UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Andre verdenskrig
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Standard bruker
- Innlegg: 505
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Andre verdenskrig
Hei. Jeg bare lurte på om noen kunne være greie og sette seg ned og studere denne websiden:
http://www.stevequayle.com/High.Jump/Vr ... omeda.html
Kan noen bekrefte eller avkrefte at tyskerne holdt på med disse farkostene under krigen? Er det bare vås, eller kan det være noe i det som står der?
http://www.stevequayle.com/High.Jump/Vr ... omeda.html
Kan noen bekrefte eller avkrefte at tyskerne holdt på med disse farkostene under krigen? Er det bare vås, eller kan det være noe i det som står der?
Antall ord: 59
There will never be world peace as long as religion exists.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Innlegg: 31
- Startet: 25 Jan 2008 09:57
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
det der var litt tricky... :mozilla_laughing: bildene ser litt rare ut... uansett så har jeg ikke noen kompetanse til og bedøme det
Antall ord: 24
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Innlegg: 1239
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 20
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
nei,har heller ikke kompetanse,men å få de i luften kreves vifter eller antigravitasjon.
De siste tror jeg ikke de klarte.
De siste tror jeg ikke de klarte.
Antall ord: 21
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Innlegg: 154
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Asker
Jeg kan bekrefte at tyskerne holdt på å prøve ut en slags runde fly, men de hadde visst store problemer med å få dem opp i lufta. Det trengtes visstnok store mengder energi av en type de ikke hadde, eller ikke hadde kapasitet til. Sjekk ut Wernher von Braun på nettet. Han dro til USA etter krigen, i forbindelse med disse flyene.
Mener det ble laget 7 sånne runde fly, men etter det jeg vet er alle gått tapt. Det verserte historier om at en av dem skulle ha havnet under isen på Svalbard, men dette er en avisand.
Skal se om jeg greier å finne en som vet mer.
Mener det ble laget 7 sånne runde fly, men etter det jeg vet er alle gått tapt. Det verserte historier om at en av dem skulle ha havnet under isen på Svalbard, men dette er en avisand.
Skal se om jeg greier å finne en som vet mer.
Antall ord: 110
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Innlegg: 4125
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 18
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
At de forsøkte å utvikle noe som kan likne på flygende tallerkener tviler jeg ikke på, om de funket derimot, det er det ingenting som taler for.
Antakeligvis er de observasjoner som er gjort av påståtte Nazi-UFO'er feilaktige tolkninger av missiler eller prototyper på jetfly, for eksempel dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Me_262
Mytene som historier om flygende tallerkener og nazistene spinner ut ifra er også rimelig tøysete og fantasifulle. Antarktis skal visstnok huse en hemmelig underjordisk base for gjenlevende nazister som vil ta over verden, og de skal ha hatt kontakt med utenomjodiske, og sågar landet på månen allerede i 1942 og bygget en underjordisk base der (som visstnok NASA hjelper til med å skjule). Bare oppspinn og konspirasjonsteorigalskap.
I de senere årene, mest da under den kalde krigen, vet vi at det er forsøkt utviklet farkoster som flygende tallerkener, men dette ble funnet såpass ustabilt at det raskt ble lagt på hylla (ihvertfall inntil man finner bedre løsninger).
Jetpack ble laget så tidlig som i 1960-årene, da som en enmannsfarkost for soldater under Vietnamkrigen. Denne ble også forkastet på grunn av blant annet den korte flygetiden, det enorme drivstofforbruket, og fordi den gjorde soldatene til regelrette skyteskiver mot himmelen.
Det er mye science-fiction-aktige saker som er under utvikling, men det meste av det finnes kun som teorier, og det meste av det som er forsøkt bygget fungerte ikke i praksis.
Vi har mye moro å glede oss til på krigsfronten i nær fremtid, skal vi tro populærvitenskapelig literatur. Smarte kuler som selv styrer seg rundt hjørner, railguns, sofistikerte laservåpen...you name it. Men det var en liten avsporing.
Antakeligvis er de observasjoner som er gjort av påståtte Nazi-UFO'er feilaktige tolkninger av missiler eller prototyper på jetfly, for eksempel dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Me_262
Mytene som historier om flygende tallerkener og nazistene spinner ut ifra er også rimelig tøysete og fantasifulle. Antarktis skal visstnok huse en hemmelig underjordisk base for gjenlevende nazister som vil ta over verden, og de skal ha hatt kontakt med utenomjodiske, og sågar landet på månen allerede i 1942 og bygget en underjordisk base der (som visstnok NASA hjelper til med å skjule). Bare oppspinn og konspirasjonsteorigalskap.
I de senere årene, mest da under den kalde krigen, vet vi at det er forsøkt utviklet farkoster som flygende tallerkener, men dette ble funnet såpass ustabilt at det raskt ble lagt på hylla (ihvertfall inntil man finner bedre løsninger).
Jetpack ble laget så tidlig som i 1960-årene, da som en enmannsfarkost for soldater under Vietnamkrigen. Denne ble også forkastet på grunn av blant annet den korte flygetiden, det enorme drivstofforbruket, og fordi den gjorde soldatene til regelrette skyteskiver mot himmelen.
Det er mye science-fiction-aktige saker som er under utvikling, men det meste av det finnes kun som teorier, og det meste av det som er forsøkt bygget fungerte ikke i praksis.
Vi har mye moro å glede oss til på krigsfronten i nær fremtid, skal vi tro populærvitenskapelig literatur. Smarte kuler som selv styrer seg rundt hjørner, railguns, sofistikerte laservåpen...you name it. Men det var en liten avsporing.
Antall ord: 288
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Innlegg: 16
- Startet: 09 Jan 2008 21:24
- 17
:mozilla_cool:
Jeg har sett på siden det ble linket til. Dessverre tillater ikke tiden meg å granske den nøye, men det later til at det meste av materialet der er hentet fra en video om tyske eksperimenter, som er delvis pålitelig dersom man ser bort fra en del påstander det ikke finnes dekning for. I materialet i linken er dette blåst opp en hel del, og det er kommet til en del helt klare feil. For å ta noen få av dem:
- VRIL-selskapet eksperimenterte f eks ikke med noe som helst under WWII, det var nemlig oppløst og de to prototypene til en "flugscheibe" ble overtatt av andre, visstnok av en teknisk utviklingsavdeling under SS, med medvirkning av SS-selskapet Die Scwartze Sonne.
- Det er lite som tyder på at drivverket i RFC-ene var særlig eksotisk, annet enn at Andreas Epp omtaler en av dem som "det flygende gyroskopet". De fleste skisser jeg har sett, antyder heller en propellkrans omkring cockpit, som dels må være beregnet til å gi løft direkte, dels til å utnytte Coandaeffekten (se nedenfor).
Et fotografi som viser et skiveformet fly stående på en platting bak på et skip, synes å vise to små motorer under opphøyninger på skiven, en på hver side av cockpit. I følge Epp nødlandet en slik prototyp på Svalbard og ble ødelagt. Dette betyr - dersom det er sant! - at prototypen ble prøvd ut som vertikalstartende, skipsbasert speiderfly.
Epp var en tysk flyveteran som bygde en (sa han) fungerende modell av et skiveformet, vertikal- startende fly. Det fungerte imidlertid ved en snedig utnyttelse av Coanda-effekten, dvs luftstrømmers tendens til å "klebe" ved en overflate.
- Den angivelige rapporten om et "V-7" (diverse andre betegnelser er også brukt" som skal ha blitt gitt til Hitler helt mot slutten av krigen, har minimal troverdighet. Den tekniske beskrivelsen er ganske enkelt umulig -. Denne "flygende tallerkenen" skulle angivelig kunne stige til 80 000 fot ved hjelp av 12 Junkers Jumo 004B jetmotorer, men disse motorene kunne knapt holde seg i gang på mer enn halvparten av en slik høyde.
Jeg har sett på siden det ble linket til. Dessverre tillater ikke tiden meg å granske den nøye, men det later til at det meste av materialet der er hentet fra en video om tyske eksperimenter, som er delvis pålitelig dersom man ser bort fra en del påstander det ikke finnes dekning for. I materialet i linken er dette blåst opp en hel del, og det er kommet til en del helt klare feil. For å ta noen få av dem:
- VRIL-selskapet eksperimenterte f eks ikke med noe som helst under WWII, det var nemlig oppløst og de to prototypene til en "flugscheibe" ble overtatt av andre, visstnok av en teknisk utviklingsavdeling under SS, med medvirkning av SS-selskapet Die Scwartze Sonne.
- Det er lite som tyder på at drivverket i RFC-ene var særlig eksotisk, annet enn at Andreas Epp omtaler en av dem som "det flygende gyroskopet". De fleste skisser jeg har sett, antyder heller en propellkrans omkring cockpit, som dels må være beregnet til å gi løft direkte, dels til å utnytte Coandaeffekten (se nedenfor).
Et fotografi som viser et skiveformet fly stående på en platting bak på et skip, synes å vise to små motorer under opphøyninger på skiven, en på hver side av cockpit. I følge Epp nødlandet en slik prototyp på Svalbard og ble ødelagt. Dette betyr - dersom det er sant! - at prototypen ble prøvd ut som vertikalstartende, skipsbasert speiderfly.
Epp var en tysk flyveteran som bygde en (sa han) fungerende modell av et skiveformet, vertikal- startende fly. Det fungerte imidlertid ved en snedig utnyttelse av Coanda-effekten, dvs luftstrømmers tendens til å "klebe" ved en overflate.
- Den angivelige rapporten om et "V-7" (diverse andre betegnelser er også brukt" som skal ha blitt gitt til Hitler helt mot slutten av krigen, har minimal troverdighet. Den tekniske beskrivelsen er ganske enkelt umulig -. Denne "flygende tallerkenen" skulle angivelig kunne stige til 80 000 fot ved hjelp av 12 Junkers Jumo 004B jetmotorer, men disse motorene kunne knapt holde seg i gang på mer enn halvparten av en slik høyde.
Antall ord: 356
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Innlegg: 505
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Takker for alle svar. Og er enig, dette måtte være humbug.. Men hva fikk de tyske forskerne til å forske på disse farkostene? De måtte jo vite at farkostene ville fly helt villt med den dagens teknologi.. ikke engang idag ville vi klart få en sånn boks til å fly normalt.Goblin skrev::mozilla_cool:
Jeg har sett på siden det ble linket til. Dessverre tillater ikke tiden meg å granske den nøye, men det later til at det meste av materialet der er hentet fra en video om tyske eksperimenter, som er delvis pålitelig dersom man ser bort fra en del påstander det ikke finnes dekning for. I materialet i linken er dette blåst opp en hel del, og det er kommet til en del helt klare feil. For å ta noen få av dem:
- VRIL-selskapet eksperimenterte f eks ikke med noe som helst under WWII, det var nemlig oppløst og de to prototypene til en "flugscheibe" ble overtatt av andre, visstnok av en teknisk utviklingsavdeling under SS, med medvirkning av SS-selskapet Die Scwartze Sonne.
- Det er lite som tyder på at drivverket i RFC-ene var særlig eksotisk, annet enn at Andreas Epp omtaler en av dem som "det flygende gyroskopet". De fleste skisser jeg har sett, antyder heller en propellkrans omkring cockpit, som dels må være beregnet til å gi løft direkte, dels til å utnytte Coandaeffekten (se nedenfor).
Et fotografi som viser et skiveformet fly stående på en platting bak på et skip, synes å vise to små motorer under opphøyninger på skiven, en på hver side av cockpit. I følge Epp nødlandet en slik prototyp på Svalbard og ble ødelagt. Dette betyr - dersom det er sant! - at prototypen ble prøvd ut som vertikalstartende, skipsbasert speiderfly.
Epp var en tysk flyveteran som bygde en (sa han) fungerende modell av et skiveformet, vertikal- startende fly. Det fungerte imidlertid ved en snedig utnyttelse av Coanda-effekten, dvs luftstrømmers tendens til å "klebe" ved en overflate.
- Den angivelige rapporten om et "V-7" (diverse andre betegnelser er også brukt" som skal ha blitt gitt til Hitler helt mot slutten av krigen, har minimal troverdighet. Den tekniske beskrivelsen er ganske enkelt umulig -. Denne "flygende tallerkenen" skulle angivelig kunne stige til 80 000 fot ved hjelp av 12 Junkers Jumo 004B jetmotorer, men disse motorene kunne knapt holde seg i gang på mer enn halvparten av en slik høyde.
Jaja... nazistene var helt gale uansett.. hehe
Antall ord: 418
There will never be world peace as long as religion exists.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Kan ikke si de var så jævla smarte når de kutter opp folk og river ut sener og putter halm inn bare for å se hva som skjer.
Bare å gå inn på nazi sider på nettet og se hvor mye utvikla de er.
Bare å gå inn på nazi sider på nettet og se hvor mye utvikla de er.
Antall ord: 44
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Innlegg: 16
- Startet: 09 Jan 2008 21:24
- 17
:mozilla_cool:
NaziTyskland var en ganske underlig sak. Kanskje fordi nazipartiet var en slik underlig blanding av rå realpolitikk og okkultisme, praktisk vitenskap og fullstendig metafysiske forestillinger pluss en raseteori som rett og slett var konstruert for å få det tyske folket til å tro at de var verdens utvalgte folk.
De forbød en del hemmelige selskaper, men samlet opp i seg tankegodset fra noen av dem. VRIL var et slags New Age-selskap med bl a et medium som mente å stå i forbindelse med utenomjordiske. Etter hvert begynte mediet, en vakker kvinne som het Gudrun, å tro at det heller var de gamle sumererne hun sto i kontakt med.
VRIL - under ledelse av den unge og driftige kvinnen Gertie Vogt - greide å samle penger til å bygge en tidsmaskin for å komme i mer direkte kontakt med disse sumererne!
Det gikk ikke noe særlig, og VRIL bygget angivelig de første flugscheibene ved hjelp av maskineriet fra denne maskinen. (Det er her kildematerialet begynner å bli både tynt og tvilsomt!)
Da VRIL ble oppløst, sendte angivelig myndighetene selve de maskinelle delene av maskinen til Messerschmidt-fabrikken i Augsburg, som imidlertid ikke later til å ha brukt dem til noe som helst. Det blir påstått at SS tok dem med seg derfra og brukte dem som grunnlag for videre utvikling. Andre mener at greiene ble liggende i et skur bak fabrikken til en alliert bombe tok seg av dem.
Thule-selskapet var også et okkult selskap av New Age-type, men de hadde gode forbindelser: Rudolf Hess, en av Hitlers nærmeste, var nemlig medlem, og en av Thules
mest brukte foredragsholdere.
Når vi ser på nazipartiets symbolbruk, finner mye fra de okkulte selskapene - som f eks bruken av det eldgamle solkorset og kostymene i en del opptod og parader fra trettitallet, der den sumeriske og til dels romerske påvirkningen er nokså tydelig.
Selve tankegodset rundt Ober- og Untermennschidéen ligner også mye på noen av strømningene innenfor den UFO- og alienstroende kvasireligiøsiteten vi kan se hos en del UFO-sekter i dag: Her finner vi de mer utviklede, med "høyere vibrasjonsnivå" eller whatever, som mener seg utvalgte av ytre makter til å lede oss andre, mindre utviklede.
Når det kom til renspikket, nuts&bolts-teknikk, kom denne tenkningen til kort. Tysk teknologi fra WWII er basert på solid, teknologisk viten. Ofte radikal mot slutten av krigen, men med solid basis i det teknisk mulige og med enorm eksperimentvilje.
Denne siste krigstiden var preget av et høyt antall nokså sære nødprosjekter, men de fleste av dem ble aldri ferdige, eller forble på tegnebrettet.
At noen av disse prosjektene ble runde og skiveformede, henger trolig sammen med drivverket, som antagelig var temmelig konvensjonelt. Vitsen ville selvsagt være å skape vertikalstartende fly som ikke hadde helikoterets medfødte begrensing av fartsressursene, ved å kapsle inn vifter/rotorsystem el lign og (kanskje) utnytte den såkalte Coanda-effekten til å gi løft i stedet for helikopterets roterende vinge.
Coanda-effekten er gasser tendens til å "klebe" til en overflate. Visstnok kunne denne egenskapen brukes til å få et nokså tykt, skiveformet skrog i luften ved at vifter sugde luft ned mot skroget, slik at det oppsto et under trykk over det som sugde det oppover. Samtidig skulle Coandaeffekten få luften til å følge skrogkonturene rundt kanten av skiven og inn under undersiden, der det så ville skapes et overtrykk som også ga løft.
Etter mine opplysninger ble det bygget "flugscheiber" med numrene fra RFC2 til RFC17. RFC 17 skulle da være identisk med det "superflyet" som Hitler skal ha blitt briefet omav doktor Miele. (Mange tror at dersom Hitler fikk en slik rapport like før krigsslutt, kan det ha vært en fake, beregnet på å stive opp en nokså slingrete Führer).
Den andre metoden for å gi løft til en flugscheibe er antydet i en skisse, der det sto vanlige jetmotorer i skrå kanaler gjennom skroget. I sanhetens - og aerodynamikkens - navn er verken Coanda-effekten eller jetmotorer som skal gi løft noen særlig kosteffektiv metode for vertkal take-off. Coanda-effekten gir lite løft og begrenser nyttelasten ved VTO, og et helt batteri av ekstra jetmotorer for vertikalstart utgjør en dødvekt når flyet skal fly normalt.
Men denne siste metoden ble utprøvd ( og vraket) hos Messerschmidt-Bölkow-Blohm på femtitallet. Hvilket KAN bety at de hadde erfaring med det fra før?
Det eneste operative flyet med ekstra løftemotor var vel russernes Yak 36, som må kalles noe av en turkey. Britiske Harrier brukte framdriftsmotoren også for løft, og det gjør VTOL-modellen av Joint Strike Fighter også, selv om sistnevnte også drar på en masse dødvekt i form av en diger sentral vifte som drives av en gedigen aksling fra motoren.
NaziTyskland var en ganske underlig sak. Kanskje fordi nazipartiet var en slik underlig blanding av rå realpolitikk og okkultisme, praktisk vitenskap og fullstendig metafysiske forestillinger pluss en raseteori som rett og slett var konstruert for å få det tyske folket til å tro at de var verdens utvalgte folk.
De forbød en del hemmelige selskaper, men samlet opp i seg tankegodset fra noen av dem. VRIL var et slags New Age-selskap med bl a et medium som mente å stå i forbindelse med utenomjordiske. Etter hvert begynte mediet, en vakker kvinne som het Gudrun, å tro at det heller var de gamle sumererne hun sto i kontakt med.
VRIL - under ledelse av den unge og driftige kvinnen Gertie Vogt - greide å samle penger til å bygge en tidsmaskin for å komme i mer direkte kontakt med disse sumererne!
Det gikk ikke noe særlig, og VRIL bygget angivelig de første flugscheibene ved hjelp av maskineriet fra denne maskinen. (Det er her kildematerialet begynner å bli både tynt og tvilsomt!)
Da VRIL ble oppløst, sendte angivelig myndighetene selve de maskinelle delene av maskinen til Messerschmidt-fabrikken i Augsburg, som imidlertid ikke later til å ha brukt dem til noe som helst. Det blir påstått at SS tok dem med seg derfra og brukte dem som grunnlag for videre utvikling. Andre mener at greiene ble liggende i et skur bak fabrikken til en alliert bombe tok seg av dem.
Thule-selskapet var også et okkult selskap av New Age-type, men de hadde gode forbindelser: Rudolf Hess, en av Hitlers nærmeste, var nemlig medlem, og en av Thules
mest brukte foredragsholdere.
Når vi ser på nazipartiets symbolbruk, finner mye fra de okkulte selskapene - som f eks bruken av det eldgamle solkorset og kostymene i en del opptod og parader fra trettitallet, der den sumeriske og til dels romerske påvirkningen er nokså tydelig.
Selve tankegodset rundt Ober- og Untermennschidéen ligner også mye på noen av strømningene innenfor den UFO- og alienstroende kvasireligiøsiteten vi kan se hos en del UFO-sekter i dag: Her finner vi de mer utviklede, med "høyere vibrasjonsnivå" eller whatever, som mener seg utvalgte av ytre makter til å lede oss andre, mindre utviklede.
Når det kom til renspikket, nuts&bolts-teknikk, kom denne tenkningen til kort. Tysk teknologi fra WWII er basert på solid, teknologisk viten. Ofte radikal mot slutten av krigen, men med solid basis i det teknisk mulige og med enorm eksperimentvilje.
Denne siste krigstiden var preget av et høyt antall nokså sære nødprosjekter, men de fleste av dem ble aldri ferdige, eller forble på tegnebrettet.
At noen av disse prosjektene ble runde og skiveformede, henger trolig sammen med drivverket, som antagelig var temmelig konvensjonelt. Vitsen ville selvsagt være å skape vertikalstartende fly som ikke hadde helikoterets medfødte begrensing av fartsressursene, ved å kapsle inn vifter/rotorsystem el lign og (kanskje) utnytte den såkalte Coanda-effekten til å gi løft i stedet for helikopterets roterende vinge.
Coanda-effekten er gasser tendens til å "klebe" til en overflate. Visstnok kunne denne egenskapen brukes til å få et nokså tykt, skiveformet skrog i luften ved at vifter sugde luft ned mot skroget, slik at det oppsto et under trykk over det som sugde det oppover. Samtidig skulle Coandaeffekten få luften til å følge skrogkonturene rundt kanten av skiven og inn under undersiden, der det så ville skapes et overtrykk som også ga løft.
Etter mine opplysninger ble det bygget "flugscheiber" med numrene fra RFC2 til RFC17. RFC 17 skulle da være identisk med det "superflyet" som Hitler skal ha blitt briefet omav doktor Miele. (Mange tror at dersom Hitler fikk en slik rapport like før krigsslutt, kan det ha vært en fake, beregnet på å stive opp en nokså slingrete Führer).
Den andre metoden for å gi løft til en flugscheibe er antydet i en skisse, der det sto vanlige jetmotorer i skrå kanaler gjennom skroget. I sanhetens - og aerodynamikkens - navn er verken Coanda-effekten eller jetmotorer som skal gi løft noen særlig kosteffektiv metode for vertkal take-off. Coanda-effekten gir lite løft og begrenser nyttelasten ved VTO, og et helt batteri av ekstra jetmotorer for vertikalstart utgjør en dødvekt når flyet skal fly normalt.
Men denne siste metoden ble utprøvd ( og vraket) hos Messerschmidt-Bölkow-Blohm på femtitallet. Hvilket KAN bety at de hadde erfaring med det fra før?
Det eneste operative flyet med ekstra løftemotor var vel russernes Yak 36, som må kalles noe av en turkey. Britiske Harrier brukte framdriftsmotoren også for løft, og det gjør VTOL-modellen av Joint Strike Fighter også, selv om sistnevnte også drar på en masse dødvekt i form av en diger sentral vifte som drives av en gedigen aksling fra motoren.
Antall ord: 808
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Innlegg: 16
- Startet: 09 Jan 2008 21:24
- 17
:mozilla_cool:
Ah - ved enda en kikk på siden det linkes til fant jeg enda en "hyler".
De tre siste bildene viser angivelig et ubemannet spionfly bygge at Lockheed.
Vel -.
Bilde øverst til venstre later til å være et usedvanlig dårlig frontalbilde av den ubemannede overvåkingsdronen Darkstar. Men bildet til høyre viser helt klart et bemannet fly, som jeg tror er et av Gebrüder Horten Gmbhs glidefly fra 30-tallet.
Og bildet under er en tegning - det viser kunstnerens oppfatning av det tyske bombeflyet Gotha 229, som ikke skulle synes på radar. Prototypene ble aldri flyklare, og ble bygget av Horten. En av dem finnes i et museum i USA.
Ah - ved enda en kikk på siden det linkes til fant jeg enda en "hyler".
De tre siste bildene viser angivelig et ubemannet spionfly bygge at Lockheed.
Vel -.
Bilde øverst til venstre later til å være et usedvanlig dårlig frontalbilde av den ubemannede overvåkingsdronen Darkstar. Men bildet til høyre viser helt klart et bemannet fly, som jeg tror er et av Gebrüder Horten Gmbhs glidefly fra 30-tallet.
Og bildet under er en tegning - det viser kunstnerens oppfatning av det tyske bombeflyet Gotha 229, som ikke skulle synes på radar. Prototypene ble aldri flyklare, og ble bygget av Horten. En av dem finnes i et museum i USA.
Antall ord: 114
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Innlegg: 154
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Asker
Takker, Goblin, for seriøse svar! Jeg visste noe av det fra før, men manglet data og fagkunnskap.
Antall ord: 19
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Innlegg: 505
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Tusen takk Goblin. Veldig bra at du orket å sette deg ned å skrive det du visste. Jeg bare måtte finne ut av det her, så hjertelig takk :mozilla_smile:
Antall ord: 29
There will never be world peace as long as religion exists.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Tyskland UFO lignende fasonger:
http://www.youtube.com/watch?v=IpCGemQ4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=IpCGemQ4 ... re=related
Antall ord: 13
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |