Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterKanalisering om delfiner

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline skrev:Nei David, vi kan ikke enes om å være uenige. Fordi at det var ikke det som var min reaksjon på setningen til David. og så lenge jeg fikk klar melding om at det IKKE var kanalisert, men tenkt - så kan jeg ikke ombestemme meg på det.

Om dere ønsker å omdefinere kanalisering så gjerne det. Men det omdefinerer ikke min beskjed av den grunn.

Syns forøvrig det er litt trist at dere roter til begrepene som her. Er enig i tankene rundt å være ett osv. Men liksom i den andre tråden ang spøkelset som veltet lysestaken . var det egentlig personen selv som gjorde det?

Er det et slikt nivå vi skal starte å diskutere det åndelige på så kommer vi veldig fort til kort.
Det er fint å se at vi har kommet frem til at definisjonen av kanalisering var hovedgrunnen til "misforståelser" og krangling her sånn. Hadde noen spurt meg om hva kanalisering var for 12-13 år siden så hadde jeg nevnt dette:

"Via automatskrift kanaliserer vi og når en ånd kommer inn i energifeltet vår og overtår styringen på informasjon....eller hvordan man skal si det"

I dag har jeg mye mer allsidig og dyptgående forståelse av kanalisering pga jeg er mye mer vant med å endre bevisstheten og vet hva det innebærer sånn noenlunde - og ikke minst har jeg vekket flere minner i min bevissthet fra tidligere liv blant annet - hentet tilbake informasjon og åpnet nye frekvenser. Og kanalisering er mye mer variert enn man kan tenke seg. Egentlig så kanaliserer alle. Alle kanaliserer sitt perspektiv på livet - sitt syn på ting og tang i livet her inne blant annet.

Det er forskjellig syn ute og går på det meste innenfor det åndelige - det beror mye på ens erfaringsmaterialet hittil i livet som en har vekket til live ang minner osv.i bevisstheten og flere andre ting. Det hadde vært så mye lettere om alle kunne telepati sånn nonelunde......så hadde vi sluttet å kverulere osv..vi hadde vært bedre tunet på hva vi mener og sier. :mozilla_cool:

Kanalisering minner oss på at vi egentlig kan drive på med telepati og bruke vår hjerne uendelig mye mer enn vi gj.snittlig gjør her på Jorden. Våre fremtidige selv vil nok helt sikkert erfare at de telepatiske egenskapene vil være merkbart høyere enn det vi erfarer i dag.
Antall ord: 412
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

ja David. Din opplysthet gjør nok at du har definisjonen på kanalisering. Mens jeg bare er en stakkar på nivå med hvor du var for 10-11 år siden, som egentlig ikke har peiling på hva jeg snakker om.

Det er langt mer troverdig med snakk om Delfiner og byer som tidligere var under vann, enn å se et bilde av en eksisterende bok. Det forstår jo alle.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Mantra til meg selv og alle andre:
Ego - let go - tune into Divine flow. :mozilla_cool:
Antall ord: 16
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

David Skywalker skrev:Mantra til meg selv og alle andre:
Ego - let go - tune into Divine flow. :mozilla_cool:
Men ditt ego døde da for flere år siden, gjorde det ikke? Eller kjøpte du et nytt kanskje?
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

"Delfiner er speilbilde på kontakten med vårt indre barn og vårt multidimensjonale selv".
Jeg vil gjerne komme tilbake til det du skrev.
Delfiner er et speilbilde på kontakten med vårt indre barn ........
Må jeg gå til delfinene for å se kontakten med mitt indre barn. Eller er det hva jeg kjenner når jeg tenker på delfiner, som forteller meg om mitt forhold til mitt indre barn?

Kanalisering er jeg veldig kjent med. Og jeg vet at det finnes mange, både inne i oss og utenfor som vil ha fram budskap.
Det er flott det du skriver om å kjenne etter.
Når det kommer fra det høyeste potensiale, i oss selv, eller fra engler. Så finnes en gjenkjenning. Når det kommer fra andre kilder, så erdet så bestemt fra utsiden. Ikke alt vil gi klarhet. Veldig mye er ute etter din og min energi.
På samme tid er det som kommer kanskje fra det høyeste, men fordi vi ikke er helt der, så bruker vi forkjærte ord.

Tilbake til delfiner. Det er nært. Jeg tror mange som lever nå, hadde sine første liv som delfin, fordi deres energi er så fri og uhemmet. Jeg vet i hvertfall med meg selv, at jeg har vært delfin.
Dem som speilbilde har jeg ikke direkte noe forhold til, men de vekker leken, det indre barnets letthet og enkelhet. Så, det kan vel kanskje sies så.
PÅ samme måte som vårt multi dimensjonale selv, er lekent lett og fritt.
Joda. Men det handler vel om tid og sted. Del det du har ,men ikke gi deg selv bort for din egen skyld. :mozilla_cool:
Antall ord: 282
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Må jeg gå til delfinene for å se kontakten med mitt indre barn. Eller er det hva jeg kjenner når jeg tenker på delfiner, som forteller meg om mitt forhold til mitt indre barn?
Ja, når du tenker,føler og ser på delfiner.
Antall ord: 45
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

David S.

Når du spør hva som som er vår reaksjon på din "kanalisering", svarer jeg at min første reaksjon er tanken på H2G2, mens Globeline nevner en annen bok.

Så viser det seg at boken Globeline tenker på er en du akkurat har lest.

Sorry, da er jeg helt enig med Globeline. Det er overhodet ingen "kanalisering", men påvirkning, (muligens med hjelp av diverse "kraftplanter") fra denne boken.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

jeg tør påstå at det fins ikke en eneste på para som er uten ego...
og mitt indre barn kan jeg finne uten å ty til delfiner.. selv om jeg elsker å se på delfiner, gorillaer, slanger og mange andre kryp og barnet i meg dukker opp.. men også den voksne med dyp og respektfull fascinasjon over det levende.. så jeg forstår ikke at delfiner skal ha en ultimat plass utover andre dyr eller metoder...

Barnet i meg kan dukke opp også når jeg spiller Ludo eller ser på barnefilmer,,, både latter, snørr og tårer kommer og de ligner på de jeg hadde da jeg var barn.

Jeg sier ikke at delfiner er noe undervurdert, men hvert eneste som gjøres til objekt for noe spesielt fint, syns jeg er litt sjåvinistisk når det gjøres til mer enn f.eks en mus..?
for all del. jeg går under kategorien en som har delfiner som følgesvenn osv.. fordi jeg drømmer mye om delfiner og folk påstår jeg har delfiner med meg. men jeg henger meg ikke i det som den beste utrykksform for sider ved meg av flere valgmuligheter å utrykke noe i en selv med.

men de som driver med f.eks Reiki vil vel mene at den metoden er best.. og er de reflekterte så vil de si for akkurat dem, men ikke sikkert for andre... og det må man respektere at vi er forskjellige...

Jeg må bare innrømme David.. du leker ikke som et barn.. men en voksen som prøver å finne et urealistisk barn. når jeg leter etter og ser barnet inni meg.. så ligner det ikke på det barnet du prøver å leke deg til... mitt indre barn har store likheter med mitt voksne jeg... det har alvor, latter, følelser, fjernt og nært.... jeg drømte meg bort som barn, men jeg unnlot heller ikke å se hvordan ting fremtrådde også.. jeg har det slik enda.

Hvis du påstår at jeg har vansker med å finne barnet i meg, derfor jeg sier som jeg sier.. så får du bare et skrått øyekast fra meg og dette svaret: bli venn med den voksne i deg før du prøver å bli venn med det ekte barnet i deg!! nytter å stikke av fra den voksne gjennom å finne barnet i seg.. med eller uten delfiner, isbjørner eller wath ever.

*jeg kanaliserer veldig strengt*
Antall ord: 414
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Globeline skrev:Men liksom i den andre tråden ang spøkelset som veltet lysestaken . var det egentlig personen selv som gjorde det?
Finnes det en egen tråd om et spøkelse som har veltet en lysestake?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Dr. Doktor skrev:
Globeline skrev:Men liksom i den andre tråden ang spøkelset som veltet lysestaken . var det egentlig personen selv som gjorde det?
Finnes det en egen tråd om et spøkelse som har veltet en lysestake?
haha, nei. Det gikk nok litt kjapt i svingen der. Det var jeg som rota mellom hekate og david og egentlig siktet til et innlegg hekate hadde svart på. Bare overse den setningen du.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Globeline skrev:
Dr. Doktor skrev:
Globeline skrev:Men liksom i den andre tråden ang spøkelset som veltet lysestaken . var det egentlig personen selv som gjorde det?
Finnes det en egen tråd om et spøkelse som har veltet en lysestake?
haha, nei. Det gikk nok litt kjapt i svingen der. Det var jeg som rota mellom hekate og david og egentlig siktet til et innlegg hekate hadde svart på. Bare overse den setningen du.
Haha det hadde vært litt morsomt dersom det var en sånn tråd som var din ubevisste inspirasjon til akkurat det utspillet. Da hadde Globeline også fått et bevis for teorien sin :lol:
Antall ord: 112
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Snoopybombadillalife:
Jeg sier ikke at delfiner er noe undervurdert, men hvert eneste som gjøres til objekt for noe spesielt fint, syns jeg er litt sjåvinistisk når det gjøres til mer enn f.eks en mus..?
Hvordan ser du på delfiner?Som vanlige dyr? Utenomjordiske ser på dem som vann-mennesker og det er i resonans med min egen informasjonsfrekvens angående hvordan jeg ser på delfiner,som har forbindelser til Sirius - som også det gamle Egypt hadde endel forbindelser til. For meg er delfiner lekne mennesker som holder i vann og som bærer på frekvenser av Jordas historie - og de er på en måte representanter for Sirius. Og deres oppfatning av tid og det multidimensjonale er på et helt annet nivå generelt sett enn det vi mennesker makter pr i dag - deres hjernehalvdeler er mer balansert blant annet.

Under Atlantis-tiden så var det vanlig for mennesker å kommunisere med sine allierte i sjøen ,vann-mennesker via former for telepati. Kunnskapen om krystall-kraft var også på et helt annet nivå. Men flere og flere forstår mer dens krefter og skal snakke litt mer om det senere.

En større forståelse for dem på den tida - som vi kan lære av. Delfiner minner meg på endel ting i jordas historie og vår multidimensjonale potensialet. Mye av livet handler å hente tilbake "minner" fra sin sjelsbevissthet ang frekvenser av informasjon,energier og hva det skal være.

Delfiner er også som dyr veldig tilknyttet Moder Jord. Jeg liker ikke undervurderingen av dem og tilslutt vil jeg si at jeg vil avvise alle former for å analysere hvordan jeg er osv...det fører bare til ego-kamp og er totalt bortkastet energi for min del. Jeg kan bare nevne at man kan ikke leve uten egoet i en slik verden som denne, men det handler om å gjøre seg mest mulig uavhengig av egoet - eller man kan si at vi styrer egoet og ikke omvendt, som er vanlig i denne verden hvor det er mye snakk om dualiteter ute og går.

Å Hente tilbake minner fra tidligere inkarnasjoner her på Jorden og andre steder i Universet er jeg vant med - så får andre følge det de er tiltrukket av,men å gå inn i personangrep eller drittkasting og om å dømme-andre--spiraler bruker jeg ikke energi på. Det er biprodukt av egoet.

Jeg er her for å formidle informasjon som jeg står for og så får folk bedlømme selv om de føler det gir dem noe eller ikke. Vi alle er mottakssentral for frekvenser av informasjon. Det handler om å være bevisst på hva man vil tillate seg av informasjon og være åpen for - ang å hente minner fra tidligere inkarnasjoner om man er tiltrukket til å gjøre det.
Antall ord: 471
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

David... du misforstår hvis du tror jeg mener delfiner er mindre verdt enn anne levende på jord.. ethvert vesen skal beundres og læres av som den art det utgir seg for i sin utfoldelse og egenskaper perfekt tilpasset dets miljø.. så her mener jeg at jeg lærer av både mus og delfiner og har aldri maktet å sette en art over en annen.

jeg har aldr klart å si hvilket favorittdyr jeg har.. enda jeg har full mulighet til å bli oppdratt i menneskets stadig hang til symbolforsterking eller negativ overføringsbetydning på dyr og natur..

slangen i bibelen
katten i egypt
delfinen i new age
osv osv...

jeg så idag en snutt av en valross på en brygge som nekta å flytte på seg
vet du hva jeg så? kraft, skjønnhet og styrke og et flott eksemplar på egenskaper alt og alle har.... enda de i manges øyne mangler den smerke skjønne strømlinjede formede som kjennetegner delfinen.

SO WATH?? et dyr er hva du gjør det til og hvis du leser din historie som menneske, især den kulturelle historien vil du se at vi har idag en arv i å betrakte oss og våre omgivelser, enten de er døde eller levende og tillegge de egenskaper som ofte henger igjen fra en assosiativ tekning i menneskets tidligere historie.

jeg skal ikke her si at mennesket ikke er en delfin for jeg har respekt for andres "virkelighet", at delfinen er forkledd og med et mål.. men jaggu min i "virkelighet".. denmusa eller valrossen er også en sjel forkledd som en form for å oppnå en hensikt: like verdifull som mennesket eller en art menneske påstår er mer menneske enn en annen art... og den virkeligheten er så rik og ubegrenset og full av potensiale for meg.

og ethvert ord og utrykk gjenspeiler hvem vi er.. det fins ikke noe objektivt i hva som utrykkes av mennesker.. det tar ofte subjektiv form og vi har enda ikke kommet dithen at vi har full kontroll over bevisstheten vår at vi kan nærme oss noe som har tilsynelatende ultimat syn/sannhet.. vi har fortsatt assosiativ tenkning.. vi assosierer mye med annet.. og hva det har å si for eksempel for delfinen og valrossen...

men.. noen av oss klarer ikke å se mindre skjønnhet i noe enn annet og bestreber oss for å ha det som et prinsipp også utenfor oss selv og ikke bare som en rikdom innvendig.. men å dele det med andre..

se noe som det er, se skjønnheten i noe som det er og unngå å skape hierarkiet som ikke ser lenger noe som det er: perfekt!!!
Antall ord: 443
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !