Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterKanalisering om delfiner

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Kanalisering om delfiner

Innlegg av David Skywalker »

Jeg tar et eksempel på en kanalisering jeg fikk opp nå nylig i min bevissthet. Hvordan reagerer DU på denne kanaliseringen?

"Delfiner er speilbilde på kontakten med vårt indre barn og vårt multidimensjonale selv".

Hva er din reaksjon på det som står der?Hva føler du når du leser dette - gir det noe resonans i din bevissthet? Når du ser delfiner - hvordan reagerer dine følelser - din bevissthet på det du ser?Om du er inspirert til å kanalisere noe videre eller utdype noe mer ang det sitatet der som popper opp i din bevissthet - så gjerne gjøre det. :mozilla_cool:
Antall ord: 107
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Kanalisering om delfiner

Innlegg av Metodisten »

David Skywalker skrev:Jeg tar et eksempel på en kanalisering jeg fikk opp nå nylig i min bevissthet. Hvordan reagerer DU på denne kanaliseringen?

"Delfiner er speilbilde på kontakten med vårt indre barn og vårt multidimensjonale selv".

Hva er din reaksjon på det som står der?Hva føler du når du leser dette - gir det noe resonans i din bevissthet? Når du ser delfiner - hvordan reagerer dine følelser - din bevissthet på det du ser?Om du er inspirert til å kanalisere noe videre eller utdype noe mer ang det sitatet der som popper opp i din bevissthet - så gjerne gjøre det. :mozilla_cool:
Jeg blir sulten når jeg tenker på fisk.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Re: Kanalisering om delfiner

Innlegg av Globeline »

David Skywalker skrev:Jeg tar et eksempel på en kanalisering jeg fikk opp nå nylig i min bevissthet. Hvordan reagerer DU på denne kanaliseringen?

"Delfiner er speilbilde på kontakten med vårt indre barn og vårt multidimensjonale selv".

Hva er din reaksjon på det som står der?Hva føler du når du leser dette - gir det noe resonans i din bevissthet? Når du ser delfiner - hvordan reagerer dine følelser - din bevissthet på det du ser?Om du er inspirert til å kanalisere noe videre eller utdype noe mer ang det sitatet der som popper opp i din bevissthet - så gjerne gjøre det. :mozilla_cool:
Jeg får en følelse av at du har lest en bok jeg leste for maaaaaaaaaaaaaaange år siden. husker ikke hva den het. Jordens barn eller noe i den duren. Ok bok det, som setter litt inntrykk, og det har den tydeligvis gjort hos deg også. Men kanalisering? Not.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Re: Kanalisering om delfiner

Innlegg av David Skywalker »

Globeline skrev:
David Skywalker skrev:Jeg tar et eksempel på en kanalisering jeg fikk opp nå nylig i min bevissthet. Hvordan reagerer DU på denne kanaliseringen?

"Delfiner er speilbilde på kontakten med vårt indre barn og vårt multidimensjonale selv".

Hva er din reaksjon på det som står der?Hva føler du når du leser dette - gir det noe resonans i din bevissthet? Når du ser delfiner - hvordan reagerer dine følelser - din bevissthet på det du ser?Om du er inspirert til å kanalisere noe videre eller utdype noe mer ang det sitatet der som popper opp i din bevissthet - så gjerne gjøre det. :mozilla_cool:
Jeg får en følelse av at du har lest en bok jeg leste for maaaaaaaaaaaaaaange år siden. husker ikke hva den het. Jordens barn eller noe i den duren. Ok bok det, som setter litt inntrykk, og det har den tydeligvis gjort hos deg også. Men kanalisering? Not.
Ordinær kanaliseringsbok fra Rauni Leena Luukanen du snakker om der som heter Universets Barn - og det er et bilde av en delfin som svømmer rundt Jordkloden.

Mine kilder nevner noe mer om delfiner:

"De innehar frekvenser i sin bevissthet om jordas evolusjon. Og historie. Og under Atlantis og Lemuria-tiden ble de tatt veldig på alvor ang hva de har inne som multidimensjonale potensialet, som vi alle kan oppnå. Delfiner kommuniserer via lyder og er veldig tunet - ikke bare på Jordas dypere frekvenser - men også kosmiske frekvenser - vår multidimensjonale selv.

Sedona er et sted i USA(som det står om i en annen tråd) som var under vann - og flere som har vært der har merket "delfiner" i området. Og det stemmer. De har vært der før. Delfiner er veldig liekne mennesker som lever i vann. Intelligens har ikke med om du kan skrive med hånden din eller vite hva som er hovedstaden i Libanon eller om du kan avanserte likninger matematisk. Men hvor mye en bruker av sin hjernekapasitet og hvor bevisst man er multidimensjonelt - hvor mottakelig man er. Og delfiner er generelt mer mottakelige enn oss og også mer intelligente gj.snittlig. De leker og svømmer i jordas farvann - de bader og leker også i kosmiske hav for å si det rett ut.

Flere mennesker har erfart dyp healing i møte med delfiner. Å se ned på dem som fisk eller som noe uintelligent er et speilbilde av hvordan vi ser på vår indre natur såvel som indre barn og vårt multidimensjonale potensialet. Når vi forstår hvorfor delfiner er som de er til det fulle så vil man også forstå og erkjenne at vi har et enormt potensiale i våre bevissthet og at vi egentlig er frekvenser. Alt har en frekvens. Delfiner er mottakelige for frekvenser som spiller samme tone som maya-kalenderen - som er bevissthetsevolusjonen her på Jorden.

The Dolphin is the dream of the shaman eller var det The shaman is the dream of the Dolphin......mye sannhet i den teksten der fra Enigma. Det er på tide å vekke til live hva generelt flere mennesker under Atlantis og Lemuria hadde kjennskap til. Det ene er kommunikasjonen med delfiner som var av en annen verden generelt den er i dag. Det andre er krystaller - og dens healing og ikke minst lagring av minner som vi kan åpne opp i våre bevissthet.

Hjernehalvdelene til delfiner er også generelt i mer balanse enn oss mennesker. Og det finnes metoder og verktøy som kalles for DOLPHIN - BRAIN REPATTERNING....hvor man jobber med å balansere disse hjernehalvdelene til å få ut mer av sitt potensialet i vår bevissthet.Vekke til live minner fra fortiden blant annet. Vekke til live frekvenser som vi har erfart før."
Antall ord: 634
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Ja, der ser du. Så nå vet du hvordan "kanaliseringen" fant veien inn i tankene dine. Og at det var et resultat av prosessen som har skjedd etter at du leste den boka. Og at inntrykket som har satt seg hos deg, er det du setter ord på her. Altså hva du oppfattet etter å ha lest den boka - og ikke kanalisert informasjon.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Nei, fordi det var ikke akkurat noe særlig om delfiner i den boka. Alt det jeg kanaliserte i forrige posting har ikke noe med den boka å gjøre.
Antall ord: 29
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

David Skywalker skrev:Nei, fordi det var ikke akkurat noe særlig om delfiner i den boka. Alt det jeg kanaliserte i forrige posting har ikke noe med den boka å gjøre.
Ok. Gidder selvfølgelig ikke krangle om dette jeg. Du spurte følgende spørsmål:
Hva er din reaksjon på det som står der?Hva føler du når du leser dette - gir det noe resonans i din bevissthet?
Og jeg svarte at jeg tror det er på bakgrunn av boken at dette kommer opp. Du kan vel mene at disse tingene ikke står i den boken. Likevel er det nå slik at jeg fikk opp bilde av boken når jeg leste ditt innlegg. Altså er min tro at dine tanker ikke er kanalisering, men tanker på bakgrunn av at du har lest boken.

Jeg husker ikke boken veldig godt en gang, det må være 15 år siden jeg leste den. Men likevel kom den faktisk opp her når jeg leste innlegget ditt. Og beklager altså, men for meg så er det ganske overbevisende. Selv om det kanskje ikke var akkurat det du hadde lyst å høre.

Men det viser seg jo endog at du faktisk har lest den boka. Det kunne jeg faktisk ikke vite. Er du med? Men gjør med det hva du vil. Jeg ga deg kun et ærlig svar på spørsmålet ditt. Du trenger ikke ta det til etterretning om du ikke ønsker det.

For ikke å glemme at du faktisk visste hva bok jeg pratet om med en gang, selv om jeg verken beskrev hvordan den så ut og i tillegg bomma litt på navnet. Men du visste hva jeg mente - så det viser, for meg, at du faktisk er tunet inn på nettopp den.
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Kanaliseringer,ord og bøker kan være med å tune oss inn på informasjon som vi har hørt før om eller lignende. Eller føre til at vi åpner kanaler i oss.

Du tunet deg inn på noe lignende kanalisering som du har lest. Og prøvde å hente tilbake informasjon derfra på en måte. Bildet på den boka er det som gjør sterkest inntrykk for min del. Og det er fint å kanalisere informasjon bare utifra å se det bildet.

Nå stilte jeg deg et spørsmål om hva du selv mener om informasjonen og ikke hvor kilden kommer fra.(det er fra mitt høyere selv blant annet). Gir det deg resonans eller ikke?
Antall ord: 118
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg har ikke lest den boka dere snakker om og jeg skal heller ikke spekulere i om og hva David kanaliserer, men alle som har lest litt god, gammeldags California NewAge litteratur har jo selvfølgelig hørt om delfiner og hvaler. Hvordan de navigerer etter rutenettet, hvor interdimensjonale de er o.s.v.
Og hvem har vel ikke sett Haikerens guide til galaksen?
Jeg vet bare at delfiner og hvaler er utrolig fasinerende og har bergtatt mennesker over hele verden bestandig. Hvem har vel ikke et forhold til Flipper, Moby Dick eller Keiko?
Antall ord: 94
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

David Skywalker skrev:Kanaliseringer,ord og bøker kan være med å tune oss inn på informasjon som vi har hørt før om eller lignende. Eller føre til at vi åpner kanaler i oss.

Du tunet deg inn på noe lignende kanalisering som du har lest. Og prøvde å hente tilbake informasjon derfra på en måte. Bildet på den boka er det som gjør sterkest inntrykk for min del. Og det er fint å kanalisere informasjon bare utifra å se det bildet.

Nå stilte jeg deg et spørsmål om hva du selv mener om informasjonen og ikke hvor kilden kommer fra.(det er fra mitt høyere selv blant annet). Gir det deg resonans eller ikke?
Ja det skjedde som sagt et ressonement i meg da jeg leste setningen du hadde "kanalisert". Det som skjedde var at jeg så forsiden på boken, og fikk beskjed om at disse tankene er det inntrykket boka har skapt i deg.

Det VAR det jeg fikk opp. Og jeg kan ikke endre det til noe du heller ønsket jeg skulle oppfatte eller oppleve ut fra setningen din. Jeg opplevde nemlig kun at jeg så boka og fikk denne beskjeden.

Det er min kanalisering til deg. Så kan hver enkelt velge hva de ønsker å tro. Det gjelder også deg. Du trenger overhode ikke forholde deg til min opplevelse av innlegget ditt dersom du ikke ønsker det.

Jeg fikk det klart, tydelig og umiddelbart. Og når jeg blar tilbake og kikker på hva jeg svarte - så svarte jeg egentlig ganske klart og tydelig også. Så det skulle være unødvendig for meg å forklare det mer. Derfor tror jeg at jeg ikke forsøker på det heller ;)
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

hehe.....det som er litt festlig er at jeg har boka enda - og fant ikke noe særlig info om delfiner i den....bare et bilde som jeg sa. Og et bilde kan åpne opp kanaler om man går dypt - som om det er en form for meditasjon. Bilder vekker minner som blant annet kan komme fra høyere selv, som jeg kanaliserte her. Og flere mennesker kan kanalisere det "samme" ang informasjon - eller lignende fra sitt høyere selv eller hva det nå skal være. Informasjonen er der i eteren og det handler om å tune seg inn på det eller at det kan bli vekket til live. Bildet i den boka er utrolig vakkert og den sier enormt mye om hva delfiner er.

Så at du sier at jeg ikke kanaliserte er jo direkte feil - det er jo bare en tolkning utifra det du fikk opp av tanker om boka du har lest som har et bilde av en delfin som svømmer rundt Jorden....vi alle kanaliserer på hver vår måte om det er lettere former eller om det er informasjon som en går i dyp trance. Det handler om å være mottakelig der og da.

Det morsomme var at jeg ville leke litt med den kanaliserte informasjonen jeg fikk opp der og da og dele det med dette forumet og fikk også info om å stille et spørsmål rundt dette. Så du var inne på noe - men det er feiltolkning ute og går også i bildet her,men det er ikke verdens undergang akkurat det.... Og jeg har jo kanalisert mer informasjon i et senere innlegg. Så jeg hadde mer på lager fru Blom..hehe..

Det er informasjon som jeg har vekket til live på flere måter. Å hente tilbake minner. Delfiner har endel egenskaper som vi kan drømme om - og som vi faktisk kan klare å integrere i våre liv. De minner oss på vår multidimensjonale selv.

Kanalisering er så mangt. Vi gjør egentlig hele tiden - men nå snakker en om hvor informasjon kommer fra og vi kan få info fra vårt høyere selv som vi kan fange opp og det blir til kanalisering via høyere selv blant annet.
Jeg registrer at du unngår å svare på spørsmålet om sitatet gir deg noe resonans i din bevissthet. Så spørsmålet er der ute og henger rundt din bevissthet. :mozilla_cool: :D

Uansett å leke med delfiner er musikk for mine ører - det er ikke bare å leke med dem i jordisk vann - men også i det kosmiske - Universelle hav. Minner fra Atlantis og Lemuria henger der - delfiner + krystaller = sant.....New Age har endel med Old Age å gjøre. Det er bare å hente tilbake minner så vil man erkjenne det. Spennende å gå i dybden av og utforske. Ha en vidunderlig natt.....og svøm gjerne med delfiner i det kosmiske havet.....er du leken - så vil de leke med deg....og gi deg åpninger i din bevissthet - hente tilbake minner. Det er gøy det. :mozilla_cool:
Antall ord: 513
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Jeg har ikke noe spesielt forhold til delfiner.. Men etter en hendelse som min bestemor hadde så har jeg fått opp øynene for såkalte "kraftdyr"

*Hun var med i en bussulykke for 2 år siden, og under ulykken sier hun til min mor(som også er med på bussen) at hun skal ta det helt med ro.. Delfinen har gitt henne styrke, og viten om at alt dette skal gå helt bra..*

Jeg har grublet og grublet på hendelsen, men egentlig ikke kommet fram til noe konkret svar enda..:)

free
Antall ord: 92
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Javel, det må du gjerne konkludere med for meg. Det var likevel ikke det jeg sa. Men om du ønsker å omforme det jeg sier til noe annet så greit for meg.

Når jeg får beskjed om at du har lest en bestemt bok som har ført til de tankene du satte ord på. Da var akkurat det beskjeden. Men som sagt, du trenger ikke forholde deg til det jeg sier, du må gjerne konkludere med at jeg tar feil, det er helt opp til deg,

Men jeg vil ha meg frabedt at du begynner å spekulere i at jeg skulle gjøre det ene eller det andre - spesielt komme med påstander om at jeg skulle ha tolket det ene eller det andre. Hadde jeg tolket hadde jeg sagt det. Og hadde din intuisjon sagt at jeg tolket, så hadde du sagt det i første svaret ditt, ikke etter at du ble fly forbanna fordi det jeg sa ikke tilfredstillte dine forventninger.

Neste gang vil jeg råde deg til å ikke spørre hvis du ikke takler svaret du får. Det er nemlig litt mye forventet at folk skal lyve for å tilfredsstille dine forventninger.

Og jo mer du forsvarer deg og hisser deg opp her, jo mer tviler jeg på at du har kanalisert noe som helst. Jeg skjønner at du ønsker det. Og kanskje du kan det også, ikke vet jeg. Men en ting vet jeg - at holdningen og desperasjonen du utviser her nå, overhode ikke er rett stemningsleie for kanalisering.

og ja stemmer at du kom med mer i et senere innlegg. Jeg har lest boka selv en gang, og har min egen historie med reaksjoner på den, selv om jeg ikke helt kan sette fingen på hva. Så jeg trenger ikke ta til meg dine opplevelser etter å ha lest den. Og jeg tror fortsatt det er hva det er - så.. ja, du skjønner--- jeg trengte ikke lese om dine erfaringer med den.

og kanalisering er ikke så mangt. det er å motta informasjon fra noe utenfor deg selv. Derfor er det slik at egne tankerekker og konklusjoner etter tanker/refleksjoner .- ikke er kanalisering, men tanker.
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Vi sier også at vi "kanaliserer" for eksempel vårt høyere selv. Det er når vi får tanker som "popper" opp, som gir oss aha-opplevelser, visdom og ofte sterke følelsesmessige reaksjoner.

David S? Jeg tror det ville vært lurt av deg å bare skrive setningen og holde hemmelig at du har kanalisert den. Jeg kanaliserer masse, men sier ofte bare at "Jeg hørte et sted..." Nettopp fordi folk henger seg opp i om jeg innbiller meg jeg kan kanalisere eller ikke... Folk tar det lettere inn, og du bringer det lettere ut, ved å fjerne ego og ikke ta ære for det.

Og det kanaliserte jeg nettopp fra min hjelper :)

Lykke og lys til dere alle.

Min reaksjon på setningen er at den stemmer.
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links