Agaton skrev:
lite nevneverdig kommer til å skje i din levetid.
med mindre det blir krig om de siste vanndråpene på grunn av tørke.. eller byer blir oversvømt, eller stormer herjer konstant, eller når all isen smeltert og tynner ut saltvannet i havet slik at gulfstrømmen stopper.. da er vi nesten fortapt.. den lille(!) varmen vi har her oppe kommer fra de varme havstrømmene fra sør amerika.
slapp av..
Hahaha!

Slapp av, ja. Med mindre....som du skriver...det blir krig, oversvømmelse, gulfstrømmen forsvinner osv! (endel av dette ser vi allerede)
Jeg ser ingen grunn til å slappe av. Jeg ser heller ingen grunn til å få panikk, for får man panikk får man ikke gjort noe som helst!
Det er ingen tvil om at mennesker bidrar til å forsure miljøet på planeten. Som jeg skrev et annet sted her om samme temaet, bare det enkle faktum at INGENTING av det som slippes ut forsvinner ut i verdensrommet, men hoper seg opp her, bør være nok til å forstå det.
Det er god grunn til å være bekymra. Men det er ikke det samme som å få panikk eller overgi seg helt!
Det beste man kan gjøre er vel i det minste å prøve å ikke være blant de som bidrar til mer forsøpling og forurensing.
Alle monner drar!
.