Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Nethy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 19 Mai 2010 12:56
13

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Nethy »

Jeg har et ekorn av alle ting..
Tenkt litt på det og funnet ut av at jeg er veldig redd for å føle meg liten og hjelpesløs. Og at jeg alltid vil ha kontroll, oversikt og overtak. Kanskje ekornet som et bittelite dyr vil fortelle meg at det går fint ann å være liten en gang i blant?
Sist redigert av Nethy på 23 Mai 2010 20:51, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Meridian »

Jeg fikk låne en meditasjons cd av en venn av meg som var " spessielt laget " for og finne sitt kraft dyr.Jeg fikk en bjørn opp i tankene mine og det passet meg egentlig veldig bra fordi jeg har alltid følt meg liten og redd og en bjørn ser jeg på som et dyr med styrke og selvstendighet som jeg savner mer av i meg selv.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mortenolb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 01 Feb 2010 22:11
14
Kjønn (valgfri): Gut!
Lokalisering: Vestfold

- Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Mortenolb »

Nå blir jo dette en smådrøy bump, men er vel kanskje ikke noe i veien for det?

Jeg har begynt å sette meg litt inn i det, og forsøkte å meditere litt i stad, for å se om jeg kunne gjøre et forsøk på å finne ut hva mine kraftdyr er. Jeg ble veldig avslappet, og lemmer føltes nesten litt tunge, og det virket nesten som at jeg sov, bare at jeg var veldig våken i sinnet. En brøkdel av et sekund hørte jeg en mørk, veldig autoritær stemme som i mitt venstre øre sa "the wolf's"(eventuelt wolves, men for meg virket det som wolf's. Er det noe grunn til at dette var på engelsk, forresten?), og det stoppet der. Hørtes veldig ut som han skulle si noe mer, men ble brått kuttet av.
Litt etterpå så la jeg meg over på siden, for jeg følte hele tiden at jeg hadde litt problemer med at jeg ikke pustet skikkelig da jeg lå på ryggen. Uansett, så var det et veldig kort øyeblikk hvor (jeg tror) jeg var helt tom for tanker, og da kom det bilder frem av en person, typisk sånn person i safari-klær og hatt(alá barne-tv), som var med flere løveunger. Kan det ligge noe i dette? Begge delene kom frem veldig tilfeldig, jeg er ikke noen dyreperson, så jeg føler ikke at jeg har noen ekstra form for kjærlighet for noen av disse dyrene, selv om jeg ser på løver som majestetiske vesner.
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Esbye
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 26 Sep 2011 16:23
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 2 ganger

- Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Esbye »

Av en merkelig grunn så var det eneste bilde jeg fikk opp en ugle, håper ikke det er kraftdyret mitt. Og hva er spesielt med en ugle egentlig?
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Asbjørn »

Esbye skrev:Av en merkelig grunn så var det eneste bilde jeg fikk opp en ugle, håper ikke det er kraftdyret mitt. Og hva er spesielt med en ugle egentlig?
Sjekk denne linken :
http://linsdomain.com/totems/pages/owl.htm
eller googleoversatt til Norsk :
http://translate.google.no/translate?u= ... ndows-1252


For de som lurer på hva de forskjellige kraftdyr betyr, kan jeg tipse om denne linken
( den er på engelsk, men google kan oversette ;) )

http://linsdomain.com/totems.htm

A
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Arven »

Jeg har opplevd flere ganger når jeg mediterer ute i skogen at jeg, når jeg er ferdig og skal til å gå, får se en elg som står innimellom trærne og ser på meg noen sekunder før den lunter videre. Ofte både ser og hører jeg hønsehauken også, så jeg tror disse to, elg og hauk er mine.
Antall ord: 66
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Diffusa »

Jeg lurer på en ting.. Ok, flere ting :mozilla_laughing:

Jeg har drømt litt. Og jeg lurer på om kraftdyr bare er sukkersøte og snille og greie?
Jeg har drømt om slanger og ved to annledninger så biter de meg. Første drømmen jeg ble bitt så oppfattet jeg slangen som sint. Andre drømmen jeg ble bitt så var det litt ubehagelig, for jeg trodde den var en giftig kobra og forsøkte å holde meg unna. Denne skulle absulutt være med meg, jeg forsøkte jo å komme meg unna, den tok så å bet seg fast i meg og jeg fant ut at den ikke var giftig. Begge gangene jeg er blitt bitt så er det samme side på kroppen og bittene er veldig nær hverandre, lår/hofte. Det gikk egentlig stille og rolig for seg men jeg var forvirrret før jeg ble bitt. Jeg drømmer også at jeg har slanger inne i kroppen, under huden og i strupen. Kan dette ha med kraftdyr å gjøre?

Slanger er noe jeg synes er flotte å se på og alt det der, men det er ikke noe dyr jeg vil kose og klappe på. En meter og to med avstand er noe jeg setter pris på :bandit Kan man ha kraftdyr som man føler det slik for?

For mange år siden trodde jeg at neshornet måtte være mitt kraftdyr, det fordi hjertet mitt har noe helt spesielt for dette dyret selv om jeg aldri har hatt kontakt med et neshorn. Kan man finne ut sine kraftdyr på det viset?

Jeg hadde en drøm her for ikke så lenge siden der det kom fem dyr av forskjellig art de kom kun en om gangen når den ene gikk så kom en ny, og alle skulle liksom være med meg. Jeg ble jo forundret over nærheten de ønsket til meg. Noen har sagt at dette kan være mine kraftdyr, jeg tenker jo litt slik selv også.
Jeg kunne tenkt meg å blitt mer sikker på det, hvordan kan jeg bli det?

Når jeg går innom linken til Asbjørn så håper jeg nesten at disse dyrene i drømmen min bare er tilfeldige, hverken kraft eller totemdyr fordi jeg er blitt glad i "dvalen" min og disse beskrivelsene forteller meg at "dvaletiden" min bør være over, endring :mozilla_frown:
Antall ord: 404
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Arven »

Jeg lurer på en ting.. Ok, flere ting :mozilla_laughing:

Jeg har drømt litt. Og jeg lurer på om kraftdyr bare er sukkersøte og snille og greie?
Jeg har drømt om slanger og ved to annledninger så biter de meg. Første drømmen jeg ble bitt så oppfattet jeg slangen som sint. Andre drømmen jeg ble bitt så var det litt ubehagelig, for jeg trodde den var en giftig kobra og forsøkte å holde meg unna. Denne skulle absulutt være med meg, jeg forsøkte jo å komme meg unna, den tok så å bet seg fast i meg og jeg fant ut at den ikke var giftig. Begge gangene jeg er blitt bitt så er det samme side på kroppen og bittene er veldig nær hverandre, lår/hofte. Det gikk egentlig stille og rolig for seg men jeg var forvirrret før jeg ble bitt. Jeg drømmer også at jeg har slanger inne i kroppen, under huden og i strupen. Kan dette ha med kraftdyr å gjøre?
Ja det tror jeg og det høres ut som om slangen prøver å fange din oppmerksomhet :mozilla_smile:
Slanger er noe jeg synes er flotte å se på og alt det der, men det er ikke noe dyr jeg vil kose og klappe på. En meter og to med avstand er noe jeg setter pris på :bandit Kan man ha kraftdyr som man føler det slik for?
Kraftdyr trenger ikke være sukkersøte :mozilla_smile: . Kraftdyr skal vekke tilsvarende styrker i oss selv, gi innsikt og hjelp. Noen er der hele livet som hovedkraftdyr, mens andre kan komme inn i livet når vi trenger dyrets egenskaper, for så å forsvinne i bakgrunnen igjen. Slangen er jordbundet og gir så vidt jeg vet trygghet, styrke og skal åpne for en dypere forståelse av det åndelige aspektet. Det sies at Slangen kan komme når vi kjenner angst og usikkerhet ovenfor en hendelse/periode i livet, for å hjelpe oss å finne tryggheten i oss selv ved å søke dypere inn i kraften/altet.
For mange år siden trodde jeg at neshornet måtte være mitt kraftdyr, det fordi hjertet mitt har noe helt spesielt for dette dyret selv om jeg aldri har hatt kontakt med et neshorn. Kan man finne ut sine kraftdyr på det viset?


Ja det kan du. Mange føler seg spessielt tiltrukket av kraftdyrene. Jeg har en dyp forkjærlighet for hvalen og har alltid hatt det,- og den viste seg å være èn av mine
Jeg hadde en drøm her for ikke så lenge siden der det kom fem dyr av forskjellig art de kom kun en om gangen når den ene gikk så kom en ny, og alle skulle liksom være med meg. Jeg ble jo forundret over nærheten de ønsket til meg. Noen har sagt at dette kan være mine kraftdyr, jeg tenker jo litt slik selv også.
Jeg kunne tenkt meg å blitt mer sikker på det, hvordan kan jeg bli det?
Vi skal visstnok ha 9 kraftdyr. En for hver side (øst,vest,nord,sør,over,under,innenfor) og i tillegg en på høyre og venstre side, så disse dyrene kan godt være dine kraftdyr som viste seg for deg.
Du kan finne kraftdyrene dine gjennom meditasjon og trommereiser.
Når jeg går innom linken til Asbjørn så håper jeg nesten at disse dyrene i drømmen min bare er tilfeldige, hverken kraft eller totemdyr fordi jeg er blitt glad i "dvalen" min og disse beskrivelsene forteller meg at "dvaletiden" min bør være over, endring
Jeg har også kjent det sånn , men det er jo ingen vekst i dvale desverre ;)
Antall ord: 627
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Diffusa »

Takk takk, ble litt klokere nå :D

Noe jeg synes er litt morsomt ang hva som står skrevet om neshornet er at de som har den ofte har en sterkere luktesans. Dette er noe jeg har fått kommentarer på hele livet, ofte sure kommentarer fra venner og familie fordi lukter noen vondt så må jeg jo informere dem for de kan jo ikke gå rundt å lukte slik. Men de setter jo stort sett pris på det da. Er jeg som får armhulen deres trykket ned over hodet for kontroll om noen er usikre, og ikke minst tornadoer av ånder :roll:
Neshornet er meg kjær så da velger jeg å tro at den er et kraftdyr for meg.

:shock: Nå tror jeg på kraftdyr også. Det får meg til å føle meg litt teit med tanke på all motvilje jeg har utrykket gjennom årene her når det kommer til temaet.

Jeg ønsker herved å beklage til dere alle, og kraftdyrene deres, at jeg kan ha kommet med skepsis, krasse kommentarer og ikke minst umodne kommentarer om temaet opp gjennom årene her.


Nå lurer jeg på om hver side har sin egen mening, altså siden man har et dyr for hver side, hva symboliserer hver enkelt side? Sånn for eksempel venstre side av kroppen ? :mrgreen:

Jeg er ikke så flink til meditasjon eller trommereiser. Det siste er egentlig helt nytt for meg.
Jeg burde kanskje prøve å bli flinkere til det.

Ja, det er jammen meg sant ang dvale og fraværet av vekst! Den setningen din der traff meg godt kan en trygt si. Jeg har gjemt meg lenge nå, fordi jeg kvier meg for å ta visse valg.
Antall ord: 278
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Arven »

Hvert kraftdyr skal repressentere en egenskap/side ved deg. Hvilke dyr og hvilke side vet jeg ikke. Kanskje de også korresponderer med himmelretningene og elementene. At slange som er jordbundet står mot nord siden det er elementets retning ? Men jeg går ut ifra at dette også er noe som kan åpenbares gjennom meditasjon. Tenkte jeg skulle dykke litt mer i dette med kraftdyr, for det er spennende.
Jeg setter stor pris på meditasjon. Er blitt avhengig av disse små stundene. Når jeg har noe som kverner rundt i hodet så blir jeg nesten litt desperat etter å få muligheten til å ta en stille stund, for da klarner ting og jeg opplever et åndelig nærvær som jeg trenger.
Jeg har alltid følt meg mer som et åndelig vesen enn et fysisk ett, så meditasjon blir på en måte å lukke opp døren hjem. Greier ikke å forklare det helt, men jeg kjenner veldig på at jeg er en ånd i en fysisk kropp, ikke omvent.
Jeg tror vi trenger å gjemme oss litt innimellom også. Det er enkelte valg som er så store at de må få modnes litt før vi er klare til å ta steget. Men når vi er modne så er det viktig å ta det også, og da tror jeg vi har styrken og kunnskapen til å bære det som kommer :mozilla_smile:

Dyp respekt for beklagelsen din Diffusa !
Antall ord: 236
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Bearchild »

Jeg mener å ha lest (her inne?) at sjamaner ikke bare møter kraftdyret/ dyrene, men også blir drept, spist og født(?) av dem under trommereise beregnet på å finne/ bli kjent med dyret.

Jeg har heldigvis ikke opplevd så sterke møter. Men slutter aldri å bli fascinert over hvordan disse dyrene dukker opp på forskjellig vis når jeg har "bruk for" dem, enten jeg er klar over det selv eller ikke. Oftest i drømmene, men også på ordentlig. Som om de skal gi meg et spark bak til å ta tak i ting.. og så veksler de seg imellom med å følge opp.

Jeg har trodd på dette med kraftdyr/ dyr som hjelpere helt siden jeg etter en traumatisk opplevelse som 5-åring møtte på en snøugle i en hoppbakke- midt på sommeren- i Bærum. Alderen tatt i betraktning visste jeg ikke at dèt i seg selv var sensajonelt, men jeg er sikker på at den fuglen "fortalte" meg noe. Uten at jeg er i stand til å huske hva.

Jeg har senere tenkt på muligheten at fuglen var syk,- at det var derfor den var der den var og at den ikke fløy skremt avgårde.. og at "konversasjonen" var en fantasi jeg lagde pga omstendighetene. Men det spiller egentlig ingen rolle. Den hjalp meg på ett vis den gangen, det er dèt som betyr noe.
Jeg har sett snøugle 2 ganger senere også, andre plasser og under andre omstendigheter, men i svært turbulente perioder i livet. Så at snøugla er et av mine kraftdyr er jeg viss på. :)
Antall ord: 269
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Arven »

Ganske spessielt å se den to ganger ! Den er ganske sjelden :mozilla_smile:

jeg hadde ikke hørt om sjamaner som som blir drept, spist og født :shock: Høres veldig voldsomt ut, men det har kanskje noe med å innta dyrets kraft å gjøre? Vet de går inn i dyrene og opplever og ser verden gjennom øynene til dyret. Det høres utrolig sterkt ut. Jeg har aldri opplevd en trommereise men det står på lista over det som skal utforskes.
Antall ord: 82
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- - Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Diffusa »

Kunne tenkt meg og dykket litt ned i det selv også for dette er ganske spennende.

Det virker for meg at rettninger er ganske vesentlige, siden hver retning representerer noe, så det er nok veldig informativt å vite hva som er hva. Dyrets egenskap vil jo sikkert være det samme, men siden det velger å plasserer seg på forteller oss kanskje mer om hva de spiller inn på, hvor/ hvilke områder i vårt liv vi bør forsøke å ta inn disse egenskapene hvis det for eksempel er så at de er fraværende. Det å så ha kunnskap om hva øst, vest, opp , ned, nord, høyre osv osv betyr i forhold til egen kropp/ ståsted gir jo da et klarere mye bilde om hva som er budskapet, handler det liksom om moder jord, far i himmelen, vår fysiske del, den psykiske delen osv?
Antall ord: 147
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Arven »

Ja jeg tror også at det har noe å si, men jeg vet for lite om det. I alt jeg leser så går jo korrepondansene igjen og det har nok en innflytelse på kraftdyr også. De har en fin bok om dette på capris som jeg tenkte skulle være julegave til meg selv i år. Begynner å få veldig mye å lese, så frem med :coffe2
Antall ord: 64
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Hvordan vet man vilke kraftdyr man har??

Innlegg av Diffusa »

Hehe, det er jo bra å lese da :mrgreen:

Skal stikke innom der å se om jeg også finner noe jeg kan ønske meg til jul fra meg selv :D
Antall ord: 26
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links