Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerPendelkart - hvordan skal det brukes?

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Lucifa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 08 Nov 2003 22:15
20
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Sunnmøre

Pendelkart - hvordan skal det brukes?

Innlegg av Lucifa »

Hvordan bruker man et pendelkart?
Jeg har en pendel, og bruker den til ja- og nei- spørsmål, men jeg kan ikke forstå hvordan kartene skal brukes.
Kan noen gi meg en grundig forklaring?
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Hva er et pendelkart?
Antall ord: 4
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cavatina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 12 Jan 2008 02:05
16

Innlegg av Cavatina »

Har du et slikt et?
Bilde

Dette er omtrentlig det samme som å bruke ouijabrett - men uten glass og med pendel. Hvis du har med en energisk ånd å gjøre, kan de lett ta for seg pendelen og stave ord liksom man kan stave ord på nevnte brett.

Problemet, synes jeg, med å bruke pendel til ja/nei spørsmål er at mange av oss kan kontrollere pendelen med sinnet - og da er det lett å få de svarene man "vil ha". Bruker man et kart som det ovenfor, er det plutselig vanskeligere å kontrollere, med tanke på at det er lettere å tenke "frem/tilbake" og få dét til å skje enn "stav mississippi" og få dét til å skje uten å bevege på hånda med vilje. :mozilla_wink:

Svaret på spørsmålet ditt er vel: hold pendelen stille og spør spørsmål - se hva som skjer. Men ikke fortvil om det ikke skjer noe fantastisk første gang. :mozilla_cool:
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
frøkna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 13 Sep 2009 20:11
14
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Lillehammer

Re: Pendelkart - hvordan skal det brukes?

Innlegg av frøkna »

Er det et sted her inne som har de kartene i full størrelse så vi kan skrive ut eller lønner det seg å tegne opp et selv?
Antall ord: 28
Ha en fantastisk dag :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Pendelkart - hvordan skal det brukes?

Innlegg av Nephandi »

Man kan også rett ut bruke et Ouija brett og bruke det med en pendel, jeg gjør ofte dette siden jeg finner det lettere å få respons med pendel enn med en placette eller et glass. Det er veldig enkelt å tegne opp et pendel kart selv da, plus at lager du det selv kan du tilpasse det til det du trenger det til, du kan ha et med bokstaver, et med tall, et med kroppsdler for eksempel om du bruker pendelen til healing, virkelig bare fantasien setter grenser. Du kan også få pendel kart i forskellige butikker, men de er virkelig enkle å lage selv.
Antall ord: 104
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links