Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterLikheter ang skoler i Atlantis,Lemuria og det gml Egypt

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg er ganske sikker på at det i såfall er minner fra akashen her på jorda. Liv i andre faser eller former, er vel ikke dokumentert i den jordiske akashen og har ingen utstrakt betydning for menneskelige uttrykk. Jeg har nok alltid inkarnert som menneske så lenge jorda har huset oss. Hva jeg gjør utenom, betyr ikke noe for energiregnskapet for mennesket, bare Universene.
Jeg har aldri gått inn for regresjoner, for dersom det skulle være behov, skjer det spontant og uten annet forvarsel enn en bestemt assosiason. Det er en prosess som startet med min bevissthetsendring for noen år siden. I starten var det ganske forvirrende, men nå henger jeg meg ikke opp i det. Jeg vet hva det er og hvorfor det skjer, kan vel sammenliknes med en diskfragmentering og pakking på pc'n....?
Jeg er egentlig ikke så opptatt av å finne ut om fortiden, den har vært i mitt perspektiv. Fremtiden har ikke kommet ennå, men den skapes idag.Derfor er jeg vel egentlig mest opptatt av hva som skjer i nuet i forbindelse med meditasjon. Og jeg mediterer ikke daglig akkurat, men de gangene jeg gjør det, får jeg de svarene som er tilgjengelige for meg der og da. Det er i slike øyeblikk jeg også får se glimt av andre ting. Det er er egentlig derfor jeg lurer på dette. Ikke fordi jeg er opptatt av å finne ut hvem sjelen min har gitt uttrykk til tidligere, men hva disse uttrykkene betyr for øyeblikket der og da.
Mt. Shasta huser vel Telos, som er en av Agarthas byer. Det er jo enten Mt. Shasta eller Shamballa som omtales. Men jeg føler ingen tilknytning til Mt. Shasta, men snølandskap har en resonans og middelhavsområdene. Det kan kanskje kobles til Egypt, men jeg vil ikke spekulere i det. Det er disse underjordiske bildene som er spesielle.
Antall ord: 319
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Likheter ang skoler i Atlantis,Lemuria og det gml Egypt

Innlegg av BA. »

David Skywalker skrev:Hva var likhetene mellom de åndelige skolene i Atlantis,Lemuria og det gamle Egypt?
Tja, likheen vet jeg ikke, en forskjellen er at Atlantis kun er fiction, Lemuria var engang en vitenskapelig hypotese, men ble avvist før det virkelig ble en teori. Det gamle Egypt var en realitet.
Jesus var innom skolen i Egypt som ung og lærte å aktivere sin lyskropp der sånn.
Jøss. Dette var interessant. Finnes det egyptiske skriter som bekrefter dette?
Hun har også en annen bok ang kanalisert info om aktivering av ens seksuelle kraft - tantrisk lære , som jeg også ser frem til å gå mer i dybden av. Den kalles for BA.
Hør, hør. :D
Og dere som har hørt om ordet MER-KA-BA......så handler de 2 siste del-bokstavene om å aktivere lyskropp-aktivere seksualkraft.
:lol:
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Det er fint at BA kan le av seg selv.....MER - KA - BA.... :mozilla_cool: :D
En kan ikke forstå disse tingene uten å være vant med å endre bevisstheten. En kan ikke forstå disse tingene ved ikke å lytte til ens følelser. Ensidig mental tankegang vil bare blokkere fri informasjonsflyt i bevisstheten. Det er en naturlov.

BTW: Om man vil dra til et sted som har spor av Lemuria f.eks så er Sedona et perfekt sted. Jeg skal dit i Mars 2008. Sedona vortex - energihjul er veldig kjent og det er endel indianerforfedre som holder energier i takt i disse områdene - mye utenomjordisk aktivitet. Men,men skal ikke dra til Sedona eller lignende for å forvente noe. Man skal la NUET - BEING IN PRESENT TIME avgjøre hva som dukker opp. Det er bare å dra til Sedona - og la nuet bestemme - følelsene bestemme - så vil du erfare ting som du ikke hadde egentlig forventet. :mozilla_cool:

Pleiade-vennene mine er innom Sedona. Og andre utenomjordiske grupper. Å være en levende organisk historiebok handler om å tørre og våge å dra til slike steder som Sedona. Det er fantastisk regresjon i å bare dra til spesielle kraftsteder i verden - bare å være der. Så vil man oppgradere endel informasjon i sin bevissthet. Minner fra fortiden. Vi er frekvenser. Det handler om å hente tilbake - laste ned minner fra fortiden. Tidligere liv - fra barndommen. Om man har funnet tilbake til sitt "stjerne-opphav" så blir man guidet hele tiden. Man får koder i sin bevissthet som man skal integrere.

BA valgte navnet BA fordi han trenger å utforske det seksuelle enda mer - dypere - tantra og kama Sutra - som kan åpne dører som ikke BA trodde han hadde. Et velment råd. Koster ingenting. :mozilla_cool:
Antall ord: 293
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Hecate skrev:Jeg er ganske sikker på at det i såfall er minner fra akashen her på jorda. Liv i andre faser eller former, er vel ikke dokumentert i den jordiske akashen og har ingen utstrakt betydning for menneskelige uttrykk. Jeg har nok alltid inkarnert som menneske så lenge jorda har huset oss. Hva jeg gjør utenom, betyr ikke noe for energiregnskapet for mennesket, bare Universene.
Jeg har aldri gått inn for regresjoner, for dersom det skulle være behov, skjer det spontant og uten annet forvarsel enn en bestemt assosiason. Det er en prosess som startet med min bevissthetsendring for noen år siden. I starten var det ganske forvirrende, men nå henger jeg meg ikke opp i det. Jeg vet hva det er og hvorfor det skjer, kan vel sammenliknes med en diskfragmentering og pakking på pc'n....?
Jeg er egentlig ikke så opptatt av å finne ut om fortiden, den har vært i mitt perspektiv. Fremtiden har ikke kommet ennå, men den skapes idag.Derfor er jeg vel egentlig mest opptatt av hva som skjer i nuet i forbindelse med meditasjon. Og jeg mediterer ikke daglig akkurat, men de gangene jeg gjør det, får jeg de svarene som er tilgjengelige for meg der og da. Det er i slike øyeblikk jeg også får se glimt av andre ting. Det er er egentlig derfor jeg lurer på dette. Ikke fordi jeg er opptatt av å finne ut hvem sjelen min har gitt uttrykk til tidligere, men hva disse uttrykkene betyr for øyeblikket der og da.
Mt. Shasta huser vel Telos, som er en av Agarthas byer. Det er jo enten Mt. Shasta eller Shamballa som omtales. Men jeg føler ingen tilknytning til Mt. Shasta, men snølandskap har en resonans og middelhavsområdene. Det kan kanskje kobles til Egypt, men jeg vil ikke spekulere i det. Det er disse underjordiske bildene som er spesielle.
For meg virker det som om du bare må fortsette å holde på det du sier her sånn....så dukker det opp en vakker dag en klarhet i ditt mentale bildet om hva du skal gjøre. Du får veiledning. Det er bare å ha tillit - som du vet - du får veiledning når du er moden der og da.

Et sted i Sedona som heter Bell Rock - som jeg skal utforske blant annet - har forbindelser til Giza pyramidene i Egypt og Mt Shasta blant annet.......det er så mye forbindelser til andre steder på Jorden via Sedona. Det er et paradis av energissystemer. Det er speilbilde av at vi er egentlig FREKVENSER. Vi lever av FREKVENSER. Det er frekvenser i mat. Det er frekvenser i luft,ild,vann,jord-elementer. I ALT....en får bevis i Sedona om at vi er multidimensjonelle vesener. Vi er FREKVENSER. Det handler om å være mottakelig. Parabolantenne med forskjellige antenner. Frekvens - frekvens - frekvens.
Antall ord: 483
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sahrian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 18 Nov 2007 17:31
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sahrian »

Det virker som vi er i tider hvor det er mye som skal renses ut for å gi plass til det nye som kommer. Energiene vi nå utsettes for hjelper oss til å gi slipp på hver vår måte. De som er høyfrekvente kan også oppleve å få vekket sine miner om tidligere liv. Jeg tror også at vi har hatt liv i flere av universets riker. Nettopp for å vekke opp all den informasjonen vi alle har i oss. Det gamle blir til det nye. Det betyr fortiden vekkes og gir plass til fremtiden. Dette vil ikke skje alle, av den enkle grunn at vi alle reiser forskjellig i livene våre.

De som får vekket opp sin kunnskap i sitt indre, baner vei. De vil møte motstand på sin vei. Informasjonen som kommer tolkes ofte altfor bokstavelig. All informasjon som kommer har en intensjon og flere sannheter. Motstand er muligheter. Det er heller ikke grunn til å overbevise verken det andre eller den ene. Alt vil falle seg naturlig.

Når tiden er den rette, vil det skje en stor kollektiv oppvåkning. Som vil få menneske til å sperre opp sine øyner at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Det må til. Derfor vil det også skje. Men det skjer gradvis før det plutselig skjer. Men hva dette er, er det ingen som vet. Men mange føler. Da er det mange nok som er klare for å møte det som kommer. Alt er i et perfekt samspill hvor vi alle spiller roller for å klargjøre hverandre.

Kjenner du f.eks noen som sliter i et parforhold nå for tiden? Det er faktisk unormalt mange som sliter i sine forhold. Kort oppsummert handler denne tiden vi er inne i nå om å gi slipp. Det er en vanskelig prosess. Men samtidig en av flere prosesser som vil utvikle vår bevissthet videre. Som er vår døråpner inn mot alle våre sannheter. Jo flere som deler sine sannheter, jo større vil nettverket bli av informasjon. Uansett hva. En person sine tanker skaper alltid tanker hos andre igjen. Nettverket av utvikling fortsetter å forsterke seg.

Å få gradvis åpnet opp all sin kunnskap som vi alle har i oss, vil vise at vi er mennesker med enorme store muligheter og uante resurser. Det er bare mange som ikke er klar over sin egen verdi og muligheter. Mye handler om aksept til seg selv. Om å få tillit til sin bevissthet og sjel.

Verden over er det energifrigjøringer som løfter vår bevissthet. Men den største energifrigjøringa er det vi mennesker som gjør gjennom å forløse våre blokkeringer. Slik vil vi heve våre frekvenser og vår bevissthet. Slik blir vi mottakkelig for sterkere energier slik at vi kan utvikle oss videre i takt med tiden. Når vi rydder unna i vårt indre kan vi forvente å oppdage nye spennende muligheter ved seg selv. Sannsynligvis har du oppdaget spennende ting med deg selv hitill i livet. Tenk hvis dette bare er begynnelsen?

Tro det eller ei. Men vi er spennende vi mennesker. Det er så mye i oss som ennå ikke er oppdaget. Det vi ikke ser, men føler. Trenger du bevis, søk ditt hjerte og spør - er jeg menneske eller er jeg også noe mer? Svaret du gir deg selv vil gi deg et pekepinn på hvem du er og hvor store muligheter du som menneske har. Vær også klar over at sannheter kan forandre seg over tid. Svaret du gir deg selv nå, kan være et annet svar om 5 år.

Pleiadene er en del av vår bevissthet. Det betyr vi er ett, som vi er med alt. Vi har lett for å akseptere den andre siden og de guidene vi kan få kontakt med der. Men også universet har mange guider å by på. De har ofte en annen energi enn de åndelige guidene har. De er mer direkte av seg. Men like kjærlighetsfulle. Vi må også hugse på at universet er vårt hjem.

Mange vil mene at alt dette bare er tull, det helt greit. Full aksept. Som nevnt vi reiser alle forskjellig og har forskjellige oppgaver for hverandre for å bringe brikkene nærmere hverandre i det store puslespillet.

Å overbevise er energi som kan brukes på en annen måte.
Å kverulere er energi som kan brukes på en annen måte.
Likevel er det viktig at alle sier de mener. Men det mennesker ofte glemmer er å vise hverandre respekt uansett hvor langt en står fra de personlige sannhetene. Det er det som fører til konflikter. Handler alt om å overbevise om sine egene sannheter? Det viktigste er at en sak har progresjon og ikke blir stående fast i håp om å overbevise.

Alt har en rot og det er denne roten som skal røskes opp i tidene fremover. Uansett hva du har av utfordringer i ditt liv, tillat deg selv å kjenne på dine følelser. Ikke steng dem ute. Dine følelser vil åpne deg mer opp enn du kanskje selv er klar over, så lenge du ikke rømmer unna det du synes er vondt i livet ditt.

Det er mye som venter vår bevissthet. Men alt til sin tid. Husk at du har hovedrollen i ditt liv og bestemmer selv hvor mye du ønsker å utforske av alle dine utrulige egenskaper i ditt indre skattekammer av visdom og informasjon.

I fred Sahrian
Antall ord: 918

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Vakkert. Precious ord. Musikk for min bevissthet. Takk,Sahrian. :mozilla_cool:
Antall ord: 11
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undring
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 24 Sep 2006 21:17
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Re: Likheter ang skoler i Atlantis,Lemuria og det gml Egypt

Innlegg av Undring »

Jesus var innom skolen i Egypt som ung og lærte å aktivere sin lyskropp der sånn.
Jøss. Dette var interessant. Finnes det egyptiske skriter som bekrefter dette?.
[

Har ikke hørt om egyptiske skrifter som bekrefter dette..

Men Bibelske skrifter bekrefter at jesus var i egypt å studerte med de egyptiske prestene så vidt jeg vet, og det finnes egyptiske skrifter som forteller den noe om det esoteriske (riktig stavet :)) synet til de egyptiske.. så at to pluss to blir lyskropp er ikke urimelig.. Jesus var tross alt en healer med tydelig talent og interesse for den slags..
Antall ord: 99
Jorden er vakker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Likheter ang skoler i Atlantis,Lemuria og det gml Egypt

Innlegg av BA. »

Undring skrev:
Jesus var innom skolen i Egypt som ung og lærte å aktivere sin lyskropp der sånn.
Jøss. Dette var interessant. Finnes det egyptiske skriter som bekrefter dette?.
[

Har ikke hørt om egyptiske skrifter som bekrefter dette..

Men Bibelske skrifter bekrefter at jesus var i egypt å studerte med de egyptiske prestene så vidt jeg vet, og det finnes egyptiske skrifter som forteller den noe om det esoteriske (riktig stavet :)) synet til de egyptiske.. så at to pluss to blir lyskropp er ikke urimelig.. Jesus var tross alt en healer med tydelig talent og interesse for den slags..
Dette har jeg ikke funnet noe om, men Ifølge Mattes, måtte Josef flykte med Maria og barnet til Egypt. De reiste imdlertid tilbake til Palestina, til Nazareth i år 4 fvt.

Den eneste folketllingen som passer med bibelens bekrivelse ble holdt år 6 evt. Altså ble Jesus født 10 år etter at Josef kom tilbake fra Egypt med Maria og barnet.
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Hecate skrev:kaja43 :) Kan du fortelle meg om Agarthas byer er som underjordiske saler eller ser de en annen sol og himmel? Jeg er usikker på hvor mine "minner" kommer fra, men det er ihvertfall inni mørke "grotter." Jeg ser alt fra ildens ståsted, ikke at jeg blir brent, men at jeg "er" flammen. Ildstedene er som store døpefonter med brennende væske av noe slag. Jeg ser opp i ansiktene på mennesker. Steinveggene er litt gylne, kanskje som sandstein eller rød granitt (Jeg har ikke peiling på stein!) og de er ikke glatte som vegger, men mer som naturlig fjellvegger med furer og stein som stikker ut. Typisk grottevegger.
Dessuten er mitt beist av dualistisk vesen lenket fast i en grotte og der er det flere avdøde slektninger av meg tilstede. Det høres søkt ut, men andre ting som har blitt vist meg i samme syn, har jeg fått bekreftelse på i ettertid.
Alt dette kan bare være, og er mest sannsynlig symbolikk. Men Lemuria har en resonans i mine vibrasjoner. Ikke så rart m.t.p. akashen, men jeg lurer litt på hva synene skulle fortelle meg. En annen ting er jo den hulen der essensen vår er lagret når vi er her, som jo er et fysisk sted på jorden. Det har aldri blitt sagt hvor, men jeg tenker det er en av Agarthas byer som vokter den. Tanken har streifet meg at det er essensen min som er flammen og at ansiktene jeg ser opp i er mine tidligere og fremtidige menneskelige uttrykk....
Det er så frustrerende for en logiker å ikke få satt fragmentene i riktig system. Og ja, jeg innrømmer at andre logikere ville føle seg støtt at jeg kaller meg selv det i et slikt innlegg i denne type forum! :lol:
Jeg tror helt sikkert du har funnet svaret her selv :D
Jeg opplever at alle som kommer fra vårt solsystem har en flamme i sin
innerste essens. Når vi begynner å jobbe med hjertefrekvensen så nærer
vi flammen og den begynner å brenne ut alle våre "mørke" sider sånn at vi
tilslutt er så rene at vi kan være flammen for jorden.
Det meste av våre indre bilder er symbolikk som vi forstår når vi er klare.
Jeg har ikke hørt om Agartha, men jeg kan spørre litt rundt hos de som
studerer de indre fokusene dypere enn meg.

Du er ett fasinerende menneske som helt sikkert har en viktig oppgave
i de miljøene du tilhører :mozilla_wink:
Antall ord: 439
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Det jeg reagerer på ang dine innlegg mot meg til tider er måten du ordlegger deg mot kraftplanter som har eksistert før vi har eksistert....så kraftplanter bærer på mye historie og de renser kropp og sjel på en veldig dyp måte som svært få andre teknikker og metoder er i nærheten av. Det handler om å hente tilbake minner fra slike seremonier med slike planter,som det virker som om du ikke helt husker som jeg tolker det. Når du ikke engang har erfart det i dette livet så handler det om å tune inn på riktig frekvenser ang hva disse plantene har som egenskaper. Og der har du "glemt" vesentlige ting og ser "ned" på slike metoder, som jeg vil kalle for veldig dype meditative metoder - og i tillegg renser fysiske,følelses,mentalkroppen på en unik måte.
Grunnen til at jeg er veldig uenig med deg i all denne letingen etter gamle måter
å gjøre ting på er at det er nettopp det, gamle måter.
Vi er gått over i Vannbærerens Tidsalder, det er nye energifrekvenser, nye entieter
som er trenet for denne tiden og er nærmere jorden.
Jeg opplever hele tiden at vi skal stille oss åpne for nye ritualer, nye måter å ta inn
informasjon, nye måter å avgi informasjon. At det å leve i de gamle energinedfellelsene
bremser oss.

Jeg ser ikke NED på og har ikke GLEMT noe jeg har behov for å huske.
Jeg er akkurat der jeg skal og det er helt sikkert du også.
Vi er forskjellige, jeg velger å samarbeide med De indre verdener om å
nedfelle nye ting, du velger å holde på det gamle.
Aura og lyskropp er ikke det samme,Kaja43. Det er forskjeller ute og går på frekvensnivåer. Det er ikke via vår aura vi får tilgang til det multidimensjonelle - det er å aktivere visse ting i vår bevissthet - minner fra fortiden. Og denne type skole som jeg har delt litt med ang som også eksisterte i Atlantis,Lemuria og det gamle Egypt handler om å aktivere ens lyskropp som gør at en blir mer mottakelig for det multidimensjonelle. Bruker du ord som frekvenser og multidimensjonelle?Det vil være mer vanlig i fremtiden.

Jeg er veldig klar over at det ikke er det samme, men de er avhengig av hverandre
for å utvikles. Jeg mener også du har feil når du mener at vi får vår informasjon
fra vår lyskropp, min opplevelse er at den kommer gjennom antakaranaen og
hvor høye frekvener vi kan ta im ot info fra kommer an på utviklingen av denne, som
også har sammeheng med aura og lyskropp.
Jeg bruker absolutt ordet frekvens, men multidimensjonell er ikke ett ord i min erindring
og jeg er usikker på hva du egentlig legger i ordet.

Da mener jeg du tar feil.Fordi inkaene i Peru blant annet var fremtredende under Lemuria-tiden og de var vant med kontakt med det multidimensjonelle. Og de var ikke alene om det. Lemuria og Atlantis har visse likheter.

Det virker som om vi ikke er helt tunet inn på det samme ang informasjonsbank ang Jordas historie. Det er nå så. Har du funnet ut hvor du egentlig stammer fra ang "stjernene"/andre dimensjoner?

Her er det nok ulike oppfatninger ute å går. Etter Teosofiens og Østens filosofier er
Lemuria den tiden vi utviklet rotsenteret og det sier jo sitt.
Du kan prøve å følge de føringene du får derfra og se hvor høyt utviklede
handlinger det kommer ut av det :D

Jo da jeg vet hvor jeg har min opprinnelse, en god del av de kvalitetene jeg
har i min lyskropp, hva de brukes til her på jorda og hvilke oppgaver jeg har
når jeg slipper å være her.
Antall ord: 642
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Disse kraftplantene har blåkopier som ikke er fra Jorden ang vår multidimensjonale selv blant annet - så en kan lage seremonier og ritualer som passer inn i vår samfunn. Det er det som skjer nå i større grad,Kaja43. Det gamle møter det nye ang det åndelige og omvendt. Mye av New Age er Old Age. Ikke noe nytt - det gamle blir polert. Slik at det passer inn i vår tidsalder. Kraftplante-seremonier har økt betraktelig i Vestlig verden de siste årene er naturlig. Balansere Old Age med New Age.

Det multidimensjonale handler om vårt fulle potensialet - og vi vil se dette potensialet spesielt etter 2011/2012 når Maya-kalenderen slutter. Da vil en ny bevissthetsevolusjon være i bedre takt med vår multidimensjonale selv. Vi vil se mer av det potensialet vi har om vi ønsker å "se" og erfare det.

Ang New Age-fenomener som kanalisering og utenomjordisk kontakt - så var det mer vanlig i andre epoker av Jordas historie. Det har i de siste tiårene kommet sterkere tilbake.
Antall ord: 179
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Her er det nok ulike oppfatninger ute å går. Etter Teosofiens og Østens filosofier er
Lemuria den tiden vi utviklet rotsenteret og det sier jo sitt.
Du kan prøve å følge de føringene du får derfra og se hvor høyt utviklede
handlinger det kommer ut av det
Nå snakker de generelt om menneskeenheten kollektivt sett - det betyr ikke at det ikke var høyt utviklede samfunn da under den tiden. Sedona i Arizona og en epoke under inka-tiden i Peru hadde høyt utviklede samfunn under Lemuritiden blant annet. Sedona i Arizona har endel historie fra både Lemuria og Atlantis i seg - og var stort sett under vann i begge tider. Nå er det jo masse fjell og mye historie der - blant annet.
Antall ord: 129
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

kaja43 skrev:Grunnen til at jeg er veldig uenig med deg i all denne letingen etter gamle måter
å gjøre ting på er at det er nettopp det, gamle måter.
Vi er gått over i Vannbærerens Tidsalder, det er nye energifrekvenser, nye entieter
som er trenet for denne tiden og er nærmere jorden.
Jeg opplever hele tiden at vi skal stille oss åpne for nye ritualer, nye måter å ta inn
informasjon, nye måter å avgi informasjon. At det å leve i de gamle energinedfellelsene
bremser oss.

Jeg ser ikke NED på og har ikke GLEMT noe jeg har behov for å huske.
Jeg er akkurat der jeg skal og det er helt sikkert du også.
Vi er forskjellige, jeg velger å samarbeide med De indre verdener om å
nedfelle nye ting, du velger å holde på det gamle.
Jeg må bare kommentere dette som du skrev til David..

Det finnes ingenting som er bedre enn noe annet av erfaringsveier. Ofte er det gamle en innfallsport til det nye, og like ofte er det omvendt. Fellesnevneren er at ingenting er "galt" eller mindre bra i forhold til noe annet, vi er alle på riktig vei i forhold til den vi er i øyeblikket. Og alle veier er perfekte. For mange har den gamle healingformen Reiki vært verdifulle døråpnere til høyere bevissthet, mens for andre har nyere healingenergier vært det eneste riktige i forhold til deres bevissthetsutvikling. Akkurat det samme kan vi si om gamle ritualer med planter. Du sier at du samarbeider med de "indre verdener". Det er jo nettopp det man gjør under disse gamle seremoniene. Her handler det om vårt indre og om hvordan vi takler det og omgivelsene. Man får innsikt, som fører til utsikt.

Jeg forstår at du ikke forstår dette. Du har ikke omfavnet dette som en del av skapelsen, og akseptert det. Det er derfor du ser på det som mangelfullt. Urgamle seremonier er ikke mangelfulle og vil aldri bli det så lenge de fortsatt eksisterer. Faktisk er de på fremmarsj. Mennesker hungrer etter sannhet. Det er forklaringen. Jeg sier ikke at man finner sannhet kun i disse seremoniene. Man finner sannhet i alt. Ja nettopp.....i ALT. Det er derfor heller ikke seremoniene er mangelfulle eller utdaterte. Alt som eksisterer i verden i dag er like viktig for menneskehetens utvikling, og det finnes ingen unntak. Vi er ett med alt....ingen eller ingenting kan skyves unna som mindre bra eller "ikke å foretrekke".

Jeg har vært på ayahuasca-seremoni èn gang, og det var det mest fantastiske jeg har opplevd. Alt som jeg hadde kanalisert skulle skje - skjedde...og mer til. Jeg møtte - og ble kvitt egoets frykt for å miste kontroll, og illusjonen av separasjon. Dette var en once in a lifetime-erfaring for meg, jeg fikk akkurat det jeg skulle ha, og trenger ikke mer. Jeg føler meg mer integrert med sjelen og altet....bedre kan det ikke bli. :D
Dette passer ikke for alle, selv om jeg skulle ønske det. Men de som det ikke passer for vil heller aldri få sjansen til å oppleve det. Det sørger Universet for....så enkelt er det. ;)
Antall ord: 535

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

dobbeltpost slettet
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Likheter ang skoler i Atlantis,Lemuria og det gml Egypt

Innlegg av BA. »

Undring skrev:
Jesus var innom skolen i Egypt som ung og lærte å aktivere sin lyskropp der sånn.
Jøss. Dette var interessant. Finnes det egyptiske skriter som bekrefter dette?.
Har ikke hørt om egyptiske skrifter som bekrefter dette..

Men Bibelske skrifter bekrefter at jesus var i egypt å studerte med de egyptiske prestene så vidt jeg vet, og det finnes egyptiske skrifter som forteller den noe om det esoteriske (riktig stavet :)) synet til de egyptiske.. så at to pluss to blir lyskropp er ikke urimelig.. Jesus var tross alt en healer med tydelig talent og interesse for den slags..
Hei, har du noe mer om disse bibelske skriftene som bekrefer at Jesus studerte i Egypt?
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links