Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHealing av revmatisme?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 62
Startet: 10 Okt 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Healing av revmatisme?

Innlegg av A.M »

Min far har nettopp fått diagnosen Systemisk sklerose (sklerodermi), det er revmatisme som rammer de indre organene, en bindevevssykdom. Det er en sjelden sykdom som rammer 3 av 100 000 i året. Har lest på nettet, men finner bare forvirrende informasjon. Legene mener i hvert fall at min far bør ta sendoxan intravinøst så fort som mulig, det er en cellegift som også blir brukt i kreftbehandling, men da i mye større dose.

Jeg er imot cellegift og medisiner generelt, for jeg mener at en må finne årsaken til sykdommen. Men det jeg egentlig lurer på er om det går an å heale en sykdom som dette, om noen har hørt om noen tilfeller der det har fungert?
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Hei du..
Jeg har veldig lyst til å svare deg pga min personlige erfaring.
Jeg har selv SLE, revmatismetype altså, som går på bindevev og kan i alvorlige tilfeller gå på indre organer som nyrer, lunge, hjertesekk og hjerne.
Jeg har foreløpig den milde varianten, altså hvor hud og allmenntilstand blir rammet.
Dette er en slags "feilprogrammering" i immunforsvaret, grovt forklart, altså at immunforsvaret angriper visse bestanddeler av kroppen og opphopning av antistoffer gir denne nesten konstante betennelsesaktige situasjonen. Går det på indre organer svekkes de fordi celler blir ødelagt fortere enn de skapes.

Mitt forslag er: (seff mirakler kan skje), men healingen kan kun lindre og ikke reversere en autimatikk i kroppen som revmatisme blir. Dvs.. man kan få gode og lange perioder uten opphopning av antistoffer fordi kroppen ikke jobber så hardt med å angripe seg selv.

Så hva gjør jeg... som har noe lignende.. jo jeg tar mine medisiner og spiser sunt, tar hensyn til dagsform og kapasitet og tar vare på et godt humør og er svært bevisst at sinnet utgjør mirakler med helsa, og piller alene er ikke nok!!

Hvis din pappa sier nei til medisin (sålenge det ikke er kortison) så kan det gå så langt at han får store skader på indre organer som ikke lar seg gjøre å reversere!!! medisinene og cellegift fjerner ikke revmatismen men demper og roer ned prosessen som kommer av revmatisme.

Jeg er fulltidsstudent, har unge, samboer, dyr og mykje på gang og føler meg storartet frisk og heldig og lykkelig. Jeg vet endelig hva som er "galt" og fikk medisin som fungerer. (Planequil, som opprinnelig er mot malaria, men har vist seg å virke betennelsesdempende).

Jeg tar hensyn til min allmenntilstand og er veldig bevisst på at psyken gjør underverker for helsen, ikke bare medisinen alene, jeg spiser ikke kjøtt, og jeg er sta på at jeg er frisk og rask og mine begrensninger er ikke verre enn hva mange faktisk "friske" mennesker har!! Dvs.. jeg er faktisk friskere og lykkeligere enn mange mennesker uten fysiske diagnoser som er kroniske. Og har jeg dårlige dager, vel.. jeg vet at det kommer fine dager og vet at andre kan ha like dårlige dager uten at de har en sykdom, det snodige her er at jeg har nå mer å gå på og mye bedre enn før jeg viste hva som var galt med meg og slet med kroppen :D

Så skal du også fortelle din pappa at han skal ta revmatismen som en mulighet til å se på sitt "mønster" i livet, er han sin verste fiende? revmatisme er litt symbolsk der :mozilla_wink: kanskje bør han endre på måte å tenke og handle på.. bli sin beste venn og ro det ned og ta vare på seg selv.. for gjennom det vil han faktisk bli enda bedre for og mot andre. Du kan evnt oppsøke healere og finne alternative metoder som kan ved siden av tradisjonell skolemedisin bidra til økt bevissthet og kvalitet, men for all del.. ikke si nei til pillene og cellegiften pga de indre organene... for her er det å holde revmatismen i sjakk så den ikke skal gjøre for stor skade, eller ingen skade!!!

jeg har gått litt til kinesolog, ikke fordi jeg måtte, men fordi det kan være godt for kroppen å få litt ekstra backup og omtenksomhet. det er mange tilbud.. så kanskje kan det være ok å ringe rundt å høre hva de kan tilby...?

lykketil til din pappa!!!
Antall ord: 593
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Glemte... men hvis dt er noe du lurer på ang dette så er du hjertelig velkommen til å sende meg en pm hvis du ikke føler for å legge det ut i tråden :)
Antall ord: 33
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ziw
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 09 Mai 2007 00:31
17

Innlegg av ziw »

snuppedilla skrev:Hei du..
Jeg har veldig lyst til å svare deg pga min personlige erfaring.
Jeg har selv SLE, revmatismetype altså, som går på bindevev og kan i alvorlige tilfeller gå på indre organer som nyrer, lunge, hjertesekk og hjerne.
Jeg har foreløpig den milde varianten, altså hvor hud og allmenntilstand blir rammet.
Dette er en slags "feilprogrammering" i immunforsvaret, grovt forklart, altså at immunforsvaret angriper visse bestanddeler av kroppen og opphopning av antistoffer gir denne nesten konstante betennelsesaktige situasjonen. Går det på indre organer svekkes de fordi celler blir ødelagt fortere enn de skapes.

Mitt forslag er: (seff mirakler kan skje), men healingen kan kun lindre og ikke reversere en autimatikk i kroppen som revmatisme blir. Dvs.. man kan få gode og lange perioder uten opphopning av antistoffer fordi kroppen ikke jobber så hardt med å angripe seg selv.

Så hva gjør jeg... som har noe lignende.. jo jeg tar mine medisiner og spiser sunt, tar hensyn til dagsform og kapasitet og tar vare på et godt humør og er svært bevisst at sinnet utgjør mirakler med helsa, og piller alene er ikke nok!!

Hvis din pappa sier nei til medisin (sålenge det ikke er kortison) så kan det gå så langt at han får store skader på indre organer som ikke lar seg gjøre å reversere!!! medisinene og cellegift fjerner ikke revmatismen men demper og roer ned prosessen som kommer av revmatisme.

Jeg er fulltidsstudent, har unge, samboer, dyr og mykje på gang og føler meg storartet frisk og heldig og lykkelig. Jeg vet endelig hva som er "galt" og fikk medisin som fungerer. (Planequil, som opprinnelig er mot malaria, men har vist seg å virke betennelsesdempende).

Jeg tar hensyn til min allmenntilstand og er veldig bevisst på at psyken gjør underverker for helsen, ikke bare medisinen alene, jeg spiser ikke kjøtt, og jeg er sta på at jeg er frisk og rask og mine begrensninger er ikke verre enn hva mange faktisk "friske" mennesker har!! Dvs.. jeg er faktisk friskere og lykkeligere enn mange mennesker uten fysiske diagnoser som er kroniske. Og har jeg dårlige dager, vel.. jeg vet at det kommer fine dager og vet at andre kan ha like dårlige dager uten at de har en sykdom, det snodige her er at jeg har nå mer å gå på og mye bedre enn før jeg viste hva som var galt med meg og slet med kroppen :D

Så skal du også fortelle din pappa at han skal ta revmatismen som en mulighet til å se på sitt "mønster" i livet, er han sin verste fiende? revmatisme er litt symbolsk der :mozilla_wink: kanskje bør han endre på måte å tenke og handle på.. bli sin beste venn og ro det ned og ta vare på seg selv.. for gjennom det vil han faktisk bli enda bedre for og mot andre. Du kan evnt oppsøke healere og finne alternative metoder som kan ved siden av tradisjonell skolemedisin bidra til økt bevissthet og kvalitet, men for all del.. ikke si nei til pillene og cellegiften pga de indre organene... for her er det å holde revmatismen i sjakk så den ikke skal gjøre for stor skade, eller ingen skade!!!

jeg har gått litt til kinesolog, ikke fordi jeg måtte, men fordi det kan være godt for kroppen å få litt ekstra backup og omtenksomhet. det er mange tilbud.. så kanskje kan det være ok å ringe rundt å høre hva de kan tilby...?

lykketil til din pappa!!!

=D> Dette er noe av det ærligeste, beste svar jeg har lest på Paranormal.

Du har et stort hjerte du Snuppa :D
Antall ord: 615

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

ziw skrev:
snuppedilla skrev:Hei du..
Jeg har veldig lyst til å svare deg pga min personlige erfaring.
Jeg har selv SLE, revmatismetype altså, som går på bindevev og kan i alvorlige tilfeller gå på indre organer som nyrer, lunge, hjertesekk og hjerne.
Jeg har foreløpig den milde varianten, altså hvor hud og allmenntilstand blir rammet.
Dette er en slags "feilprogrammering" i immunforsvaret, grovt forklart, altså at immunforsvaret angriper visse bestanddeler av kroppen og opphopning av antistoffer gir denne nesten konstante betennelsesaktige situasjonen. Går det på indre organer svekkes de fordi celler blir ødelagt fortere enn de skapes.

Mitt forslag er: (seff mirakler kan skje), men healingen kan kun lindre og ikke reversere en autimatikk i kroppen som revmatisme blir. Dvs.. man kan få gode og lange perioder uten opphopning av antistoffer fordi kroppen ikke jobber så hardt med å angripe seg selv.

Så hva gjør jeg... som har noe lignende.. jo jeg tar mine medisiner og spiser sunt, tar hensyn til dagsform og kapasitet og tar vare på et godt humør og er svært bevisst at sinnet utgjør mirakler med helsa, og piller alene er ikke nok!!

Hvis din pappa sier nei til medisin (sålenge det ikke er kortison) så kan det gå så langt at han får store skader på indre organer som ikke lar seg gjøre å reversere!!! medisinene og cellegift fjerner ikke revmatismen men demper og roer ned prosessen som kommer av revmatisme.

Jeg er fulltidsstudent, har unge, samboer, dyr og mykje på gang og føler meg storartet frisk og heldig og lykkelig. Jeg vet endelig hva som er "galt" og fikk medisin som fungerer. (Planequil, som opprinnelig er mot malaria, men har vist seg å virke betennelsesdempende).

Jeg tar hensyn til min allmenntilstand og er veldig bevisst på at psyken gjør underverker for helsen, ikke bare medisinen alene, jeg spiser ikke kjøtt, og jeg er sta på at jeg er frisk og rask og mine begrensninger er ikke verre enn hva mange faktisk "friske" mennesker har!! Dvs.. jeg er faktisk friskere og lykkeligere enn mange mennesker uten fysiske diagnoser som er kroniske. Og har jeg dårlige dager, vel.. jeg vet at det kommer fine dager og vet at andre kan ha like dårlige dager uten at de har en sykdom, det snodige her er at jeg har nå mer å gå på og mye bedre enn før jeg viste hva som var galt med meg og slet med kroppen :D

Så skal du også fortelle din pappa at han skal ta revmatismen som en mulighet til å se på sitt "mønster" i livet, er han sin verste fiende? revmatisme er litt symbolsk der :mozilla_wink: kanskje bør han endre på måte å tenke og handle på.. bli sin beste venn og ro det ned og ta vare på seg selv.. for gjennom det vil han faktisk bli enda bedre for og mot andre. Du kan evnt oppsøke healere og finne alternative metoder som kan ved siden av tradisjonell skolemedisin bidra til økt bevissthet og kvalitet, men for all del.. ikke si nei til pillene og cellegiften pga de indre organene... for her er det å holde revmatismen i sjakk så den ikke skal gjøre for stor skade, eller ingen skade!!!

jeg har gått litt til kinesolog, ikke fordi jeg måtte, men fordi det kan være godt for kroppen å få litt ekstra backup og omtenksomhet. det er mange tilbud.. så kanskje kan det være ok å ringe rundt å høre hva de kan tilby...?

lykketil til din pappa!!!

=D> Dette er noe av det ærligeste, beste svar jeg har lest på Paranormal.

Du har et stort hjerte du Snuppa :D
=D> Signerer ziw's innlegg. Du hjelper faktisk flere enn trådstarter med dette fantastiske ærlige svaret ditt. Tusen takk! :mozilla_smile:
Antall ord: 638
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 62
Startet: 10 Okt 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av A.M »

Tusen takk snuppedilla! :mozilla_smile: Det hjalp veldig å lese svaret ditt, et ærlig og rørende svar. Forstår mye mer nå, selv om jeg fremdeles syns det er litt skremmende. Det er sant som du spør om han er sin verste fiende. Han er nok typen som alltid tenker og bekymrer seg om det verste som kan skje. Men jeg håper på det beste, og ser på det som en eneste stor læringsprosess.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Kjempeglad jeg om svaret mitt kan gi litt å gå på dg og for flere her :) For klart revmatisme og den type sykdom kan virke skummelt eller trasig fordi det er en kronisk lidelse som er kjent som ubehagelig eller kan forverres med tida, ikke minst man blir aldri frisk, dvs fri for den, jeg skal innrømme at jeg tok det ikke så lett første gang jeg fikk svar.. jeg gikk ut fra spesialisten en sommerdag i 2005, med endelig svar etter 10 år med plager og verden var annerledes og det var veldig trist å være meg.. jeg grein og grein og var satt ut, for det gikk opp at jeg hadde en sykdom som aldri kunne bli borte.. og hva ville dette gjøre med min framtid... hva slags begrensning hva? hva? ikke sant hehe.. :mozilla_wink:

Men så forsto jeg og omfavnet istedenfor situasjonen og pokker heller, det skulle da mer til enn sånt for å stoppe meg. Og dermed startet en virkelig helbredelses prosess i sinnet som forplantet seg i kroppen og her er jeg idag :D Og livet er herlig faktisk!!!

denne prosessen håper jeg din pappa kommer igjennom og ikke lar det bli en mørk sky hvor både forkortet livslengde og begrensning i hverdagen fyller han.. for det er mer og det er mye godt i vente, nå som han har et svar og noe konstruktiv å gå utifra. Og han kan begynne med å slippe noen bekymringer og dele på ansvar med andre og slakke på skuldrene og heller for fleip si: neh, ikke idag for jeg har revmatisme vettu :mozilla_wink:

jeg fleiper selv mye med dette.. som f.eks at jeg kjenner været på revmatismen.. jah det er meg og gamlingene... nei jeg kan ikke bære søpla ut, for jeg er sååå revmatisk.. sånne ting. Og gliser godt.. Så må din pappa huske.. at han kan ha litt dårligere "regulering" av overskudd på gode dager, så han ikke tar helt av og tar seg ut hehe.. :D for da tar man seg ut dobbelt så mye som normalt friske mennesker så sier det poff og man må bare flate ut litt mer enn normalt friske mennesker :lol: :roll: Blir sånn HU og HEI så pigge vi er..
Antall ord: 380
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Fantastisk flotte innlegg snuppedilla :)

Kan bare si meg helt enig i alt du skriver her.

Jeg har også en autoimmun sykdom (Chrons)
og kjenner godt igjen redselen for å starte med cellegift.

Jeg er alternativ og fyller kroppen min med bare gode ting
så sånt skulle ikke jeg ha i meg. :D Jeg var livredd og gikk å så på
pilleesken i 3 måneder før jeg forsto at det ikke var noen vei
utenom. Det ER tøft for kroppen å bli fylt med sånt, men som
snuppa sier: Det er værre å få skader på organer som ikke kan
reverseres.

Nå har jeg også bestemt meg for at det ikke finnes sykdommer
som ikke kan helbredes så jeg skal bli frisk.
Jeg spiser, trener, puster, healer og tenker meg frisk, og er overbevist om at
kroppen vil samarbeide helt i mål.
Som snuppa også så fint forklarer over: Innstilling har alt å si!
Antall ord: 154
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 01 Okt 2007 21:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av pus »

Så fine innlegg!! Jeg er Faktisk inne i en prosess selv... mistenker at jeg har fibromyalgi (revmatisk sykdom),Moren min har det samme, og jeg har slitt med smerter og plager i 2 år. Jeg har kviet meg for å gå til legen... vil på en måte ikke få det bekreftet. Da er det så endelig liksom, at jeg er syk. Men nå ble jeg veldig positiv av innlegga deres. Det går jo an å leve med sykdommer. Tusen takk til dere!! :D
Antall ord: 82
Rock on

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

pus skrev:Så fine innlegg!! Jeg er Faktisk inne i en prosess selv... mistenker at jeg har fibromyalgi (revmatisk sykdom),Moren min har det samme, og jeg har slitt med smerter og plager i 2 år. Jeg har kviet meg for å gå til legen... vil på en måte ikke få det bekreftet. Da er det så endelig liksom, at jeg er syk. Men nå ble jeg veldig positiv av innlegga deres. Det går jo an å leve med sykdommer. Tusen takk til dere!! :D
Klart det går an og det på en særdeles fin måte :D

jeg har to venner som hver har sitt fysisk.. den ene har overlevd eks antall der andre skulle ha dødd og helsen kan svinge veldig, men han har et utrolig bemerkelsesverdig godt humør, livsglede, stå på vilje og evne til ikke bare å gi det til seg selv, men å spre det til andre!!! Det kaller jeg å helbrede både en selv og andre. jeg kaller han inni meg "mirakelet" og er en jeg ser opptil :) han sier ofte at livet er herlig og han har alt han trenger og han mener det!!!

Den andre ble bitt av flått og etter det bar det nedover med kroppen og ingen klarer å svare på hva som er galt, kun symptomene vet de hva er men de viser ikke entydig et sykdomssvar. Hun klarer ikke det alle andre klarer, kan ikke jobbe så mye, har dager hvor hun bare er overutmattet, skjelver og å løfte armen er en anstrengelse av dimensjoner. Men ikke F, humør har hun, realistisk og gir seg ikke med å finne balansen mellom hva hun kan og ikke kan og nyter livet og gjør ting som hun setter pris på. Og hun har humor!!!!

Mange slike er det rundt om, søk de og bruk de som et bevis og lys for deg selv og erverv en god og positiv innstilling til deg og ditt.. faktisk også når du tilsynelatende er "frisk" hehe...
Antall ord: 335
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 01 Okt 2007 21:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av pus »

Takk takk snuppa. Jeg beundrer deg asså.
Jeg skal være positiv :D :D :D

Bor ikke du i svelvik foressten??? Jeg bor i Holmestrand.....Har bodd i svelvik :D
Antall ord: 26
Rock on

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

he he.. nei ikke Svelvik men heller ikke så langt unna deg ;) er innom Holmestrand iallefall 4 gang i året hehe... men pappan til tull aliker Holmestrand og tar gjerne handleturen der og handler litt i fiskesjappa ved brygga.
Antall ord: 39
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 01 Okt 2007 21:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av pus »

Å ja... så koselig at noen fra para er i nærheten... :D
Antall ord: 11
Rock on

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links