
Antall ord: 140
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Har lyst til å si litt om mine efaringer rundt dette med varme hender.
Det blir ofte fokusert på at om en har varme hender så kan en heale.
Jeg mener dette er en sannhet med store modifikasjoner.

En som ikke får varme hender, men kan kanalisere energiene fritt er ofte
en mye sterkere healer enn en med varme hender.
Jeg vet dette provoserer mange og det er bra :)

Min forklaring på utsagnet er at vi alle er energi og i den Nye Tiden
som gjør seg mer og mer gjeldende vil alle etterhvert kunne formidle
healende kraft om de ønsker det.
Når energien senkes ned i deg så skal den også ut. Om du har blokkeringer
i hender, føtter eller hjerte så vil du merke det ved at det blir varmt, det
presser, du blir ute av balanse eller andre ting. Nå er det mye fokus på varme
hender og da legger en gjerne merke til dette raskt.
Du gjenkjenner det og får fokus på dette med energiarbeide og kanskje
begynner du å meditere og heale forde du føler energien.
Om du jobber med dette bevisst over tid så vil du merke at de varme hendene
forsvinner og energien flyter gjennom deg uten disse "syptomene" forde
blokkeringene er løst opp og du er blitt mer bevisst hva du driver med.

Og Mandi, hender kan like godt være kalde. Om du formidler feminine energier
så vil disse oppfattes som kalde
Antall ord: 246
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

.. dette er tvil og tro i høyeste grad!

Har bare en ting å legge til mtt forrigre innlegg i tråden: Varme hender er deilig, og det har såvidt meg bekjent ikke forekommet dødsfall eller brannskader på grunn av den varmen.

Varme hender brukes av flere healere med hell som "forsterkelse" av prosessen. Dessuten er det jo deilig, deilig å bli berørt av varme hender.

.. tror jeg da? :mozilla_wink:
Antall ord: 72
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg vet om ei som sier hun har varme hender. hun gnir alltid hendene sine fort mot hverandre før hun tar på noen. det hender hun også blåser mellom hendene når hun gjør dette..

varme hender og iskalde hender, har ikke det noe med hvor god/dårlig blodsirkulasjon man har?
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

om jeg healer på armen da for eksempel, så blir det ingen forandring på hendene mine, men jeg merker det omvendt, jeg kjenner varmen fra armen. jo nærmere jeg tar handa mot armen, jo varmere blir det. kjenner dette også veeeeldig sterkt like under puppene og over navelen..
Sist redigert av elm på 22 Feb 2008 03:05, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

jeg kjenner varmen fra armen. jo nærmere jeg tar handa mot armen, jo varmere blir det. kjenner dette også veeeeldig sterkt like under puppene og over navelen..
Det å kjenne varmen FRA det stedet man sender healing til, kan bety flere ting ;
- Stedet TRENGER / Trenger IKKE healing - fordi sted som trenger healing kan ofte virke kaldt - det "suger varmen til seg".
Men det kan og være motsatt ; Dette varierer fra gang til gang ; så det beste tipset er
å føle om man merker forskjell.

Noen ganger er det og slik at stedet man forsøker å heale IKKE skal motta healing, kansje fordi "karma" bestemmer ting annerledes.( hvilket er en annen diskusjon ).
Da vil ofte healingenergi stoppes, og ikke ha forventet virkning.
Det kan OG være åndelige elementer som forsøker å hindre healing, derfor er det lurt å be om veiledning fra hjelpere / guider, om man er i stand til å oppfatte slike signaler.
( ofte vage, og kan dukke opp som ideer -tanker, eller tilogmed hørbare ord. )

Som tidligere nevnt, er alt basert på energi, går man inn i detaljene, og "dyp nok oppløsning", ser vi at alt er bygget opp av forskjellige atomer.
Og disse igjen er bygget opp blandt annet av elektroner ( som og er årsaken til at lyspæra lyser, komfyren varmer, osv ).

HAR man evnen til å "sende healing" enten igjennom hendene, eller via andre kanaler ( fjærnhealing), vil man og ofte få ideer på hva man skal gjøre, når man forsøker.
Mange healeretrenger ikke kurs for å komme igang, men kurs kan forsterke vrkning, og også åpne energikanaler ( som f.ex Reiki ).
Derfor ; hvis man føler / tror man har mulige healer evner, ta et kurs, så vil man se hva som skjer.

Når det gjelder om healing fungerer eller ikke, vil det alltid være folk som er skeptisk inntil den dag de selv opplever det i praksis.

Healing erstatter IKKE lege, eller medisiner, men kan suppplere slik behandling.
Når skolemedisinen ikke strekker til, kan healing hjelpe i noen tilfeller, ( men ikke i alle -ref karma )

En som driver med healing, skal alltid vurdere om den man gir healing, også bør / må gå til lege, og er man det minste i tvil, så anbefal gå til legen i tillegg.

Akupunktur, og kiropraktikk var tidligere "dømt nord og ned, som bløff" av skolemedisinen.
Nå tildags brukes det mer og mer, og kiropraktor brukes ofte av leger, der man sendte til andre behandlingsformer tidligere.
Akupunkturen er omtrent stueren i så måte idag.

Vi skal heller ikke glemme "placebo" effekt, av og til vil healingforsøk gi placebo-effekt, slik at man faktisk blir bedre, fordi kroppen tror på dette.

Det er med andre ord et stort antall varianter i healing, ikke minst i hva som er mest effektivt for den enkelte.

Men at healing virker ; Ja, jeg er overhodet IKKE i tvil.

mvh Asbjørn. ( som har Reiki 2)
Antall ord: 492

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

Asbjørn skrev:
jeg kjenner varmen fra armen. jo nærmere jeg tar handa mot armen, jo varmere blir det. kjenner dette også veeeeldig sterkt like under puppene og over navelen..
Det å kjenne varmen FRA det stedet man sender healing til, kan bety flere ting ;
- Stedet TRENGER / Trenger IKKE healing - fordi sted som trenger healing kan ofte virke kaldt - det "suger varmen til seg".
Men det kan og være motsatt ; Dette varierer fra gang til gang ; så det beste tipset er
å føle om man merker forskjell.

Noen ganger er det og slik at stedet man forsøker å heale IKKE skal motta healing, kansje fordi "karma" bestemmer ting annerledes.( hvilket er en annen diskusjon ).
Da vil ofte healingenergi stoppes, og ikke ha forventet virkning.
Det kan OG være åndelige elementer som forsøker å hindre healing, derfor er det lurt å be om veiledning fra hjelpere / guider, om man er i stand til å oppfatte slike signaler.
( ofte vage, og kan dukke opp som ideer -tanker, eller tilogmed hørbare ord. )

Som tidligere nevnt, er alt basert på energi, går man inn i detaljene, og "dyp nok oppløsning", ser vi at alt er bygget opp av forskjellige atomer.
Og disse igjen er bygget opp blandt annet av elektroner ( som og er årsaken til at lyspæra lyser, komfyren varmer, osv ).

HAR man evnen til å "sende healing" enten igjennom hendene, eller via andre kanaler ( fjærnhealing), vil man og ofte få ideer på hva man skal gjøre, når man forsøker.
Mange healeretrenger ikke kurs for å komme igang, men kurs kan forsterke vrkning, og også åpne energikanaler ( som f.ex Reiki ).
Derfor ; hvis man føler / tror man har mulige healer evner, ta et kurs, så vil man se hva som skjer.

Når det gjelder om healing fungerer eller ikke, vil det alltid være folk som er skeptisk inntil den dag de selv opplever det i praksis.

Healing erstatter IKKE lege, eller medisiner, men kan suppplere slik behandling.
Når skolemedisinen ikke strekker til, kan healing hjelpe i noen tilfeller, ( men ikke i alle -ref karma )

En som driver med healing, skal alltid vurdere om den man gir healing, også bør / må gå til lege, og er man det minste i tvil, så anbefal gå til legen i tillegg.

Akupunktur, og kiropraktikk var tidligere "dømt nord og ned, som bløff" av skolemedisinen.
Nå tildags brukes det mer og mer, og kiropraktor brukes ofte av leger, der man sendte til andre behandlingsformer tidligere.
Akupunkturen er omtrent stueren i så måte idag.

Vi skal heller ikke glemme "placebo" effekt, av og til vil healingforsøk gi placebo-effekt, slik at man faktisk blir bedre, fordi kroppen tror på dette.

Det er med andre ord et stort antall varianter i healing, ikke minst i hva som er mest effektivt for den enkelte.

Men at healing virker ; Ja, jeg er overhodet IKKE i tvil.

mvh Asbjørn. ( som har Reiki 2)
jo, tror man kan motta healing uansett, karma kan omvendes paa riktig maate og kanskje ikke alltid av seg selv for det er mye jobb som maa gjoeres, men jeg tror at alle kan bli healet.
Antall ord: 531

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ape
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 180
Startet: 07 Jan 2007 16:38
17

Innlegg av ape »

Professor skrev:
Treo skrev:Ja, at noen har laget en piczo-side viser tydelig at healing er tull. Håper ingen lager en piczo-side om universet, for da er det over og ut.
hvis du er skutt drar du til babadodo the healer fra nigeria eller akutten?

hvis du er syk, feber, vondt osv osv drar du til legevakten/fastlegen eller babadodo?

hvis jeg er skutt > så _selvfølgelig_ drar jeg til akutten!
når jeg har feber / småvondt / o.l så går jeg til pappa ;>
mitt syn; her var det noen som jeg skulle kalt dust.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links