Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinreiki vs silvia

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

idac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 01 Nov 2006 23:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

reiki vs silvia

Innlegg av idac »

Lurer på om det er noen som har noen mening om disse kursene,
hvilket er best?
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wenchek
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 18 Jun 2006 13:40
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Wenchek »

Hei!

Jeg har kun erfaring med SilvaUltraMind så jeg kan ikke si så mye om Reiki. Men jeg hadde en gang selv planer om å ta Reiki, så da jeg var på Silvakurset var der flere som hadde tatt Reiki. Nyskjerrig som jeg var spurte jeg og grov etter deres erfaring. Alle som en mente at SilvUltraMind var bedre..

Det som er så fint med silva er at har du det, så trenger du faktisk ikke mer. Da har du alt du trenger.

Lykke til!

Mvh

Wenche
Antall ord: 86
Bedre og bedre..
www.paranorge.net

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Re: reiki vs silvia

Innlegg av Globeline »

idac skrev:Lurer på om det er noen som har noen mening om disse kursene,
hvilket er best?
Det heter Silva, ikke silvia... ;)

Reiki og Silva er litt forskjellige ting, og det blir vanskeligå si hva som er best. Men kanskje Silva er en fin start... Da vil du også ha en bedre forståelse når du skal begynne med Reiki. :)
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

jeg har bare reikikursene,men veldig fornøyd :D
Antall ord: 8
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nori
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 16 Okt 2007 16:52
16

Innlegg av Nori »

Jeg har "bare" SilvaUltraMind ESP, og er meget fornøyd med det!
De jeg kjenner som har reiki, er kjempefornøyde med det!
Så det blir vel en avgjørelse å ta om en skal ta dem begge to eller holde seg til det ene.

Jeg har vurdert Reiki, men har kuttet det helt ut etter SilvaUltraMind ESP.
Jeg føler jeg har alt jeg trenger. Og jo mer jeg praktiserer, jo bedre blir alt rundt meg.
Jeg føler for å finpusse og øve og øve på Silva, og ikke begynne med mye forskjellig.
Men ulike folk er nettopp det. Ulike!

Så lykke til med valget ditt! :)
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Floff
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 86
Startet: 05 Jan 2008 17:12
16
Blitt takket: 9 ganger

Innlegg av Floff »

Noen som kan forklare meg kort om hva Silva er for en slags healing?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 757
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Jeg har kun gått SilvaUltraMind kurs (www.silvaultramind.no) og kjenner ikke til reiki, bortsett fra det jeg har lest.

Silvakurs er det optimale kurset, i utganspunket får du "alt". Men det er noen som vil ta andre kurs i tillegg, men jeg har vel den følsen av at har du gått på Silva, så behøver du ikke mer. Nå er ikke Silva et healingkurs, men man lærer hvordan det skal gjøres.
Antall ord: 79
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

det kjenner du best selv,hva du føler deg mest komfortabel med.Ofte så synes folk at akurat det kurset de har gått er det beste osv, men det er individuellt=)
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Ingen av disse kursene tar egentlig for seg healing. Silva ser på tankemønster mens reiki tar for seg ballansering av eksisterende energier. Healing kan ikke llæres på denne måten siden det handler om å ta bort, legge til og manipulere energien hos passienten, noe som man må ha en evne til.

Men reiki og Silva er fine redskap for å forsterke dette, og eller gi healeren flere redskap til å bruke.
Antall ord: 71
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

der må jeg desverre si meg uenig, Jeg kan ikke snakke om Silva for det har jeg ikke blitt kurset i, Men i Reiki derimot..Og de evnene du snakker om har alle men i større eller mindre grad.Så å lære å forsterke og bruke en helbredende kraft er akurat det man lærer hvis man går på et bra reiki kurs..En mester gir ingen kraft til kursdeltageren,som ikke kursdeltageren selv har i seg fra før, men forsterker derimot deltagerns egne healing evner. Selvfølgelig er det noen som trenger mer trening en andre før de blir dyktige, mens andre er født med bedre utviklede evner og er defor flinkere healere allerede fra starten av,så det vil alltid være noen som er bedre utviklet i dette, og da er det ikke sikkert en uten like utviklede evner vil kunne bli like flink. Akurat som i fotball eller andre ting, alle kan spille det men noen er begavet..
Antall ord: 166
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg har ikke tatt noe silva kurs sidenjeg ikke føler for
å støtte en sånn pengemaskin, men ha ett diplom derfra
likvel.

Jeg mener Reiki ikke kan sammenlignes med Silva.
Silva lærer bort som det sies måter og tenke på,
verktøy til å nå de målene en ønsker, og så har
D. B. funnet ut at hun kan tjene enda mer ved å
legge til litt om det åndelige.

I Reiki er hovedelementet at du blir initiert, reaktivert,
eller kall det koblet inn i en energistrøm som hjelper deg
å rense deg selv for å bli en renere healingkanal.
Antall ord: 102
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 757
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Xirque Z'dataan skrev: Healing kan ikke llæres på denne måten siden det handler om å ta bort, legge til og manipulere energien hos passienten, noe som man må ha en evne til.
Kan du forklare meg hvor du har dette fra??
Det her er jo bare tull. Healing betyr å gjøre hel, det er ren universell kjærlighet som healer.

En healer tror på en kraft som er større enn seg selv. De ser på mennesket som en helhet, hvor kropp, sjel og sinn er integrert i en energikropp. En healer "manipuilerer ikke" eller "tar ikke bort" noe hos en person, man legger til..........

Og til informasjon så er vi alle født med healerevner. Noen kraftigere enn andre.

Nå vet jeg ikke om du har gått Silvakurs eller om du bare ikke helt vet hva du snakker om, men på Silvakurs lærer man en av mange metoder for å heale ja.

Og så må jeg også si at det kan hende jeg misforsto uttalelsen din? Eller du forklarte litt snodig? Kanskje vi mener det samme til syvende og sist :)
Antall ord: 184
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Jeg anbefaller deg til å lese mest mulig om de forskjellige kursene, i tillegg til flere andre retninger du kan gå. Hva som du føler er best for deg, burde du ta.

Vi mennesker er slik at vi vil støtter det vi selv har valgt, og gjengi det som vi selv hørte på da vi bestemte oss for veien vi valgte. Derfor er det vanskelig å ta en beslutning basert på å spørre hva vi skal velge.

Reiki eller Silva?? Spør deg selv om hva du ønsker, og hva du vil oppnå. Hvilke kvaliteter mener du at du selv har, og hva vil du oppnå. Du vil nok se at de forskjellige kursene tar tak i essensen av hva du ønsker, bare du vet nøyaktig hva som er viktig for deg. Begge kursene har sikkert mange nyanser som intereserer deg, men prøv å finne grunn tanken, både i deg selv og hva kursene tilbyr.

I tillegg, bør du også vite at det finnes flere linjer enn de 2 du spør om.....
Antall ord: 177
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

[quote="Xirque Z'dataan"]Ingen av disse kursene tar egentlig for seg healing. Silva ser på tankemønster mens reiki tar for seg ballansering av eksisterende energier. Healing kan ikke llæres på denne måten siden det handler om å ta bort, legge til og manipulere energien hos passienten.... Reikikurs er jo kurs for å lære healing, skjønner ikke helt hva du mener her??? :mozilla_undecided:
Antall ord: 65
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

murmel skrev:
Xirque Z'dataan skrev:Ingen av disse kursene tar egentlig for seg healing. Silva ser på tankemønster mens reiki tar for seg ballansering av eksisterende energier. Healing kan ikke llæres på denne måten siden det handler om å ta bort, legge til og manipulere energien hos passienten.... Reikikurs er jo kurs for å lære healing, skjønner ikke helt hva du mener her??? :mozilla_undecided:
Egentlig ikke, Du lærer å å balansere energien i kroppen, og fjerne blokkeringer.de beste healerene er i stand til å flytte bein i kroppen på deg. Medium hadde en artikkel som tok for seg forskjellen i fjor en gang
Antall ord: 105
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links