Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinVil noen bli med å heale??

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Vil noen bli med å heale??

Innlegg av open_palm »

Jeg lurer på om det er noen som vil være med å gi distangse healing til ett fengsel i russland..Her er det en link med en film, men hvis du ikke liker å se sterke scener så la være
å se den, bli heller bare med å heale :mozilla_smile:
http://youtube.com/watch?v=kOmCdMcZz80
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Så innslaget i nyheten i kveld!
Spent på hvem som vil heale hvem, og om noen skal utelates.....
Jeg sender kjærlighet til alle som vil ta i mot der, innsatte og ansatte.
Antall ord: 33
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Jeg kommer til å ta hele fegselet som helhet jeg også, og aktivere harmoni symbolet blandt annet
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Hvis det er så at man kan fjernheale, hvorfor har ingen gjort dette i Afrika f.eks.
Da ville det vel ikke vært noen nød da?

Å glemte sevlsagt at for og bli healet må man tro på det.
Men det gjelder kanskje ikke ved fjernhealing.

Hvordan fungerer dette da?
Antall ord: 51
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Det finnes mange som healer afrika og andre områder i verden som trenger det,men selv om noen healer så betyr det desverre ikke at alle som skaper konflikter og utdøver maktmisbruk slutter med det uten videre. I asia blandt annet har de healet mange forgiftede innsjøer med veldig gode resultater. Man trenger heller ikke tro på healing i den forstand at en healer har evner osv,man trenger bare tro på evnene ens egen kropp har til å helbrede seg selv og ikke aktivt motsette seg denne tanken,en healer gir ikke energi til den som blir behandlet,men aktiverer en selvhelbredelses prosess i personen.For å forklare fjernhealing så siterer jeg fra en bok som har en veldig god forklaring. Jeg kommer ikke til å svare evetuelle skeptikere angående ting de ikke liker med teksten eller ting de ikke tror på osv da jeg vet med meg selv hvordan dette foregår og vet at det virker,og derfor ikke har noe trang til å gå inn i noen diskusjon for å forsvare mine synspunkter.Desuten så handler heller ikke denne tråden om hva som er rett og galt og bevist og alt mulig,den spør etter noen som vil være med å hjelpe :mozilla_wink: Denne teksten tar utgangspunkt i reiki,håper den gir deg svaret du er ute etter da det er den beste forklaringen jeg kan komme med.

"Reiki er japansk og sammensatt av to ord. Rei betyr besjelet eller åndelig, og ordet ki (Chi) betyr livskraft. Ordet er i Japan ett felles ord for healing.

Rei er ikke en egen energi som man kan sende, som mange mennesker tror, men ett opprinnelig kart, ett harmonisk energimønster. Rei finnes over alt i universets inneboende bevissthet om den perfekte harmoni. Man kan beskrive det som at rei er kartet som vi aktiverer når vi gir reiki, og at ki er energien som behøves for at balangsen skal manifisteres fysisk. En del forskning har blitt gjort på healing som viser at ingen energi er i bevegelse eller tar tid å formidle. Mange tror at vi blir en kanal for helbredelsen som kommer utenifra. Som om vi selv ikke skulle være en del av universet! Vi kan aktivere rei, den harmonien som allerede finnes som ett høyest mulig potensiale, ett inneboende lys i all materie. Dette gjør man enkelt gjennom å rette tanken til det man forestiller seg som den perfekte harmonien. På denne måten kan man dra fram og manifistere harmonien i den fysiske verden. Det er altså ikke slik at vi gir reiki, som vi ofte sier i hverdagen, men den andre personens kropp som aktiverer reiki i seg selv og drar til seg livsenergi gjennom oss. Kvantefysikkens teori om ”Det bøyde rommet” kan være til hjelp for å beskrive dette synssettet. Om reiki ikke er en materie men en tillstand, kan det ikke finnes avstand. Man kan gi eller ta imot, ettersom alt er ett. Det er ett tidløst univers, ettersom tiden er avhengig av materie. Hvis bevisstheten vår er utenfor materiet og tiden så er vi også evige, uten begynnelse og uten slutt. Det gir oss muligheten til å når som helst reise mellom dimensjonene. Det vi ser er det vi retter bevisstheten vår mot, og tror vi at det finnes en dimensjon av perfekt harmoni og helbredelse så når vi den dimensjonen. Gjennom att man som healer åpner seg for bevissthetsnivået der alt er ett og der helbredelse finnes, og tenker på den personen eller det området man behandler, så er du også ett med den personen.Ettersom vi er ett, finnes det ikke heller noen avstand men helbredelsen aktiveres direkte! Kroppen eller det området vi vil gi reiki kommer til å trekke til seg ki fra omgivelsen. "
Antall ord: 639

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Kanskje mange mener at det både er voldtektsmenn, pedofile og "annet svineri", som ikke fortjener bedre.
Antall ord: 17
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

alle fortjener bedre,får man d bedre så oppfører man seg bedre
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

open_palm skrev:alle fortjener bedre,får man d bedre så oppfører man seg bedre
Helt enig med deg der, men i "Dødsstraff" tråden vår er det mye diskusjoner og meninger om hva " slike " fortjener....Kanskje er det litt vanskeligere å skrive i denne tråden etter å ha bidratt i den....
Men det kommer nok innlegg, skal du se.
Kan umulig forestille meg at disse mennene i dette fengselet skulle kunne endres positivt med en slik behandling, uansett grunn til at de har havnet der! Alle sitter ikke i "Rosa fengsel", det er iallefall helt sikkert!
Antall ord: 100
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

jeg bidrar gjerne, men har du tenkt at vi setter
oss ned og tuner inn samtidig eller bare sendes
det når det passer?
Antall ord: 24
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Helt klar over at mange mange av disse mennene har gjort grusomme ting og at mange av de antagelig ikke er friske nok til å få komme ut noengang.Men det er tanken på at det finnes flere land der man kan ende opp som ett monster uten håp om rehabilitering som voksen, fordi man stjal en tikroning når man var liten og havnet i ett straffesystem det ikke går an å komme seg ut av med hjertet og sjelen intakt,som gjør meg sint og trist. Det er greit at det finnes mange mennesker som bare driver med faenskap og som virker som de er hinsides all hjelp, men når ett maktsystem i regi av en regjering eller millitære grupper presser folket så hardt at vanlige gode mennesker tvinges til å oppføre seg som dyr for å overleve,og hver dag må sloss for sin egen rett til å få heve blikket,så innebærer det mange fler enn de som er født som rabagaster..Det er en veldig stor prosent av alle kriminelle verden over som hadde vært noe helt annet hvis de hadde fått mer oppfølging og litt flere sjangser,og ikke minst hvis de hadde fått være som de er.Systemet er tilrettelagt for menneker som tenker på en viss måte,og for de som ikke er skapt for å tenke på denne måten så finnnes det oftest ikke noe alternativ,man havner utenfor systemet, og er man allerede utenfor systemet slik at følelsen av å være en del av samholdet forsvinner,så er det adskillig mye lettere for en person å bli kriminell/lovløs,for det er ikke lett å forklare alle mennesker hvorfor de må følge reglene til ett system som ikke aksepterer de som de er.Det er ikke noen unskyldning for å drepe ett menneske eller voldta en jente, men det er i det minste en begynnelse på en forklaring til hvorfor noen havner i situasjoner der de gjør slike ting.jeg tror fullt og helt på det gode i mennesket,og derfor vil jeg heale dette fengselet :mozilla_smile:

(tar av litt på emnet jeg hvis det er greit..hehe)
Sist redigert av open_palm på 15 Feb 2008 16:18, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 369

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

kaja43 skrev:jeg bidrar gjerne, men har du tenkt at vi setter
oss ned og tuner inn samtidig eller bare sendes
det når det passer?
Vi kan vel bestemme at vi gjør det så ofte vi har tid og når det passer. Og så kan vi ha 20 min en gang i uken som vi gjør det samtidig for å se hvordan det fungerer???
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bate
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 03 Apr 2007 07:46
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør trøndelag

Innlegg av Bate »

jeg er sjelden he rinne på forumet, så å være med i gruppehealing, passer ikke for meg. men jeg skal sende healing til dem sjøl. Takk for tipset. :mozilla_innocent:
Antall ord: 29
Bate er her

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Men hva tenker dere om dette i forhold til å sende healing?

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 822#292822
Antall ord: 20
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

svar er allerede lagt inn på den linken
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links